Hoofdmenu

Project: Gratis Amazigh mp3 cd

Gestart door Sa3ieD, 27/12/2004 om 15:17:02

Sa3ieD

Wie lijkt het leuk om een gratis cd te ontvangen met niet commerciele Amazigh muziek? Hierbij denk ik vooral aan de klassiekers van Hassan Tibarint en irizam etc.

Plaats hieronder artiesten waarvan je graag wil dat er mp3s van op de gratis cd komen, indien ik geen mp3s van deze artiesten heb zal ik het zeggen en hoop dan dat een van de andere leden deze wel heeft en ze naar mij kan opsturen.

PS: denk er wel aan dat er op 1 cd maar 700mb aan liedjes past. Indien er mensen zijn die ook willen helpen met het branden en opsturen van cd's dan hoor ik het graag. Een lege cd (30 cent, of minder) en een postzegel (39 cent) om de amazigh klassiekers levende te houden.

Isefrawen



is het niet handiger om een symbolische bedrag van â,¬ 1,- (excl. lege cd en verzendkosten) te vragen? die wordt dan in een potje gestopt die beschikbaar komt voor de artiesten... Hafid Tifridjaas en Walied Mimoun bijv. die zitten in europa maar hebben verder geen inkomsten...

Isefrawen



700 mb betekent honderden mp3 ;)

Sa3ieD

Citaat van: baCkdrAfTs_lcf op 27/12/2004 om 15:22:04


is het niet handiger om een symbolische bedrag van â,¬ 1,- (excl. lege cd en verzendkosten) te vragen? die wordt dan in een potje gestopt die beschikbaar komt voor de artiesten... Hafid Tifridjaas en Walied Mimoun bijv. die zitten in europa maar hebben verder geen inkomsten...

Dat is een leuk idee maar ik denk niet dat er honderden aanvragen zullen zijn. Bovendien is de drempel dan weer te hoog als je 1 euro per cd gaat vragen. Dan moet iemand het weer overmaken etc en niet iedereen heeft internet bankieren waarbij het 1 minuutje in beslag neemt. Ik doe het dus gewoon gratis, als een stichting een giro wil oprichten ten behoeve van amazigh artiesten dan sta ik er natuurlijk wel achter, maar dat staat dan los van het bestellen van een cd.

Isefrawen



ze moeten toch die lege cd en postzegel betalen; kunnen ze net zo goed ook die ene euro erbij doen die dan beschikbaar komt voor de artiest...

ik zal me maar niet aanbieden om te helpen want zoveel vertrouwen heb ik hier niet ;D

als je goeie kwaliteit mp3 nodig hebt, moet je het maar even laten weten...

ayned_m

azul Imazighen!

kost 30 jaar ervaring van Oualid mimoun bijvoorbeeld 1 euro?

tanemmirt
ayned

Sabadilla

Citaat van: ayned_m op 27/12/2004 om 15:38:52
azul Imazighen!

kost 30 jaar ervaring van Oualid mimoun bijvoorbeeld 1 euro?

tanemmirt
ayned

;D

Isefrawen



er staat ook symbolisch bedrag... je mag ook meer schenken natuurlijk...
een stap om een foundation op te richten

Sa3ieD

Ze hoeven niets te betalen, gratis. Ik betaal de cd en postzegel uit eigen zak. Het is toch niet zoveel dus ik heb het er wel voor over. Idd ayned, die muziek is onbetaalbaar. Ik denk ook niet dat walid mimoun muziek is gaan maken om rijk te worden. Maar als wij niet oppassen dan kent over 10 jaar niemand meer in Nederland Walid Mimoun of Hassan Tibbarin etc. Ik heb de muziek die ik heb ook gratis van andere Imazighen op cd gekregen. Als ik dit niet had gekregen zou ik die muziek nooit hebben gehoord.

Sa3ieD


E3ber_Tastite

#10
.

Bouyafar

Azul, sallem moe3leykoum,

Ik heb wel een tip, muziek van Inumazigh is nergens te verkrijgen, dan heb ik het over de eerste inumazigh groep van eind jaren 70. Er bestaat in spanje een ander inumazigh die nieuwe leven in de legendarisch inumazigh hebben gegeven, maar de oude is toch orgineler.

Ad Yiri

#12
Ik heb er wel wat voor over! En internet bankieren is toch wel handig en het stimuleert anderen het ook te nemen (als je het zo zou doen).
Alleen de vraag is: ben je wel te vertrouwen? ;)

Kiddin

Sa3ieD

Citaat van: Bouyafar op 28/12/2004 om 00:32:47
Azul, sallem moe3leykoum,

Ik heb wel een tip, muziek van Inumazigh is nergens te verkrijgen, dan heb ik het over de eerste inumazigh groep van eind jaren 70. Er bestaat in spanje een ander inumazigh die nieuwe leven in de legendarisch inumazigh hebben gegeven, maar de oude is toch orgineler.
Ik ken ze niet, heb je deze misschien in mp3 of anders op bandje?

Ad yiri, ik hoef geen geld, zoals ik al zei als iemand iets wil oprichten ten behoeve van amazigh artiesten sta ik er natuurlijk wel achter.

Isefrawen


Laat ik dan maar de eerste zijn; ik wil twee cd's; eentje met alle nummers die je kan krijgen van Karim zhaimi als mp3 gebrand en de ander met alle nummers van Allal als gewone cd...

deal?