Amazigh organisaties doelgroep verkleinen ?

Gestart door IIAwajie3erII, 19/12/2004 om 15:12:19

Dobry Den

Citaat van: IIAit_'ArusII op 19/12/2004 om 23:48:45
wacha 33 anonieme verborgen judassen die onze onkunde als hun mooiste en leukste grap hebben toegeigend.
De Aarabier die zich nu zo suf zit te lachen dat zn maag tegen zn bureau stoot en meters naar achteren doet terug stoten.
De AEL die bevestigd dat je eerst een arabier moet wezen om gevolgd te worden.
tsja gaat wat worden met de Irifian.
Rooh atswezjdem Salamie met azulletjes in een warme saus van tannemiekt !!
Er zal nooit iets gebeuren voorwaar wij gedoemd zijn met laffaards  om de tafel te gaan zitten.
Eeuwen van wijsheid heeft ons juist achterlijk op gemaakt.
Sinds de jaren 30 zijn we in lafheid toegenomen met het toppunt 2004, 74 jaar naar de klote !
Met hartelijke dank aan onze smeath !!



Nergens voor nodig om mensen uit te maken voor verraders als ze niet reageren op je topic. Dat ze geen reacties plaatsen wil niet zeggen dat ze niets doen voor het Tamazight of bereid zijn dat te doen. Misschien zijn ze het wel met je eens en willen ze geen woorden hier meer aan "vuil" maken maar overgaan tot daden. Met andere woorden je weet niet wat hun beweegredenen zijn.

IIAwajie3erII

daar zeg je wat beweeg redenen, ik zie alles behalve beweging .

IIAwajie3erII

#47
Citaat van: Dobry Den op 19/12/2004 om 23:55:09
Citaat van: IIAit_'ArusII op 19/12/2004 om 23:28:24
Citaat van: Dobry Den op 19/12/2004 om 23:24:15
Wat is je doel van een ontmoeting? Een organisatie opzetten op basis van iets? Een bepaalde activiteit organiseren? Een inventarisatie van ideeen en behoeftes van Imazighen?
Kleine regionale organisaties of bewegingen, dat zou ik het liefst voor ogen hebben.
Goed en dicht op de man/vrouw .
echter moet alles bespreekbaar zijn en weet ik niet wat de anderen kunnen en willen bijdragen.


Als ik het goed begrijp een bijeenkomst met als doel meerdere organisaties te creeeren.  Ik denk dat je hiermee teveel stappen vooruit loopt. Je zou eerst moeten weten hoeveel Tamazight organisaties zijn, waar ze voor staan en wat ze georganiseerd hebben. Daarnaast zou je kunnen onderzoeken of er organisaties zijn die zich wel met het Tamazight bezighouden, maar zich niet als Tamazight organisaties profileren. Misschien wordt er op kleine schaal dingen georganiseerd die zich beperken tot het bepaalde doel(groep) bijv. voor timazighen uit een bepaalde stad. Je hebt dan de organisaties in Nederland  in kaart gebracht en de activiteiten die hieruit zijn voortgevloeid. Je hebt dan beter zicht op de stand van zaken watbetreft organisaties en activiteiten met betrekking tot het Tamazight. Dit zal ten goede komen wat en hoe jij je wilt inzetten voor het Tamazight. Aansluiten bij een organisatie, zelf een organsiatie oprichten, welke doelen en doelgroepen etc etc. Ik denk dat het wel handig is als een organisatie de taak op zich neemt om de aantal soorten organisaties die zich bezighouden met het Tamazight in kaart te brengen en dit te publiceren (o.a. op websites).
Ik snap het helemaal beste dame .
Je doelt op verkenning, dit is een must en een zeer belangrijke taak voor iedereen die wat dan ook op wil zetten.
Heb je als het goed is geleerd op school als klein kind, verkenning van je omgeving en eventueel deze uitbreiden.
Echter heb je ook hier mensen voor nodig en kan een enkeling  het geen je bedoelde niet bereiken.
Of wel maar dan is er sprake van oppervlakkige kennis en dat zou niet goed genoeg wezen.
In principe is dan een wat meer regionaal georiënteerde beweging, juist van grotere waarde dan een organisatie als bv de huidige bestaande organisaties bv Abin en dergelijke.
Het belang van de overdracht van de boodschap van de groten naar de kleintjes is gezien het verleden altijd een van de belangrijkste struikelblokken geweest.
Ik uit mn opvatting heb daar lering uit getrokken en realiseer me dat iedere grote succesvolle beweging begon bij de kleine gewone burger.
Een algemene verkenning en toenadering tot de bestaande bewegingen is een must .
Ik zei eerder dat men moet verlangen naar een versterking van, en niet met meer eigen nieuwe organisaties komen die een bijna identieke structuur hebben als de bestaande.
Te veel oppervlakkigheid zorgt er bij dezen dat zij nooit in staat zullen zijn een gedegen en solide achterban op te bouwen en te behouden.
Tevens is het aandragen van mogelijkheden en/of plannen/initiatieven voor een betere samenwerking mede ook van groot belang.
Ik ben van mening dat er groots begonnen is en men weinig oog had voor de gewone burger en zijn of haar eisen en verwachtingen.
desalniettemin zijn de huidige organisaties op vrijwilligersbasis en moet men hun niets kwalijk nemen, eerder prijzen.
Echter zou alle bijdrage ter verbe***** van, een verrijking moeten zijn en dus een positieve impuls voor de bestaande als wel voor de nieuw op te richten bewegingen.
Hou er vooral de beweging in zou ik zeggen ;)

Dobry Den

#48
Val bijna om van de slaap, maar toch even een korte reactie:

Citaat van: IIAit_'ArusII op 20/12/2004 om 03:00:39
Echter heb je ook hier mensen voor nodig en kan een enkeling  het geen je bedoelde niet bereiken.

Inderdaad. Dat is ook de reden dat ik mijn vorige reactie afsloot met de suggestie dat een organisatie die taak op zich zou nemen. Zij hebben de middelen (o.a mankracht) en kunnen het publiceren. Zo hoeft elk geintereseerde Amazigh of Tamazight niet op nieuw de wiel uit te vinden.


Citaat van: IIAit_'ArusII op 20/12/2004 om 03:00:39Of wel maar dan is er sprake van oppervlakkige kennis en dat zou niet goed genoeg wezen.
In principe is dan een wat meer regionaal georiënteerde beweging, juist van grotere waarde dan een organisatie als bv de huidige bestaande organisaties bv Abin en dergelijke.
Het belang van de overdracht van de boodschap van de groten naar de kleintjes is gezien het verleden altijd een van de belangrijkste struikelblokken geweest.
Ik uit mn opvatting heb daar lering uit getrokken en realiseer me dat iedere grote succesvolle beweging begon bij de kleine gewone burger.

Ik weet de historie niet van maatschappelijke veranderingen, maar ik denk dat maatschappelijke veranderingen meer vanuit elitair groepje richting het het grote publiek gaat. Het is-volgens mij- een klein groepje of zelfs 1 persoon die de grote massa mobiliseert. Om het dicht bij huis te houden geef ik het voorbeeld van Pim Fortuyn. Mensen hadden weliswaar akelige ontevreden gedachtes over allochtonen en moslims in het bijzonder, maar er was een Fortuyn nodig om het in het openbaar te brengen.


Citaat van: IIAit_'ArusII op 20/12/2004 om 03:00:39
Tevens is het aandragen van mogelijkheden en/of plannen/initiatieven voor een betere samenwerking mede ook van groot belang.
Ik ben van mening dat er groots begonnen is en men weinig oog had voor de gewone burger en zijn of haar eisen en verwachtingen.

Ik ben het met je eens dat er waarschijnlijk te weinig rekening word gehouden met de belevingswereld van de gewone Amazigh van de straat of de Tamazight van het huis. Activiteiten vinden bijvoorbeeld  in zaaltjes plaats waar alleen een bepaalde publiek op afkomt. Ik denk dat door locaties als moskeeen of buurthuizen ( 1ste generatie Imazighen) en bibliotheken of scholen (tweede generatie Imazighen) een groep bereikt wordt waar het besef dat het Tamazight volwaardig is aan elk ander cultuur, ontbreekt.


IIAwajie3erII

#49
Citaat van: Dobry Den op 20/12/2004 om 03:36:41

Ik weet de historie niet van maatschappelijke veranderingen, maar ik denk dat maatschappelijke veranderingen meer vanuit elitair groepje richting het het grote publiek gaat. Het is-volgens mij- een klein groepje of zelfs 1 persoon die de grote massa mobiliseert. Om het dicht bij huis te houden geef ik het voorbeeld van Pim Fortuyn. Mensen hadden weliswaar akelige ontevreden gedachtes over allochtonen en moslims in het bijzonder, maar er was een Fortuyn nodig om het in het openbaar te brengen.

Citeer
Ik heb gezien dat je in grote lijnen het wel eens bent met me, op dit punt kan ik je het volgende vertellen.
Kijk om de snappen hoe een mobilisatie plaats moet gaan vinden, zal je eerst kennis moeten opdoen van je doelgroep, daarnaast zou je ook moeten kijken naar de bestaande infrastructuur.
En dan kom je tot het volgende:
Rechts heeft een goede infrastructuur en zijn over het algemeen actief en daarmee makkelijk te mobiliseren.
Daarentegen zijn de Imazighen over het algemeen lui, en ontbreekt/hebben deze geen echte verbindingspunten om hun te kunnen bereiken.
Hoe rechts extreem het heeft aangepakt is overigens van heel groot belang, deze mensen werken in kleine clubjes die bijna ondergronds te werk gaan, bovendien zijn ze vaak heel goed op elkaar ingespeeld en op de hoogte van voornemens van hun bewegingen.
Echter hebben ze veelal een kern van echte diehards, die er alles voor over hebben om hun doelen te realiseren.
Wij imazighen zijn verdeeld en zijn meer in strijd met elkaar dat tegen anderen.
Daarnaast heeft rechts extreem, makkelijke standpunten waarin zij allen zich in kunnen vinden en daarmee is bewezen dat een eenvoud aan regels en doelen, veel doeltreffender is dan een scala aan onmogelijk te realiseren doelen.
Pim fortuyn kon een beroep doen op de bestaande infrastructuur van rechts Nederland en op de media en zn politieke ervaring.
Wij imazighen echter hebben geen van allen tot onze beschikking, en dus valt er geen vergelijk te maken met Pim fortuyn :)
Ja ben een mierenneuker ;)

athsaynou

Citaat van: IIAit_'ArusII op 19/12/2004 om 15:12:19
Gezien het feit dat vele bestaande organisaties en groepen, niet echt met daadkracht kunnen optreden, dacht ik het volgende.
Zou het niet verstandiger wezen dat wij niet langer gaan vasthouden aan de benaming Amazigh organisatie maar juist meer doel gerichter.
Dus ipv een benaming als Amazigh, een andere als ''Arif organisatie''.
Dat wil zeggen dat welliswaar je doelgroep kleiner zal worden maar anderzijds kan je veel effectiever optreden en zou je beter herkenbaar moeten en kunnen worden.
Ik heb geleerd van het clubje waarbij ik ook zat, dat je je soms moet verkleinen en beperken om enigszins echt iets te kunnen betekenen.
Hoe kleiner je doelgroep hoe effectiever je optreden zal zijn is mijn motto, wie is het er mee eens en wie niet ?
In beide gevallen waarom ben je het wel of niet mee eens ?

btw respect voor Syphax!


Ja hier ben ik het dus volledig mee eens..je bereikt er niets mee als je het gelijk groots wil aanpakken...begin klein en bereid het dan later uit...

Klasse aythwayagher!

IIAwajie3erII

Citaat van: athsaynou op 20/12/2004 om 19:16:18
Citaat van: IIAit_'ArusII op 19/12/2004 om 15:12:19
Gezien het feit dat vele bestaande organisaties en groepen, niet echt met daadkracht kunnen optreden, dacht ik het volgende.
Zou het niet verstandiger wezen dat wij niet langer gaan vasthouden aan de benaming Amazigh organisatie maar juist meer doel gerichter.
Dus ipv een benaming als Amazigh, een andere als ''Arif organisatie''.
Dat wil zeggen dat welliswaar je doelgroep kleiner zal worden maar anderzijds kan je veel effectiever optreden en zou je beter herkenbaar moeten en kunnen worden.
Ik heb geleerd van het clubje waarbij ik ook zat, dat je je soms moet verkleinen en beperken om enigszins echt iets te kunnen betekenen.
Hoe kleiner je doelgroep hoe effectiever je optreden zal zijn is mijn motto, wie is het er mee eens en wie niet ?
In beide gevallen waarom ben je het wel of niet mee eens ?

btw respect voor Syphax!


Ja hier ben ik het dus volledig mee eens..je bereikt er niets mee als je het gelijk groots wil aanpakken...begin klein en bereid het dan later uit...

Klasse aythwayagher!
;D dank je a tashwieth .
Hoop dat er nagedacht zal gaan worden over onze toekomst, want door onze klungeligheid worden wij nog altijd vertegenwoordigd door mensen die alles behalve het goede en het juiste met ons voor hebben.
Heel raar overgens dat ik veel mail krijg van mensen die willen weten waarom er gedemonstreerd zou moeten worden.
Wat een blindheid!
Alleen al het reeds genoemde zou een reden moeten zijn om de straat op te gaan.
Wij werden en worden totaal genegeerd en komen alleen ten sprake als er weer iemand een frats uithaald.
Mischien tijd dat we zelf die aandacht gaan uitlokken voor iets anders, maw de media gebruiken ipv te wachten om gebruikt te worden ;)
Maar ach daar heb je verstand en lef voor nodig en dat kan heel moeilijk worden voor sommigen zo blijkt !

athsaynou

Citaat van: IIAwajie3erII op 20/12/2004 om 23:44:19
Citaat van: athsaynou op 20/12/2004 om 19:16:18
Citaat van: IIAit_'ArusII op 19/12/2004 om 15:12:19
Gezien het feit dat vele bestaande organisaties en groepen, niet echt met daadkracht kunnen optreden, dacht ik het volgende.
Zou het niet verstandiger wezen dat wij niet langer gaan vasthouden aan de benaming Amazigh organisatie maar juist meer doel gerichter.
Dus ipv een benaming als Amazigh, een andere als ''Arif organisatie''.
Dat wil zeggen dat welliswaar je doelgroep kleiner zal worden maar anderzijds kan je veel effectiever optreden en zou je beter herkenbaar moeten en kunnen worden.
Ik heb geleerd van het clubje waarbij ik ook zat, dat je je soms moet verkleinen en beperken om enigszins echt iets te kunnen betekenen.
Hoe kleiner je doelgroep hoe effectiever je optreden zal zijn is mijn motto, wie is het er mee eens en wie niet ?
In beide gevallen waarom ben je het wel of niet mee eens ?

btw respect voor Syphax!


Ja hier ben ik het dus volledig mee eens..je bereikt er niets mee als je het gelijk groots wil aanpakken...begin klein en bereid het dan later uit...

Klasse aythwayagher!
;D dank je a tashwieth .
Hoop dat er nagedacht zal gaan worden over onze toekomst, want door onze klungeligheid worden wij nog altijd vertegenwoordigd door mensen die alles behalve het goede en het juiste met ons voor hebben.
Heel raar overgens dat ik veel mail krijg van mensen die willen weten waarom er gedemonstreerd zou moeten worden.
Wat een blindheid!
Alleen al het reeds genoemde zou een reden moeten zijn om de straat op te gaan.
Wij werden en worden totaal genegeerd en komen alleen ten sprake als er weer iemand een frats uithaald.
Mischien tijd dat we zelf die aandacht gaan uitlokken voor iets anders, maw de media gebruiken ipv te wachten om gebruikt te worden ;)
Maar ach daar heb je verstand en lef voor nodig en dat kan heel moeilijk worden voor sommigen zo blijkt !

haha kijk in het amazigh volk heb je doeners, denkers, dromers enz.. dat heb je trouwens overal alleen het verschil is dat we niet samenwerken we barsten van de vooroordelen..als we nou gaan samen werken dan moet het lukken!