Belgisch dictatuurschap

Gestart door Sa3ieD, 18/12/2004 om 20:13:31

Sa3ieD

Jullie zullen nu wel denken van “Huh?!, wat is dat voor titel?”. Na een korte inleiding wordt de betekenis nader toegelicht. Vandaag (18/12/2004) werd er door Syphax vereniging een debat georganiseerd over extremisme onder de Marokkaanse jongeren. In eerste instantie wilde ik niet gaan want mijn ervaring met “Marokkaanse” debatten is niet bepaald positief te noemen. Maar het zij zo dat een vriend het vroeg om mee te gaan en zodoende was ik bij het debat beland. Natuurlijk was ik wel te laat maar ja volledig integreren kan natuurlijk niet...............lees verder

http://www.amazigh.nl/column/?ccid=12

VS

Zoals zo vaak ontbreekt het aan organisatie. Wat is uberhaupt de toegevoegde waarde van deze Belg dat ze hem uitnodigen? Het lijkt me dat er genoeg fok ops hier in Nederland rondlopen om zo'n debat te leiden.

Trabandou

Met de vinger wijzen kan iedereen, maar het debatteren schijnt in deze moeilijker te zijn, dan de kern van het probleem te bespreken, haha.... hoe wil je nou een probleem bespreken/ aan gaan pakken als je niet eens kan debatteren? De manier van debatteren, zoals hier wordt beschreven is de normale debat onder (vooral oudere) Marokkaanse mensen. Mijn voorstel is om dhr. Hatouil of hoe hij ook heet een debatcursus te laten volgen

Dobry Den

Hij schijnt weer uitgenodigd te zijn voor een debat in Nederland over extremisme. Nederland heeft er weer een deskundige bij.

Azjdhiedh

zal de nederlandse media (als ze bij dat mogelijke debat zijn ) heerlijk vinden.
weer zo een idioot die het hoog in zn bol heeft :(

Samariaan

dan was het debat hier op t forum gevoerd dus beter

rifman

Citaat van: MohamedUK op 27/12/2004 om 00:58:55
dan was het debat hier op t forum gevoerd dus beter

Je hoeft het niet altijd eens met iemand te zijn. Maar je moet inhoudelijk reageren om je standpunt te kunnen overbrengen.

Wanneer iedereen het eens is, dan is er ook geen debat mogelijk en daarom overbodig.

De artikelen, die ik tot nu heb gelezen van de Jurist, econoom en politicus Talhaoui, en de debatten die ik bijgewoond hebben me altijd erg aangesproken. Niet vanwege zijn mening over een bepaalde onderwerp, maar vanwege de inhoudelijke redenering en duidelijke standpunten. Zij anlayses getuigen van groot intellect en inteligentie.

Voltaire:
IK HOEF HET NIET EENS MET JE TE ZIJN, MAAR IK BEN BEREID OM VOOR JE MENING TE STERVEN.

Azjdhiedh

Citeer
Voltaire:
IK HOEF HET NIET EENS MET JE TE ZIJN, MAAR IK BEN BEREID OM VOOR JE MENING TE STERVEN.
Citeer

die ken ik...uhmm....das er een van theo. net zoals dat geitenneukgedoe en de pooiererende profeet tog...?

rifman

Ik heb het artikel op Amazigh.nl net gelezen en ik ben geen meter verder gekomen. NAAR MIJN MENING ontbreekt het aan argumentatie en lijkt meer op een persoonlijke aanval.

Ik ben met andere woorden niets wijzer gemaakt! De inhoud heeft me ook niet overtuigd over de beschuldiging die in de titel naar voren wordt gebracht. Sterker nog de helft van deze artikel gaat over de titel zelf.

VOLGENS MIJ , IK VIND HET een oppervlakkig stuk, waar niet inhoudelijk gegaan wordt en dus bewijzen wordt , waarom Talhaoui een dictatuur is.

DIT IS MIJN PERSOONLIJKE MENING.

rifman

Citaat van: Uchan op 27/12/2004 om 01:16:28
Citeer
Voltaire:
Citeer

die ken ik...uhmm....das er een van theo. net zoals dat geitenneukgedoe en de pooiererende profeet tog...?

Het is een belediging voor iemand die heel veel heeft betekend voor de wetenschap (VOLTAIRE)  om hem te vergelijke met Theo.

Azjdhiedh

Citaat van: rifman op 27/12/2004 om 01:19:02
Citaat van: Uchan op 27/12/2004 om 01:16:28
Citeer
Voltaire:
Citeer

Het is een belediging voor iemand die heel veel heeft betekend voor de wetenschap (VOLTAIRE)  om hem te vergelijke met Theo.

1000x excuses, maar die citaat hoorde ik theo altijd uitkramen als hij met een sigaar in zn mond en liggend op een sofa met een grote grijns op zn kop de islam weer onderuit haalde. dus als die uitspraak van een ander is nogmaals excuus

rifman

Graag reacties om toe te lichten hoe je tot je oordeel bent gekomen. De mensne die gereageerd hebben...

cinderella

ik vind ook wel dat hij teveel in gaat op arabieren en de schuld bij hen legt. als dat zo is, is het een feit die je niet kunt veranderen.
persoonlijk vind ik dat je je beter kunt consenteren naar het op zoek gaan oplossingen die voor verbeteringen kunnen zorgen. verder is hij een aardige man