een dj inhuren voor een bruiloft? wat een onzin!

Gestart door mara, 16/12/2004 om 15:10:00

mara

Ik snap niet dat er mensen zijn die een of ander sukkel(in) inhuren om op hun bruiloft plaatjes te gaan draaien. Geldverspillerij!

Isefrawen

Neem een dvd speler, brand duizenden mp3'tjes op een dvd-schijfje, en laat het geheel afspelen... je kan van tevoren bepaalde playlists samenstellen die op de juiste moment afgespeeld kunnen worden... kwestie van wat kleine instellingen! 1 avondje werk!

Trabandou

Citaat van: mara op 16/12/2004 om 15:10:00
Ik snap niet dat er mensen zijn die een of ander sukkel(in) inhuren om op hun bruiloft plaatjes te gaan draaien. Geldverspillerij!

Of geld teveel......

mara

Nadjwa

Begrijp uberhaupt niet dat er muziek wordt gedraaid.

Sa3ieD

Hahaha, ach ja als je het in een zaal hebt dan geef je al het werk uit handen. Om als bruid/bruidegom ook nog voor de muziek te moeten zorgen is wel irritant. Ik snap het wel dat een dj word ingehuurd, jammergenoeg kunnen ze er vaak helemaal NIETS van. Heb je een paar cd's en apparatuur en niets te doen in het weekend, wordt dan dj op Marokkaanse bruiloften. ;-)

Tamza

Ik moet ook niets van dat hebben als ik ga trouwen. Bij mij zal het dan simpel en oldskool blijven. Gewoon immedyazen, klaar.

mara

Dat zeg ik ook tegen mensen: selecteer van tevoren cd's en draai zelf maar (of een familelid)......wat kan een dj nou wat iedereen niet kan?

athsaynou

Een DJ vind ik helemaal niets...ik weet niet wat mensen eraan vinden...ik zou een abnd huren.

Of een groep vrouwen die izran's gaan zingen ;D

Als je het hoort echt prachtig *zwijmel* *zwijmel*

miss.F.

Nou ben blij dat we niet allemaal hetzelfde zijn: wat is er mis met iemand die voor de muziek zorgt zonder dat jij je hoofd daarover hoeft te breken?

Tamza

Citaat van: miss.F. op 17/12/2004 om 16:20:06
Nou ben blij dat we niet allemaal hetzelfde zijn: wat is er mis met iemand die voor de muziek zorgt zonder dat jij je hoofd daarover hoeft te breken?

In mijn geval; omdat het zo onpersoonlijk is. Ik zie liever mijn tantes gewapend met hun adjoens die mij en mijn man mooie en persoonlijke liederen toezingen. Dat is veel mooier en warmer naar mijn mening.

Maysa

Citaat van: Tamza op 17/12/2004 om 21:09:37
Citaat van: miss.F. op 17/12/2004 om 16:20:06

In mijn geval; omdat het zo onpersoonlijk is. Ik zie liever mijn tantes gewapend met hun adjoens die mij en mijn man mooie en persoonlijke liederen toezingen. Dat is veel mooier en warmer naar mijn mening.

Helemaal met je eens a Tamza. Alleen zo kunnen onze mooie izran worden behouden.  Want hoeveel amazigh tradities zijn er in de loop der jaren al verloren gegaan?

Tamza

Maysa

Inderdaad! maar geld speelt in dit geval voor mij geen rol. Het gaat mij méér om het in stand houden van onze amazigh tradities. En hier onder valt ook het zingen van izran tijdens feesten.

Isefrawen

ach live muziek is het mooist! what the heck, wat maakt het uit, als je dan toch trouwt, trouw dan voor één keer en gooi je porto lekker wijd open :P

ik had sous-imadyazen waarmee ik tasrieth ging ophalen; en later kwam een goeie kbylische band optreden... tussendoor, zelf muziek in elkaar geprogrammeerd en het was heel gezellig...