40 IRIFIEN DOOD PER WEEK

Gestart door NADIEJA, 03/09/2001 om 11:20:48

Tmazight

Citeerzoals het klokje tikt tikt het nergens???
ook goed???

Waar slaat dat nou weer op?

Tmazight

Citeerzoals het klokje tikt tikt het nergens???
ook goed???

Zo getikt als Noebbia is geen klok ter wereld.

ze3iem

CiteerZo getikt als Noebbia is geen klok ter wereld.

sorry ik speel geen tikkertje.. dat deed ik 20 jaar geleden.

Tmazight

Citeersorry ik speel geen tikkertje.. dat deed ik 20 jaar geleden.

Dat verklaart waarom je nu zo getikt bent, je hebt 20 jaar geleden de fatale tik gekregen. Je bruikbare hersencellen zijn toen geëxplodeerd.

ze3iem

meen je dat echt? vind je me echt getikt?
waarom dan?

nora

Terug naar de discussie misschien? Je hebt hier ook een babbelhoek weet je.

Tussen de irifien die verdrinken zitten ook genoeg arabieren en het is niet alleen een probleem van marokko maar van bijna alle noord-afrikaanse landen. Het is verschrikkelijk, maar dat er niet zoveel mensen zijn die op deze topic (inhoudelijk) ingaan ligt volgens mij niet aan een gebrek aan interesse of betrokkenheid, maar de vraag is wat doen we eraan? Als je in Marokko bent zie, hoor en voel je de mentaliteit die daar heerst: wanhoop over de eigen situatie en afgunst tegenover "ons" , de s7ab elgariezj. En waar het problleem zit mag ook duidelijk zijn: de corrupte regering (lees: arabische dictators).

wat kunnen we doen, behalve de aandacht erop vestigen?

tehendicht

Nou, wat we er aan kunnen doen is, zij die daar leven de juiste beeld geven over de situatie hier, men denkt daar dat het hier een paradijs is. we moeten ook hard werken om hier rechten op te bouwen, en heb je eenmaal je rechten ontdekt dan nog moet je hard knokken zodat die recht je niet ontnomen wordt, je moet hier goede kennis van de systeem kennen, anders redt je het hier niet. maar dat heeft veel tijd nodig en veel geduld, met dat geld die ze uitgeven aan de overtocht kunnen ze beter investeren in hun zelf, iets kleins beginnen. ik ken er een paar in marokko die zelfs een beter leven hebben dan de koning, de koning heeft immers zorgen zij niet.