40 IRIFIEN DOOD PER WEEK

Gestart door NADIEJA, 03/09/2001 om 11:20:48

NADIEJA

MIJN VRAAG WAS WAT JULLIE ERVAN DAT ER BIJNA ELKE WEEK EEN BOOTJE VOL IRRIFIEN DOOD GAAN OMDAT ZE HUN GELUK TEGEMOET WILLEN GAAN IN EUROPA.OMDAT ER IN MARROKO GEEN WERK TE KRIJGEN IS (FATSOENLIJK)
EN HET FEIT DAT MOHAMMED IV ZIN VOLK NEIT TOESPREEKT TERWIJL ZEKER WEET DAT ALS HET ARABIEREN WAREN HIJ DAT WEL GEDAAN ZOU HEBBEN
HIJ HEEFT GEWOON SCHIJT AAN ARIF.IK ZOU GRAAG JULLIE MENINGEN HOREN VOOR MIJN WERKSTUK.
:):)

rebel

#1
tja beste nadija dat de maroc regering zich niks van de vermoorde irifiejen die de straat van gibralter over probeerde te steken aantrekt is weer een mooi bewijs  over hoe ze over ons denken
integendeel ze juichen het juist toe omdat  arif nu eenmaal een doorn in hun ogen is (en zal blijven ook)daarom zeg ik maar FOUYTH ENNA WHA TIRRI GHA SIFESSEN ENNA
beslama

Ajjaj (Gast)

#2
Azul

Een simpele rekensom leert ons dus dat de afgelopen 10 jaar ongeveer 20000 jongeren zijn omgekomen. Dat zijn 20000 minder ontevreden stemmen, daar kickt de marokkaanse overheid op. vooral wanneer het om Imazighen gaat.
Deze overheid doet meer om van Imazighen af te komen, Zo kregen systematisch veel Amazigh mannen (onze ouders)"gelukkig", makkelijker een paspoort om naar het buitenland te gaan, dus weer minder klachten, deze mannen onderhouden een grote gedeelte van de mensen die achtergebleven zijn, de mensen die achtergebleven zijn hebben het dus niet slecht, daarom zullen ze niet 1 2 3 gaan klagen.
De moraal van het verhaal is dat er veel manieren zijn gebruikt. om het verzet te minimaliseren.

NADIEJA

#3
JAMMER DAT JULLIE DE ENICHSTE ZIJN DIE GEREAGEERD HEBBEN HIER BLIJKT DUS EIGENLIJK UIT DAT DE REST VAN ONZE IRRIFIEN SCHIJT HEBBEN AAN DE CRISIS IN MARROKO VOORAL IN ARIF.HAD IK EIGENLIJK NIET VERWACHT IK DACHT DAT DE MEESTE MENSEN DIE DEZE SIDE BEZOEKEN DEZELFDE SOORT MENING VORMEN ALS DIE VAN MIJ.DIE LUIDT;DE GEMEENSCHAP ARIF ZO GOED MOGELIJK OPBOUWEN EN ONTWIKKELEN.
ASALAMOECHALEIKUM.  

Fedwa

#4
Meid..wat je nu zegt slaat echt nergens op!

Het feit dat mensen niet reageren betekend niet dat het hun niets kan schelen...misschien is alles al gezegd door anderen.

Dat je nu te weinig stof hebt voor je werkstuk is je eige probleem. Je hoeft het hier niet op ons af te reageren met KOEIENLETTERS!

Anyway, succes

Said

#5
Het is dat we daar geen woorden voor hebben, NADJIEHA!!!!

We delen je kritiek volledig. het is terecht dat je stelt dat we ons meer moeten betrekken bij de ontwikeling en hulp aan de rif. Dat zal in de toekomst inshallah ook gebeuren. Het mag niet zo langer doorgaan, dat er weeklijks drenkelingen worden aangespoeld aan de kust van spanje.

OM TE HUILEN is het ook dat ik laatst in de krant een foto zag van spaanse strandbezoekers die twintig meter van een verdronken persoon zaten, gewoon ongestoord lagen te zonnen!

:-(

ithri

#6
Azul Nadieja,

Als je naar de wat oudere topics gaat kijken, dan kom je achter dat deze onderwerp alang besproken is, het is wel jammer dat de mensen steeds nieuwe onderwerpen straten terwijl ze niet kijken of deze ergens anders op forum loopt.

Thenniemert ithri,

ithri

#7

ithri

#8

Fessi

#9

ik word schijtziek van die berbers die zichzelf zien als het enigste onderdrukte volk van marokko, denken je dta mijn familie in fes op goud slapen???
we hebben het net zo zwaar als ik die neppe berbers weer hoor die zich weer als een slachtoffers zien. het doet me denken aan de joden die deden en doen dat nog steeds. alsjeblieft hou op met arabieren de schuld te geven van alles.

ze3iem

#10
wat een laffe gedoe heh. je vinger opsteken en naar een ander wijzen als het niet goed gaat.
kinderachtig gedrag.

je bent wat je er zelf van maakt, daar hebben arabieren inderdaad niets mee te maken.

Inuit

Ik moest lachen toen ik de titel van het onderwerp las, ik dacht meteen weet hoeveel mensen er per minuut of sterker nog per seconde dood gaan.
De inhoud bleek gelukkig niet te gaan over waar ik dacht dat het ging.

ighes

#12

Citeerwat een laffe gedoe heh. je vinger opsteken en naar een ander wijzen als het niet goed gaat.
kinderachtig gedrag.

je bent wat je er zelf van maakt, daar hebben arabieren inderdaad niets mee te maken.



Volgens mij halen jullie verschillende zaken door elkaar… dat is iets wat de gearabiseerde overigens graag doen, dingen door elkaar halen, maar goed, dat even terzijde.

Ik denk dat het niets mis mij is om als mens een ander mens terecht te wijzen op zijn daden als deze daden niet goed zijn of een daad van misdaad. Als Marokko systematisch alle gelden uit Arif weg laat stromen naar de grote steden is dit goed als man hiervan iets zegt.
Als de Arabier of de gearabiseerde Imazighen zich als een soort ubermens zien en Imazighen als een soort lage mens zien is alle reden om hier tegen  in het verzet te komen… dit is de plecht van elke goed mens.
Als Marokko, mijn land, mij niet erkend; voor de Marokkaanse overheid bestaan Imazighen nog steeds niet is het alle reden om hiertegen iets te doen.

Inuit

#13

CiteerVolgens mij halen jullie verschillende zaken door elkaar… <b>dat is iets wat de gearabiseerde overigens graag doen, dingen door elkaar halen</b>, maar goed, dat even terzijde.

Ik denk dat het niets mis mij is om als mens een ander mens terecht te wijzen op zijn daden als deze daden niet goed zijn of een daad van misdaad.
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je iemand op zijn of haar daden wijst, maar een beetje zelfkritiek is ook nooit weg, want zoals je weet is het altijd vele malen makkelijker om andermans fouten te zien dan je eigen, maar je hebt wel gelijk.

Dat eerste wat je zegt is zoooo kinderachtig! te laag gewoon.

ighes

#14

Citeerik word schijtziek van die berbers die zichzelf zien als het enigste onderdrukte volk van marokko, denken je dta mijn familie in fes op goud slapen???
we hebben het net zo zwaar als ik die neppe berbers weer hoor die zich weer als een slachtoffers zien. het doet me denken aan de joden die deden en doen dat nog steeds. alsjeblieft hou op met arabieren de schuld te geven van alles.

Beste man,

Het feit dat jij de naam Fessi gebruikt is iets om je kapot voor te schamen... Ifesyen hebben Marokko na de onafhankelijk kapot gemaakt en tot de dag van dag zijn ze daar mee bezig.