De discussie over de islam/monotheisme

Gestart door nikki, 06/12/2004 om 01:07:53

nikki

de eerste 3 posts op die moslim site zeggen me meer dan genoeg :)

... maanden geleden, januari 2004, ontmoette ik mijn vriend. Het was eigenlijk de eerste Marokkaanse jongen die ik op zo'n manier leerde kennen. Ik ging wel eens met Marokkaanse jongens om, maar mijn vriendjes waren tot dan toe alleen Nederlandse jongens geweest...
---------------------------------------------------------------------
...Ik had al wat relaties achter de rug en toen kwam ik Mohamed tegen. Ik kende hem al maar was opeens helemaal verliefd, bijna te verliefd.Ik zou alles voor hem gedaan hebben (bijna alles er zijn natuurlijk grenzen.Zelfs voor een niet moslim)....
---------------------------------------------------------------------
...Toen op een avond ontmoette ik een hele leuke, lieve jongen van Marokkaanse afkomst. Ik heb altijd gezegd, ik zal nooit met een Marokkaanse jongen gaan. Tot die avond dus. Ik weet niet wat er gebeurde maar ik had er zo'n rustig gevoel over en al mijn principes gooide ik over boord...

Inuit

Citaat van: nikki op 06/12/2004 om 02:28:23
ik zie dat ook als een groot gevaar , dan juist omdat er velen jongere IEDEREEN in nederland als een zionist zien.
en afvallige etc. en die kunnen gestrafd worden.
en aangezien wij (de zionisten) vechten tegen de koningen van de Islam , zijn wij allen collaborateurs
als jij vindt dat de joden recht hebben op het land tussen de Eufraat en de Nijl, omdat het in een boek staat die voor hun heilig is maar voor ongev. 90% van de mensen niet, dan ben je een zionist. En als deze mensen hierdoor zichzelf het recht toe-eigenen om iedereen die zich in dit land bevinden te verjagen of anders te elimineren (dit denken de kolinisten echt, mischien geloof je het niet, maar het is echt waar) en je ziet niet in dat als de wereld die oorluikend toestaat, dat dait dan zal leiden de WO III, dan heb je echt een plaat voor je kop of je houdt jezelf van de domme.

Inuit

#32
Citaat van: nikki op 06/12/2004 om 02:38:57
de eerste 3 posts op die moslim siet zeggen me meer dan genoeg :)
en overigens, op deze pagina staan niet alle bekeerlingen ( ;) ), maar dat er veel mensen zijn die bekeren, omdat ze inzien dat de Islaam de waarheid is, dat is gewoon een feit.

zie hier een verhaal van een priester die moslim is geworden: http://www.islamtomorrow.com/yusuf/priests_n_preachers.htm#story

Inuit


nikki

ojee daar gaan we weer ht pad op van de Israel-Palestina kwestie, en dat terwijl ik deze discussie nou juist ben begonnen omdat ik eigenlijk juist zie dat alledrie de grote monotheistische geloven allemaal ongeveer hetzelfde zijn.

Het zijn juist de zionisten die de staat Israel nooit erkend hebben volgens mij-iet met een messias ofzo:)-, verder vind ik dat de Israeli's hun land hebben gekregen in '48 door de VN en het heeft voormij niet zoveel met welke verzamelde teksten danook te maken.

maar met dat suikerfeest... waar gaat dat over dan? of die besnijdenis? komaan da's allemaal gejat.

Ik heb me er nu wat in verdiept en volgens mij is de Islam zo populair omdat het gewoon een kruising tussen de sprookjes van de Joden en de sprookjes van de Christenen  is .
Die lekker makkelijk te begrijpen is en dus makkelijk aantehangen. duidelijke regels enzo.

Inuit

Citaat van: nikki op 06/12/2004 om 02:47:12
maar met dat suikerfeest... waar gaat dat over dan? of die besnijdenis? komaan da's allemaal gejat.
suikerfeest ==> viering van de beindiging van de maand ramadan.
besnijdenis ==> hygiene

Citeer
Ik heb me er nu wat in verdiept en volgens mij is de Islam zo populair omdat het gewoon een kruising tussen de sprookjes van de Joden en de sprookjes van de Christenen  is .
hahahaha....... ik merk inderdaad dat je er veel kennis van hebt (NOT)

Citeer
Die lekker makkelijk te begrijpen is en dus makkelijk aantehangen. duidelijke regels enzo.
de waarheid is altijd helder en duidelijk ;)

Dora

Citaat van: nikki op 06/12/2004 om 01:10:35
Eerst wil ik even wat recent opgedane kennis toetsen aan jullie realiteit ;

Eerst had je het Jodendom , Jezus C was een jood die andere ideen eropnahield en er kwam een kleine sekte volgelingen die het Christendom begonnen... een paar eeuwen later heeft Mohammed uit die beide geloven het een en ander gehaald nog wat toegevoegd en dat is de Islam geworden ?
Dus alle drie deze geloven geloven in principe in dezelfde god ; Jawhe ?


je moet 1 ding begrijpen..als het joodse (uitverkorne) volk niet de mist in was gegaan door weer naar hun oude gewoontes te keren, dan zou Isa AS niet eens gezonden zijn. en dat geldt ook voor de christenen > mohammed sws <.

dus om te beweren dat de islam "even" wat bij het joodse en christelijke leer heeft gehaald bewijst je onwetendheid over de godsdiensten.

allasian

#37
monotheisme mag ik niet want daarmee ontken je indirect de goden van anderen.monotheisten sluiten alleen compromissen met de andere geloven.Bij monotheisme dachten ze de intellectuele problemen op te lossen die het polytheisme met zich meebrengt.Gedeeltelijk is dat gelukt maar je kan niet alle intellectuele problemen die geloof met zich meebrengt uitbannen.

Kahina

Citaat van: nikki op 06/12/2004 om 01:34:27
wat een groot verschil is tussen het christendom en de islam is dat het christendom zich over de wereld heeft verspreid door zich cultureel aan te passen ( net als hoe de Grieken zich verspreiden)
en de Islam is zich nu vooral aan het verspreiden puur door migratie ?

Nou nou nou, wat hebben de Christelijke missionarisen zich toch goed aangepast in al die Afrikaanse landjes. Kom op zeg dit geloof je toch zelf niet he. Heb je nog nooit van cultureel imperialisme gehoord of zo. Ga daar eens een boek over lezen.

Inuit

Citaat van: Juanas addictiones op 06/12/2004 om 16:17:45
monotheisme mag ik niet want daarmee ontken je indirect de goden van anderen.monotheisten sluiten alleen compromissen met de andere geloven.Bij monotheisme dachten ze de intellectuele problemen op te lossen die het polytheisme met zich meebrengt.Gedeeltelijk is dat gelukt maar je kan niet alle intellectuele problemen die geloof met zich meebrengt uitbannen.
Ik merk dat je niet begrijpt wat religie inhoudt. Relgie heeft niet als doel de intellectuele problemen op te lossen, het heeft als doel om de mens de juiste levenswijze te onderrichten. Om oplossing te vinden voor intellectuele problemen moet men zich wenden tot de wetenschap.

Masja

Citaat van: nikki op 06/12/2004 om 01:53:31
nou ik probeer de verschillen te ontdekken :)
het christendom en de islam streefden allebei naar wereldwijde verkondiging van hun godsbeeld.

mijn vergelijking met de grieken gebruik ik omdat het chrstdm zich over de hele wereld heft verspreid en ze zich eerst een beetje aanpasten aan  de lokale geloven, waarna ze later dat tot heidens bestempelden en het geloof in een god als enige geloof erkende en de rest bestrafte.

maar de islam heeft zich volgens mij nooit op die manier verspreid.
anders gezegd ; er komt nooit een islam-jehova aan m'n deur ..

ps maar het christendom heeft zich zeker niet  alleen in de laatste paar eeuwen verspreid, volgens mij al 2000 jaar eigenlijk, en zeker met agresieve kantjes, maar vooral met de boodschap van vergeving etc.
en JC die voor je zonden is gestorven hetis allemaal makkelijk verteerbaar zeg maar


huh?   met agressieve "kantjes"??     boodschap van vergeving??  kom op zeg, nikki, dan weet je bitter weinig
wat denk je van de kruistochten o.a., en van de "kruistochten"  der portugezen in amerika....die de indianen hun "ongeloof" wel even zouden vergeven d.m.v  slachtpartijen  ...en ga zo maar door
vergeving?  na de biecht zeker..     het christ. geloof had zo zijn maniertjes om de bevolking slapende te houden, als ze al geen eigen mening hadden , en durfden ze die wél te hebben dan verzonnen ze wel bangmaak regeltjes ter onderdrukking
nee wat intimidatie betreft (verkeerde interpretatie v. geloof of interpr. in eigen straatje ) doet het christ. geloof zoals het gebracht werd  niet onder voor de islam

allasian

Citaat van: gebruiker01 op 29/06/1973 om 21:47:46het heeft als doel om de mens de juiste levenswijze te onderrichten.
Juiste levenswijze is relatief niet absoluut.

Inuit

Citaat van: Juanas addictiones op 06/12/2004 om 19:26:04
Citaat van: gebruiker01 op 29/06/1973 om 21:47:46het heeft als doel om de mens de juiste levenswijze te onderrichten.
Juiste levenswijze is relatief niet absoluut.
geen intellectueel probleem dus ;)

allasian

Citaat van: gebruiker01 op 06/12/2004 om 19:56:44
Citaat van: Juanas addictiones op 06/12/2004 om 19:26:04
Citaat van: gebruiker01 op 29/06/1973 om 21:47:46het heeft als doel om de mens de juiste levenswijze te onderrichten.
Juiste levenswijze is relatief niet absoluut.
geen intellectueel probleem dus ;)
juiste levenswijze is relatief niet absoluut dat wil zeggen,er bestaat zoiets niet als DE juiste levenswijze,1 juiste levenswijze.Mocht je denken van wel dan is dat heel arrogant.

Inuit

#44
Citaat van: allasian op 16/12/2004 om 16:56:58
juiste levenswijze is relatief niet absoluut dat wil zeggen,er bestaat zoiets niet als DE juiste levenswijze,1 juiste levenswijze.Mocht je denken van wel dan is dat heel arrogant.
Dit heeft te maken met overtuiging, namelijke het geloof in een universele waarheid. Als men deze overtuiging niet heeft dan ziet men de keuzes die voortkomen uit de vrije wil als mogelijkheden waaraan geen waarheidsoordeel toegekend kan worden, oftewel niets is goed en niets is fout in de universele zin van het woord, want er is geen universele waarheid. Echter, heeft men wel de overtuiging van het geloof in een universele waarheid dan kent men waarheidsoordelen aan de mogelijkheden die voortkomen uit de vrije wil, de goeden (waar) leiden tot die universele waarheid en de slechten (onwaar) leiden tot een dwaalspoor, namelijk iets anders dan de universele waarheid.
Dus de visie die men hierop heeft, heeft puur te maken met de levensbeschouwlijke visie die men heeft.