Disney film El Cid

Gestart door Dobry Den, 02/12/2004 om 15:14:07

Dobry Den

Disney heeft een tekenfilm gemaakt genaamd El Cid. Deze tekenfilm, die volgens mij al een tijd in de bioscoop draait gaat over de spaanse legende El Cid. Hij leefde in de tijd dat  (een gedeelte van) Spanje nog in handen was van de moslims.  In deze tekenfilm (waar ik stukjes van heb gezien) wordt hij afgebeeld als de held die het opneemt tegen de Islamitsche terroristen.  Historisch gezien was het een brute moordenaar. Het past natuurlijk mooi in het huidige plaatje van de Bush en zijn aanhangers. De Goede Christenenen tegen de Kwade Moslims. Ik ben dus ook niet verwonderd dat er zo'n film op de markt is gekomen. Waar ik toch wel van geschrokken ben, is dat het hier om een tekenfilm voor kinderen gaat. Kinderen zullen het vertekend beeld wat er nu heerst over moslims en in het bijzonder de Marokkanen bevestigd zien worden in deze tekenfilm. 

Opmerkelijk is overigens dat Disney een tekenfilm over de profeet Mohamed heeft uitgebracht om het negatieve beeld over de moslims te corrigeren. Tekenfilm is in de Verenigde Staten alleen door moslims bezocht en schijnt van zeer slechte kwaliteit te zijn.

miss.F.

Ooow, dus amerika loopt nu spanje te paaien met haar tekenfilms, triest allemaal hoor

allasian

Dan maken we toch onze eigen films.Niet blijven zeuren omdat je alleen afhankelijk bent van hun.

Public Enemy heeft een nummer ''Burn hollywood burn" dat gaat over hoe in de eerste helft van de 20eeuw zwarte mensen werden neergezet in hollywoodfilms,als een stelletje onbeschaafde wilden.

So let's make our own movies like Spike Lee opperde frontman Chuck D.
Mijn avatar is Public Enemy.

miss.F.

Citaat van: De Africaan op 02/12/2004 om 15:35:34
Dan maken we toch onze eigen films.Niet blijven zeuren omdat je alleen afhankelijk bent van hun.

Public Enemy heeft een nummer ''Burn hollywood burn" dat gaat over hoe in de eerste helft van de 20eeuw zwarte mensen werden neergezet in hollywoodfilms,als een stelletje onbeschaafde wilden.

So let's make our own movies like Spike Lee opperde frontman Chuck D.
Mijn avatar is Public Enemy.

da moet je wel regisseurs en schrijvers hebben die eens voor de verandering niet schrijven over uithuwelijking en dat soort shit

Dobry Den

Citaat van: De Africaan op 02/12/2004 om 15:35:34

Kun je mij uitleggen wat er precies zeurderig aan is als ik mijn bezorgdheid uit over de invloed van een film op kinderen?

allasian

heb je de film gezien??

Dobry Den

Citaat van: De Africaan op 02/12/2004 om 15:41:13
heb je de film gezien??

Zoals ik al eerder heb vermeld, heb ik stukjes van de film gezien.

allasian

Citaat van: Dobry Den op 02/12/2004 om 15:14:07  In deze tekenfilm (waar ik stukjes van heb gezien) wordt hij afgebeeld als de held die het opneemt tegen de Islamitsche terroristen.
Islamitische terroristen dat maak jij ervan.Het waren strijders in openveldslagen zwaard tegen zwaard.Terorristen zijn stiekemerds.
Citeer  Historisch gezien was het een brute moordenaar.
dat valt wel mee,want die naam(el cid) heeft hij te danken aan het feit dat de overgebleven moslims die hem smeekten met de naam "a cid na" heeft gespaard.
CiteerDe Goede Christenenen tegen de Kwade Moslims.
Dat gaat moeilijk als juist de christenen degenen zijn die het offensief zijn begonnen,dus mischien is het verhaal aangepast.dat zijn ze trouwens meestal,

Oja dan is er nog iets dat je moest weten.Degenen tegen wie el cid gevochten heeft dat zijn de Almoraviden,die zelfde almoraviden hebben onze stad Nekor geplunderd en geroofd.

Dobry Den

Citaat van: allasian op 15/12/2004 om 16:02:44
Citaat van: Dobry Den op 02/12/2004 om 15:14:07  In deze tekenfilm (waar ik stukjes van heb gezien) wordt hij afgebeeld als de held die het opneemt tegen de Islamitsche terroristen.
Islamitische terroristen dat maak jij ervan.Het waren strijders in openveldslagen zwaard tegen zwaard.Terorristen zijn stiekemerds.
Citeer  Historisch gezien was het een brute moordenaar.
dat valt wel mee,want die naam(el cid) heeft hij te danken aan het feit dat de overgebleven moslims die hem smeekten met de naam "a cid na" heeft gespaard.
CiteerDe Goede Christenenen tegen de Kwade Moslims.
Dat gaat moeilijk als juist de christenen degenen zijn die het offensief zijn begonnen,dus mischien is het verhaal aangepast.dat zijn ze trouwens meestal,

Oja dan is er nog iets dat je moest weten.Degenen tegen wie el cid gevochten heeft dat zijn de Almoraviden,die zelfde almoraviden hebben onze stad Nekor geplunderd en geroofd.

Zoals ik al eerder zei, heb ik maar stukjes gezien waarin de moslims werden afgeschilderd als schurken. Of in hedendaagse bewoording "terroristen"; het komt op hetzelfde neer, nietwaar? Maar misschien heb jij de tekenfilm helemaal gezien zodat jij de film beter kan beoordelen. Zo niet, dan lijkt het me een ietsie pietsie voorbarig om mij te beschuldigen dat ik hier het verhaal in grote lijnen verkeerd heb geinterpreteerd. Vooral als je er geen seconde van hebt geen zien. Wat betreft de tegenstanders van El Cid en Nekor,  denk ik niet dat kinderen dit zullen meekrijgen van deze tekenfilm. Het gaat hier om El Cid ("de Goede") die tegen het "Kwade" ("de Moslims") strijdt.  Ga er maar vanuit dat de nuances in dit tekenfilm ver te zoeken is.

allasian

Ik schrijf alleen wat ik van geschiedenis weet,want ik ken die el cid voor die stomme tekenfilm.

Abdkrim

Ze moeten een teken film maken van tarik ibnoe ziyaad
of van abdkrim maken dat past meer op deze site hhhhhh