Het pan-Arabisme en haar verborgene klauwen

Gestart door IZGEDH, 10/07/2003 om 17:44:45

IZGEDH


Lees dit, een zeer interessante topic van Tafart op tawiza

http://www.tawiza.nl/forum/viewtopic.php?t=1578

masin2003

CiteerLees dit, een zeer interessante topic van Tafart op tawiza

http://www.tawiza.nl/forum/viewtopic.php?t=1578

Azul uma Izghed!

zeker de moeite waard om het te lezen,
vooral dat feit dat saddam de algerijnse overheid wou helpen om de Imazighen lente revolutie die in 1980 in kabily was uitgebroken te kunnen neerslaan. Zo te lezen heeft saddam zelfs chemischewapens aangeboden om de algerijnse arabisten te helpen.

De algerijnse overheid dreigde toen de kabylische studenten dat ze heel kabylie zullen plat bombarderen, als ze niet stoppen.

Heel interessant, want het doet me denken aan de dreigementen die toen in omloop waren in de stad Nador en Alhoceima in januari 1984. over het laten platbombarderen van die 2 steden als de studenten en de massa's niet koest houden.

Ps: Nu weten we, van wie onze maghrebijnse regeringen tips en suggestie's kregen.

Adh wenni nnetta a thawmat

Mauri, De Riffijn.

Boharo

Het staat vast dat Rifijnen lijden aan K_a_n_k_e_r doordat ze vergast zijn. Men beschuldigt Spanjaarden van het gebruiken van gifgas tegen Imazighen n Arif, maar misschien  heeft Hassan II ook gas tegen Rifijnen gebruikte. Saddam zou ook gifgas aan Hassan II hebben aangeboden. Ik weet zeker dat Hassan twee geen moment zou aarzelen om Imazighen n Arif te vergassen.


masin2003

#3

CiteerHet staat vast dat Rifijnen lijden aan K_a_n_k_e_r doordat ze vergast zijn. Men beschuldigt Spanjaarden van het gebruiken van gifgas tegen Imazighen n Arif, maar misschien  heeft Hassan II ook gas tegen Rifijnen gebruikte. Saddam zou ook gifgas aan Hassan II hebben aangeboden. Ik weet zeker dat Hassan twee geen moment zou aarzelen om Imazighen n Arif te vergassen.



je hebt min of meer gelijk alleen wat betreft die chemische wapens die door spanje waren gebruikt, en dat daardoor nog steeds mensen in Rif aan de gevolgen daardoor sterven
alleen wat ik vreemd aan de marokkaanse maxzan vind, is omdit: Conference over Spanish war crimes in Morocco banned

waarom bant onze regering zo een conferentie??
Ze gunnen ons zelf niet de compinsatie door de spanjaarden!
het is de minste wat ze kunnen doen om hun oorlogmisdaden te kunnen vergeven!

heb je die film van abdelkerim gezien? hoorde je wat zijn neef vertelde over het verbod op stichting abdelkerim elkhattabi?
De antwoord is: ze willen dat we vergeten wie we waren en wie we zijn.

ad wenni nnetta

Mauri, De Riffijn.

Boharo

#4
Men heeft in Alhoceima vaak geprobeerd om vreedzame demonstraties te organiseren tegen het vergassen van Rifijnen door Spanje. Deze de demonstraties waren niet bedoeld tegen de Alawieten, maar toch zijn ze verboden. Dit komt volgens me omdat de Arabieren bang zijn dat de echte waarheid boven water komt.
Misschien zijn ze bang dat er een internationaal onderzoek zou komen naar de gebeurtenis.

Dit wil zeggen dat Arabieren direct of ondirect betrokken waren bij het vergassen van Imazighen. Misschien hebben Spanjaarden toestemming van de Arabieren gekregen, misschien hebben Arabieren het gifgas van Sadam of  Kaddafi zelf gebruikt. Maar de waarheid zal ooit boven water komen.


masin2003

#5

CiteerMen heeft in Alhoceima vaak geprobeerd om vreedzame demonstraties te organiseren tegen het vergassen van Rifijnen door Spanje. Deze de demonstraties waren niet bedoeld tegen de Alawieten, maar toch zijn ze verboden. Dit komt volgens me omdat de Arabieren bang zijn dat de echte waarheid boven water komt.
Misschien zijn ze bang dat er een internationaal onderzoek zou komen naar de gebeurtenis.

Dit wil zeggen dat Arabieren direct of ondirect betrokken waren bij het vergassen van Imazighen. Misschien hebben Spanjaarden toestemming van de Arabieren gekregen, misschien hebben Arabieren het gifgas van Sadam of  Kaddafi zelf gebruikt. Maar de waarheid zal ooit boven water komen.


JUist 'em! maar ik vind wel de term arabieren een beetje te ver gaan.
je bdoeld zeker, de kleine arabische elite die na "onafhankelijkheid" in eens de bourjois zijn van Marokko.
Als je die bedoeld, Dan geef ik je 100% gelijk! die willen juist dat het verleden, verleden blijft.
maar schijnbedrog, dit is de tijd van internet en globaliseringspolitiek. niks zal verborgen gehouden worden.

er zal nog een tijd komen waarin men vrij is om ichekkamen aan te praten en de Imjahden ihurriyen te eren!

in alle vrijheid.

Mauri, De Riffijn.