Zijn Wij Wel Open Genoeg !!!!!

Gestart door IIAwajie3erII, 26/11/2004 om 18:37:39

miss.F.

Citaat van: IIAwajie3erII op 29/11/2004 om 14:23:52
Citaat van: miss.F. op 29/11/2004 om 14:13:26
Citaat van: IIAwajie3erII op 29/11/2004 om 14:06:03
Citaat van: miss.F. op 29/11/2004 om 13:50:49
Citaat van: IIAwajie3erII op 26/11/2004 om 18:37:39
Omdat ik vele gezinnen zie in de media enz
Vraag ik mij af of wij Irrifian wel open zijn voor de mensen !
Bv als iemand bij jou aanbelt voor een intervieuw of anquete etc ?
Zijn wij wel open genoeg naar de samenleven ?
Graag ook waarom wel of waarom niet .

Nou als er iemand bij mij aan de deur belt voor een enquete doe ik bij voorbaat al niet mee, omdat dmv zo'n enquete de context weg gelaten wordt, terwijl dat wel een ehel aspect. En daarbij momenteel vertrouw ik geen nederlander en al helemaal geen media-clowm of politicus!!
Maar lieverd we hebben die media nodig, dat deze soms strak op de text te werk gaan , is een onderdeel van veelal een landelijke initiatief om meer te weten te komen over iets .
ik denk juist dat we te krampachtig omgaan met de media en daarom dat andere groepen wel die aandacht krijgen ook in de positieve zin .
Terwijl bij ons alleen de bereidwilligheid is wanneer er iets goed fout zit , om onze angst voor de gevolgen aan te kaarten .
Het gaat zoals je snapt over de hele scala aan initiatieven die de media neemt maar tegen de houden van onze imazighen aan loopt .
[/quote

ik zie het anders: de media heeft ons nodig om te scoren en zelfs bestaansrecht te hebben. Nee, ik ben huiverig, vooral ook omdat ze je alleen weten te vinden wanneer er iste fout is en jij je voor de gehele gemeenschap moet gaan verantwoorden, kijk maar naar de discussie-programma's op tv: er worden alleen buitenlanders uitgenodigd als het onderwerp daarover gaat. Ik heb bijvoorbeeld nooit een allochtone hoogleraar gezien die het heeft over de economie (ik noem maar wat)
Nou is het wel waar wat je zegt no doubt , maar we hebben elkaar nodig snap je , het is een wereld van geven en nemen .
Dat wij gewoon problemen hebben is meer te wijten aan ons dan aan de media, bovendien zou juist meer samenwerking er toe resulteren dat men ook open zal staan voor initiatieven vanuit de gemeenschap zelf .
Alles draait zoals je stelt om de Kijkcijfers, echter moet men zijn eigen belang niet gaan onderschatten .
De media afweren zal uiteindelijk toch niet helpen daar men vooralsnog met een conclusie zal komen, echter zonder jou inbreng en mogelijke sturing .
Op dit moment worden wij bespeeld door de media, de kunst is echter hoe de media te bespelen voor onze eigen bestwil :)

hoe wil je de media bespelen, zij die ervaring hebben van decennia-lang??

IIAwajie3erII

Citaat van: miss.F. op 29/11/2004 om 14:41:55
Citaat van: IIAwajie3erII op 29/11/2004 om 14:23:52
Citaat van: miss.F. op 29/11/2004 om 14:13:26
Citaat van: IIAwajie3erII op 29/11/2004 om 14:06:03
Citaat van: miss.F. op 29/11/2004 om 13:50:49
Citaat van: IIAwajie3erII op 26/11/2004 om 18:37:39
Omdat ik vele gezinnen zie in de media enz
Vraag ik mij af of wij Irrifian wel open zijn voor de mensen !
Bv als iemand bij jou aanbelt voor een intervieuw of anquete etc ?
Zijn wij wel open genoeg naar de samenleven ?
Graag ook waarom wel of waarom niet .

Nou als er iemand bij mij aan de deur belt voor een enquete doe ik bij voorbaat al niet mee, omdat dmv zo'n enquete de context weg gelaten wordt, terwijl dat wel een ehel aspect. En daarbij momenteel vertrouw ik geen nederlander en al helemaal geen media-clowm of politicus!!
Maar lieverd we hebben die media nodig, dat deze soms strak op de text te werk gaan , is een onderdeel van veelal een landelijke initiatief om meer te weten te komen over iets .
ik denk juist dat we te krampachtig omgaan met de media en daarom dat andere groepen wel die aandacht krijgen ook in de positieve zin .
Terwijl bij ons alleen de bereidwilligheid is wanneer er iets goed fout zit , om onze angst voor de gevolgen aan te kaarten .
Het gaat zoals je snapt over de hele scala aan initiatieven die de media neemt maar tegen de houden van onze imazighen aan loopt .
[/quote

ik zie het anders: de media heeft ons nodig om te scoren en zelfs bestaansrecht te hebben. Nee, ik ben huiverig, vooral ook omdat ze je alleen weten te vinden wanneer er iste fout is en jij je voor de gehele gemeenschap moet gaan verantwoorden, kijk maar naar de discussie-programma's op tv: er worden alleen buitenlanders uitgenodigd als het onderwerp daarover gaat. Ik heb bijvoorbeeld nooit een allochtone hoogleraar gezien die het heeft over de economie (ik noem maar wat)
Nou is het wel waar wat je zegt no doubt , maar we hebben elkaar nodig snap je , het is een wereld van geven en nemen .
Dat wij gewoon problemen hebben is meer te wijten aan ons dan aan de media, bovendien zou juist meer samenwerking er toe resulteren dat men ook open zal staan voor initiatieven vanuit de gemeenschap zelf .
Alles draait zoals je stelt om de Kijkcijfers, echter moet men zijn eigen belang niet gaan onderschatten .
De media afweren zal uiteindelijk toch niet helpen daar men vooralsnog met een conclusie zal komen, echter zonder jou inbreng en mogelijke sturing .
Op dit moment worden wij bespeeld door de media, de kunst is echter hoe de media te bespelen voor onze eigen bestwil :)

hoe wil je de media bespelen, zij die ervaring hebben van decennia-lang??
Jaja zelfs die kunnen uitglijders maken , en zelfs die kunnen bespeeld worden .
Veel mensen gaven hun een fake openheid, men vertroetelde hen zelfs, om later altijd hun zegje te kunnen doen .
Het gaat niet eens zo zeer om de nationale media alleen, het gaat ook om de kleinschalige regionale media .
Bij de laatste is er steeds meer vraag naar allochtonen die bereid zijn om voor de camera te komen, als het gaat om leefbaarheid, werk , scholing, emancipatie, en kansen binnen een bepaalde gemeente of regio .
Maar aangetoond werd dat zelfs daar men niet welwillend tegenover stond .
En veel heel veel zelfs word door de media op nationale niveau, afgekeken van de kleinere (regionale) .

IIAwajie3erII

Kijk maar eens naar TV West TFOEEEEE Imazighen die slechts Arabisch bereid zijn te spreken .
dat bedoel ik dus ! walgelijk !
De media bereikt alleen maar dat soort viespeuken , dat heb ik wel gemerkt .
Maar dan blijft de vraag dus waarom wij , wij , wij, wij niet bereid zijn als men ons zoekt voor de camera te verschijnen !

miss.F.

Citaat van: IIAwajie3erII op 29/11/2004 om 17:46:41
Kijk maar eens naar TV West TFOEEEEE Imazighen die slechts Arabisch bereid zijn te spreken .
Maar dan blijft de vraag dus waarom wij , wij , wij, wij niet bereid zijn als men ons zoekt voor de camera te verschijnen !

Ik denk dat het grotendeels te maken heeft dat marokkanen maar al te graag over elkaar praten (lees: roddelen) vandaar dat sommigen dan ook huiverig zijn om op de buis te verschijnen, want o jee, wat zal die en die er wel niet van zeggen/ denken

IIAwajie3erII

Citaat van: miss.F. op 01/12/2004 om 13:53:06

Ik denk dat het grotendeels te maken heeft dat marokkanen maar al te graag over elkaar praten (lees: roddelen) vandaar dat sommigen dan ook huiverig zijn om op de buis te verschijnen, want o jee, wat zal die en die er wel niet van zeggen/ denken
In een zin : wallahiela zuster je hebt gelijk :!
Wij die niet de beroerdste zijn om vuil te praten over onze mede Imazighen zijn mede daders en slachtoffers van onze daden .
Wat erg !
Soms lijkt het alsof we gewoon gedoemd zijn een leven te lijden die anderen ons opleggen .
En de oorzaak zit bijna altijd bij ons .
Waarom word men niet wakker verdomme!
de media kan je maken en breken , in ons geval mede door onze krampachtigheid worden we met de dag afgebroken .
Een weerwoord voeren doen we niet , anders dan de zielligerds uithangen en anderen de schuld geven van onze misserie !
We hebben toch veel dingen geërfd van die arabieren blijkbaar
!

miss.F.

Citaat van: IIAwajie3erII op 01/12/2004 om 14:01:33

Wij die niet de beroerdste zijn om vuil te praten over onze mede Imazighen zijn mede daders en slachtoffers van onze daden .
Wat erg !
Soms lijkt het alsof we gewoon gedoemd zijn een leven te lijden die anderen ons opleggen .
de media kan je maken en breken , in ons geval mede door onze krampachtigheid worden we met de dag afgebroken .
Een weerwoord voeren doen we niet , anders dan de zielligerds uithangen en anderen de schuld geven van onze misserie !
!

dat heb je algauw als je op een kluitje leeft en haast alleen maar met je soortgenoten optrekt

IIAwajie3erII

Citaat van: miss.F. op 01/12/2004 om 14:03:36

Wat erg !
!

dat heb je algauw als je op een kluitje leeft en haast alleen maar met je soortgenoten optrekt
Jazeker soms kom je een wijk tegen met bijna alleen maar famillie van je zelf .
ewa je hoeft maar een verkeerde beweging te doen , en de volgende dag ben je een hoer , een crimineel , een zuiplap etc etc .
Ewa jalouzie zit nou eenmaal heel diep ingeburgerd in ons , helaas .

miss.F.

Citaat van: IIAwajie3erII op 01/12/2004 om 14:09:34
Citaat van: miss.F. op 01/12/2004 om 14:03:36

Wat erg !
!

Jazeker soms kom je een wijk tegen met bijna alleen maar famillie van je zelf .
ewa je hoeft maar een verkeerde beweging te doen , en de volgende dag ben je een **** , een crimineel , een zuiplap etc etc .
Ewa jalouzie zit nou eenmaal heel diep ingeburgerd in ons , helaas .

het is inderdaad jammer