Wetenschappelijk vraagstuk: wordt de aarde zwaarder?

Gestart door Isefrawen, 26/11/2004 om 15:09:23

Sa3ieD

Gewicht neemt af. De natuurlijke hulpbronnen raken uitgeput. Deze verdwijnen in de lucht en zo wordt de aarde lichter ;).

Samariaan

Citaat van: afazar op 26/11/2004 om 16:51:39
Citaat van: MohamedUK op 26/11/2004 om 16:43:43
Citaat van: afazar op 26/11/2004 om 16:38:14
Citaat van: MohamedUK op 26/11/2004 om 16:34:52
wel dramatich toch , dat is hoeveel generaties? de kinderen van je kinderen van je kinderen?

meen je dat echt , je bent degene die toen een discussie met nikki had over god en het bestaan op een hele hoog niveau toch??

nee, maar wat heeft dit daar mee te maken??

jij was het toch in de topic van analfabetisme tegen het vrije woord die door admin is afgesloten wegens out off topic

nogmaals nee, en nogmaals wat heeft dat hier mee te maken??

allasian

Citaat van: Sa3ieD op 26/11/2004 om 17:24:03
Gewicht neemt af. De natuurlijke hulpbronnen raken uitgeput. Deze verdwijnen in de lucht en zo wordt de aarde lichter ;).
What goes up must come down zolang de planeet beschikt over een magnetisch veld.De aarde heeft zo'n veld.

Als de aarde zwaarder zou worden dan zou de zwaartekracht ook moeten veranderen.Mischien wordt de aarde wel zwaarder maar met een te verwaarlozen mate.
Ik weet niet het exacte antwoord,kan het heus wel opzoeken maar ik probeer zelf te redeneren.

allasian

Als de aarde zwaarder of lichter wordt dan veranderd ook automatisch de baan van de maan om de aarde.Dat zou toch catastrofale gevolgen hebben.

De maan is zo belangrijk voor ons,voor de wereld.Kijki alleen al naar de invloed dat het uitoefent op de oceanen.De maan zorgt voor dingen zoals eb en vloed.Kortom de maan speelt een cruciale rol.

Masja

en omgekeerd als de maan uit de invloedsfeer van de aarde zou verdwijnen, door bijv. een meteoriet uit haar baan om de aarde geslagen, dan zou dat catastrophale gevolgen hebben voor de zwaartekracht van de aarde én "in het klein" voor de mens, aangezien de mens voor zoveel procent uit water bestaat, denk aan de invloed van de maan op water, eb en vloed dus
bovendien heeft de stand vd planeten ook een behoorlijke invloed op de zwaartekracht vd aarde, bijv. als alle planeten in een rechte lijn zouden staan heeft dat een hevige schommeling vd zwaartekracht tot gevolg, dan zou de aarde een kwartslag kunnen draaien en de polen komen dan op een andere plaats te liggen geografisch gezien
men heeft dat overigens al voorspeld , het zg einde van de wereld

Samariaan

Citaat van: Masja op 02/12/2004 om 00:26:26
en omgekeerd als de maan uit de invloedsfeer van de aarde zou verdwijnen, door bijv. een meteoriet uit haar baan om de aarde geslagen, dan zou dat catastrophale gevolgen hebben voor de zwaartekracht van de aarde én "in het klein" voor de mens, aangezien de mens voor zoveel procent uit water bestaat, denk aan de invloed van de maan op water, eb en vloed dus
bovendien heeft de stand vd planeten ook een behoorlijke invloed op de zwaartekracht vd aarde, bijv. als alle planeten in een rechte lijn zouden staan heeft dat een hevige schommeling vd zwaartekracht tot gevolg, dan zou de aarde een kwartslag kunnen draaien en de polen komen dan op een andere plaats te liggen geografisch gezien
men heeft dat overigens al voorspeld , het zg einde van de wereld

deze theorie wist ik nog niet. maar er zijn er zoveel, het einde van de wereld is wetenschappelijk al vast gesteld op 1001 manieren. Het staat vast, alleen nog de vraag wanneer...

Masja

het was voorspeld voor 2002 maar ik merk nog niets , weet je trouwens dat zoiets om de 12000 jaar schijnt voor te komen, de geschiedenis herhaalt zich eindeloos zo te zien

Tamza

Citaat van: MohamedUK op 02/12/2004 om 00:42:34Het staat vast, alleen nog de vraag wanneer...

Dajjal is gesignaleerd he ... in Den Haag! ;)

Samariaan

Citaat van: Masja op 02/12/2004 om 00:45:45
het was voorspeld voor 2002 maar ik merk nog niets , weet je trouwens dat zoiets om de 12000 jaar schijnt voor te komen, de geschiedenis herhaalt zich eindeloos zo te zien

2002 door wie? ik had t niet over een of andere sekte, als we die moeten geloven eindigd de wereld elke week ;). Maar gewoon puur wetenschappelijk gezien, alles is tijdelijk, ook de aarde..

Samariaan

Citaat van: Tamza op 02/12/2004 om 00:48:33
Citaat van: MohamedUK op 02/12/2004 om 00:42:34Het staat vast, alleen nog de vraag wanneer...

Dajjal is gesignaleerd he ... in Den Haag! ;)

vermomd als Harry Potter a.k.a. Balkenende? dat zou die ongemakkelijke houding kunnen verklaren.

Masja

Citaat van: MohamedUK op 02/12/2004 om 00:54:16

2002 door wie? ik had t niet over een of andere sekte, als we die moeten geloven eindigd de wereld elke week ;). Maar gewoon puur wetenschappelijk gezien, alles is tijdelijk, ook de aarde..

het is deze x ook wetenschappelijk "bewezen" voorzover dat kan,
gaan de wetenschap en de opposite daarvan ook eens een keer samen voor de verandering

Samariaan

Citaat van: Masja op 02/12/2004 om 01:03:59
Citaat van: MohamedUK op 02/12/2004 om 00:54:16

het is deze x ook wetenschappelijk "bewezen" voorzover dat kan,
gaan de wetenschap en de opposite daarvan ook eens een keer samen voor de verandering

ik weet wel dat in geloof ik 1998 (?) een serie meteorieten richting de aarde opkwamen, als deze was aangekomen was het ook afgelopen geweest. Maar, gelukkig, alhamdullilah, had op dat moment Jupiter de klap voor ons opgevangen.

Masja

ja dat herinner ik me, ik was op dat moment in marokko , maar het was toch in 1995?
er was toen ook watersnood (overstromingen) in nederland, en iedereen peste me toen daarmee, zovan je kan niet meer terug want dat landje verdwijnt onder zee, of me dat wat kon schelen

Samariaan

Citaat van: Masja op 02/12/2004 om 01:38:03
ja dat herinner ik me, ik was op dat moment in marokko , maar het was toch in 1995?
er was toen ook watersnood (overstromingen) in nederland, en iedereen peste me toen daarmee, zovan je kan niet meer terug want dat landje verdwijnt onder zee, of me dat wat kon schelen

het was in 1994 (opgezocht).

Masja

o nou in ieder geval rond die tijd dan, ik herinner me wel de consternatie die dat teweeg bracht in marokko, het werd 's avonds op de radio afgeroepen