Onhef rondom het weigeren een hand te geven aan Verdonk

Gestart door Inuit, 24/11/2004 om 15:23:12

Chatt zie arif

Wat ik niet begrijp is al die schijnheiligheid van die imams.Zoals je weet is het als je de koran zeer strikt naleeft ook verboden om beeltenissen ,beelden te aanbidden of te reproduceren.Als je heel strikt datgene naleeft dan is het in principe ook verboden om fotos te nemen of te gebruiken.(daarom al die beeldschone calligrafie en dergelijke )

Met andere woorden mijnheer de imam had eigenlijk nooit een legitimatiebewijs moeten accepteren en zeker niet mogen gebruiken om hierheen te reizen.

Moslim zijn is in deze tijden hypocriet,vroeger eigenlijk ook al want er woeden nog steeds ruzies over het gebruik van je linker danwel rechterhand bij de rodo.

Ik word langzaam gek!

himito

Citaat van: Sa3ieD op 24/11/2004 om 16:14:31
Triestheid, alles aan dit land is TRIESTHEID afgelopen weken. Snap de ophef niet, als je persoonlijke overtuiging je zegt dat je geen hand moet geven aan een vrouw of wie dan ook dan heb je dat recht. Lodewijk de Waal weigerde in eerste instantie toch ook de hand van van Rutten, dat was zijn persoonlijke overtuiging. Dit is precies hetzelfde. Als jij niet van het zoenen van iemand houdt ter begroeting dan hoef je dat ook niet te doen. Die Imam zei nog tegen Verdonk met ALLE RESPECT, dat zegt toch GENOEG. Respect was aan de kant van Verdonk in dit geval VER te zoeken. Hebben jullie die poll gisteren gezien bij B&vD, "Mag een Imam de hand weigeren van een vrouw" 82% of zo zei nee. Hoezo meten met 2 maten, dit land SPOORT niet, niet te geloven gewoon. Het is toch jouw hand, je doet ermee wat je zelf wil. Kan m ook in een lekkere drol stoppen en dan Verdonk een hand geven, maar dan zal zij hem weigeren ;-). Dus daarom de stelling: "Mag Verdonk mijn hand weigeren nadat ik hem in een drol heb gestopt?"

Even om verder de gaan in de trend van onzinnigheid, die Abdul-Jabbar van de Ven die Wilders een ziekte en de dood wenst. Ik ben het helemaal mee eens met hem, ik wens Wilders ook een ziekte. Ik vind dat zowieso minder dan wanneer een hele geloofsgroep wordt gekwetst en gedenegeerd zoals Wilders of hirsi of van gogh dat deden. In mijn ogen is Wilders een terrorist, een terrorist tegen de vrede en het ratio, een verspreider van haat. Nederland zou een stuk vredelievender zijn wanneer die gast zou overlijden aan een ziekte. Zelf denk ik aan het doordringen van zijn mooie kleurtje in zijn haar naar zijn hersenen, als die chemicalien zullen vast niet goed zijn. Wilders is een HATER en aan HATERS heb je niets.

ps: Ik zou Verdonk ook geen hand geven, niet omdat ze een vrouw is maar omdat ze een harteloze teef is. Sinds zij al die arme asielzoekers kindertjes het land uit heeft geknikkerd mocht ik haar niet.
Beter kun je het niet verwoorden,elke dag verzinnen ze weer iets nieuws zodat Barend en van Dorp weer leuke stellingen hebben in hun programma.Ik vraag me af of dat echt het Nederlandse volk is wat daar op reageerd of dat Wilders ,H.Ali,Zalm,Verdonk,van Aertsen,Bolkestein en vriendjes stiekem achter het scherm zitten te bellen en alle lijnen bezet houden.

Dora

Citaat van: gebruiker01 op 24/11/2004 om 15:23:12
Wat vinden jullie van de ophef die er is rondom de imaam die weigerde Rita Verdonk een hand te geven?

ik vind de reactie van verdonk werkelijk erg laag van niveau. ik erger me echt mateloos aan dat mens. zij is verdorie misnter van immigratie/culturalisatie en dat houd in dat ze de mensen bij elkaar moet brengen. maar wat zij tot nu toe heeft gedaan is de kloof juist alleen maar groter maken tussen de allochtoon en autochtoon > met name moslims en niet moslims< ik gellof niet dat ze gesprekken aangaat met imams om hun visie beter te begrijpen..ze doet het puur met het doel van..ik moet ze op meer punten pakken zodat ik bewijs heb dat deze mensen niet deugen.

toen koningin Beatrix naar utrecht kwam en een paar buurten bezocht stond ze ook voor een imam die haar geen hand wilde geven. maar haar reactie was > *hand op haar bosrt*; "met alle respect". waarom kan dat kreng dat niet??

athsaynou

Ik zeg eerlijk ophef om NIKS...over integratie van beide kanten gesproken.. ::)

Dit zou ze moeten weten...

Ik zou zeggen Mevr. Verdonk ik zou zeggen leer wat van de culturen/geloofsovertuiging
om je heen want zij zijn ook mensen van Nederland!! En die horen er ook bij of je het wilt of niet..

Tama

hoe zou de imam reageren als hij zijn aambeien door een vrouw moet verwijderen?

Dora

Citaat van: Tama op 24/11/2004 om 19:14:55

onder narcose...

cinderella

Citaat van: Masja op 24/11/2004 om 16:10:03
ik vind dit allemaal zo'n lulkoek, al dat gezeik rondom handje geven of niet, slaat echt nergens op
er zijn wel belangrijkere dingen in het leven

vind ik nou ook.
hele heidra hierover om nix

Inuit

stond vandaag een stuk over imaam Ahmed Salam in Het Parool, het ging over preek die hij naar aanleiding van deze gebeurtenis in de moskee in Tilburg waar hij voorganger is, heeft gegeven. Zijn zoon heeft hem naar het Nederlands vertaald, in deze preek zei hij dat als het om medische redenen of andere uitzonderlijke zaken gaat je dan wel een vrouw mag aanraken, dus ik denk niet dat hij het erg zal vinden, ik denk eerder opgelucht dat hij van zijn aambien verholpen wordt. :)

dounya_87

iedereen blijkt even te zijn vergeten dat de zogenaamde Pim fortuyn meerdere malen de hand weigerde te schudden van verschillende zogenaamde "belangrijke mensen"....dit werd natuurlijk stil gehouden maar wanneer het een moslim betreft trekt iedereen z'n bek open...en aangezien mevr. Verdonk over integratie gaat moest zij op haar minst toch wat van de islam en andere culturen/geloven afweten... al is het maar iets kleins..

razafa

volgens hem mag lichamelijke contact alleen met je eigen vrouw
dus hij gaat eerst trouwen dat gaat heel snel een briefje opstellen door hem want hij is zelf imam (het gebeurt vaker de zogenaamde de halale prostitutie:azzawaj al3orfi), en dan kunnen zijn aambeien verwijderd worden volgens de regels. deze actie heet halal aambeien verwijderen!

Inuit

Citaat van: Chatt zie arif op 24/11/2004 om 16:21:02
Wat ik niet begrijp is al die schijnheiligheid van die imams.Zoals je weet is het als je de koran zeer strikt naleeft ook verboden om beeltenissen ,beelden te aanbidden of te reproduceren.Als je heel strikt datgene naleeft dan is het in principe ook verboden om fotos te nemen of te gebruiken.(daarom al die beeldschone calligrafie en dergelijke )

Met andere woorden mijnheer de imam had eigenlijk nooit een legitimatiebewijs moeten accepteren en zeker niet mogen gebruiken om hierheen te reizen.

Moslim zijn is in deze tijden hypocriet,vroeger eigenlijk ook al want er woeden nog steeds ruzies over het gebruik van je linker danwel rechterhand bij de rodo.

Ik word langzaam gek!

Dit is niet de discussie beste Chat zie arif, de discussie is meer waarom men zich zo druk maakt om de keuze van deze imaam, dat jij dit een hypocriete keuze, is voor deze discussie niet van belang.

miss.F.

Triestheid, alles aan dit land is TRIESTHEID afgelopen weken. Snap de ophef niet, als je persoonlijke overtuiging je zegt dat je geen hand moet geven aan een vrouw of wie dan ook dan heb je dat recht. Lodewijk de Waal weigerde in eerste instantie toch ook de hand van van Rutten, dat was zijn persoonlijke overtuiging. Dit is precies hetzelfde. Als jij niet van het zoenen van iemand houdt ter begroeting dan hoef je dat ook niet te doen. Die Imam zei nog tegen Verdonk met ALLE RESPECT, dat zegt toch GENOEG. Respect was aan de kant van Verdonk in dit geval VER te zoeken. Hebben jullie die poll gisteren gezien bij B&vD, "Mag een Imam de hand weigeren van een vrouw" 82% of zo zei nee. Hoezo meten met 2 maten, dit land SPOORT niet, niet te geloven gewoon. Het is toch jouw hand, je doet ermee wat je zelf wil. Kan m ook in een lekkere drol stoppen en dan Verdonk een hand geven, maar dan zal zij hem weigeren ;-). Dus daarom de stelling: "Mag Verdonk mijn hand weigeren nadat ik hem in een drol heb gestopt?"

Even om verder de gaan in de trend van onzinnigheid, die Abdul-Jabbar van de Ven die Wilders een ziekte en de dood wenst. Ik ben het helemaal mee eens met hem, ik wens Wilders ook een ziekte. Ik vind dat zowieso minder dan wanneer een hele geloofsgroep wordt gekwetst en gedenegeerd zoals Wilders of hirsi of van gogh dat deden. In mijn ogen is Wilders een terrorist, een terrorist tegen de vrede en het ratio, een verspreider van haat. Nederland zou een stuk vredelievender zijn wanneer die gast zou overlijden aan een ziekte. Zelf denk ik aan het doordringen van zijn mooie kleurtje in zijn haar naar zijn hersenen, al die chemicalien zullen vast niet goed zijn. Wilders is een HATER en aan HATERS heb je niets.

ps: Ik zou Verdonk ook geen hand geven, niet omdat ze een vrouw is maar omdat ze een harteloze teef is. Sinds zij al die arme asielzoekers kindertjes het land uit heeft geknikkerd mocht ik haar niet.

Ik ben het helemaal met je eens. En wat me ook irriteerde aan haar, is dat ze met dat irritante vingertje van haar liep te wijzen en riep: volgend jaar wil ik het debat in het Nederlands voeren. Ik ben benieuwd of zij in 1 jaar een andere niet-germaanse taal kan aanleren die hork!!

Laysa

Even om verder de gaan in de trend van onzinnigheid, die Abdul-Jabbar van de Ven die Wilders een ziekte en de dood wenst. Ik ben het helemaal mee eens met hem, ik wens Wilders ook een ziekte. Ik vind dat zowieso minder dan wanneer een hele geloofsgroep wordt gekwetst en gedenegeerd zoals Wilders of hirsi of van gogh dat deden. In mijn ogen is Wilders een terrorist, een terrorist tegen de vrede en het ratio, een verspreider van haat. Nederland zou een stuk vredelievender zijn wanneer die gast zou overlijden aan een ziekte. Zelf denk ik aan het doordringen van zijn mooie kleurtje in zijn haar naar zijn hersenen, al die chemicalien zullen vast niet goed zijn. Wilders is een HATER en aan HATERS heb je niets.

Hahaha :D ... ze is een asielzoekertje vergeten ... wacht eens, twee zelfs, ik moet die Irakees met dat anti-islamsyndroom niet vergeten ....

Ik pleit voor "de vrijheid van ik doe lekker wat ik zelf wil met mijn eigen lichaam"

Samariaan

Citaat van: Chatt zie arif op 24/11/2004 om 16:21:02

heeft niks met hypocritiesie te maken, eerder met prioriteiten, dat er een stroming is die zegt dat foto's alleen zijn toegestaan voor belangrijke dingen zoals legitimatie laat juist zien dat islam zich aan kan passen aan de huidige werkelijkheid - het is nota bene verplicht in alle landen om er een te hebben en het verbieden ervan  betekent bijvoorbeeld ook dat imams en islam studenten niet meer kunnen reizen, mensen niet meer op hajj kunnen gaan, enzovoort, het komt eerder neer op het stellen van prioriteiten dan op hypocritsie.

als voor het vrouwen handen geven daar is concensus over dat het niet kan, als voor het nemen van foto's niet (iemand kan bijvoorbeeld beweren dat het geen getekende plaatjes om iemand te verheerlijken, maar extacte "schaduwen" ) en je weet niet hoe deze man daar over denkt. Je haalt dus twee verschillende dingen door elkaar.

verder vindt ik zelf als die man weigert een hand te geven aan Rita om zo een zonde te ontwijken, more power to him.

IIAwajie3erII

Ik durf te wedden dat als zou blijken dat zn vergunning ingetrokken zou worden hij haar een medogenloze smekkerd zal geven ;D
ala draaikont ElMoumnie !