Wat vinden jullie van Marokkaans Consulaat?

Gestart door Henna, 01/09/2001 om 01:11:35

Dora

#45
nou het gebouw kan inderdaad wat renovatie gebruiken maar dat is niet zo van belang, ik vind het veel belangrijker dat er tmazight wordt gesproken. en trouwens ze zijn nog vals ook, mijn vader moest betalen (weet het bedrag niet meer)maar ze hadden zema geen wisselgeld meer zeiden ze. toen zei ik tegen hem nou ik kan het wel gaan wisselen pakte mijn paps me vast en zei dat ze ermee bedoelen dat je ze een tip moest geven....ze werken net zoals de marokkaanen in marokko...die moet je ook elke keer betalen met geld, koffie suiker of wat dan ook....leren ze dat dan nooit af???

Tama

#46
consulaat...dat zijn toch achterlijke handlangers van de marokkaanse maffia

Dora

#47
hahaha...precies...maar consulaat is hun schuilnaam

008

#48
Ik moest een keer naar het consulaat en zei tegen die vent dat ik geen Arabisch sprak,waarop die vent tegen mij begon te zeiken(in het Arabisch)na 5 minuten gezeik zei ik tegen hem ARE YOU GONNA HELP ME OR WHAT waarop hij op een nog hardere toon begon te zeiken,toen heb ik hem(in het temazigt)duidelijk gemaakt dat hij het Marokkaanse paspoort in zijn tagna mocht stoppen.
Dan maar geen Marokkaans paspoort.

Kahina

#49
Ik ben er (gelukkig) niet zo vaak geweest, maar de paar keer dat ik er was, was hel. Ik heb echt een schijthekel aan die vriendjespolitiek op 'koffiegeld' geilende wannabe's. Weet je ik heb besloten om zonder Marokkaans paspoort door het leven te gaan. Ik heb er toch geen moer aan. Ik kom Marokko ook met mijn Nederlandse paspoort in zonder al dat gezeik. Ik boycot ze, vooral omdat je niet eens mag kiezen welke naam je, je kind geeft. Ik bedoel het is maar een naam, maar ik wil wel degene zijn die hem uitkiest. Ik snap dat gewoon niet, waarom al die heisa om een naam?

Moeilijkdoenerij daar zijn ze goed in. Op de zwarte lijst met die hap.


amazjan

#51
Gewoon hopeloos daar in DEN BOSCH.het ziet er niet uit daar de kantoren, de wachtruimte`s, de wc`s, dat ze daar een keer wat geld in steken.

Inuit

Wat ik ook zo verveld vind van die gasten is dat ze je altijd zo kleineren, zeker als je geen Arabisch spreekt.
Ik heb weleens meegemaakt dat ik in de rij stond, was ik eindelijk aan de beurt, werd die medewerkster door een of andere vriendin gebeld, niet dat ze het snel afhandeld omdat er "klanten" staan te wachten, nee hoor, ze gaat rustig een tijdje  over koetjes en kalfje praten, alsof ik er gewoon niet stond. Echt belachelijk die dat zooitje zieligheid!

Arrows

#53
ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit naar het marokkaanse consulaat ben geweest! altijd was ik minderjarig en stond ik bij mijn ouders in het paspoort! en nu ik mijn eigen paspoort heb ben ik niet meer naar marokko gegaan dus ik vond het geen reden om ook een marokkaanse id erbij te laten maken!

maar die verhalen allemaal hoor ik wel vaker, dus ik vermijd het maar en als het echt nodig is dan ga ik erheen! en anders blijf ik lekker mijt mijn europese paspoort lopen!

Dora

CiteerIk ben er (gelukkig) niet zo vaak geweest, maar de paar keer dat ik er was, was hel. Ik heb echt een schijthekel aan die vriendjespolitiek op 'koffiegeld' geilende wannabe's. Weet je ik heb besloten om zonder Marokkaans paspoort door het leven te gaan. Ik heb er toch geen moer aan. Ik kom Marokko ook met mijn Nederlandse paspoort in zonder al dat gezeik. Ik boycot ze, vooral omdat je niet eens mag kiezen welke naam je, je kind geeft. Ik bedoel het is maar een naam, maar ik wil wel degene zijn die hem uitkiest. Ik snap dat gewoon niet, waarom al die heisa om een naam?

Moeilijkdoenerij daar zijn ze goed in. Op de zwarte lijst met die hap.
hahahaha wallahiela......mijn zus mocht haar docher eerst geen sarah noemen omdat dat volgens hen een jooodse naam is en dat accepteerde ze niet...dus mijn zus kwam terug en mijn paps is later met haar mee terug gegaan...mijn paps heeft z'n woordje daar effe gedaan en toen hebben ze haar wel ingeschreven..idioten he...je moet ze gewoon hard aanpakken zonder genaden....anders lopen ze je zo omver..

bagie

#55
Arabieren he, ze vullen hun zakken en gaan weg

Voluptas

#56

CiteerArabieren he, ze vullen hun zakken en gaan weg

Volgens mij werken er ook Imazighen...;-)

bagie

#57
Dat zijn de hondjes van ze, die net zo hard meedoen om die paar centen

Voluptas

#58

CiteerDat zijn de hondjes van ze, die net zo hard meedoen om die paar centen

Dat is ook wat ik wilde zeggen...;-)

Noemydia

#59
Ewa, wat dachten jullie van het consulaat in Rotterdam? Daar wel eens geweest? Allatief! Ik was daar met mijn vader en broer voor mijn internat. kaart. Anyway, Het is al een tijd geleden, maar ik weet het nog maar al te goed!
Ik zat in een 'wachtkamer' waar het stonk en de helft van de mensen moest staan. EINDELIJK was ik aan de beurt! Maar goed, ik moest dus zo'n kaart laten maken, en zo'n eng mannetje kwam naar me toe. Eerst deed hij heel aardig, TE aardig! Ik weigerde om arabisch terug te praten en deed dus netr alsof ik hem niet verstond! Mijn broer (die al helemaal een hekel aan hun heeft) deed net zo hard mee. Op een gegeven moment duwde hij me gewoon tegen een muur aan en trok aan m'n schoen. Nou, ik had het niet meer. Ik riep dat ie met z'n poten van af moest blijven (in het tmazight) en hij bleef maar aan mijn schoen trekken. Ik heb hem vervolgens een hele harde duw gegeven waardoor hij naar achter viel! Haha, achteraf heb ik zo hard gelachen, maar toen... toen keek iedereen mij aan! Ik was bijna het enigste meisje daar! Die man begon te schelden joh! En toen kwam m'n pa al aangerend, gelukkig! Mijn broer kon niks zeggen. want die lag in een scheur! En ik: WOEDEND dat ik was. En schelden op die vent! Ik heb zoiets nog nooit gedaan, ben nl heel erg rustig als er veel mensen zijn!
Uiteindelijk was hij gekalmeerd en wou hij dus vingerafdrukken nemen. Pakt ie m'n hand en duwt deze in zo'n stempelkussentje! Niet 1 of 2 vingers! Nee, m'n hele hand! En geen doekje hoor achteraf! Vuile ratten daar! Toen heb ik mijn hand aan zijn witte blouse afgeveegt! Net goed! Hij was hethelemaal zat en begon tegen mijn pa over mijn opvoeding! Had ie dus niet moeten doen! Haha! Toen was hij klaar met mij en m'n broer trok me snel naar buiten zodat mijn pa het verder kon afhandelen. Ik ben toen buiten gaan wachten, op een kilometer afstand! Gatver wat een zooitje daar en wat een stelletje enge vieze mannetjes!
In marokko is het net zo erg! Wel een naar zo'n consulaat geweest in Elhoeceima? Daar mag je blij zijn als je binnen een week geholpen wordt!

Groetjes Noemy