Wat vinden jullie van Marokkaans Consulaat?

Gestart door Henna, 01/09/2001 om 01:11:35

Nachin

#30
Hatim,

Zo ben ik ook, en doe niks wat tegen mijn principes indruist, ik probeer te handelen zoals ik altijd handel en gelukkig pakt het bijna atijd goed uit. Als je goed kunt communiceren en niet in een slachtofferrol kruipt, dan het heb je weinig te vrezen. Ik zie die ambtenaren als minder geschoolde typemachines die vaak  belangrijke gegevens verkeerd overnemen, zoals je naam en je adres, hoe vaak heb ik ze moeten corregiren, net alsof ik een leraar ben, je moet hun kop zien als je fouten hebt ondekt.

Mijn advies: blijf koel, smeek die honden niet, wees zeker van je zaak en controleer ieder keer als je daar bent of jouw gegevens goed zijn overgenomen en of alles klopt, want dan hoef je niet terug te gaan om te corregiren wat zij fout hebben gedaan, je bespaart je zelf weer een ritje, wachttijd en de ricistische blikken.

Nachin    

zuster

#31
Haloa

Ik vindt dat ze wel eens wat schone handoeken en lekkere zeep mogen aanschaffen in de plaats van een vieze doek die al maanden niet gewassen is en een vies zeepje dat niet meer de kleur van zeep heeft

Beslama

west_rif

#32
srem

zolang de meerderheid van de marokkanen  in nederland amazigh is zullen ze geen cent aan dat consulaat uitgeven

Fedwa

#33
Ola...

Ik vind dat het een ervaring is die elke Marokkaan moet hebben meegemaakt...hehehhe...

Groet Fedwa

AdamX

#34
salaam hatim
ik ben trots op je en iedereen die geen 1 cent aan de douane geeft.

ik zal je ook mijn verhaal van 2 jaar geleden vertellen:
ik moest die dag van vliegveld alhoceima vertreken naar Amsterdam, ik kwam bij de douane om mijn koffer te laten zien, alles was prefect en heb afscheid van hem genomen en hij wenste me een prettige reis ,,,,, weer bij de volgende douane om mijn paspoort te stempelen enz.. alles was weer prefect, we hebben zelfs samen gelachen, iwa hij wenste me ook een prettige reis en ik loop naar de wachtruimte, ik wou net gaan zitten en opeens komt iemand naar me toe in gewoon burger kleiding, hij vroeg mij om m'n paspport na te kijken of alles in orde is, ik zei tegen hem dat het wel in orde is en hij nog een keer naar vragen, ik had al mijn paspport in m'n tas gestopt en had geen zin om het weer te pakken,  ik zei nee en wie ben je trouwns om naar mijn passport te vragen ( hij had gewoon normale kleren aan)  en opeens werd ie kwaad en liet me een sleutelhanger met een foto+vlag van marokko, ik zei tegen hem metscharfin :) hij werd nog para en riep een collega van hem om mijn tas en ik zelf nog een keer te contorlen, hij bracht me naar een soort paskamer, deed de gordijn dicht, ik meteen mijn tas open maken om m'n spullen aan die gast te laten en hij zei van stop stop, heb je geld bij je, ik zei ik heb hier alleen 100 dirham en die wil ik houden als souvnier en dat ik maar een studente ben enz...iwa verder zei die niks en wenst me ook een prettige reis :)

P.S. als je bij de douane komt, blijf vriendelijk , praat met ze in het arabisch of marokkaans, geef ze niks en zeg gewoon NEE = NEE

sinds ons nieuwe koning is de douane wat vriendelijker en behulpzaam geworden, laat je niet gek maken en kenje rechten en plichten.

Rwezna

#35
salem,

het marokkaanse consulaat is inderdaad niks, de laatste keer dat ik er was ben ik flauwgevallen en werd ik gewekt door een paar klappen in mn gezicht en een fles water, van ehbo weten ze ook niet veel

beslema

Nadjwa

#36
triest

leila28

#37
Een mopje,

Koning hassan had president Clinton een keer uitgenodigd in marokko voor staatsbezoek afijn koning Hassan liet president Clinton vol trots zijn land zien totdat clinton zei; koning Hassan u heeft een prachtig land maar op sommige plaatsen is het echt te vergelijken met een vuilnisbuilt.
Koning Hassan was natuurlijk zwaar beledigd en hij dacht bij zichzelf wacht maar totdat ik een keer bij jou wordt uitgenodigd.

En eindelijk kwam de dag dat Clinton Koning Hassan had uitgenodigd,koning Hassan wilde niet alleen op staatsbezoek dus hij nam djoemanie mee.
Ook Clinton liet zijn land bewonderen door koning Hassan
totdat Koning Hassan iets zag "kijk" "kijk"  zei hij tegen djoemanie daar ga ik hem mee pakken wat een lelijk gebouw en wat een zooitje daar!!!!!!!!

ssssssssstttttttt zei djoemanie tegen koning Hassan        niets zeggen dat is het marokaanse consulaat!!

ieffies

#38
advies: als je naar de consulaat gaat of bij de douane in marokko doe het volgende: Spreek alleen thamazight of engels en altijd blijven lachen. Versta je het woord koffie zeg je hebt al een bakkie gehad. zeggen ze iets wat je niet begrijpt: antwoord : I don;t understand. En maar blijven glimlachen... Je maakt ze kapot van binnen en ze willen dan supersnel van je af..... er valt immers toch niets te halen .... geloof me ze vragen geen cent meer van je, willen van je af en nooooitttt meer zien .... je gaat vrolijk verder met je reis hahahah

Berberin

#39
De drempel is zeer hoog om daar naartoe te gaan! Liever afstel dan uitstel.

Beide consulaten (die ik dan ken, A'dam en D'Bosch) zijn een bijelkaar geraapt zooitje. Men denkt dat ze daar tot de hoog verhevenen behoren.
Zehma wij hebben gestudeerd en wij werken bij een consulaat. Tzzzzzzzzz alsof dat wat voorstelt, gewoon wat administratieve handelingen verrichten wat wel iedere geit kan.
Gewoon op en top zielig. Ook zo typerend. Als men denkt dat ie een dergelijke functie vervult gelijk zich hooggeplaatst voelen en dit uitstralen.

Ik denk altijd maar ook jij bezoekt het toilet en wat jij daarachter laat ..................in iedergeval geen gouden eieren.....

Doenja

#40
Salaamoe Alaikoem,

Ik vindt het ook afschuwelijk!! Maar de laatste 1,5 jaar is het wel wat minder geloof ik. Het is eigenlijk ook maar een gok hoor. Die lui de "doen hun werk" als ze er zin in hebben, zo niet dan lopen ze de hele dag koffie te zuipen.

Errug frustrerend......Een grote schoonmaakbeurt zoú wel op zijn plaats zijn. Alhoewel ik mijn vraagtekens erbij zet of het zo blijft... Het heeft ook wel een beetje te maken met de mensen die daar komen (die bende).

Die mannetjes daar........er is wel genoeg over gezegd lijkt me.

Wat kunnen we er daan werkelijk aan doen mensen?? Ik zou het echt niet weten hoor...

Alaikoem Salaam

p.s Ik moet er wel altijd om lachen hoor..achteraf dan... ;) zo onproffesioneel hihihihi




hayar

#41
Halloooooo...
Hahahaha wil ik niet eens over praten...trauma s aan overgehouden swaaa..!!!! ;-)

allasian

Ik wil weten of we die viezerikken kunnen dwingen Nederlands of Tamazight te spreken???.

Jongen,ze werken toch voor ons.
Wij zijn hun clienten,daarom moeten ze aan onze eisen voldoen.

Want Frans,frans,frans...dat doen ze maar in hun eigen land.

Ik ben daar niet van gediend,van dat gefrans.Je bent hier in Nederland,godverdomme.

Zelfs dat de "Chiqie" van hun gezicht ontdaan moet worden,

Wie zijn zij??,die mafkezen...om hier in Nederland mij hun frans op te dringen en nog "Chiqie" te doen.

Dora

#43
hahahaha.....relax jochie...

maar nee, het antwoord op jou vraag is nee je kan ze niet dwingen om het tmazight of het nederlands te spreken.
en waarom niet???....omdat een consulaat een gebied is die eigendom is van het land die zij vertegenwoordigen...in dit geval marokko. ze zijn naar nederland gestuurd in opdracht van marokko en hoeven daarom ook het nederlands niet te spreken (al zou het wel verdomd handig zijn)...het tmazight..tja..ik denk dat ze zich daar "te goed" voor voelen zoals vele imazighen die hun taal hebben verwaarloosd.

Mamma_Nbarch

Ach ze zullen wel een keer moeten veranderen aangezien deze en de volgende generaties veeleisender zullen zijn. Er is in ieder geval een grote opknapbeurt nodig daaro, want echt het interieur stamt ook nog af van de prehistorie ofzo totaal geen verstand van zaken. damn de volgende x ga ik er echt een opmerking over maken. Ik wil ze desnoods helpen met verven. Â