Wat vinden jullie van Marokkaans Consulaat?

Gestart door Henna, 01/09/2001 om 01:11:35

Henna

Wat vinden jullie eigenlijk van het marokkaanse consulaat, hier in Belgie en Nederland?

Radhia

Afschuwelijk; vooral die ambtenaartjes daar, ze halen echt het bloed onder mijn nagels, en dat ze geen tamazight mogen praten is helemaal te triest voor woorden. Ik vind dat we ze maar moeten gaan boycotten, vraag een nederlandse paspoort aan en zorg dat al je andere marokkaanse papieren verlopen. je kan toch niet zomaar 3kwart van de marokkanen hier in nederland negeren, ik vertik het arabisch met die zielepoten te praten, ook al heb ik het gestudeerd.  

Mostafa (Gast)

Nou daar heb ik wat op gevonden. Een Nl paspoort en voor de rest alles in MA regelen. Eikels zijn het !!!!

asiwan

azul
ik vind de amtenaren die daar werken arrogant
ze denk dat ze echt ontwikkeld zijn maar goed we weten beter ze blijven zomers in de cafe's zuipen en de volgende dag beginnen ze pas om 11uur met gevolg dat het heel druk is en de marokkannen in het algemeen zijn ook niet georganisieerd.

Mounir B

IK HAAT DIE PLEK. Mijn paspoort is al in mei 1999 verlopen en ik zag er echt tegenop om er naartoe te gaan dus heb ik sindsdien een hollands paspoort. Dat marokkanse ding is evenveel waard als wc papier. Vooral als je kijkt wat de illegalen ermee doen door de wc spoelen.

ouafa (Gast)

Nou, nou nou dat is wel een beetje overdreven ,
dat het zo erg is.
Ik vond vroeger dat ze lange wachttijden hadden.
Tegenwoordig valt het wel mee, de wachttijden
zijn niet zo lang meer.
Alleen een ding het zit er niet zo netjes uit.
en het is koud binnen en er hangt een vreemde geur.
Ik zou zeggen Mounir geef het nog een kans.

ayned

beste imazighen azul,
 Door die consulaat ben ik in 98 13 dagen in de bak gezeten...het is een lang verhaal, maar ik heb het nu al achter de rug.

Mounir B

Azul Ouafa,

Wij zijn dat niet meer gewend. Ik erger me al heel gauw aan dit soort situaties. Het is voor mij gezonder om dit soort plekken te ontwijken. Het zal er wel een keer van moeten komen.
Het is zoals bij de kruidenier dat je moet schreeuwen wil je geholpen worden, het is net als of je bij de douane staat en van duidelijkheid is geen sprake etc............  Meende je dat dat het er rustiger is, kan het niet geloven.

thirli

Salaam, Azul,

Ik moet toegeven dat ouffa zich wel heel netjes gedraagt ..... iwa ..... mischien voel ze zich thuis daar ....... ik in ieder geval niet ..... gooi maar lekker een bom naar binnen stelletje onsgeschoold asso's en dan noemen ze ons imazighen barbaren en ongeschoold .... zelfs in nador komen je zat mensen tegen die engels praten en wat krijgen wij hier een stelletje asso's uit het binnen land die je in HOLLAND in het frans gaan helpen ....... he ik heb nog een hele goeie ..

Ik moest voor de vakantie ook daar langs ... ik vroeg naar mijn dossier hihihihih komt zo een vent naar boven met mijn dossier die doorweekt en stonk naar verouderd water ... gatverdamme .... ze mogen van me erin stikken ...... ahum ...... neem me niet kwakelijk voor mijn taal gebruiken .... maar julie zijn zelf begonnen over die kkkkkk racisten daar.

WE KUNNEN ER WAT AAN DOEN ....... ER VOOR ZORGEN DAT ZE WAT NA TE DENKEN HEBBEN IN MAROKKO ..... WAAROM NIET EEN KLEINE GROEPJE VERZAMELEN EN ONZE GAAL SPUWEN DAAR ..... 20 MAN IS VOLDOENDE .....

wassalaam,

Sabadilla

Niet meer normaal die marokkaanse consulaat. Als ik naar binnen ga dan lijkt het net alsof je in marokko bent, die corrupte ambtenaars, ze laten je extra veel kopiën maken en dan verhogen ze ook nog eens express de prijs 1 gulden per kopie schandalig!!!!!!! Het is echt een koeiestal. we worden daar als koeien behandeld die in een lange wachtrij staan. En al die barbaarse toestanden bij het aanvragen van de zogenaamde carte National, dat ze je hoofd precies meten en vingerafdrukken nemen ik voelde me als een misdadiger. En vooral niet te vergeten, die vreselijke stank uit de wc, dat is echt niet te harden!!!

Lostboy

weten jullie wat het is??
Nou het zijn wij.
wij zijn diegenen die dit alles hebben toegestaan.
wij zijn diegenen die muisstil zijn gebleven en braaf toe keken.
wij zijn diegenen die dit alles normaal doen lijken.
Kijk bijvoorbeeld naar de geschiedenis van Imazighen.
heb jij een keer een arabier lovend over de Imazigehn horen praten?
Alles wat Noord Afrika GOED deed waren het de arabieren en alles wat Noord Afrika slecht deed waren het De Imaighen.
Spanje was toen niet arabisch maar Berbers
Imazighen hebben het toen veroverd niet de Arabieren.
het enige wat arabisch is  was het geschrift dat men toen gebruikte want ze hadden toen een doel een missie;
De Islam verspreiden en dat deden de Imazighen met hart en ziel en met Allahs Hulp.
Dus weet goed wie je bent en wees trots op je Amazigh zijn en verafschuw diegenen die zeggen ach wat maakt het uit,want wij zijn allemaal Marokkanen.
waarom trachten ze onze geschiedenis  dan te verdraaien??

waarom heb ik ze nooit iets positiefs over de Imazighen horen zeggen??
waarom komen van die kontenlikkers de zogenaamde imazighen die dat een beetje te ver vinden om te zeggen dat de Imazighen het waren die het goed deden.
waarom komen van die dommem berbers de zogenaamde Moslims die niet eens weten wat moslim zijn inhoudt en zeggen;ach wij zijn allemaal moslims en  marokkanen laat toch ieder in zijn waarde terwijl Zij,HEM en HAAR van alle kanten naaien en  glimlachend toe kijkt.
ach wat die mensen van het Consulaat betreft ik woon er vlakbij het enige wat ze nodig hebben is een fles champagne een sigaar en een flesje cologne (parfum) voor de stinkvoeten lucht.

en een paar stemmen om hen goed te laten merken dat Imazigehn nog wel leven.

Tmazight (Gast)

Wat ik inderdaad heel erg vind aan dat idiote consulaat is dat ze geen Nederlands spreken. Tamazight spreken ze ook al niet. Het enige wat je dus kan doen is Arabisch of Frans praten. Het consulaat past zich niet aan ons aan, nee wij worden geacht ons aan hen aan te passen. Als het op organisatie aankomt schieten ze ook bijzonder te kort. Een uur wachten en dan sturen ze je weer naar de volgende balie om daar weer een uur te wachten.

mohammed

hallo  beste mensen

ik ben blij te horen dat jullie ook vinden dat het zo niet langer kan
het is schandalig hoe we op het consulaat  behandeld worden alsof  we van andere planeet komen ofzo .
en die figuren gaan zelf zo ver dat ze ook tijdens de ramadan zonder blikken of blozen  voor je neus roken en koffie drinken , het is gewoon te triest voor woorden dat zij onze vertegenwoordigers  moeten voorstellen .

naja hopelijk komt er hier spoedig verandering in , want dit verdienen wij niet ...

groetjes  , mohammed

Malika

Hahahahahahahah, dat had ik nou net even nodig.

Het is in geen woorden te beschrijven hoe het er op de Marokkaanse consulaat aan toegaat. Je moet het gewoon zelf gezien hebben. Als je een slecht beeld van de consulaat in Amsterdam hebt, dan moet je die van Den Bosch eens bekijken. Een ramp gewoon.

By the way; hoezo ambtenaren??? In hun dromen dat ze die titel kunnen gebruiken!

Lamrabat

Azul

MENSEN!!!!  Doe er iets aan!! We leven niet meer in the sixty's!! Jij, Wij samen hebben meer macht dan je maar denken kan!!

Je kan al beginnen met een briefje naar de burgemeester sturen!! Enzo kan je zijn raad opvolgen, misschien moet je wel handtekeningen verzamelen of zo, maar doe er dan iets aan, ipv gewoon hier te staan mekkeren!!

Salam