Hoofdmenu

ID-plicht

Gestart door miss.F., 22/11/2004 om 15:25:02

miss.F.

tja, wat kun je eraan doen??

mara

Mosliminstanties zouden eens wat assertiever moeten zijn ipv dat ja-knik-gedoe...

miss.F.

Citaat van: mara op 25/11/2004 om 16:37:40
Mosliminstanties zouden eens wat assertiever moeten zijn ipv dat ja-knik-gedoe...

politiek-correct antwoorden heet dat

mara

Slappe janussen antwoorden noem ik dat, er moet stelling worden genomen tegen dat twee maten gedoe. Dat wordt niet gedaan...

miss.F.

Citaat van: mara op 25/11/2004 om 16:40:24
Slappe janussen antwoorden noem ik dat, er moet stelling worden genomen tegen dat twee maten gedoe. Dat wordt niet gedaan...

Nou aan jou de eer: ga d'r voor!!

mara

#35
Ik bedoelde meer die voorzitters van die instanties, die zouden bijvoorbeeld wat meer incidenten naar voren moeten halen waarbij nederlanders andere mensen voor alles en nog wat hebben uitgemaakt ipv te zeggen dat ie dat beter niet had moeten zeggen. Geldt ook voor het incident met die hand. Als een jood een vrouw geen hand geeft, dan mag dat. Doet een moslim dat, dan heeft ie geen respect voor de vrouw...Vreemd!

nikki

vrijdag 26 november 2004

"Vanaf 1 januari 2005 geldt de identificatieplicht. Iedereen van 14 jaar en ouder moet dan een geldig identiteitsbewijs bij zich hebben. Zo maken we Nederland veiliger en kan criminaliteit makkelijker worden bestreden. Alleen paspoort, rijbewijs, identiteitskaart en vreemdelingendocument zijn geldig. Heeft u nog geen identiteitsbewijs? Vraag er een aan bij uw gemeente."


Deze 'Nederland veilig' advertentie die met enige regelmaat in alle kranten verschijnt is ronduit misleidend. In de wet op de uitgebreide identificatieplicht die op 1 januari 2005 in werking treedt staat nergens dat we verplicht zijn altijd een identiteitsbewijs bij ons te dragen. In juridische termen is er eenbelangrijk verschil tussen ''toonplicht" en "draagplicht". Een toonplicht wil zeggen dat je verplicht bent om een identiteitsbewijs te tonen, een draagplicht betekent dat je ook verplicht bent altijd een identiteitsbewijs bij je te dragen. Deze draagplicht werd kort voor het wetsoverleg uit de regeringsverklaring geschrapt. In de wet staat "terstond tonen", doen we dat niet dan kunnen we een boete krijgen van (maximaal) 2250 euro. De SP maakte Donner tijdens het overleg terecht het verwijt dat hij zich verstopt achter oneigenlijke regelgeving. Minister Donner gaf uiteindelijk toe dat het verschil moeilijk is uit te leggen. In de "Nederland veilig" campagne doet men daar dan ook geen moeite voor. In een persverklaring noemt de in Londen gevestigde burgerrechtorganisatie Privacy International het misleidend en immoreel om mensen met overheidsvoorlichting te laten geloven dat men wettelijk verplicht is altijd een identiteitsbewijs te dragen. In de postbus 51 folder is het niet veel beter gesteld. "Zorg dat u altijd een identiteitsbewijs bij u hebt". Automobilisten moeten volgens de folder een rijbewijs en een paspoort dragen. "Als u uw rijbewijs moet inleveren, bijvoorbeeld wegens te hard rijden of alcoholgebruik moet u zorgen dat u zich met een paspoort of identiteitskaart kunt identificeren." Het heeft er alle schijn van dat er verwacht wordt dat we ons aan de inhoud van advertentiecampagnes gaan houden, in een rechtstaat kan dat echter nooit de bedoeling zijn!

Waar het dus kortom op neer komt is dat je niet alles wat je op teevee ziet moet geloven.

Er komt GEEN PLICHT OP HET DRAGEN VAN JE ID

Toonplicht betekend dat je in staat moet zijn je ID te tonen, op de eerste pagina van deze thread stel ik dit al, maar word er hel laconiek gedaan in de trant van "Hoe kan je je ID tonen als je hem niet bij je hebt ?"

Dit is precies de stompzinnige logica die Min. Donner wil dat iedere consumptieslaaf in Nederland heeft.

Je moet ook al jaren je rijbewijs kunnen tonen, maar als je hem niet bij je hebt kan dat ook later.

Als oom agent jullie dus gaat pesten laat je hem je gewoon effe naar huis brengen (met loeiende sirene's -lekker snel- ) dan kan je daar je ID tonen.

Of je moet nl. een masochist zijn, dan stel ik voor om ook meteen hier even langs te gaan

http://www.adsx.com/prodservpart/verichippreregistration.html

kan je je gelijk even laten chippen

ameziane

Citaat van: mara op 25/11/2004 om 16:46:26
Ik bedoelde meer die voorzitters van die instanties, die zouden bijvoorbeeld wat meer incidenten naar voren moeten halen waarbij nederlanders andere mensen voor alles en nog wat hebben uitgemaakt ipv te zeggen dat ie dat beter niet had moeten zeggen.
Weet je wat het punt is? Er moet een bezem door die organisaties. Het is tijd dat de jonge generatie het overneemt en dat die verenigingen democratisch bestuurd gaan worden.


mara

Dan zouden ook al die bestuurders van moskeeen het veld moeten ruimen en plaats maken voor de tweede generatie. Met alle respect voor die oudjes, maar ze hebben geen kaas gegeten van wat er in NL zich afspeelt...

ameziane

Citaat van: mara op 30/11/2004 om 13:03:41
Dan zouden ook al die bestuurders van moskeeen het veld moeten ruimen en plaats maken voor de tweede generatie. Met alle respect voor die oudjes, maar ze hebben geen kaas gegeten van wat er in NL zich afspeelt...
Daarom. Maar de jongere generatie kan weer van die oude leren. Dus we moeten ze niet afschrijven, maar juist gebruik maken van hun ervaringen. En ze verdienen alle lof voor de eerste moskeeen die zij hebben gebouwd.

En een organisatie als de UMMON (Unie Marokkaanse Moskeeen) is ook aan vernieuwing toe.Sinds ik hier in Nederland ben is Driss Boujoufi het gezicht van die club.Lijkt net of die man 'voor het leven' daar is benoemd.

mara

Wat dacht je van die voorzitter van islam en burgerschap. Die heeft een contract voor 50 jaar :)

miss.F.

en... is er al iemand op de bon geslingerd??

Trabandou

Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 15:25:02
Vanaf 1 januari a.s moeten we eraan geloven en met een ID op zak lopen. Persoonlijk ben ik er falikant tegen temeer omdat ik vrees dat de niet-nederlanders en in het bijzonder de marokaanse jongens er de dupe van gaan worden. Wat vinden jullie ervan, gaan jullie je houden aan deze ID-plicht?

Ik ben er fel op tegen, maar wat doe je daaraan? Een vriend van mij kreeg een boete, omdat hij geen ID bij zich had.

Dobry Den

Citaat van: miss.F. op 11/01/2005 om 14:27:08
en... is er al iemand op de bon geslingerd??

Ik bedenk me nu ineens, dat ik een paar uur geleden wel heel erg stom ben geweest. Een gedeelte van de straat werd afgezet door de politie die met 3 busjes, 5 auto's en 1 motorvoertuig aanwezig was. Ik als ramptoerist ging een kijkje nemen zonder een ID bij me te hebben. Stom stom stom; de gelegenheid voor de politie om naar je ID te vragen. Gelukkig is er niet naar gevraagd. Wat er aan de hand was, weet ik nog steeds niet. Politie is inmiddels vertrokken. Maar goed, ik vind het erg dat deze gedachte in me opkomt. De gedachte dat ik de politie moet wantrouwen ipv haar als vriend te zien. Ik merk op dat ik ook anders ben gaan gedragen. Vanavond was ik door mijn sensatiebeluste gevoelens de ID even vergeten, maar sinds het begin van dit jaar denk ik het bij het zien van de politie "shit, paspoort weer vergeten...vooral onopvallend gedragen anders ben ik dadelijk 50 euro armer"

igwentje

Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 15:25:02
Vanaf 1 januari a.s moeten we eraan geloven en met een ID op zak lopen. Persoonlijk ben ik er falikant tegen temeer omdat ik vrees dat de niet-nederlanders en in het bijzonder de marokaanse jongens er de dupe van gaan worden. Wat vinden jullie ervan, gaan jullie je houden aan deze ID-plicht?
Allereerst heb je geen keus ieder die deze nieuwe wet negeerd wordt een boete opgelegd. Ten tweede begrijp ik niet waarom de niet-nderlanders tevens allochtonen genoemd hier de dupe van moeten zijn. Zij hebben ook hun ID maar dan met een ander natoinaliteit wat is daar zo erg aan,niets maar dat zit alleen tussen hun oren,want zijn b.v mensne met een spaanse nationaliteit ook gelijk de dupe? Weet wel dat het zo wel veiliger wordt al kan je het nu misschien nog niet begrijpen