Hoofdmenu

ID-plicht

Gestart door miss.F., 22/11/2004 om 15:25:02

Trabandoe

Citaat van: athsaynou op 22/11/2004 om 20:35:45
Mij maakt het eerlijk niet gezegd uit..maar waar ik me dus druk om maak is het wel allemaal eerlijk gaat...ik bedoel ze spreken eerst een zwartharige aan omdat hij zoiezo geen nederlander is....

Met welke reden spreken ze hem denk je aan? Gewoon van, HE! Heb je een ID bij je? Zwartharige: "uuuh nee"
Oke dan wordt het 2250 euro AUB.
Of denk je dat ze wel met een reden aan komen (mischien wel een bullshit reden, maarja)??

cinderella

Citaat van: ameziane op 22/11/2004 om 16:57:35
Citaat van: cinderella op 22/11/2004 om 16:42:58
Citaat van: ameziane op 22/11/2004 om 16:40:10
Citaat van: nikki op 22/11/2004 om 16:28:04
Dit Hier word uitgelegd dat er alleen een toonplicht komt en dus geen draagplicht ; dwz , je hoeft je ID helemaal niet bij je te dragen je bent wel verplicht hem te tonen.
Maar om 'm te kunnen tonen moet je hem wel bij je dragen.

Ze willen zaken als terrorisme, illegalen en herrieschoppers bij voetbalwedstrijden aanpakken. Heb zelf geen moeite mee. Als je niks te verbergen hebt, hoef je niks te vrezen!

ik heb ook niets niets te vrezen, moet ik me daarom voor hen bewijzen dat ik het niet ben?
Als ze iemand verdenken hebben ze het recht om naar een ID te vragen. Ik denk niet dat ze razzia's gaan houden en IEDEREEN verdenken. Dan zijn ze de hele dag bezig.

Maar de angst dat ze wel op grond van uiterlijk zullen selecteren, is denk ik wel gegrond.

is wel gegrond?? dacht het niet hoor... dat is toch heel onredelijk? je kunt niet iemand om zijn uiterlijk id vragen...
daarom ben ik het tenzeerste oneens

miss.F.

is wel gegrond?? dacht het niet hoor... dat is toch heel onredelijk? je kunt niet iemand om zijn uiterlijk id vragen...
Citeer

Ik ben het met je eens, ik denk namelijk dat sommige agenten hier misbruik van gaan maken en de niet-nederlanders gaan pesten

ameziane

Citaat van: cinderella op 22/11/2004 om 22:30:57
Je hebt mijn zin verkeerd begrepen!

Ik zal het anders zeggen: de kans dat ze mensen op grond van hun uiterlijk om een ID vragen is redelijk aanwezig. En natuurlijk is zo'n handelwijze onacceptabel.

mara

Neem altijd een camera mee, zorg voor bewijs :)

Trabandoe

Citaat van: mara op 23/11/2004 om 16:55:04

Wordt wel een beetje zwaar he! En ID meenemen en camera!! ;)

Samariaan

wat is de precieze reden waarom ze dit willen doen? om "terreur" te bestrijden, of puur alleen om illigalen makkelijker op te sporen?

Trabandoe

Citaat van: MohamedUK op 23/11/2004 om 18:03:45
wat is de precieze reden waarom ze dit willen doen? om "terreur" te bestrijden, of puur alleen om illigalen makkelijker op te sporen?

Ik denk dat dat schijn is en dat zij het begrotingstekort willen rechttrekken. Kom op zeg, 2250 euro omdat je jouw pasje of wat dan ook thuis bent vergeten! Als dat echt zo is, dan neem ik 4 ID's mee........

cinderella

Citaat van: ameziane op 23/11/2004 om 15:41:28
Citaat van: cinderella op 22/11/2004 om 22:30:57
Je hebt mijn zin verkeerd begrepen!

Ik zal het anders zeggen: de kans dat ze mensen op grond van hun uiterlijk om een ID vragen is redelijk aanwezig. En natuurlijk is zo'n handelwijze onacceptabel.

beste vriend, jij zegt zelf net wanneer ze op grond van uiterlijk zullen selecteren legitiem is...

nu kom je wel met twee tegenstrijdige zaken eh... misschien kun je even terug lezen wat je op de vorige pagina hebt gezegd
denk dat je ongegrond bedoelt dan gegrond...:)

ameziane

Citaat van: cinderella op 23/11/2004 om 18:25:49
beste vriend, jij zegt zelf net wanneer ze op grond van uiterlijk zullen selecteren legitiem is...

nu kom je wel met twee tegenstrijdige zaken eh... misschien kun je even terug lezen wat je op de vorige pagina hebt gezegd
Beste vriendin, jij moet echt leren lezen...

Ik schreef:'De ANGST dat ze op grond van uiterlijk gaan selecteren,is gegrond.'
Dus de bange vermoedens die mensen hebben dat ze op grond van hun uiterlijk uitgepikt zullen worden,onderschrijf ik ook.
Dus de bange vermoedens zijn gegrond, niet het controleren van de ID.

Als je het nu nog niet snapt,dan weet ik het niet...

mara

Citaat van: Trabandoe op 23/11/2004 om 17:56:12
Citaat van: mara op 23/11/2004 om 16:55:04

Wordt wel een beetje zwaar he! En ID meenemen en camera!! ;)
neem zo'n camera in de vorm van een sleutelhanger........was maar een grapje :)

athsaynou

Citaat van: Trabandoe op 22/11/2004 om 21:26:06
Citaat van: athsaynou op 22/11/2004 om 20:35:45
Mij maakt het eerlijk niet gezegd uit..maar waar ik me dus druk om maak is het wel allemaal eerlijk gaat...ik bedoel ze spreken eerst een zwartharige aan omdat hij zoiezo geen nederlander is....

Met welke reden spreken ze hem denk je aan? Gewoon van, HE! Heb je een ID bij je? Zwartharige: "uuuh nee"
Oke dan wordt het 2250 euro AUB.
Of denk je dat ze wel met een reden aan komen (mischien wel een bullshit reden, maarjah)??

haha nee nee... kijk ze zouden eerder een groepje allochtone jongeren aanspreken dan dat ze een groepje autochtone jongens aanspreken...allochtone jongeren bijelkaar staan bekend als niets goeds snappie??

cinderella

Citaat van: ameziane op 24/11/2004 om 14:48:24
Citaat van: cinderella op 23/11/2004 om 18:25:49

Beste vriendin, jij moet echt leren lezen...

Ik schreef:'De ANGST dat ze op grond van uiterlijk gaan selecteren,is gegrond.'
Dus de bange vermoedens die mensen hebben dat ze op grond van hun uiterlijk uitgepikt zullen worden,onderschrijf ik ook.
Dus de bange vermoedens zijn gegrond, niet het controleren van de ID.

Als je het nu nog niet snapt,dan weet ik het niet...

ok ok ok
ik geef me over...::)
kwartje is gevallen

miss.F.

Citaat van: MohamedUK op 23/11/2004 om 18:03:45

Ik dacht in het kader van de veiligheid

mara

Ik heb al eerder gezegd dat het ned. parlement antimoslim is. Gisteren bleek dat weer. Zegt een kaaskop iets verschrikkelijks (ook doodwensen) over iemand, dan wordt dat onder de vrijheid van meningsuiting geschaard. Doet een moslim dat, dan mobiliseert heel nederland en wordt er gekeken of ie vervolgd kan worden.