Hoofdmenu

ID-plicht

Gestart door miss.F., 22/11/2004 om 15:25:02

miss.F.

Vanaf 1 januari a.s moeten we eraan geloven en met een ID op zak lopen. Persoonlijk ben ik er falikant tegen temeer omdat ik vrees dat de niet-nederlanders en in het bijzonder de marokaanse jongens er de dupe van gaan worden. Wat vinden jullie ervan, gaan jullie je houden aan deze ID-plicht?

Sabadilla

Ja belachelijk gewoon!!! En dan zeggen ze er ook nog eens bij dat je een boete van maximaal 2250 euro kunt riskeren als je geen ID bij je hebt.

miss.F.

Citaat van: Sabadilla op 22/11/2004 om 15:35:14
Ja belachelijk gewoon!!! En dan zeggen ze er ook nog eens bij dat je een boete van maximaal 2250 euro kunt riskeren als je geen ID bij je hebt.

2250??????? wat een honden zeg, willen ze op deze manier de staatskas spekken!!

Inuit

Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 15:25:02
Persoonlijk ben ik er falikant tegen temeer omdat ik vrees dat de niet-nederlanders en in het bijzonder de marokaanse jongens er de dupe van gaan worden.
Waarom denk je dat de Marokkaanse jongens er de dupe van worden?

miss.F.

Citaat van: gebruiker01 op 22/11/2004 om 16:16:18
Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 15:25:02
Persoonlijk ben ik er falikant tegen temeer omdat ik vrees dat de niet-nederlanders en in het bijzonder de marokaanse jongens er de dupe van gaan worden.
Waarom denk je dat de Marokkaanse jongens er de dupe van worden?

nou, omdat meneer de agent nogal de pik heeft op die marokaanse 'hangjongeren' en van de situatie misbruik gaat maken door (constant) te vragen naar de ID en zou best provocerend kunnen werken

Inuit

Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 16:19:02
Citaat van: gebruiker01 op 22/11/2004 om 16:16:18
Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 15:25:02
Persoonlijk ben ik er falikant tegen temeer omdat ik vrees dat de niet-nederlanders en in het bijzonder de marokaanse jongens er de dupe van gaan worden.
Waarom denk je dat de Marokkaanse jongens er de dupe van worden?

nou, omdat meneer de agent nogal de pik heeft op die marokaanse 'hangjongeren' en van de situatie misbruik gaat maken door (constant) te vragen naar de ID en zou best provocerend kunnen werken
aha....op die fiets

miss.F.

Citaat van: gebruiker01 op 22/11/2004 om 16:23:58
Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 16:19:02
Citaat van: gebruiker01 op 22/11/2004 om 16:16:18
Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 15:25:02
Persoonlijk ben ik er falikant tegen temeer omdat ik vrees dat de niet-nederlanders en in het bijzonder de marokaanse jongens er de dupe van gaan worden.
Waarom denk je dat de Marokkaanse jongens er de dupe van worden?

nou, omdat meneer de agent nogal de pik heeft op die marokaanse 'hangjongeren' en van de situatie misbruik gaat maken door (constant) te vragen naar de ID en zou best provocerend kunnen werken
aha....op die fiets

mee eens of niet?

nikki

#7

http://www.privacyinternational.org/article.shtml?cmd[347]=x-347-81367&headline=PI+Issues+Warning+Against+Netherlands+Identity+Campaign

Cntrl-C allebei de regels en plak ze in je adresbalk.


Dit is een Engelse belangengroep die bezig is rechtzaken tegen de Nederlandse staat te beginnen omdat die identificatieplicht in strijd is met art 8 Europese Grondwet (Rechten vd Mens)

http://www.identificatieplicht.nl/artnrc091203

Hier word uitgelegd dat er alleen een toonplicht komt en dus geen draagplicht ; dwz , je hoeft je ID helemaal niet bij je te dragen je bent wel verplicht hem te tonen.

Verder is het een mooi voorbeeld van Nederladse staatspropaganda en iedereen slikt het, die mooie spotjes toch.
Jullie angst lijkt me wel gegrond maar ken je rechten ,en je hoeft nergens bang voor te zijn.

student1980

Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 15:25:02
Vanaf 1 januari a.s moeten we eraan geloven en met een ID op zak lopen. Persoonlijk ben ik er falikant tegen temeer omdat ik vrees dat de niet-nederlanders en in het bijzonder de marokaanse jongens er de dupe van gaan worden. Wat vinden jullie ervan, gaan jullie je houden aan deze ID-plicht?

Huh? Was dit niet al een tijd terug ingevoerd... Ik loop al jaren met een id in mijn port rond.

Inuit

Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 16:26:07
Citaat van: gebruiker01 op 22/11/2004 om 16:23:58
Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 16:19:02
Citaat van: gebruiker01 op 22/11/2004 om 16:16:18
Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 15:25:02
Persoonlijk ben ik er falikant tegen temeer omdat ik vrees dat de niet-nederlanders en in het bijzonder de marokaanse jongens er de dupe van gaan worden.
Waarom denk je dat de Marokkaanse jongens er de dupe van worden?

nou, omdat meneer de agent nogal de pik heeft op die marokaanse 'hangjongeren' en van de situatie misbruik gaat maken door (constant) te vragen naar de ID en zou best provocerend kunnen werken
aha....op die fiets

mee eens of niet?
Heb ik niet echt een mening over, te weinig over gelezen en helemaal niet over nagedacht, dus vandaar ;-)

ameziane

Citaat van: nikki op 22/11/2004 om 16:28:04
Dit Hier word uitgelegd dat er alleen een toonplicht komt en dus geen draagplicht ; dwz , je hoeft je ID helemaal niet bij je te dragen je bent wel verplicht hem te tonen.
Maar om 'm te kunnen tonen moet je hem wel bij je dragen.

Ze willen zaken als terrorisme, illegalen en herrieschoppers bij voetbalwedstrijden aanpakken. Heb zelf geen moeite mee. Als je niks te verbergen hebt, hoef je niks te vrezen!

cinderella

Citaat van: ameziane op 22/11/2004 om 16:40:10
Citaat van: nikki op 22/11/2004 om 16:28:04
Dit Hier word uitgelegd dat er alleen een toonplicht komt en dus geen draagplicht ; dwz , je hoeft je ID helemaal niet bij je te dragen je bent wel verplicht hem te tonen.
Maar om 'm te kunnen tonen moet je hem wel bij je dragen.

Ze willen zaken als terrorisme, illegalen en herrieschoppers bij voetbalwedstrijden aanpakken. Heb zelf geen moeite mee. Als je niks te verbergen hebt, hoef je niks te vrezen!


ik heb ook niets niets te vrezen, moet ik me daarom voor hen bewijzen dat ik het niet ben?

IIAwajie3erII

Citaat van: miss.F. op 22/11/2004 om 15:25:02
Vanaf 1 januari a.s moeten we eraan geloven en met een ID op zak lopen. Persoonlijk ben ik er falikant tegen temeer omdat ik vrees dat de niet-nederlanders en in het bijzonder de marokaanse jongens er de dupe van gaan worden. Wat vinden jullie ervan, gaan jullie je houden aan deze ID-plicht?
Ik ben het dus helemaal mee eens !
In de meeste landen geldt al zo'n plicht, en zelfs in marokko moet je het niet wagen om zonder carte national rond te lopen .
Ik vind het een grote ophef  om iets wat eigenlijk vanzelf sprekend is .
Nee stel je voor er gebeurd iets en de politie moet het hebben van de getuigen die valse namen opgeven , dat belemmerd de gang van zaken bij de politie en ook het onderzoek .
Sterker nog het had allang al verplicht moeten worden gesteld .

ameziane

Citaat van: cinderella op 22/11/2004 om 16:42:58
Citaat van: ameziane op 22/11/2004 om 16:40:10
Citaat van: nikki op 22/11/2004 om 16:28:04
Dit Hier word uitgelegd dat er alleen een toonplicht komt en dus geen draagplicht ; dwz , je hoeft je ID helemaal niet bij je te dragen je bent wel verplicht hem te tonen.
Maar om 'm te kunnen tonen moet je hem wel bij je dragen.

Ze willen zaken als terrorisme, illegalen en herrieschoppers bij voetbalwedstrijden aanpakken. Heb zelf geen moeite mee. Als je niks te verbergen hebt, hoef je niks te vrezen!


ik heb ook niets niets te vrezen, moet ik me daarom voor hen bewijzen dat ik het niet ben?
Als ze iemand verdenken hebben ze het recht om naar een ID te vragen. Ik denk niet dat ze razzia's gaan houden en IEDEREEN verdenken. Dan zijn ze de hele dag bezig.

Maar de angst dat ze wel op grond van uiterlijk zullen selecteren, is denk ik wel gegrond.

athsaynou

Mij maakt het eerlijk niet gezegd uit..maar waar ik me dus druk om maak is het wel allemaal eerlijk gaat...ik bedoel ze spreken eerst een zwartharige aan omdat hij zoiezo geen nederlander is....