Waarom Joden-haat?

Gestart door Miss_Naoual, 03/08/2003 om 18:41:55

Miss_Naoual

Assalaam oe aleikom,

Ik las net een discussie, dat over Israel en de joden die in dat land wonen, ging. En ik las ook dat er velen zijn die iets tegen joden hebben..
Mijn vraag is; Waarom? Waarom hebben de meeste Marokkanen(Of hij/zij nu een Arabier of een Amazigh is) zo`n afschuwelijke hekel aan Joden??

Ik hoop dat jullie me op een normale manier kunnen uitleggen waarom jullie de Joden (zo erg) haten, Zonder gescheld en/of ruzie, svp!!!!

Assalaam,


monte-aroui

#1
wat betreft joden haat bij ons ,is echt bij ons aangewaaid door arabieren(vraag het maar aan oude studenten in nador in de tijdperk voor 1983)ik heb weleens gehoord dat bij ons in nador-aroui enz...een hoop amazigh joden waren,dan heb ik het over niet zo lang geleden,mijn vader heeft ze persoonlijk gekend,en mijn overgrootvader heeft handel met ze gedreven en waren hele goeie vrienden van hem.nu ga ik terug naar de onderwerp haat jegens joden.
vroeger hadden we arabische docenten in nador van palestijnse afkomst en geloof me zuster die hebben heel wat haat jegens joden gezaaid en arabieren de hemel ingeprezen,dit terzijde en het andere denk ik ,het arabische nationalisme heeft heel wat mensen besmet.
met wat ik hierbover schreef wil niet zeggen dat ik pro zionisten ben,maar ook niet anti joden ben,want die horen gewoon in onze geschiedenis,een stukje geschiedenis wat wij graag willen ontkennen .

Zian

#2
Wie zin zionisten?
Zionisten zijn mensen die geloven in dezelfde god als die van de Arabieren. Ze heten zionisten omdat ze de joden willen laten immigreren naar Israël.
Ook Arabieren, Moslims willen dat de Joden hun landen verlaten naar Israël.
Arabische en Moslimse Koningen, Grote helden, afstammelingen van goden, heiligen en profeten zijn ook voor het immigreren van Joden naar hun eigen land Israël.
De Volgende Arabieren en Moslims hebben hetzelfde beleid als de zionisten:
1.      heilige der heiligen Mohammed 6,
2.      de machtige leider van de wonderbaarlijker republiek Libië,
3.      De Arabische nationalist Saddam, moedigen hun Joden om te immigreren naar Israël.

Heb je ook een hekel aan deze Arabische Islamitische CHWARFA?


werk

#3
Een joodse politie agent heeft een Amazigh jonge doodschieten in een eetcafé op het Mercatorplein in Amsterdam-West. ( donderdagavond 07-08-2003 )

de berber slachtoffer is de 33-jarige DRIS ARBIB  geboren in RIF dorp(BODIRAB).

( DRIS was een rustige zachte jongen die mensen juist uit elkaar haalde als er probleemen waren )


Lâle

#4
.....en het slachtoffer bedreigde de agent met een mes.... Ow, wat zachtaardig en onschuldig.
Wat heeft de afkomst van deze mensen er nou in godsnaam mee te maken??

Goner

#5
Azul,

Een mes gaan halen is inderdaad geen zachtaardig gedrag. Maar volgens ooggetuigen zou hij geen echte bedreiging zijn geweest. Als een agent moet schieten, dan toch eerst in het been. Het is afschuwelijk, zo'n jong leven voorbij, onherroepelijk. Familie en vrienden in rouw, dit is een wond die niet heelt.

Of de agent van Joodse afkomst was (en waar komt die info vandaan?) of voorouders had in Oelan Bator lijkt me volkomen irrelevant.

Vriendelijke groet,

Monique


werk

#6
het slachtoffer  is doodgeschoten in een eetcafé...hij was aan t eten .. (met een mes en vork) ..
mevrouw Madelein wil je dat berbers moeten eten zonder vorken en messen of zo ?  ...
(DRIS ARBIB was aan t eten met mes en vork )

( DRIS ARBIB was een rustige zachte jongen die mensen juist uit elkaar haalde als er probleemen waren )


Zian

#7
EEn jaar geleden heeft een Politieagent een Nederlander ook dood geschoten. Drie jaar geleden heeft een Arabische Politieman in Alhoceima een Amazigh Jongen dood geschoten, nadat de Jongen de agent met een mes bedreigde.

 Hoe weet he dat die Agent Jood is?

Lâle

#8
Beste Werk,
je hoeft je reacties niet naar mn pm te sturen hoor.
Bovendien was die agent in zn been gestoken. Doe ik nooit hoor, als ik aan het eten ben. Je gelooft toch zeker zelf niet dat een agent zomaar iemand die zit te eten dood schiet. Doe normaal man.
En inderdaad nogmaals: wat heeft de nationaliteit van de slachtoffers (jaha, beide) hier mee te maken?? Zoals Zian zei: toen die nederlandse man werd doodgeschoten, maakte je toen ook zo'n ophef? Tuurlijk moet er een onderzoek komen naar de echte oorzaak, maar hou je (voor)oordelen nu nog even voor je wil je.

ighes

Citeerhet slachtoffer  is doodgeschoten in een eetcafé...hij was aan t eten .. (met een mes en vork) ..
mevrouw Madelein wil je dat berbers moeten eten zonder vorken en messen of zo ?  ...
(DRIS ARBIB was aan t eten met mes en vork )



Ik wil niet vervelend zijn… maar volgens de media zit het verhaal het anders in elkaar, die jongen kreeg  ruzie in een café en toen is hij thuis een mes haan halen. Toen hij in het café met het mes begon rond te zwaaien is hij door een politie agent dood geschoten.


rifman

#10
Het verhaal volgens een kennis van me en ooggetuige:

De man zat achter de gokkast, zijn vriendin was aan het eten. Er kwamen 4 Marokkaanen binnen die zijn vriendin aangesproken hebben, dat vond hij niet leuk... Maar hij kon ze niet aan en was naar huis gegaan om een mes te halen, zodat hij de andere Marokkaan zou doden..

Inuit

#11

CiteerHet verhaal volgens een kennis van me en ooggetuige:

De man zat achter de gokkast, zijn vriendin was aan het eten. Er kwamen 4 Marokkaanen binnen die zijn vriendin aangesproken hebben, dat vond hij niet leuk... Maar hij kon ze niet aan en was naar huis gegaan om een mes te halen, zodat hij de andere Marokkaan zou doden..

zoals altijd zijn er 1001 versies van een verhaal, de waarheid zit wel ergens tussen. Feit blijft gewoon dat je iemand met een mes in zijn handen, wat zijn bedoelingen dan ook mogen zijn, niet meteen in z'n kop schiet, een schot in zijn been was meer dan genoeg geweest. Maarjah je kan er lang en breed over gaan discussieren, maar daarmee haal je die vent gewoon niet terug. En het feit dat wij Marokkanen absoluut niet geliefd zijn in NL wordt nog eens bevestigd door dit soort incidenten en de hoeveelheid tijd die er aan besteedt wordt om de waarheid boven tafel te krijgen. Who cares? Het was maar een kutmarokkaan!    

Lâle

#12

Citeerzoals  En het feit dat wij Marokkanen absoluut niet geliefd zijn in NL wordt nog eens bevestigd door dit soort incidenten en de hoeveelheid tijd die er aan besteedt wordt om de waarheid boven tafel te krijgen. Who cares? Het was maar een kutmarokkaan!    

Ik vind dit zo nergens op slaan!! Je kunt echt overal tegenwoordig wel discriminatie achter gaan zoeken. Geef een jongen een mep omdat ie aan je kont zit, ben je opeens een rascistische trut, omdat hij toevallig zwarte krulletjes heeft. Zou wel aan mij liggen denk ik, maar die blonde krullebol krijgt van mij net zo'n mep.
Dit had gewoon niet mogen gebeuren, buiten het feit dat hij een Marokkaan was. Dat heeft er dus niets mee te maken.

Zian

CiteerGeef een jongen een mep omdat ie aan je kont zit, ben je opeens een rascistische trut, omdat hij toevallig zwarte krulletjes heeft.
Zeg eens eerlijk, hoe vaak per dag worden Marokkanen is huiskamers k a n k e rs genoemd.?

In  bijna ieder huiskamer in Nederland worden Marokkanen genoemd als ‘kankers’ en ‘Kut-Marokkanen’. Dit is misschien wat men in Nederland tolerantie noemt, of poldermodel. Nederlanders zijn degenen die Apartheid hebben bedacht en vroeger kijkt een Protestant naar EO, katholiek naar KRO, en de rode naar VARA. Ze trouwden ook niet met elkaar, omdat Apartheid in hun bloed vloeit.

Nu zijn de Marokkanen naar Nederland gekomen en willen ze apartheid (of poldermodel) op de Marokkanen toepassen.
Ik kan honderden boeken schrijven over hoe Nederlanders ons psychische terroriseren en discrimineren.  We Marokkanen zijn Imazighen en een Amazigh onderdruk je niet snel.
Feneciers, Romeinen, Grieken, Turken,enz  is het hen niet gelukt om ons te onderdrukken en te discrimineren.
Het is voor de Arabieren gelukt om ons te onderdrukken en daarvoor gebruiken ze hun God als middel. Arabieren discrimineren ons namens dit Monster, en Imazighen aanvaarden dat zolang ze kans maken op de Arabische hemel die 14 eeuwen geleden gesticht is door Mohammed.

Ik hoorde vaak in mijn omgeving Nederlanders slechte dingen over de Marokkanen zeggen, terwijl ik aanwijzing ben. Ze dachten dat Alle Marokkanen krullende haren hebben.
Ook vrienden van me (geen Marokkanen)  hebben me verteld dat Nederlanders bloedhekel aan de Marokkanen hebben.

Ik hoor je zeggen ‘als je ons niet leuk vindt, ga terug naar je land’.
Nou, dit heb ik honderden keren gehoord.

Ik moet het terreur van de polder aanvaarden, anders moet ik opkrassen.!
Neen, we gaan niet weg en we aanvaarden de huidige terreur tegen de Marokkanen ook niet.
Maar we slaan wel terug. Ieder volk komt voor zijn eigen rechten en we ook.
We sterven naar gelijkheid tussen de Polders (Apartheid bedenkers) en Allochtonen.


 Â 

Goner

#14
Hallo Zian

>Zeg eens eerlijk, hoe vaak per dag worden Marokkanen is >huiskamers k a n k e rs genoemd.?

Dat zou ik niet weten, ik kom niet in alle huiskamers. Ik ken er zeker enkele waarin positief over Marokkanen wordt gesproken. Vandaag hadden we er nog een gemengd feestje in eentje, met slagroomgebak enzo.

>In  bijna ieder huiskamer in Nederland worden Marokkanen >genoemd als ‘kankers’ en ‘Kut-Marokkanen’. Dit is >misschien wat men in Nederland tolerantie noemt, of >poldermodel.

Nee, dat is racisme, geen tolerantie. En helaas is er van dat eerste teveel, en is dat laatste eerder onverschilligheid geweest.
Poldermodel slaat vooral op overleg tussen werkgevers en werknemers, is een economisch begrip, en heeft hiermee echt niets van doen.

>Nederlanders zijn degenen die Apartheid hebben bedacht

Nazaten van de Boeren, op hun beurt afstammelingen van Nederlanders (landverhuizers een paar eeuwen terug) hebben de schandalige apartheid in Zuid Afrika ingevoerd. Maar overal en altijd hebben mensen er een handje van gehad vreemdelingen in wijken/beroepen te dwingen. Joden en Sinti en Roma ("zigeuners") in Europa (ook
in het Iberisch Schiereiland onder bepaalde moslimheersers, zeker niet alle) en westerlingen in Japan, "Indianen" in de Amerika's. Heel veel volken noemen zichzelf in hun taal "De mensen" en lieden van een andere stam niet. Dwz die ander is een soort beest. Dit maakt apartheid NIET minder erg, maar het is niet exclusief "Hollandsch Glorie". Was het maar zo, dan was het zo opgelost. Even wat dijken doorprikken, spoelt u maar, weg ellende. Alleen jammer van de kaas.

>en vroeger kijkt een Protestant naar EO, katholiek >naar :KRO, en de rode naar VARA. Ze trouwden ook niet met >elkaar, omdat Apartheid in hun bloed vloeit.

Je doelt op de verzuiling. Die is niet genetisch bepaald, maar verklaarbaar vanuit de geschiedenis. Groepen lieten elkaar met rust en in de waarde, waardoor er voor veel mensen een plek was. Daarom vluchtten veel mensen uit het grote Spaanse rijk (Joden onder meer) naar de Republiek.
Later is het inderdaad verworden tot een hokjesdenken.
In de jaren '60 van de vorige eeuw is de verzuiling grotendeels afgebroken. De omroepen zijn de zieltogende restjes. De EO is trouwens van ná de verzuiling. Iedereen kijkt naar elke omroep, en ik ken EO leden die bijzonder goed kunnen opschieten met moslims, katholieken, atheisten en weet ik veel. Dat iets kwalijks alle Nederlanders "in het bloed" zou zitten is ook redelijk racistisch gedacht, is mijn inschatting.

>Nu zijn de Marokkanen naar Nederland gekomen en willen ze >apartheid (of poldermodel) op de Marokkanen toepassen.

Apartheid en poldermodel hebben niks met elkaar te maken.

>Ik kan honderden boeken schrijven over hoe Nederlanders >ons psychische terroriseren en discrimineren.

Dat geloof ik zeker, er is veel kwaad gedaan en dat gebeurt nog steeds. En zo'n boek zou je zeker moeten schrijven, want het is inderdaad een schande hoe slecht hardwerkende mensen vaak worden behandeld, blijkbaar omdat ze Marokkaan of van een andere niet Nederlandse oorsprong zijn. Als je het talent hebt om te schrijven of te dichten, gebruik het dan. Ik wil je best helpen een uitgever te zoeken.  

>We Marokkanen zijn Imazighen en een Amazigh onderdruk je >niet snel.

Mmm. Ik ben een Nederlandse, kan er natuurlijk niet over oordelen. Maar de paar Imazighen die ik ken zijn sterke, slimme, gepassioneerde mensen. Het feit dat de cultuur al zoveel onderdrukking heeft overleefd, en bloeit, zegt genoeg. Niemand krijgt jullie eronder.

>Ook vrienden van me (geen Marokkanen)  hebben me verteld >dat Nederlanders bloedhekel aan de Marokkanen hebben.

Maar zijn dat Nederlandse vrienden? Die zullen toch geen hekel aan je hebben? Ik ben Nederlandse, ik heb geen hekel aan Marokkanen. Het is niet zo zwart wit als je het nu voorstelt.

>Ik hoor je zeggen ‘als je ons niet leuk vindt, ga terug >naar je land’.
>Nou, dit heb ik honderden keren gehoord.

Dat lijkt me heel rot inderdaad, dat is reden om heel boos te worden, en ze gewoon te laten zien dat je beter bent dan zulke hersenloze deukhoofden.

>Maar we slaan wel terug. Ieder volk komt voor zijn eigen >rechten en we ook.

Maar wie wil je dan precies gaan slaan, en hoe? Eender welke kaaskop hier en Arabier daar krijgt een dreun? Sein me even in als je gaat meppen, dan doe ik m'n bitje vast in. Ik heb een gemene linkse hoek, dus pas wel op!

>We sterven naar gelijkheid tussen de Polders (Apartheid >bedenkers) en Allochtonen.

Ik ben geen polder (ik woon er wel middenin trouwens, tussen koeien en paarden) maar een Mens. Jij bent geen allochtoon (stom woord) maar een Mens. Jij brengt jouw cultuur mee (ik weet nog niet veel, maar kook vaak met de tajine, probéér een fatsoenlijke muntthee te brouwen, leer wat woordjes Tamazight, maak kennis met muziek) en ik de mijne waar vast ook wat aardigs in zit. Laten we elkaar
ermee verrijken asjeblieft.

Ik vind je tof hoor!

Vriendelijke groet,

Monique

ps ik snap alleen niet meer zo goed wat dit, behalve zijdelings, nog met haat tegen onze Joodse medemens te maken heeft.

ps2 Weet jij iets over de Amazight religie van voor de Islamisering? Zijn er nog resten van? Zegt "Bayada" jou toevallig iets? Gewoon interesse. Misschien nieuwe discussie van maken?