Marokkanen: uitvoerders van terrorisme?

Gestart door ameziane, 20/11/2004 om 15:06:20

Dobry Den

Wat een simplistische kijk op het leven , jongens.  Je lost het probleem niet op door autonomie of door een tv zender in het Tamazight. Er zijn Marokkanen die vatbaar zijn voor allerlei ideeen omdat ze zoekende zijn. Zoekende naar hun identiteit, maar- in geval van Nederland- nergens geaccepteerd worden. In Marokko zijn ze Nederlanders en in Nederland zijn ze Marokkanen. Ze worden in beide landen uitgekotst, maar tegerlijkertijd wordt wel verwacht dat ze hen loyaal zijn. Marokkanen zijn inderdaad geneigd om dit beide te accepeteren, wat hen in een nederige en gefrustreerde positie brengt.  Ten alle tijden proberen ze in een goed blaadje te komen bij Marokkanen in Marokko en bij de inheemse bevolking in Nederland, wetend dat hen dat nooit zal lukken. Een aantal reacties bij dit topic onderschrijven dit eens te meer. 

IIAwajie3erII

Citaat van: athsaynou op 25/11/2004 om 10:28:58
Citaat van: IIAwajie3erII op 24/11/2004 om 22:39:19

Ik zei al we zijn een klagend volkje en als er niets veranderd zullen dit altijd blijven .
:)

En ik zei al geen woorden maar daden :) NU
Je weet wel dat ook ik niet stil sta athsenne3 ;)
Maar we moeten meer veel meer doen, en wel nu gelijk heb je dame .

IIAwajie3erII

#17
Citaat van: mobeton op 28/11/2004 om 11:47:42
We moeten onze Bergen maar weer ZELF gaan BEZZETTEN.Tenminste Zet ONS er ALLE WIJSHEDEN die we deels in PACHT hebben er TEGEN AAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Idd broeder :)
Die bergen waar ze zo neerbuigend over doen willen ze ten koste van alles niet verliezen!
Wel raar als die bergen en die berggeiten niets voorstellen ;)

Samariaan

je hoeft je niet alleen te richten op marokko, maar denk op heel de maghreb , Algerijenen en Tunesiers staan ook bekent om de daad bij het woord te voegen.

ameziane

Citaat van: MohamedUK op 28/11/2004 om 18:53:41
je hoeft je niet alleen te richten op marokko, maar denk op heel de maghreb , Algerijenen en Tunesiers staan ook bekent om de daad bij het woord te voegen.
Klopt. Bij die aanslag in Madrid was ook een Algerijn betrokken. En het waren twee Tunesiers die de Afghaanse krijgsheer Masoed om het leven brachten.

Maar ik heb mij in de topic beperkt tot de rol in deze van de Marokkanen,omdat het tenslotte over ons gaat.

mobeton


Wel raar als die bergen en die berggeiten niets voorstellen ;)
Citeer

Wel he , ALs jij de overkant van ait touzin in de gaten houd dan doe ik dat wel vanaf ait touzin.van hieruit kan ik alles overzien. ik zie imzouren albarage bni bou...che en alhoucaima .

IIAwajie3erII

Citaat van: mobeton op 28/11/2004 om 21:26:15

Wel raar als die bergen en die berggeiten niets voorstellen ;)
Citeer

Wel he , ALs jij de overkant van ait touzin in de gaten houd dan doe ik dat wel vanaf ait touzin.van hieruit kan ik alles overzien. ik zie imzouren albarage bni bou...che en alhoucaima .
hehehe in de bergen zijn we oppermachtig !
Man wat zou ik er een paar willen mollen ;D

mobeton

Citaat van: IIAwajie3erII op 28/11/2004 om 22:21:40
Citaat van: mobeton op 28/11/2004 om 21:26:15

Wel raar als die bergen en die berggeiten niets voorstellen ;)
Citeer

Wel he , ALs jij de overkant van ait touzin in de gaten houd dan doe ik dat wel vanaf ait touzin.van hieruit kan ik alles overzien. ik zie imzouren albarage bni bou...che en alhoucaima .
hehehe in de bergen zijn we oppermachtig !
Man wat zou ik er een paar willen mollen ;D

Op www.maroc.nl ZIJN schijtbroeken bezig over m.b.
Ze hebben me eruit gedonderd. die moesten eens bij ons in het dal vertoeven . waar M.B. Geboren is is VOLGENS mij heeft hij alle jnoen van daaruit meegenomen.

IIAwajie3erII

Vieze mensen daaro !
Een of andere bergbewoner die geen ruk weet van de palestijnse geschiedennis loopt daar de held der arabieren uit te hangen .
Om je dood te schamen, hij realiseerd zich niet eens hoeveel doden onder zijn voorouders zijn geweest , mede door deze schijnheilige arabieren !
Alsof er een Palestijn een ruk geeft om de imazighen !
Alsof een palestijn of arabier, ooit een ruk gaf om de vele doden onder onze Imazighen , gatver ik kots van sommigen onder ons !
Protesteer maar HAMMAS HAMMAS ALLE JODEN AAN HET GAS ! ***** ighjer geen Palestijn die een ruk om jullie geeft en zouden zij vrede kennen was er een of andere Palestijnse missionares geweest die jullie Amazigh strotten geknepen had !

mobeton

Je heb helemaal Gelijk.               Ik denk wat krijgen we nou.?

IIAwajie3erII

Citaat van: mobeton op 29/11/2004 om 00:13:50
Je heb helemaal Gelijk.               Ik denk wat krijgen we nou.?
hehehe heb het gezien, man lekker belangrijk wat die mietjes beweren :) !

Chatt zie arif

Citaat van: ameziane op 20/11/2004 om 15:06:20
Salaam/ Azul marra,

Een paar maanden terug hoorde ik op de radio de politicoloog Mohamed Darif een analyse geven over het internationaal terrorisme. Zijn uiteenzetting komt er op neer dat mensen uit het Midden-Oosten in de top zitten van zulke bewegingen en dat Marokkanen hun bevelen uitvoeren.

Hij noemde als voorbeeld Alqa3ida die Saoedies en Egyptenaren aan de top bevat, maar dat de uitvoering wordt gedaan door Marokkanen. Hierbij noemde hij de aanslagen van Casablanca en Madrid. De daders waren allemaal Marokkanen.

Deze analyse kwam bij mij weer in gedachten toen ik hoorde dat het netwek rond Mohammed B. wordt geleid door een Syrier.

Dan is nu mijn vraag: hoe is het in Allah's naam mogelijk dat Marokkanen vatbaar worden voor hersenspoelingen door lui uit het Midden-Oosten?

Dat is naar mijn weten al 1300 jaar aan de gang en eigenlijk niets bijzonders.


mobeton

AMAZIGHEN hebben veel en veel meer imaan ( potentie van rechtvaardigheid )
Amazighen hebben meer compassie en aveniteit ( betrokkenheid ) voor onze geloofsovertuiging ze hebben meer verantwoordingsgevoel. Ik heb mijn Vader 55 jaar zien bidden tot ALLAH nooit ziek zelfs op zijn werk bad hij hij is al jaren met pensioen toch werkt hij nog steeds ( fit )    Zo een man mag je abseluut zijn Geloof in ALLAH NIET KRENKEN de meest Grote BEKKEN vreten wel van wat hij gewerkt heeft want zelf leven ze van de KUNSTSUBSIDIES. Dus NOU is het WELLETJES De RIFFIJNEN zijn altijd HARDE werkers geweest.

himito

#28
Citaat van: mobeton op 29/11/2004 om 16:50:07
AMAZIGHEN hebben veel en veel meer imaan ( potentie van rechtvaardigheid )
Amazighen hebben meer compassie en aveniteit ( betrokkenheid ) voor onze geloofsovertuiging ze hebben meer verantwoordingsgevoel. Ik heb mijn Vader 55 jaar zien bidden tot ALLAH nooit ziek zelfs op zijn werk bad hij hij is al jaren met pensioen toch werkt hij nog steeds ( fit )    Zo een man mag je abseluut zijn Geloof in ALLAH NIET KRENKEN de meest Grote BEKKEN vreten wel van wat hij gewerkt heeft want zelf leven ze van de KUNSTSUBSIDIES. Dus NOU is het WELLETJES De RIFFIJNEN zijn altijd HARDE werkers geweest.
Er zijn niet meer woorden voor nodig,mijn vader heeft dezelfde leerschool gehad,petje af voor deze mannen.

athsaynou

Citaat van: IIAwajie3erII op 28/11/2004 om 17:12:50
Citaat van: athsaynou op 25/11/2004 om 10:28:58
Citaat van: IIAwajie3erII op 24/11/2004 om 22:39:19

Ik zei al we zijn een klagend volkje en als er niets veranderd zullen dit altijd blijven .
:)

En ik zei al geen woorden maar daden :) NU
Je weet wel dat ook ik niet stil sta athsenne3 ;)
Maar we moeten meer veel meer doen, en wel nu gelijk heb je dame .

Ya I know you and you know me ;)

Meer doen..wat valt er meer te doen dan als je alleen maar meer doet dan je best ???