Marokkanen: uitvoerders van terrorisme?

Gestart door ameziane, 20/11/2004 om 15:06:20

ameziane

Salaam/ Azul marra,

Een paar maanden terug hoorde ik op de radio de politicoloog Mohamed Darif een analyse geven over het internationaal terrorisme. Zijn uiteenzetting komt er op neer dat mensen uit het Midden-Oosten in de top zitten van zulke bewegingen en dat Marokkanen hun bevelen uitvoeren.

Hij noemde als voorbeeld Alqa3ida die Saoedies en Egyptenaren aan de top bevat, maar dat de uitvoering wordt gedaan door Marokkanen. Hierbij noemde hij de aanslagen van Casablanca en Madrid. De daders waren allemaal Marokkanen.

Deze analyse kwam bij mij weer in gedachten toen ik hoorde dat het netwek rond Mohammed B. wordt geleid door een Syrier.

Dan is nu mijn vraag: hoe is het in Allah's naam mogelijk dat Marokkanen vatbaar worden voor hersenspoelingen door lui uit het Midden-Oosten?

Sa3ieD

#1
Totaal geen nationale identiteit, marokko bestaat uit allemaal aparte groepen. Iedereen, behalve de elite, wordt genegeerd. Westerse en saoedische pooiers (rijke stinkerds) worden vrijgelaten in Marokko om alles te doen. Loser marokkanen uit europa pronken met hun niet eerlijk verdiende auto's. Enige nieuws dat je ziet is de koning en bomaanslagen in palastina. Geen gevoel hebben dat je ergens deel van uitmaakt. Bovendien zijn Marokkanen (Imazighen) niet bang voor de dood, wat in het verleden al zovaak gebleken is. Een goeie prooi dus voor terroristen als lopende bommen.

ameziane

Citaat van: Sa3ieD op 20/11/2004 om 15:55:47
Bovendien zijn Marokkanen (Imazighen) niet bang voor de dood, wat in het verleden al zovaak gebleken is.
Vooral als je als arme sloeber niks te verliezen hebt. De aanslagen van Casablanca werden uitgevoerd door jongeren uit Sidi Moumen, 1 van de krottenwijken van Casablanca.

IIAwajie3erII

Ook ik denk dat een marokaan vandaag de dag eigenlijk weinig te verliezen heeft .
Bovendien worden ze makkelijk gebrainwashed door mensen die zelf te laf zijn om iets te ondernemen .
Het is denk ik best simpel, want als je aleen maar geconfronteerd word met het onrecht dat de wereld aangedaan word, dat je op een gegeven moment zal gaan doordraaien .
En een persoon die zich nergens echt thuis voeld is een makkelijke prooi, immers zal deze volgens die extremisten de hemel bereiken en dan is die overgang soms makkelijk gemaakt .
Als je een persoon maar lang genoeg inpraat met die waanideen, dan knapt er vroeg of laat wel iets en zal hij wel bereid zijn tot het extreme over te gaan .

*-RiFFijn0s-*

#4
De Marokkanen , bedoel ik met name riffijnen, zijn zeer gevoelig voor arabieren uit het midden oosten.  Ze beschouwen een Saoediër enz. als de ideale moslim, ook zien ze een arabier uit het midden-oosten, hoger in de lader, ze kijken dus tegen hun op.  Vandaar proberen de Marokkanen zogenaamd de ideale moslim uit hangen. Ook denken ze dat ze lef hebben en alles durven.
Ik zie in de toekomst steeds meer van deze landverraders (riffijnen) het extreme islam berdrijven. Mede dankzij het arabisme , islam vervalsing en de massamedia (arabische rasicistische tv zenders enz).

Ik weet zeker dat een Amazigh tv zender of autonomie, dit probleem kan verhelpen.

IIAwajie3erII

Citaat van: Ait_Touzinie op 21/11/2004 om 17:54:16
De Marokkanen , bedoel ik met name riffijnen, zijn zeer gevoelig voor arabieren uit het midden oosten.  Ze beschouwen een Saoediër enz. als de ideale moslim, ook zien ze een arabier uit het midden-oosten, hoger in de lader, ze kijken dus tegen hun op.  Vandaar proberen de Marokkanen zogenaamd de ideale moslim uit hangen. Ook denken ze dat ze lef hebben en alles durven.
Ik zie in de toekomst steeds meer van deze landverraders (riffijnen) het extreme islam berdrijven. Mede dankzij het arabisme , islam vervalsing en de massamedia (arabische rasicistische tv zenders enz).

Ik weet zeker dat een Amazigh tv zender of autonomie, dit probleem kan verhelpen.

Ja zeker !!!!!
Achter elke misdaad met een islamitische tintje zit ergens een arabier achter die de scepter zwaait .


ameziane

#6
Citaat van: IIAwajie3erII op 21/11/2004 om 17:30:25
En een persoon die zich nergens echt thuis voeld is een makkelijke prooi, immers zal deze volgens die extremisten de hemel bereiken en dan is die overgang soms makkelijk gemaakt .
Hier sla je de spijker op zijn kop.

Ik denk dat hier dan de term 'identiteitscrisis' om de hoek komt kijken. Iemand die zijn wortels, geschiedenis etc. niet kent, zal vatbaar zijn om met alle windvlagen mee te gaan.
Mohammed B. is daarvan een goed voorbeeld.

IIAwajie3erII

#7
Citaat van: ameziane op 21/11/2004 om 18:03:09
Citaat van: IIAwajie3erII op 21/11/2004 om 17:30:25
En een persoon die zich nergens echt thuis voeld is een makkelijke prooi, immers zal deze volgens die extremisten de hemel bereiken en dan is die overgang soms makkelijk gemaakt .
Hier sla je de spijker op zijn kop.

Ik denk dat hier dan de term 'identiteitscrisis' om de hoek komt kijken. Iemand die zijn wortels, geschiedenis etc. niet kent, zal vatbaar zijn om met alle windvlagen mee te gaan.
Idd en als je naar de overige volkeren kijkt die ons voor zijn gegaan, maar welke in die zelfde idenditeitscrisis zaten, dan kan je een heel goede indruk krijgen en een goede vergelijk .
Ik zie de Imazighen een beetje als die Kausasiers, ze worden aangemoedigd om daden te verrichten, door de boze geesten uit het midden-oosten en de Usa wetende dat ze de strijd nooit zullen winnen, maar slechts gebaad zijn bij de chaos .
Dit is een heel belangrijke kenmerk van hun  die achter de plannen en ideen zitten , namelijk chaos zaaien om vervolgens als de reddende engel op te treden .
je kent het wel , het wij tegen hun gebeuren .
Op een sluwe manier word men buitenspel gezet om meer vatbaar te zijn voor hun waanideen .

ameziane

Citaat van: IIAwajie3erII op 21/11/2004 om 18:07:46
je kent het wel , het wij tegen hun gebeuren .
Dit moeten we dus ten alle tijde voorkomen. Immers we hebben keuze uit 2 dingen: OF vreedzaam samenleven OF confrontatie en geweld.
Met dat laatste schieten we niks op. Hoe dan ook moeten wij proberen van onze kant om naar een vreedzame samenleving te gaan, binnen een democratisch bestel, met wederzijds respect etc. Dat is echt de ENIGE weg.

Gevaarlijker is dit punt: dat we overal vijanden creeren. We hebben al in Marokko een fascistische regering die onze rechten niet erkent en die wij als vijand bestempelen, moeten we hier ook een vijandschap met de Nederlanders creeren? Dan zijn we echt ver van huis!

Kamal25

Citaat van: ameziane op 21/11/2004 om 18:03:09

Ik denk dat hier dan de term 'identiteitscrisis' om de hoek komt kijken. Iemand die zijn wortels, geschiedenis etc. niet kent, zal vatbaar zijn om met alle windvlagen mee te gaan.


Juist!

---------------------------------

;D Azulist 4 Life ;D

IIAwajie3erII

#10
Citaat van: ameziane op 21/11/2004 om 18:20:17
Citaat van: IIAwajie3erII op 21/11/2004 om 18:07:46
je kent het wel , het wij tegen hun gebeuren .
Dit moeten we dus ten alle tijde voorkomen. Immers we hebben keuze uit 2 dingen: OF vreedzaam samenleven OF confrontatie en geweld.
Met dat laatste schieten we niks op. Hoe dan ook moeten wij proberen van onze kant om naar een vreedzame samenleving te gaan, binnen een democratisch bestel, met wederzijds respect etc. Dat is echt de ENIGE weg.

Gevaarlijker is dit punt: dat we overal vijanden creeren. We hebben al in Marokko een fascistische regering die onze rechten niet erkent en die wij als vijand bestempelen, moeten we hier ook een vijandschap met de Nederlanders creeren? Dan zijn we echt ver van huis!
great jij snapt me !
En dus moeten wij mensen die een soortgelijk streven hebben juist steunen en niet als afvalligen gaan beschouwen of als verraders.
Want de boze geesten willen maar al te graag dat we ons hier in Nederland in vijandigheid gaan verkeren want simpelweg zijn en waren wij een van de weinigen die vreedzaam langere tijd hebben weten te leven naast de autochtonen .
Het zal me niets verbazen als zelfs een Marokko achter deze onrust zou zitten, want stel je voor dat we op dit pad door gaan en iedere dag alleen maar sterker worden, op een gegeven moment zou je zelfs een gevaar kunnen vormen voor de zittende racisten .
Ik onderken de noodzaak naar meer vreedzaamheid en samenwerking met de autochtonen en laten we aub het niet hier verpesten en ons in een hoekje laten drijven door de gebrainwashed/extremistische idioten .
Want het zal zoals je zegt alleen maar lijden tot verlies verlies en nog eens verlies .
Wees blij dat we hier mogen leven uit de handen van de werkelijke racisten!
Deze extremisten zijn een gevaar voor ons voortbestaan als de ''vrije mensen'' want weet ook dat zij zeer TEGEN een Amazigh identiteit zijn!

athsaynou

De zwakkere zijn de makkelijkste prooi..jamer genoeg.. :(

IIAwajie3erII

Citaat van: athsaynou op 24/11/2004 om 21:46:22
De zwakkere zijn de makkelijkste prooi..jamer genoeg.. :(
Best triets te weten dat wij ons zelf in die positie werken .
Een prooi word je alleen als je je vijand de gelegenheid geeft dichtbij je te komen, en door onze blind/doofheid doen we het blijkbaar te vaak .
Ik zei al we zijn een klagend volkje en als er niets veranderd zullen dit altijd blijven .
Enige plaatsen waaruit de Imazighen enige wijsheid uit zouden kunnen putten, veranderen hierdoor snel in één grote virtuele klaagmuur :)

athsaynou

Citaat van: IIAwajie3erII op 24/11/2004 om 22:39:19

Ik zei al we zijn een klagend volkje en als er niets veranderd zullen dit altijd blijven .
:)

En ik zei al geen woorden maar daden :) NU

mobeton

We moeten onze Bergen maar weer ZELF gaan BEZZETTEN.Tenminste Zet ONS er ALLE WIJSHEDEN die we deels in PACHT hebben er TEGEN AAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!