Welk nummer roept welke herinnering bij je op?

Gestart door Tamza, 17/11/2004 om 16:59:32

*-RiFFijn0s-*

"Welk nummer roept welke herinnering bij je op?"

"Alhoceima d'Nador, neccin marra d'ouammathan":
Ik sliep vroeger, als ik in Ait Touzine ben, samen met mijn grote neef, volgens mij in 1992.  hij draaide dit nummer altijd in de kamer en in de auto. Telkens als ik in Arif ben, herinner ik mij dit nummer en als ik dit nummer soms in mijn hoofd zing dan komen de herinneringen van toen ineenkeer te boven. Jammer genoeg weet ik niet wie dit liedje zingt. Ook mijn neef heb ik sinds die tijd niet gezien.

"A dhar ou barran"  - Bouarfa Ayawan
Ook dit liedje roept mij vele herinneringen op.

"Dayek dayek" - Cheb Hasni
Dit liedje, zie ik symbool voor Cheb Hasni en de vrijheid.  De instrumenten gecombineerd met zijn prachtige stem, roept herinneringen op.  Telkens als ik dit liedje hoor, wordt ik rustig en denk ik aan wat gebeurt is enz. Ook, mektoub alia nouflek is zo'n soort gelijke nummer.

Isefrawen


Album Idir Avava inouva

Dire Straits Theleghraph road

Be Here Now van Oasis

Walid Mimoun album Aqboush

Ithran Nezwa yaman

Khalid Izri (al zijn albums)

Miles Davis

Tamza

'Neccin sa' van 'l Walid Mimoun hoor ik steeds in mijn oren klinken als ik mijn neefje van inmiddels 2 jaar oud zie slapen. Toen hij nog maar 2 maanden was, ontdekten we dat mijn engeltje makkelijk in slaap te sussen was met dat liedje. Ik nam het kleine wonderbaarlijke wezentje in mijn armen en wiegde het terwijl ik 'Neccin sa' zachtjes voor hem zong. Ik genoot ervan om hem helemaal te zien relaxen en zijn oogjes langzaam dicht te zien gaan tot hij diep verzonken was in een vredige slaap.

athsaynou

Citaat van: Tamza op 19/11/2004 om 14:51:37
Citaat van: athsaynou op 19/11/2004 om 13:09:58
Hartstikke veel nummers joh... ik haal meestal nieuwe CD's en bandjes in Marokko en er gebeuren dan dingen en dan zijn die liedjes ermee verbonden omdat ik ze dan draai. Snappie??

Ja dat snap ik. Maar noem eens wat voorbeelden.

Bijvoorbeel Ayaral Labouya ken je het??... Dan denk ik echt aan mijn dorpje in de zomer. Want in de zomer ziten er bij ons allemaal vrouwen bij elkaar izran te zingen maar ze gaan dan baddelen. Een paar vrouwen zitten bij onze huis op de berg daarzo en de andere groep vrouwen aan de andere kant...het is echt mooi om het te zien...ik weet niet of je het ooit hebt gezien.?? :)

Isefrawen



Jah muziek is iets wonderfuls... (zoals BB-King al vaak zei)

athsaynou

Citaat van: baCkdrAfTs_lcf op 19/11/2004 om 17:52:25

Album Idir Avava inouva

Dire Straits Theleghraph road

Be Here Now van Oasis

Walid Mimoun album Aqboush

Ithran Nezwa yaman

Khalid Izri (al zijn albums)

Miles Davis


Mag ik vragen wat voor herinneringen het oproept bij je??

Isefrawen

#21
Citaat van: athsaynou op 19/11/2004 om 18:11:42
Citaat van: baCkdrAfTs_lcf op 19/11/2004 om 17:52:25

Album Idir Avava inouva

Dire Straits Theleghraph road

Be Here Now van Oasis

Walid Mimoun album Aqboush

Ithran Nezwa yaman

Khalid Izri (al zijn albums)

Miles Davis


Mag ik vragen wat voor herinneringen het oproept bij je??

van mijn jeugd in Arif tot mijn leven in ...(Nu)  ;D heel breed dus hehe

Dora

el walid mimoun > liedje van "keniw irifian timjahden zi rebda, zjhdem soe fesnoum zjehdant ra tiniba"...gekregen van een hele goede vriend..in de oprit van de weg naar de bewustwording..

mourad salam > liedje van parabol ..tijdens mijn studententijd ..heb er leuke herinneringen aan

gabriel > dreams can come true...

allasian

Red hot chillipeppers  "under the bridge".Die onvergetenlijke zomer van 1992.

ELLE

 "Don’t hurt me", van 'Daniel Sahuleka' prachtige vocaal en gitaarspel, adembenemend melancholische melodie. Doet me denken aan mijn eerste liefde die achteraf onbereikbaar blijk te zijn. :(

Trabandou

Wat ik heel erg lekker vind, maar ook goeie herinneringen bij me oproept is de eerste cd van Tracy Chapman, echt supper.... !!

athsaynou

#26
Ja oke maar welke herinneringen roept het bij jullie op..als je je lievelingsnummer draait/hoord? :)

Dora

every step I take > puff daddy

luister er net naar..en kreeg opeens meteen een flash back..van een weggelopen jeugdvriendin..

Trabandou

Citaat van: athsaynou op 24/11/2004 om 19:36:37
Ja oke maar welke herinneringen roept het bij jullie op..als je je lievelingsnummer draait/hoord? :)


Sorry.. ;)

athsaynou

Citaat van: Numero1 op 04/12/2004 om 23:22:04
Citaat van: athsaynou op 24/11/2004 om 19:36:37
Ja oke maar welke herinneringen roept het bij jullie op..als je je lievelingsnummer draait/hoord? :)


Sorry.. ;)

niet erg..maar vertel ;)