Zo kan het dus ook ....

Gestart door Laysa, 17/11/2004 om 03:01:30

Laysa

Azul ....

*Ik vind dit zo een mooi gebaar ->

Christenen bewaken moskee in Lelystad

Uitgegeven: 16 november 2004 17:24
LELYSTAD - Een groep van ongeveer zeven christenen bewaakt 's avonds de Al Firdaus moskee in Lelystad. Dat maakte dominee C. Sybrandi dinsdag bekend. De christenen willen zo voorkomen dat er brand wordt gesticht bij de moskee of dat het gebouw wordt bekogeld met stenen.

"Ik wil meehelpen om de spiraal van agressie in Nederland te doorbreken. En we willen opkomen voor onze islamitische medemens", legde Sybrandi dinsdag uit. Hij vroeg zijn gemeenteleden om te posten bij de moskee tussen 21.00 en 23.00 uur. Dan is de poort van het gebedshuis namelijk nog open en is het risico op aanslagen het grootst. Klik hier !

Roulatiesysteem

Zeven christenen hebben zich inmiddels aangemeld voor de bewaking. Zij posten iedere avond in een roulatiesysteem. "Tot op heden is er nog niets dreigends gebeurd", verzekert Sybrandi. Hij wil de bewaking vooralsnog volhouden tot halverwege december. "Hopelijk zijn de spanningen tussen moslims en niet-moslims dan wat bekoeld."

Voorzitter B. Dil van de Al Firdaus moskee noemt de hulp van de christenen "prachtig". "Zo hoort het te gaan, we moeten elkaar helpen."

Vorige week gooiden onbekenden brandend materiaal op de parkeerplaats van het gebedshuis. Het doofde vanzelf en veroorzaakte geen schade. Sindsdien bewaken leden van de islamitische gemeenschap het gebouw 's nachts permanent.

Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=443304&c=12

*Als meer mensen nou eens hier een voorbeeld aan nemen ....  :)

Sabadilla

Fantastisch gewoon, kreeg er tranen van in mn ogen toen ik dit stukje las. Samen integreren zo komen we van deze bananenrepubliek af.

athsaynou

so so echt goed...zo hoort het...

miss.F.

Dit soort mensen geeft je nog hoop!!

Tamza

Heel warm gebaar, dit doet me goed. Moge Allah ze belonen ...

Samariaan

Citaat van: Tamza op 17/11/2004 om 17:23:08

...door ze moslim te laten worden :)

cinderella

Citaat van: MohamedUK op 18/11/2004 om 17:53:33
Citaat van: Tamza op 17/11/2004 om 17:23:08

...door ze moslim te laten worden :)

;)

Alhoub

Het is een begin..maar het moet wel van beide kanten komen.

Otto Langer

Citaat van: Alhoub op 20/11/2004 om 14:28:08

Dat klopt, Alhoub.
Ook ik heb me bij de dichtstbijzijnde moskee gemeld. Als niet-gelovige leek het me passend wacht te lopen wanneer gelovigen gingen bidden.
Het onthaal was absoluut vriendelijk. Ik heb mijn gegevens achtergelaten en stond binnen 60 seconden weer op straat.
Waarin moet ik nu teleurgesteld zijn; dat ze me niet als de verloren zoon hebben binnengehaald, of dat het wantrouwen jegens autos inmiddels groter is geworden dan ik had verwacht? Ik vrees het laatste.
Er is nog een hoop werk te doen.

Laysa

Citaat van: Otto Langer op 21/11/2004 om 20:20:21
Citaat van: Alhoub op 20/11/2004 om 14:28:08

Dat klopt, Alhoub.
Ook ik heb me bij de dichtstbijzijnde moskee gemeld. Als niet-gelovige leek het me passend wacht te lopen wanneer gelovigen gingen bidden.
Het onthaal was absoluut vriendelijk. Ik heb mijn gegevens achtergelaten en stond binnen 60 seconden weer op straat.
Waarin moet ik nu teleurgesteld zijn; dat ze me niet als de verloren zoon hebben binnengehaald, of dat het wantrouwen jegens autos inmiddels groter is geworden dan ik had verwacht? Ik vrees het laatste.
Er is nog een hoop werk te doen.

Dat vind ik nou echt tof van je ....  ze zeggen wel eens; When it is broken, just fix it ...