Hoofdmenu

LPF saga ...

Gestart door Laysa, 11/11/2004 om 19:27:14

Laysa

Jeetje, kennelijk is het: hoe dommer, hoe crimineler, hoe beter voor de LPF ... (Lijst Pafferige Fanasten) ...

LPF-voorzitter Belder leidde oplichtersbende
Rotterdams Dagblad, maandag 30 augustus 2004

Den Haag - Partijvoorzitter Jan Belder van de LPF is in de jaren tachtig veroordeeld voor het oplichten van ABN Amro. Volgens het Openbaar Ministerie stond hij aan het hoofd van een bende die met vervalste papieren en een telefoontruc geld 'opnam' bij verschillende kantoren van de bank. Belder kreeg een celstraf van zes maanden, die hij echter nooit heeft uitgezeten.

De veroordeling stamt uit 1985 en is inmiddels verjaard. Belder brak in in een telefooncentrale van de PTT in het Noord-Hollandse Landsmeer, alwaar hij de inkomende telefoongesprekken van twee bankkantoren van ABN Amro onderschepte. Vier handlangers vervoegden zich aan de balie met het verzoek om geld op te nemen en wanneer de bank naar het filiaal belde waar de handlanger zei een rekening te hebben, nam Belder in de centrale de telefoon op en 'accordeerde' de uitbetaling. Op die manier drukte de bende ruim 25.000 euro achterover.

Belder zat destijds wel in voorarrest, maar heeft zijn straf nooit uitgezeten. Zelf zegt hij niet te weten waarom niet. Het criminele verleden is afgelopen zomer - toen Belder toetrad tot het partijbestuur - wel besproken met de LPF-top. Volgens toenmalig bestuurder en Tweede-Kamerlid Hilbrand Nawijn zag die er geen probleem in omdat de straf van lang geleden stamde.

Overigens zijn Nawijn en zijn mede-Kamerleden geen lid meer van de LPF. Vorige week stapten ze uit de partij na ruzie met het partijbestuur onder leiding van Belder. De Kamerleden gaan voorlopig nog wel door onder de naam LPF, wat het partijbestuur op zijn beurt wil laten verbieden door de rechter.

*Ja wat moet ik hier nou mee ... is er een ziekte uitgebroken of zo ?? Een of ander geheim dom-maak-virus ....

Bron: http://www.onafhankelijk.nl/?flitsID=130

:D

wereldburger

Joh.....deze mensen zijn het niet eens waard om daar uberhaupt ook maar enige aandacht aan te besteden; ik bedoel maar; peuters op een speelzaal zijn nog efficienter in hun doen en laten dan dit zooitje ongeregeld!!

Kahina

Het is een lekker stel inderdaad. Ik hoorde iets vaags over een dreigbrief aan het adres van Mat Herben in naam van extremistiche moslims. Bleek die brief vals en de schrijver moet iemand binnen de LPF zijn. Hoe bedoel je verdeel en heers. Idioten.

wereldburger

gewoon laten voor wat het is; niets dus!!
ze zijn zeer goed in staat om zichzelf belachelijk te maken....we zouden het niet beter kunnen!!!

Dora

en toch hebben ze aanhangers..

wereldburger

Citaat van: lopende_lach op 11/11/2004 om 19:43:44

het overgrote deel van die aanhangers zijn meelopers; mensen die alles aangrijpen om de schuld van "deze maatschappij" bij een ander neer te leggen; lekker makkelijk, hoeven ze niet over hun eigen falen na te denken ( als ze dat al uberhaupt kunnen ).....hier en daar zit er een enkele gestoorde tussen...net als overal......daarom zeg ik ook links laten liggen....wat niet inhoudt dat je ze niet in de gaten moet houden!!

Alhoub

ROTTERDAM - LPF-voorzitter S. Moleveld (33) is woensdag door de politie aangehouden. Dat bevestigde een woordvoerder van justitie donderdag. Het Openbaar Ministerie verdenkt Moleveld ervan een valse dreigbrief aan zijn eigen partij te hebben gestuurd.

Per fax bedreigde hij vrijdag zichzelf en Tweede-Kamerlid Herben. Als afzender meldde hij een islamitische groepering.

Moleveld deed namens de LPF aangifte van de bedreiging. Hij heeft daarmee volgens het Openbaar Ministerie een valse aangifte gedaan. De politie wil de kosten van die aangifte verhalen op Moleveld. De voorzitter heeft inmiddels bekend.

Onaangename verrassing

Het LPF-Tweede-Kamerlid Herben zegt blij te zijn met het snelle optreden van de politie. Hij noemt de bedreiging door de partijvoorzitter een "onaangename verrassing". Herben wil snel een vergadering van de LPF uitschrijven zodat de leden een nieuw bestuur kunnen benoemen. Het nieuwe bestuur krijgt de taak de partij te hervormen.

Voorzitter Moleveld had al eerder aangekondigd zijn functie neer te leggen. Hij trad aan het eind van de zomer aan toen de vorige voorzitter, Belder, moest aftreden. Hij bleek veroordeeld te zijn wegens fraude.

bron.www.nu.nl

Isefrawen

ik vind dat ze mat herben ook moeten oppakken!!

denk je nou echt dat hij onschuldig is? die hele lpf moeten ze opblazen... ik heb nog nooit zulke zieke zielige extreem rechtse hoopjes gezien...

athsaynou

Citaat van: Sma3enda op 11/11/2004 om 20:17:29

ik vind dat ze mat herben ook moeten oppakken!!

denk je nou echt dat hij onschuldig is? die hele lpf moeten ze opblazen... ik heb nog nooit zulke zieke zielige extreem rechtse hoopjes gezien...

Ja echt he.... gisteren nog iemand van de LPF heeft zijn eigen collega een dreig brief gestuurd en ondertekend met een moslim...iggghhh dus onschuldig zijn ze zeker niet en ze zijn ook ziekelijk echt tfoeee

Dora

Citaat van: wereldburger op 11/11/2004 om 19:48:11
Citaat van: lopende_lach op 11/11/2004 om 19:43:44

het overgrote deel van die aanhangers zijn meelopers; mensen die alles aangrijpen om de schuld van "deze maatschappij" bij een ander neer te leggen; lekker makkelijk, hoeven ze niet over hun eigen falen na te denken ( als ze dat al uberhaupt kunnen ).....hier en daar zit er een enkele gestoorde tussen...net als overal......daarom zeg ik ook links laten liggen....wat niet inhoudt dat je ze niet in de gaten moet houden!!

ben ik niet mee eens..het komt nu juist omhoog dat nederland steeds rechtser wordt..al is het niet de LPF dan is het wel de CDA of VVD..of een eigen opgericht partijtje...het gaat erom dat wat de hollanders jaren hebben gedacht maar altijd in hun harten hebben gelaten, nu omhoog komt. ik geloof niet dat nederland zo rechts is geworden door al die chaos van nu..ik weet zeker dat dit jaren binnenshuis zich afspeelde. zoals mijn vader altijd zei (omdat ik altijd een heel naief persoontje ben (geweest) )> denk niet dat als ze naar je glimlachen dat ze je ook werkelijk accepeteren...vond altijd dat paps zich te veel druk maakte, maar zie nu dat hij gewoon gelijk had..de nederlander wordt steeds nationalistischer...in alles...zelfs de muziek..frans bouwer is de laatste jaren een rage geworden...in het begin was ie niet zo populaire..maar de nederlander wil het "nederlandse" weer terug..in muziek, leefstyle, religie,onderwijs..enz enz enz...