Hoofdmenu

Eerlijk zijn over de scheiding?

Gestart door sjokran, 10/11/2004 om 16:24:40

sjokran

Hallo! Ik ben een jonge meid en ben weg bij mijn man. We zijn bezig met de scheiding. Ik heb veel ellende meegemaakt met die man en wil nu weer verder met mijn leven.
Ik heb even een vraag aan de heren.
Vinden jullie dat een vrouw bij de eerste ontmoeting met een man moet vertellen dat ze gescheiden is? Stel je voor ik ontmoet iemand op internet, zou ik dan meteen moeten vertellen dat ik een gescheiden vrouw ben. Of zeggen jullie dat is prive dat hoef je niet meteen te vertellen en kan de tweede of derde afspraak ook, zodat een man ook begrip kan opbrengen en jou eerst beter kan leren kennen voordat hij een oordeel velt?

miss.F.

Als ik jou was zou ik eerst orde op zaken stellen alvorens te gaan daten

Samariaan

persoonlijk gezien kan het me geen bal schelen of iemand gescheiden is of niet. Ik hoorde ook laatst iets op de radio dat Sahraouia vrouwen juist gewild zijn wanneer ze zijn gescheiden, aangezien ze ervaring hebben met het huwelijk.

maar eerlijk is eerlijk als ik jou was zou ik die info pas vertellen wanneer je een daadwerkelijke mogelijkheid hebt om te hertrouwen, bijvoorbeeld tijdens het bezoek van de potentiele man en zijn ouders.

[edit]

daten? djeez heb ik daar weer overheen gelezen..

sjokran

Maar vind je het dan niet oneerlijk als ik het pas later vertel? Zal een man dat wel waarderen? Want vaak willen ze toch een maagd

sjokran

Maar vind je het dan niet oneerlijk als ik het pas later vertel? Zal een man dat wel waarderen? Want vaak willen ze toch een maagd

Isefrawen

sjokran ik heb je laatste twee berichten niet kunnen lezen want ze zijn blank, wil je ze voor de vierde keer posten?

Isefrawen

vijfde keer mag ook wel, nu we toch alles aan het herhalen zijn...

AdamX

gelijk vertellen zodraje merkt dat hij serieus is. en nee niet iedereen heeft er wat etegen een gescheiden vrouw.

Dora

Citaat van: sjokran op 10/11/2004 om 16:24:40
Hallo! Ik ben een jonge meid en ben weg bij mijn man. We zijn bezig met de scheiding. Ik heb veel ellende meegemaakt met die man en wil nu weer verder met mijn leven.
Vinden jullie dat een vrouw bij de eerste ontmoeting met een man moet vertellen dat ze gescheiden is? Stel je voor ik ontmoet iemand op internet, zou ik dan meteen moeten vertellen dat ik een gescheiden vrouw ben. Of zeggen jullie dat is prive dat hoef je niet meteen te vertellen en kan de tweede of derde afspraak ook, zodat een man ook begrip kan opbrengen en jou eerst beter kan leren kennen voordat hij een oordeel velt?

meteen vertellen...niets eerst leren kennen...je hoeft je er niet voor te schamen en je hoeft ook niet bang te zijn dat je daardoor wordt afgekeurd..een man die dat doet verdiend jou niet...ik ben ook een gescheiden vrouw en ik schaam me er absoluud niet voor...heb na mijn scheiding juist meer aanzoeken gehad dan ooit te voren...

athsaynou

Ik zou het ook meteen vertellen met de waarheid kom je het verst....
En je hebt kans als je het niet meteen verteld...je het steeds gaat uitstellen!

just

Op moment dat hij naar je "burgerlijke staat" informeert kun je het hem gewoon vertellen, vind ik.

En als hij het maar niks vindt dat je een gescheiden vrouw bent, dan kun je dat maar beter gelijk weten en hoef je je tijd niet aan hem te verspillen. Hij is je, zoals Lopende-Lach al zei, dan niet waard.

mouslati

Ik ben het met miss F eens, dat je denk ik niet te snel weer in een relatie moet duiken. Het is nog allemaal zo vers, laat het eerst bezinken joh. Relaties aangaan kun je altijd nog, de man is nou niet bepaald een uitstervend ras. Doe kalm aan en als het zover is zou ik eerlijk zijn over je scheiding. Het is niet iets om je over te schamen.

IIAwajie3erII

Citaat van: mouslati op 10/11/2004 om 20:49:04
Ik ben het met miss F eens, dat je denk ik niet te snel weer in een relatie moet duiken. Het is nog allemaal zo vers, laat het eerst bezinken joh. Relaties aangaan kun je altijd nog, de man is nou niet bepaald een uitstervend ras. Doe kalm aan en als het zover is zou ik eerlijk zijn over je scheiding. Het is niet iets om je over te schamen.
sorry mouslatie maar de man is wel degelijk een uitstervende ras , lees maar bij de topic polygamie ;)

IIAwajie3erII

Citaat van: sjokran op 10/11/2004 om 16:24:40

Als het pas heeft plaats gevonden zou je beter wat tijd nemen , om ook goed na te denken waar het fout ging , en lering trekken bij je volgende keuze .
Maar uitgaande van het feit dat je dat ook wel wist , dan zou ik zeggen , je hoeft het niet meteen te vertellen .
Maar wanneer je een gevoel erbij hebt of krijgt van liefde , of wanneer een van jullie het serieus begint te nemen , dan pas zou je er goed aan doen om het te zeggen .
Er zitten hier bij die menen meer aanzoeken te hebben gehad , nadat zij gescheiden zijn , dit kan wel kloppen .
Want immers zullen er vele heren (shmeeath) denken dat je bij bij wijze van spreken na een scheiding een ...... bent voor hun .
Dus uiterste voorzichtigheid geboden juist wanneer je net gescheiden bent .

sjokran

Hoe bedoel je? Wat bedoel je met....? Als een man een aanzoek doet, hoeft hij jou toch niet negatief te zien?