Stop de joden haat....

Gestart door Wasilla tarifest, 08/11/2003 om 18:53:21

student1980

#45

Citeerwat bedoel je hier nou mee

Offtopic betekent dat het helemaal niets met het onderwerp te maken heeft. Stuur gewoon een prive berichtje ofzo. Offtopic.

Het valt inderdaad op wanneer mensen er niet meer zo goed uitkunnen komen dan de God, Koran, Profeten, andere heiligen erbij gaan halen.
Maar ja zoals ik mijn vorige topic als zei, de ander zal zijn eigen God, Boek, Profeten, andere heiligen erbij gaan halen om de zaak te rechtvaardigen.
Uiteindelijk schiet je weer geen steek op. Ik zou lekker overeenkomsten gaan zoeken als je zodanig ergens voor moet kiezen.

Ga een keer Berberse hash roken met een Jood. Kijken of er nog steeds een probleem is.

Dora

#46
ik heb mijn mening geuit wassilla over de joden, vele bleken hier problemen mee te hebben, dus over discusseren is hier zeker geen sprake van....ieder wil zijn mening opleggen en laat de ander niet in zijn waarde over zijn/haar mening. maar goed ik blijf bij mijn standpunt.

er staat duidelijk in de koran;
'bestrijd diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de Laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden, totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn. en de JODEN zeggen; 'Ezra is de zoon van Allah'.
en de Christenen zeggen; 'de Messias is de zoon van Allah'. dit is hetgeen zij met hun mond zeggen. zij spreken de woorden na van degene die voor hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd! zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monikkentot Heren genomen. en ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel het hen was bevolen slechts God te aanbidden. Er is geen God naast Hem, Hij is verheven boven hetgeen zij Hem vereenzelvigen. zij wensen het licht van Allah door hun mond te doven, maar Allah belet dit. Hij zal zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben"

sadakkallah oe athiem!!!!

(Qor'aan 9;29-31



ATEBANDE

#47

Citeerik heb mijn mening geuit wassilla over de joden, vele bleken hier problemen mee te hebben, dus over discusseren is hier zeker geen sprake van....ieder wil zijn mening opleggen en laat de ander niet in zijn waarde over zijn/haar mening. maar goed ik blijf bij mijn standpunt.

er staat duidelijk in de koran;
'bestrijd diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de Laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden, totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn. en de JODEN zeggen; 'Ezra is de zoon van Allah'.
en de Christenen zeggen; 'de Messias is de zoon van Allah'. dit is hetgeen zij met hun mond zeggen. zij spreken de woorden na van degene die voor hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd! zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monikkentot Heren genomen. en ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel het hen was bevolen slechts God te aanbidden. Er is geen God naast Hem, Hij is verheven boven hetgeen zij Hem vereenzelvigen. zij wensen het licht van Allah door hun mond te doven, maar Allah belet dit. Hij zal zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben"

sadakkallah oe athiem!!!!

(Qor'aan 9;29-31




als jij eens wist dat al de zogenaamde profeten lijden aan dementie.

Voluptas

Citeerik heb mijn mening geuit wassilla over de joden, vele bleken hier problemen mee te hebben, dus over discusseren is hier zeker geen sprake van....ieder wil zijn mening opleggen en laat de ander niet in zijn waarde over zijn/haar mening. maar goed ik blijf bij mijn standpunt.

...

Graag zou ik nog een reactie van je krijgen...En laat zo de discussie plaatsvinden - volgens mij is er al een discussie gaande,maar goed - ...;-)

Mvg.

Dora

#49

CiteerGraag zou ik nog een reactie van je krijgen...

Mvg.
???????......uitleg?????

Voluptas


Dora

#51

Citeer
Waarom de bovenstaande passage als reactie op mijn stuk?  
- Het is overigens de sourat die ik in mijn dagelijks leven 't vaakst gebruik als reactie op gelovige betweters...-
Jammer dat je aan het eind van de Sourat bent begonnen, je slaat zo'n mooi stuk over...

'Wee de knoeiers die, wanneer zij zich door de mensen iets laten afmeten, de volle maan verlangen, maar die zelf, wanneer zij afmeten of afwegen, te weinig geven. Denken die mensen dan niet dat zij opgewekt worden op een geweldige dag, op de dag dat de mensen voor de Heer van de wereldbewoners staan?' Koran 83; 1:6



Wie zie jij in deze discussie als 'gij' en 'wij'?

Mvg.


hahahahaha...OOOOOO bedoel je dit ;).....

nou hier komt ie dan;
'zeg tot degene, die niet geloven, dat als zij ophouden (u te vervolgen), hetgeen voorbij is zal hen worden vergeven en indien zij er weer in vervallen, voorwaar, dan is er alreeds het voorbeeld van vroegere volkeren. en BESTRIJD hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen. en als zij terugvallen weet dan, dat Allah uw Beschermer is, een uitstekende Beschermer en een uitstekende Helper.

(Qor'aan 8;38-40)

Gij zie ik als de ongelovige beste tazahwanith en wij als de moslims........was dat niet duidelijk dan????

bakish

#52
ik ben tegen alle vormen van haat maar goed ik kan het best begrijpen dat als je al die ellende op de tv ziet tegen onschuldigen dat je je dan ergert maar ik kkan het ook wel begrijpen dat de joden op hun buurt ook  voor hun volk opkomen het liefst hou ik me er buiten maar ja dat is wel heel makkelijk dus hoop ik dat iedereen moslim wordt want een echte moslim kent geen haat en zo is het groeten

Dora

#53

CiteerHet valt inderdaad op wanneer mensen er niet meer zo goed uitkunnen komen dan de God, Koran, Profeten, andere heiligen erbij gaan halen.

de religie is aan die principes gebonden, die van de Boodschapper van Allah (vzmh) afkomstig zijn. als er een duidelijke tekst van de Qor'aan of van hem aanwezig is, dan zijn dezen doorslaggeven en is er geen ruimte voor Ijtihad (het gebruiken van iemands eigen oordeel). als er geen duidelijk oordeel aanwezig is, wordt het tijd voor de Ijtihad - en dat gaat dan volgens goed omschreven principes, die in overeenstemming zijn metde religie van Allah en die niet louter meningen of wensen volgen.

recitatie uit de heilige koran;
"en indien gij over iets twist, verwijs het naar Allah en Zijn Boodschapper"
(Qor'aan 4;59)

Voluptas

Citeerhahahahaha...OOOOOO bedoel je dit ;).....

nou hier komt ie dan;
'zeg tot degene, die niet geloven, dat als zij ophouden (u te vervolgen), hetgeen voorbij is zal hen worden vergeven en indien zij er weer in vervallen, voorwaar, dan is er alreeds het voorbeeld van vroegere volkeren. en BESTRIJD hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen. en als zij terugvallen weet dan, dat Allah uw Beschermer is, een uitstekende Beschermer en een uitstekende Helper.

(Qor'aan 8;38-40)

En nu heb ik dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag...

CiteerGij zie ik als de ongelovige beste tazahwanith en wij als de moslims........was dat niet duidelijk dan????

Ook nu weer zie ik niet waarom je dat op het forum moe(s)t zetten. Ik weet ook wel wie er in de Koran met 'wij' en 'gij 'worden bedoeld...maar ik wil weten wie jij ermee bedoeld op dit forum...

Mvg.




Masja

#55
lopende-lach, I'm very sorry, maar ik vind dat je praat vanuit een erg vernauwd gezichtsveld, maar dat ben je je niet bewust, realiseer ik me
ik ga hier verder niet op in, heeft geen nut

groetjes

Dora

#56

Citeer En nu heb ik dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag...


Ook nu weer zie ik niet waarom je dat op het forum moe(s)t zetten. Ik weet ook wel wie er in de Koran met 'wij' en 'gij 'worden bedoeld...maar ik wil weten wie jij ermee bedoeld op dit forum...

Mvg.




than tell me, what's your question honey, cause I really dont know what your talking about....

ik bedoel ermee wat Allah swt er mee bedoelt....gelovige en ongelovige (hard to believe????)

en uhhhh masja, vernauwde gezichtsveld???
hahahaha..grapjas!!!!
dit zegt een ongelovige als hij de kop in wordt gedrukt in de prachtige recitaties uit de heilige koran.

wensen zij het oordeel van onwetenheid? en wie is betere rechter dan Allah voor een volk dat zekerheid van geloof bezit? ( Qor'aan 5;50)

zo is Allah, uw Heer. wat is er buiten de waarheid anders, dan dwaling. waarheen wordt gij dan afgewend?
(Qor'aan 10;32)

dus met andere woorden beste masja, ik heb niets maar dan ook niets anders gezegd dan Allah in de koran.
pure waarheden...aan jou of je er in gelooft of niet.
maar laat mij in mijn waarden en laat mij geloven in de Almachtige, de Alwijze, de Enige.

ighes

#57

CiteerKijk nu ben je een beetje gevaarlijk bezig.

Vanaf nu mag niemand meer Lopende_lach tegen spreken.




Masja

#58
look, lopende-lach, ik weet niet waar jij mee bezig bent, maar je komt almaar met citaten uit de koran ,die mooi zijn, okay, net zoals citaten uit de bijbel, bhagavad gita ,de citaten v. bouddha etc., ik respecteer ieders geloof, al geloof ik zelf niet
maar jij, laat jij de mensen in hun waarde? nee, bij het minste geringste sla jij degenen ,die anders denken dan jij, met de korancitaten om de oren
doet me denken aan de jehova getuigen
en bovendien, denk je nu echt dat er ergens iets in de koran staat over haat en vermoorden v. bijv joden, waar jij iedere keer meekomt?
kom op. wees reeel en denk na, je bent clever genoeg heb ik gezien, jammer