Hoofdmenu

Aghyur n Benzakur

Gestart door Numi, 05/11/2004 om 22:12:16

Numi

Stukje uit de column van deze aghyur dd 5.11.2004:

-------------------------------------------------------------------------------
Mirjam in de Rif

Toen ik onlangs benaderd werd door de Amsterdamse universiteit om voor een studiereis naar Riffijns Marokko te fungeren als reisleider/tolk heb ik even geaarzeld.
Marokko is een prachtland waar je op dezelfde dag kunt grillen in de woestijn en rollebollen door de eeuwige Atlassneeuw, maar, in godsnaam: waarom het beroerdste gebied uitgekozen?!
.....................
Reisdoel: Kennis opdoen van Berberse rechtsopvattingen en sociale leefomstandigheden - me dunkt geen kattepis.

Numi

Alsof er geen andere Irrifiyyen als reisleider/tolk kunnen fungeren.
Zoveel kennis hebben ze met deze man niet kunnen opdoen in Arif. :(

IIAwajie3erII

Heel mischien moeten de irrifian wat van zich zelf laten horen en ook aanmelden .
Ik weet niet de gang van zaken maar op zon project zouden er zich meer irrifian kunnen aanmelden , om te voorkomen dat er een of andere puppet aangewezen word .

E3ber_Tastite

mafkees ook die Benzakour, de schoonheid van Arif vind je nergens op deze hele aarde. En het trieste nog is, dat het gezegd wordt door een Riffijn. Aghyur n Ighyar

IIAwajie3erII

Helaas een enorme probleem onder ons is dat we veel van dergelijke idioten hebben , die hun eigen vaderland vernederen .
Maar hoe in hemelsnaam komen ze altijd aan dat soort mensen als het op een project aankomt , iets doen wij fout heel erg fout , maar verdomme wat ?
Waarom kiezen ze nooit pro's en altijd antie's ?
Komen de pro's wel aan de beurt ?
Laten de pro Irrifian wel van zich horen ?
Damn altijd springt er een of andere slijmbek uit het gras om een eervolle taak over onze vaderland te vernaggelen , tijd dat we er eens beter op gingen concentreren !

Alhoub

Citaat van: Numi op 05/11/2004 om 22:12:16

Mirjam in de Rif

Toen ik onlangs benaderd werd door de Amsterdamse universiteit om voor een studiereis naar Riffijns Marokko te fungeren als reisleider/tolk heb ik even geaarzeld.
Marokko is een prachtland waar je op dezelfde dag kunt grillen in de woestijn en rollebollen door de eeuwige Atlassneeuw, maar, in godsnaam: waarom het beroerdste gebied uitgekozen?!
.....................
Reisdoel: Kennis opdoen van Berberse rechtsopvattingen en sociale leefomstandigheden - me dunkt geen kattepis.

hij heeft die tekst zeker van iemand anders gepikt. daar is hij wel goed in de heer Benzakour........de heer plagiaat  ex Volkskrant columnist

Tamza

Misselijke Benzakour ook altijd. Tfoe, ugly buttface.

De vraag is niet waarom ze nou 'de beroerste plek' hebben uitgekozen, maar waarom ze zo'n achterlijke dwaas als Benzakour hebben uitgekozen als gids.

Laysa

Ja en hij moet dat zeggen .... plagiaat kwezel .... 

Het beroerdste gebied -> hij zal het wel zeker over die leegte tussen die twee oren van hem hebben gehad .....

;)

student1980

Even met een bepaald niveau van intelligentie:

Het is erg fijn voor Mohammed B (benzakhour) dat hij door een universiteit wordt gevraagd om gids te zijn. Leuk. Hij baalt ervan, omdat het een beroerd gebied is. Het gebied is inmiddels beroemd jammer genoeg nog steeds beroerd. Maar vergeet niet mensen, deze contrast columnist geeft veel gratis publiciteit. Hij weet gewoon even niets anders te schrijven. Het trucje met de ael is afgelopen. Hij weet dat Imazighen op hun achterpoten gaan staan als hij de A rif onheus bejegend. Maar what the hack. Ik weet, nee, wij weten van wie het komt.
Dus Benzakhour schrijf vooral door. Ik lees het maar ook anderen en dat is gratis publiciteit. Of het klopt is het tweede. Maar daar zijn andere snuggere Imazighen voor. Vooral zo doorgaan. Of wacht je tot de eerste amazigh je gaat bedreigen zodat je weer wat aandacht krijgt. Nee hoor een hele fijne aai over je bol krijg je van me want je levert goed werk af.

Dobry Den

Citaat van: Numi op 05/11/2004 om 22:12:16

Mirjam in de Rif

.....................

Ik ben geen fan van Benzakour en vind meestal zijn stukjes waardeloos. De column waar deze citaat afkomstig  van is, vond ik echter steengoed. Jammer dat je het niet helemaal hebt geplaatst.  Over smaak valt bovendien niet te twisten, dus hem voor Aghyur uitmaken omdat ie een ander smaak heeft dan de jouwe is erg kinderachtig.

Anir

Voordat Nederland haar leger naar Irak stuurde waarschuwde Mohammed BenZakour Nederland van bloedbaden in Nederland. Marokkanen zullen Nederlanders op straat gaan doden als Nederland haar soldaten durfde te sturen naar Irak, vindt Mohammed Benzakour.

Als hij in de TV komt, vertelde hij alle maar domme dingen.
Als ik hem was, zou ik niet verschijnen in de TV.

Nomaad.

Citaat van: Anir op 29/11/2004 om 18:41:56
Voordat Nederland haar leger naar Irak stuurde waarschuwde Mohammed BenZakour Nederland van bloedbaden in Nederland. Marokkanen zullen Nederlanders op straat gaan doden als Nederland haar soldaten durfde te sturen naar Irak, vindt Mohammed Benzakour.

Als hij in de TV komt, vertelde hij alle maar domme dingen.
Als ik hem was, zou ik niet verschijnen in de TV.

Ik zou mezelf in de sloot gooien en mijn longen niet meer doen functioneren, eikel.

Yegh.

Anir

Citaat van: Nomaad. op 29/11/2004 om 19:04:00

Ik zou mezelf in de sloot gooien en mijn longen niet meer doen functioneren, eikel.
Ben ik de eikel?

Nomaad.

Citaat van: Anir op 30/11/2004 om 17:55:54
Citaat van: Nomaad. op 29/11/2004 om 19:04:00

Ben ik de eikel?

Oho.