ARBIB DOODGESCHOTEN

Gestart door SAMIROS, 03/11/2003 om 11:40:43

Masja

#30

CiteerHier slaan we een beetje door vind ik. Geen vrijheid in Nederland? Waar had je liever gewoond, in het o zo vrije Marokko? een beetje relativeren, of praat een keer met een ex-politieke gevangene in Marokko, dan piep je wel anders. Een voorbeeld van vrijheid in Nederland zie je hier op dit forum al terug: vrijheid van meningsuiting. Probeer dit hier alles maar es in een ander land te zeggen.

ik weet wel hoe de situatie in marokko is, heel goed zelfs
maar de onvrijheid is wel duidelijk,je weet waar je aan toe bent!   terwijl nederland als een zo vrij land gepropagandeerd wordt,kom je er langzamerhand achter dat die "vrijheid" héél betrekkelijk is in het systeem
ik vraag me dan af wat het beste is, in marokko met de soms, onbeschreven regels en wetten , maar wel zon en ambiance en veel natuurpracht, of nederland, met al zijn poen en z.g. vrijheid maar waar absuluut de ambiance ver te zoeken is  (it stinks)

selwa

#31

Citeerik weet wel hoe de situatie in marokko is, heel goed zelfs
maar de onvrijheid is wel duidelijk,je weet waar je aan toe bent!   terwijl nederland als een zo vrij land gepropagandeerd wordt,kom je er langzamerhand achter dat die "vrijheid" héél betrekkelijk is in het systeem
ik vraag me dan af wat het beste is, in marokko met de soms, onbeschreven regels en wetten , maar wel zon en ambiance en veel natuurpracht, of nederland, met al zijn poen en z.g. vrijheid maar waar absuluut de ambiance ver te zoeken is  (it stinks)

Blijkbaar heb je het antwoord op die vraag al gevonden, aangezien je nog steeds in Nederland woont.
Ik word ziek van al die mensen die het hier maar niks vinden en overal discriminatie achter zoeken, terwijl ze niet in de gaten hebben hoe goed ze het hier getroffen hebben vergeleken met miljoenen andere aardbewoners. Dat geklaag is soms puur een luxe-gewoonte, klagen om het klagen op zich. zeg een keer elhamdoulillah en meen het ook.

Barbarije

CiteerBlijkbaar heb je het antwoord op die vraag al gevonden, aangezien je nog steeds in Nederland woont.
Ik word ziek van al die mensen die het hier maar niks vinden en overal discriminatie achter zoeken, terwijl ze niet in de gaten hebben hoe goed ze het hier getroffen hebben vergeleken met miljoenen andere aardbewoners. Dat geklaag is soms puur een luxe-gewoonte, klagen om het klagen op zich. zeg een keer elhamdoulillah en meen het ook.

kijk, dit is nu wat de "blanke nederlandertjes"  nu zo graag willen horen. Selwa is de "geintegreerde allochtoon" die ze voor ogen hebben, nu de rest nog.

Barbarije

#33
CiteerHier slaan we een beetje door vind ik. Geen vrijheid in Nederland? Waar had je liever gewoond, in het o zo vrije Marokko? een beetje relativeren, of praat een keer met een ex-politieke gevangene in Marokko, dan piep je wel anders. Een voorbeeld van vrijheid in Nederland zie je hier op dit forum al terug: vrijheid van meningsuiting. Probeer dit hier alles maar es in een ander land te zeggen.

De vrijheids van meningsuiting is sinds de aanslagen op de twin towers in Nederland (en overigens in de rest van de "westerse wereld") ver te zoeken.

selwa

#34
Ik ben gewoon tevreden met mijn vrijheid in Nederland, ik denk na over mijn eigen situatie voordat ik klakkeloos met het geklaag meedoe. Iets op tegen? En ik heb te veel voorbeelden gezien in andere landen (vooral Marokko) , om niet te waarderen wat ik hier elhamdoelillah heb. Ik vond gewoon dat we daar ook zo af en toe bij stil moeten staan. Maar klaag gerust door,hoor.

Goner

#35

CiteerHoi Moniq,
zoals ik uit jou berichten lees kom ik tot conclusie over hoe je ongeveer in elkaar steekt namelijk:
jij houdt graag van discussieren> meestal zoek jij iemand waar je het nooit over mee eens zult zijn.
dan zeg je gewoon dat is toch democratie( want andere kent waarschijnlijk democratie niet, maar om niet weer opvallend over te komen zeg je dat is iets anders dan poldermodel)

Maar moniq jij wil graag je "ei kwijt" je bent heel lang op zoek tot je bij amazigh.nl terecht kwam. Doe maar meid zou ik zeggen, als je toch nergens kan.. wij zijn een gastvrij volk.


Wordt maar geen psycholoog. Nog nooit een profielschets gezien die er zo ver naast zit. Leer eens lezen!!
Ik ken veel gastvrije Marokkanen, jij hoort er niet bij.

Monique

ps ik leg geen eieren. Jij wel? Nee, haantjes leggen geen
eieren, die schreeuwen en schijten alleen maar.

ighes

#36

CiteerIk word ziek van al die mensen die het hier maar niks vinden en overal discriminatie achter zoeken,

[/quote

Ben helemaal met je eens. Waarom hebben Imazighen toch zo'n kleine hartje.


selwa

#37
geen zinnen uit hun verband rukken ighes, ik heb het hier niet specifiek over imazighen,maar over mensen in het algemeen.

Dora

#38

CiteerIk ben gewoon tevreden met mijn vrijheid in Nederland,.......gezien in andere landen (vooral Marokko) ,

een prachtige spreuk van salomo;
* verwijder het schuim van het zilver, dan kan de zilversmid er een prachtige vaas uit maken. verwijder slechte raadgevers uit de omgeving van de koning, dan regeert hij rechtvaardig en kan zijn troon niet wankelen*

en nu dit in beide landen nog niet ter sprake is kun je absoluut niet van, democratie / vrijheid, spreken.