Wat is de definitie van vrijheid van meningsuiting?

Gestart door Chatt zie arif, 05/11/2004 om 20:09:54

Chatt zie arif

.

oude noorden

Nederland is het land van de satire , het land van Freek de Jonge, van Kooten en de Bie, in Nederland wordt balkenende dagelijks beledigd, zegt een hans teeuwen dat hij beatrix van achteren in haar kont neukt.

Grappen en of moppen over god jezus en of de kerk.

ach soms kun je er om lachen soms zet het je aan het denken.
maar het heeft wel iets moois, zeg wat je wil en soms komt er iets moois uit.

sorry maar zo zit het huisregelement hier in elkaar.

maar dan moet er niet zo'n rand debiel tussendoor lopen die ons even op gaat zadelen met de problemen van het midden oosten en alle corrupte machtswellustelingen die daar de dienst uit maken.

bovenstaande grappen en grollen, soms doordrenkt van oneerbiedigheid, daar moet iedereen het mee doen in dit land, als je dat niet aankan, dan zul je je geluk elders moeten zoeken.

Ik las Theo van Goch n ooit ik vond zijn stukjes vervelend, dat is het mooie je hoeft het niet te lezen.

Maar Theo was wel een kleurmaker, daar heb je er altijd te weinig van.

Aqsil

Nederlandse kranten staan vol met artikelen over Marokkanen die Joden beledigen. Nova had het altijd over Marokkanen die Joden beledigen. Heel Nederland vindt dat Marokkanen moeten zich aanpassen, want het beledigen van Homo's en Joden kan niet in Nederland.

Maar wanneer iemand moslims beledigt, dan hoort het wel binnen de Nederlandse cultuur. Marokkanen moeten weer aanpassen. Dit keer moeten ze leren  dat beledigen hoort bij de Nederlandse cultuur en vrijheid van meningsuiting.

1. Beledigen van Homo’s en Joden door de Marokkanen mag niet.
2. Beledigen van Moslims en Marokkanen door Nederlanders mag wel.
Dit zijn de basis principes waarop de vrijheid van meningsuiting gebaseerde is in Nederland. 

Sabadilla

Vrijheid van meningsuiting oke vind ik goed. Maar ook vrijheid kent zijn grenzen!!!! Zolang je er maar geen ander bevolkingsgroep mee discrimineert, mag je van mij alles eruit schreeuwen wat je maar wilt. Hilter had toch ook zogenaamd een mening over joden, had hij dan geen recht op vrijheid van meningsuiting? Dat is het probleem van deze tijd we kennen de grenzen niet van die vrijheid we denken dat we alles eruit kunnen schreeuwen

Aqsil

Citaat van: Sabadilla op 05/11/2004 om 21:36:21
Vrijheid van meningsuiting oke vind ik goed. Maar ook vrijheid kent zijn grenzen!!!! Zolang je er maar geen ander bevolkingsgroep mee discrimineert, mag je van mij alles eruit schreeuwen wat je maar wilt. Hilter had toch ook zogenaamd een mening over joden, had hij dan geen recht op vrijheid van meningsuiting? Dat is het probleem van deze tijd we kennen de grenzen niet van die vrijheid we denken dat we alles eruit kunnen schreeuwen
Nee, over Joden mag je niets zeggen, want dat is racisme.

cinderella

Vrijheid van meningsuiting??

Er wordt niets anders gesproken in de media, op straat, werk, school. ''We mogen niet eens onze mening meer geven''. Dat Theo vermoord is, heeft helemaal niets te maken met de vrijheid van meningsuiting! Ik vraag me af als Hitler nu nog zou leven of we dan ook gezegd hebben dat hij een mening heeft, waar hij voor uitkomt. Mensen waar gaan we heen? Dit klopt toch niet? Zien jullie geen link tussen deze twee personen, Theo en Adolf? Beiden rasisten. De ene mentaal en de ander fysiek.

Wat ik jullie wil duidelijk maken is dat zowel de verdachte als het slachtoffer hier eens goed fout zitten. Geen mens op de wereld heeft het recht om iemand van het leven te beroven. Wat belangrijk is, is om elkaar te respecteren.

Sabadilla

Citaat van: Aqsil op 05/11/2004 om 21:38:24
Citaat van: Sabadilla op 05/11/2004 om 21:36:21
Nee, over Joden mag je niets zeggen, want dat is racisme.

Vreemde wereld toch als het echt zo in elkaar zit

allasian

De definitie van vrijheid van meningsuiting is "Alles maar dan ook echt alles".Schelden doet toch geen pijn??Of wel soms,toch wel dus.Omdat je alles moet kunnen verwerken en leren omgaan met het ergste dat iemand tegen je kan zeggen.Ze zeggen welleens freedom comes if you learn to let go.

Je kunt wel een tegenaanval maken maar doe het op een eerlijke manier.
Het nemen van iemands leven is makelijk (technisch gezien).Je moet maar zo gek zijn om de consequenties te kunnen aanvaarden.

Lâle

Mensen, dat is het mooie van Nederland: als je vindt dat iemand in zijn woorden of daden te ver gaat (lees. discrimineert) dan kun je naar de rechter stappen! Mooi land toch? Moet je dat wel doen, of met een andere verbale tegenaanval komen. je hoeft niet alles te pikken, maar dan moet er wel iemand zijn die opstaat en de tegenaanval inzet. Als Marokkanen Joden beledigen en een Jood (of Jodenvriend) stapt naar de rechter, is dat zijn goed recht. Net zoals het andersom zal zijn.
Volgens mij moeten veel Marokkanen die weg nog zien te vinden. Gebruik de mogelijkheden die je hebt in dit land mensen!

allasian

Citaat van: cinderella op 05/11/2004 om 21:41:01

Vrijheid van meningsuiting??

Er wordt niets anders gesproken in de media, op straat, werk, school. ''We mogen niet eens onze mening meer geven''. Dat Theo vermoord is, heeft helemaal niets te maken met de vrijheid van meningsuiting! Ik vraag me af als Hitler nu nog zou leven of we dan ook gezegd hebben dat hij een mening heeft, waar hij voor uitkomt. Mensen waar gaan we heen? Dit klopt toch niet? Zien jullie geen link tussen deze twee personen, Theo en Adolf? Beiden rasisten.
Je mag denken maar niet doen,daar komt het op neer.Nou opgehelderd??
Citeer. De ene mentaal en de ander fysiek.
Ja en dat maakt nou het verschil.Mentaal is denken en fysiek is doen.

cinderella

heel goed, jij weet wat t verschil is tussen hen. maar in mijn ogen willen ze indirect hetzelfde bereiken...

athsaynou

Vrijheids van meningsuiting....mijn mening er zijn grenzen aan verbonden. Wie die grenzen bepalen?? geen idee...... wij met elkaar... en die dan in de grondwet worden opgenomen. Zoals Theo volgens hem zijn er geen grenzen maar sorry hij heeft duidleijk een grens overschreden anders leefde hij nog wel he....weet je wat het met hem was hij had totaal geen respect dan ontbrak hem dat...

mademoiselle

Vrijheid van meningsuiting is ooit in Nederland gelanceerd om burgers tegen de overheid te beschermen, zodat burgers vrij hun mening konden verkondigen zonder steeds door de overheid vervolgd te worden. Tussen burgers onderling heersen nog altijd bepaalde fatsoenregels, die duidelijk en te vaak overschreden zijn.

de media blijft maar schrijven over vrijheid van meningsuiting, zonder het besef dat dat niet grenzeloos geldt in de verhouding burger-burger.

Samariaan

Citaat van: mademoiselle op 09/11/2004 om 16:35:06
Vrijheid van meningsuiting is ooit in Nederland gelanceerd om burgers tegen de overheid te beschermen, zodat burgers vrij hun mening konden verkondigen zonder steeds door de overheid vervolgd te worden. Tussen burgers onderling heersen nog altijd bepaalde fatsoenregels, die duidelijk en te vaak overschreden zijn.

de media blijft maar schrijven over vrijheid van meningsuiting, zonder het besef dat dat niet grenzeloos geldt in de verhouding burger-burger.
#

goed punt mademoiselle! misschien kun je hierover een brief schrijven naar Volkskrant/Metro enz?

mademoiselle