Cheppih weg bij de AEL

Gestart door FFalku, 23/05/2003 om 15:35:18

FFalku

Cheppih weg bij de AEL

Den Haag _ Mohamed Cheppih trekt zich terug als kandidaat
voorzitter van de Arabisch Europese Liga Nederland (AEL NL). Hij trekt zijn kandidatuur in wegens een intern bestuurlijk meningsverschil. Dat heeft Cheppih’s broer Abdelhak vanmorgen bevestigd.
Cheppih wilde wel voorzitter van de AEL NL worden, mits was voldaan aan een aantal voorwaarden, die te maken hadden met de inhoud van het programma. Dat is niet gebeurd. AEL bestuurslid Abderrahin Achamrouk verklaart dat zich nog geen nieuwe kandidaten hebben aangemeld, maar wel een aantal geïnteresseerden.

Cheppih, die voorheen voorzitter was de Nederlandse tak van de Moslim Wereld Liga, die haar hoofdkantoor in Mekka heeft, lag in eigen kring onder vuur. Hij zou het religieuze element binnen de AEL te veel benadrukken. Betrokkenen verklaren dat daardoor veel leden zijn afgehaakt.

Deze week werd ook bekend dat interim bestuurslid Nabil Marmouch van de AEL NL in Almelo was gearresteerd op verdenking van afpersing en diefstal met geweld.

Rotterdams Dagblad vrijdag 23-05 2003
---------------

Kennelijk ging het radikale Arabisch-nationalisme van Yahyah toch niet samen met het radikale islamisme van Cheppih.

Voluptas

#1
Typisch...

Sa3ieD

Ahhhh jammer geen discussie meer met Cheppih. Ik ben benieuwd wie ze dit keer als voorzitter gaan nemen, wie o wieeee zal het worden??

Tmazight

#3
Het wordt stukje bij beetje duidelijk dat de islam helemaal niet zo belangrijk is voor de AEL, maar het Arabisme des te meer. Het is beter zo, ze graven hun eigen kuil.

rifman

#4


Ik vind hem een rare man, eerst deed hij zich voor als een profeet en d evertegnwoordiger van d emoslims ( niet van mij in ieder geval), maar hij was niet eens in staat het stelen door zijn medebestuurslid te veroordelen. Erg zwak van Choppita.

Zij pleiten voor barbaarse straffen van de sharia, zoals hand afhakken en stenigen tot de dood, maar als het om iemand va hun gaat, dan is het jeugdzonde. Schandalig.

Kijk Amarmouch woont in een democratisch land waar d erechters niet naar rang en afkomst kijken (i.t.t. de zogenaamde islamitische landen waar nergens gelijkheid en recht is), zij hand wordt dus niet afgehakken, maar ik had wel verwacht van CHoppitra om zijn gedrad af te keuren...

Misschien is hij erachter gekomen dat ael een ARabische nationalistische en racistische club is, die islam enkel als instrument gebruikt...

Voluptas

#5
Citeer...Cheppih wilde wel voorzitter van de AEL NL worden, mits was voldaan aan een aantal voorwaarden, die te maken hadden met de inhoud van het programma. Dat is niet gebeurd...

Het is zeker niet bekend waaruit die voorwaarden bestonden/bestaan?

Mvg.

Zian

#6
Aboe jahaj vindt dat Mohammed Cheppih te radicaal is en moslim extremist en hij voegt eraan toe 'Hij past niet binnen de AEL'.

Mohammed Chepih wil de Islam toepassen zoals Koning van Saoedie-Arabie dat wil doen.

Aboe Jahajh wil de Islam alleen in het belang van de Arabische nationalisme gebruiken.

Dus Cheppih moest van JAHJAH vertrekken !