Hoofdmenu

Het is weer zover

Gestart door miss.F., 04/11/2004 om 15:26:25

wereldburger

Citaat van: athsaynou op 05/11/2004 om 19:36:47
Citaat van: miss.F. op 04/11/2004 om 15:26:25
'Paspoort kwijt bij ernstig geweld'

Uitgegeven: 4 november 2004 12:12
Laatst gewijzigd: 4 november 2004 13:52

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) zoekt naar mogelijkheden om mensen met een dubbele nationaliteit het Nederlanderschap te ontnemen, als zij zich te buiten zijn gegaan aan ernstige geweldsmisdrijven. Dat heeft de bewindsvrouw donderdag gezegd tijdens de behandeling van haar deel van de begroting van Justitie.

Het kabinet stemde deze zomer al in met maatregelen om terroristen met een dubbele nationaliteit het Nederlanderschap af te pakken. Het Tweede-Kamerlid Wilders (Groep Wilders) wil dat ook mogelijk maken bij mensen die ernstige geweldsdelicten hebben begaan. Verdonk zegde hem toe dat ze dat gaat onderzoeken.

Het is niet mogelijk om iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit het paspoort af te pakken, omdat die persoon dan statenloos wordt.

Ik vind dit dus echt een slecht idee waar slaat dat nou op. Mohamed B. heeft hetzelfde gdaan als Volkert van de G. Omdat Mohamed over 2 nationaliteiten beschikt moet hij staatloos worden en wat te doen met Volkert van de G. dan??? Als er wat voor een marokkaan geld geld dat ook voor en Nederlander PUNT!!!

staatloos zal hij nooit worden want Marokkaan blijft hij altijd......

athsaynou

Citaat van: wereldburger op 05/11/2004 om 19:39:14

staatloos zal hij nooit worden want Marokkaan blijft hij altijd......

Precies ik vind het dus echt een slecht idee hoe willen ze dit onderbouwen?? Er is dan gewoon sprake van Racisme..

Tama

de gronden voor de intrekking van de nederlandse nationaliteit zullen ook gebruikt worden als de persoon in kwestie een vergunning tot verblijf indient.deze vergunning wordt waarschijnlijk niet ingewilligd.dit betekent dat mensen uitgezet kunnen worden.ik vraag me af wat er gebeurt als een type mohamed B besluit om afstand te doen van de marokkaanse nationaliteit en en zijn nederlandse nationaliteit wordt ingetrokken.krijgen we allemaal staatloze.ik ben benieuwd hoe het kabinet dit gaat aanpaken.

mara

Citaat van: Tama op 05/11/2004 om 19:55:49
besluit om afstand te doen van de marokkaanse nationaliteit en
Volgens de Marokkaanse grondwet kan een Marokkaan geen afstand doen van zijn nationaliteit. Dus dat gaat niet op...

Numidia

Arrestaties wegens voorbereiden brandstichting moskee

De politie heeft zondag een derde verdachte aangehouden wegens betrokkenheid bij de voorbereiding van brandstichting in een moskee in het Noord-Hollandse Huizen. Het drietal was van plan brand te stichten in de An-Nasr moskee.

Ze werden in de nacht van vrijdag op zaterdag op heterdaad betrapt. Twee mannen van 19 en 25 jaar konden ter plaatse worden ingerekend, de derde man vluchtte. Hij is zondagmiddag aangehouden. De drie zullen maandag worden voorgeleid aan de officier van justitie in Amsterdam.

[Copyright 2004, Novum]

Numidia

Kantoor migratiecentrum beklad met rode verf

Een deel van het kantoorgebouw van het Euro Mediterraan Centrum Migratie en Ontwikkeling (EMCEMO) in Amsterdam is in het weekeinde beklad met rode verf. De organisatie kwam er zondag achter en heeft aangifte gedaan. Volgens Abdellah Tallal van EMCEMO is een muur van drie bij drie meter helemaal in rood geschilderd, zodat het 'lijkt alsof er bloed aan de muur zit'.

Tallal vermoedt dat de bekladding zaterdagnacht heeft plaatsgevonden. "Dit is een actie van intolerante mensen, die een verkeerde organisatie willen pakken. Wij pleiten juist voor een tolerantere samenleving en zijn tegen elke vorm van extremisme." Tallal is 'geschokt' en 'vol onbegrip'. Er worden geen extra veiligheidsmaatregelen genomen door de organisatie.

Het ENCEMO zet zich onder meer in om de positie van migranten in Nederland te verbeteren. Behalve het EMCEMO is ook de Stedelijke Marokkaanse Raad in het gebouw gevestigd.

[Copyright 2004, Novum]

Tama

Citaat van: mara op 06/11/2004 om 16:12:53
Citaat van: Tama op 05/11/2004 om 19:55:49
besluit om afstand te doen van de marokkaanse nationaliteit en
Volgens de Marokkaanse grondwet kan een Marokkaan geen afstand doen van zijn nationaliteit. Dus dat gaat niet op...

Marokko kan zoveel willen maar als nederland besluit om haar regelgeving op het nederlandsschap drastisch te wijzigen dan kan marokko en kunnen marokkanen tussen woeastijnvijgen en wildevijgen kiezen.

allasian

Citaat van: Tama op 11/11/2004 om 16:44:54

Marokko kan zoveel willen maar als nederland besluit om haar regelgeving op het nederlandsschap drastisch te wijzigen dan kan marokko en kunnen marokkanen tussen woeastijnvijgen en wildevijgen kiezen.
hahahahahahahaha Temshoenda N Tama,ik begin steeds meer bewondering voor je te krijgen.
en jouw avatar is echt old-school,

Dobry Den

Citaat van: xxx op 05/11/2004 om 10:45:26
Maar waarom als je alle rechten en plichten accepteert, wel de Marokkaanse erbij houden? Dat kan ik dan gewoon niet volgen.

Wat ik niet kan snappen is waarom er mensen zijn die stront jaloers zijn op het feit dat anderen meer dan 1 nationaliteit hebben. Een persoon met zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit, is volgens de Nederlandse wet 100% Nederlands en volgens de Marokkaanse wet 100% Marokkaans. Heel simpel eigenlijk.

mara

Wie zijn er dan jaloers? Tja dat stelletje hypocriete kaaskoppen. Er is een klein probleemje, Tama. Als je het Nederlanderschap krijgt, dan moet je vrijwillig afstand doen van je huidige nationaliteit. Bij de Marokkaanse gaat dat een beetje moeilijk zoals je weet.

Samariaan

Citaat van: Dobry Den op 11/11/2004 om 22:58:24
Citaat van: xxx op 05/11/2004 om 10:45:26
Maar waarom als je alle rechten en plichten accepteert, wel de Marokkaanse erbij houden? Dat kan ik dan gewoon niet volgen.

Wat ik niet kan snappen is waarom er mensen zijn die stront jaloers zijn op het feit dat anderen meer dan 1 nationaliteit hebben. Een persoon met zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit, is volgens de Nederlandse wet 100% Nederlands en volgens de Marokkaanse wet 100% Marokkaans. Heel simpel eigenlijk.

het in dat opzicht een uitkomst voor de Nederlanders, ze kunnen  gewoon de NLse nationaliteit afpakken en teurgsturen die handel. Gat wel wat moeilijker als je alleen maar nederlander bent, krijg je zelfs de Verenigde Naties over je heen.

Samariaan

Het was weer zover, een moskee was in de brand gevlogen vanochtend. Is er ergens een complete lijst van alle incidenten ?