Re: Verboden droom

Gestart door MBTiza, 21/11/2003 om 16:53:34

MBTiza

CiteerElke berber droomt wel eens over een onafhankelijk Berberstaat.Ik ben in rif geweest,en ik begrijp niet wat er mooi is aan rif,de meeste berbers vluchten juist weg,naar arabische steden ,of het buitenland,

Niet iedere amazigh droomt van een onafhankelijke amazighstaat, men wil slechts erkennning van de taal, cultuur en geschiedenis. Volgens mij vergeet jij dat wij altijd al in Marokko/Noor-Afrika hebben gewoond en dat Marokko dus al besond voordat de Arabs kwamen!

CiteerIk heb gekeken naar de handel in Nador,illegalen handel bedoel ik,waarom betaalt men geen belasting over goederen?zo kan er nooit in dat gebied geinversteerd worden.

Je hebt de handel in Nador nauwkeurig geanalyseerd, betaalt men in NL dan belsting over de illegale handel?? Hebben de mensen van Nador het te zeggen in Nador of is het toch de centrale overheid die daar de dienst uitmaakt? denk daar maar eerst over na, voordat je zomaar iets neerkalkt.

Citeerer is letterlijk nix in rif.....van wat willen jullie leven als jullie onafhankelijk zijn,voedsel droppingen van de VN?he?jullie leven echt in de steen tijdperk.

wat versta jij onder nix?? nee, er is daar inderdaad niets, er is daar nooit geinvesteerd in de infrastuctuur, werkgelegenheid etc.! En trouwens misschien at je het nog niet door had, wij hoeven niet van voedsel droppingen te leven want we wonen in HOLLANDA ayejar! dat van die "jullie leven in de stenen tijdeperk" daar ga ik niet eens op in.

Citeermet andere woorden het kan nooit werkelijkheid worden,het blijft een verboden droom.

bla bla bla

Ariaz

CiteerElke berber droomt wel eens over een onafhankelijk Berberstaat.Ik ben in rif geweest,en ik begrijp niet wat er mooi is aan rif,de meeste berbers vluchten juist weg,naar arabische steden ,of het buitenland,.Ik heb gekeken naar de handel in Nador,illegalen handel bedoel ik,waarom betaalt men geen belasting over goederen?zo kan er nooit in dat gebied geinversteerd worden.er is letterlijk nix in rif.....van wat willen jullie leven als jullie onafhankelijk zijn,voedsel droppingen van de VN?he?jullie leven echt in de steen tijdperk.

met andere woorden het kan nooit werkelijkheid worden,het blijft een verboden droom.

Waarom moeten jullie arabieren altijd denken dat wuij onafhankelijkheid willen, wij willen geen onafhankelijkheid,  wij willen dat de arabische overheid goede gebraen toont ten op zicht evan de Imazighen, niet zoals tijdens de overstromingen in de rif en dan pas op het einde komen met een helikopter,

met de arabieren valt er niet te discussierten

die bergrijpen dat toch niet et je hoe je met hen kunt discussieren da's door ahmoedh, pak slaags in hun achterwerk, al s jullie niet willen begrijpen dan gaan wij jullie ahmoedh verkopen, zoals onze voorouders dat gedaan hebben met Boulhmarra die ook een arabier was,

van mij mag je alles zeggen, maar der is een ding dat je moet weten wij eisen geen onafhankelijkheid van de Rif, WIJ EISEN IETS HOGER DAN DAT, wij eisen de erkenning van cultuur, de erkenning van onze identiteit, ik persoonlijk beschouw de onafhankelijkheid van de rif als een slechte zaak,

maar in ieder geval de amazighbeweging is niet te stoppen, onze beweging groiet met de dag

je hebt overal amazighverenigingen, en elke dag komen er niog meer, elke dag worden er brieven geschreven naar de arabische overheden ivm met d eimazighen, elke dag worden er boeken gepubliceerd, overal zie je kleine marokaanse jongetejes die perfect tmazight spreken, dus de amazighbeweging zal geen rekening houden met jullie want jullie willen dat wij zo blijven maar dat kan niet,

en jongen je zit mety verkeerde gedachtes, wij dromen niet van een berberstaat, maar wij dromen van marokko zonder arabieren en die gaan we verdelgen met gifgas

Otto Langer

Citeer...

en jongen je zit mety verkeerde gedachtes, wij dromen niet van een berberstaat, maar wij dromen van marokko zonder arabieren en die gaan we verdelgen met gifgas

Is jouw inburgeringscursus niet iets te ver doorgeslagen...?

Dora

CiteerIs jouw inburgeringscursus niet iets te ver doorgeslagen...?
ben benieuwd of er een nieuwe terreurgroep hieruit gaat uitvloeien....zal me niets verbazen!!! ja mensen het einde is nabij......

jamal_loco

CiteerElke berber droomt wel eens over een onafhankelijk Berberstaat.Ik ben in rif geweest,en ik begrijp niet wat er mooi is aan rif,de meeste berbers vluchten juist weg,naar arabische steden ,of het buitenland,.Ik heb gekeken naar de handel in Nador,illegalen handel bedoel ik,waarom betaalt men geen belasting over goederen?zo kan er nooit in dat gebied geinversteerd worden.er is letterlijk nix in rif.....van wat willen jullie leven als jullie onafhankelijk zijn,voedsel droppingen van de VN?he?jullie leven echt in de steen tijdperk.

met andere woorden het kan nooit werkelijkheid worden,het blijft een verboden droom.
pak je geschiedenis boek erbij rif heeft 5 jaar lang eigen staat gehad (repupliek) en de meeste willen helemaal geen eigen land apart van de rest van marokko maar willen juist 1 marokko als 1 geheel waar alle volkeren als gelijke behandeld worden

Ariaz

De rif is pas een deel gaan maken van marokko vanaf 1956 voordien behooorde het tot d ebled esiba, land waar geen belastingen geind werden waar iedereen maar zelf besliste voor zijn eigen wat hij wou doen en de koning regeerde alleen maar in de Gharb, de Riffijnen waren een van de beruchtste en hardste bewoners van marokko,

Het Souss gebied was ook volledig onafhankelijk en idem dito voor andere Amazighstreken, juist voor de Koloniale Mogendheden gingen binnenvallen waren d eImazighen bezig met het belegeren van de het paleis van de koning, zonder de koloniale mogendheden hadden de imazighen de macht gegerepen en hadden ze de koninklijke familie afgeslacht

Ramzi

tekst weggehaald door admin.

Ariaz

Schatje ramzi,

onze ouders waren onwetende mensen, maar wij zijn anders, en wij leven in de 21ste eeuw, denk je dat het zich zal herhalen, hewa laat maar komen, wij hebben alles in handen, dank je dat de Arabische overheid die miljarden inkomsten van de buitenlandse irrifien gaat opofferen, nee denk ik niet, wij maken de meerderheid uit, hoe gaat marokko reageren tegen een oceaan Imazighen,

denk maar twee keer na, en vraag het ook aan je ouders wat wij ook gedaan hebben tegenover jullie,

welke regels,

rifubliek atiri atiri

wij gaan de revolutie uitroepen als jullie onze eisen niet inwilligen, want wij gaan jullie roosteren gelijk met schwa,

Dora

een droom kan een teken zijn, een teken om je ogen te doen openen voor het onrecht. een droom kan je verwezenlijken door ervoor te vechten. een droom is pas een droom als er kaboutertjes en fee's in voorkomen. een droom kan je basis zijn waar je je doel voor opstelt. en die doel kan je bereiken als je als 1heid ervoor strijdt. hierbij sluit ik me aan bij mijn broeders om jullie voorgoed te vernietigen. !!!!!

Masja

de eerste zinnen v. je  spreken me wel aan,l-l, maar je laatste zin doet de eersten teniet, jammer

Ariaz

Citeereen droom kan een teken zijn, een teken om je ogen te doen openen voor het onrecht. een droom kan je verwezenlijken door ervoor te vechten. een droom is pas een droom als er kaboutertjes en fee's in voorkomen. een droom kan je basis zijn waar je je doel voor opstelt. en die doel kan je bereiken als je als 1heid ervoor strijdt. hierbij sluit ik me aan bij mijn broeders om jullie voorgoed te vernietigen. !!!!!

amenee

ifiS

Citeereen droom kan een teken zijn, een teken om je ogen te doen openen voor het onrecht. een droom kan je verwezenlijken door ervoor te vechten. een droom is pas een droom als er kaboutertjes en fee's in voorkomen. een droom kan je basis zijn waar je je doel voor opstelt. en die doel kan je bereiken als je als 1heid ervoor strijdt. hierbij sluit ik me aan bij mijn broeders om jullie voorgoed te vernietigen. !!!!!

hallo mivrouw wat is het nou, you will join us or against us? zeker ook al verziekt door de fabels uit 1000 en één persoonlijkheden

Dora

als je een beetje de moeite had genomen om verder te kijken dan je neus lang is dan zou je moeten weten waar ik voor sta. de arabieren moeten bestreden worden maar wel door imazighen die die naam verdienen en niet nietsnutten zoals de meeste hier op het forum.

Debouz

CiteerERkenning,nooit.de dag dat we jullie erkennen,is de dag dat wij de koffers moeten pakken...dus never.

Hou je smerige bek a Zionisten-aanhanger.

Zian

Die Ramzi is Aboe Jahjah en ik ben blij dat hij gebanned is!
Die Jahjah beweert dat hij een Arabische nationalist is, maar hij zweerft van de ene Amazigh site naar de andere.