Theo van Gogh echt dood?

Gestart door abrid, 02/11/2004 om 10:13:42

tijdelijk

Citaat van: allasian op 02/11/2004 om 16:04:32
Die k a n k e r lijer denkt helemaal niet aan onze situatie en wat hij hiermee gecreerd heeft.
Hopelijk sturen ze hem als hij z´n straf heeft uitgezeten lekker terug naar  Marokko.en dan kan tie daar lekker verder flippen,VUILE MAAI,

Die l.u.l. is 1000 keer zo gevaarlijk voor de Islam en Marokkanen als drie Hirsi Ali's en 5 Wilders op een podium.
Ik sluit niet uit dat hij het precies daarom heeft gedaan.
Dit is de beste manier om het kwetsbare evenwicht volkomen te niet te doen en toenaderingspogingen tussen de verschillende bevolkingsgroepen te frustreren. Dit zaait haat en angst, mensen zullen zich radicaliseren, zowel (rechts) nederlands als islamitisch (maroc) Nederlands. En dan krijgen de extreme stromingen waartoe de dader vast behoort (als hij niet gewoon individueel gestoord is)  meer vat op gewone gelovigen. Dit truukje is vaak vertoond (Duitsland na WOI, tussen links en rechts, moorden en knokploegen en meer moorden en knokploegen) en het zal hier ook wel weer werken.

Ik voor mijzelf denk dat het tijd wordt om me voorzichtig te gaan orienteren op emigratie. Nederland is kapot.

Dora

zozo al 14 pagina's...

is het dan zo vreemd???...tja ::)

tijdelijk

Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 16:58:18
Citaat van: VerbalSmaeel op 02/11/2004 om 16:53:06
De opinie van de gemiddelde Nederlander zal zijn dat jij dan maar een uitzondering bent.

En waarom? Omdat er nooit eens openlijk afstand wordt genomen door de Marokkaanse danwel Islamitische gemeenschap! Natuurlijk ben jij niet verantwoordelijk voor wat een ander doet, maar voor je eigen bestwil zal ik er toch maar eens openlijk voor uitkomen dat je dit soort daden belachelijk vind. Misschien om nog meer haat te voorkomen.
Ik heb er in ieder geval genoeg van het altijd maar voor jullie te doen!!

Inderdaad. Er worden geen excuses gevraagd. (wat wel van witten wordt gevraagd, excuses en herstelbetalingen voor slavernij, kolonialisme, maar goed). Geen excuses maar afkeuring, afstand nemen en een signaal dat de Marokkaanse gemeenschap dit ook erg vindt en afkeurt. Dat is iets heel anders.

tijdelijk

#198
[quote author=bAckdRaFtS_lcf
pff dus zij mogen wel zomaar onschuldige slachtoffers maken?  vergeet niet dat theo geen lieverdje was he mensen, het is niet zomaar een moord... al keur ik dit af!
Citeer

Ben jij dan wel een lieverdje Jonas? Jij schrijft ook hier soms redelijk grievende dingen over dingen die in mijn geloof belangrijk zijn.
Is het dan begrijpelijk als ik je neerknal en wat Bijbelteksten op je borst prik? Nee!!! Ik moet jouw mening respecteren. Punt.
En als ik jou als christen zou vermoorden om je mening, dan dienen mensen uit mijn religie daar afstand van te nemen.

Isefrawen

#199

waar heb jij het over? waarom ga je weer in hokjes praten? wie zegt dat ik het goedpraat? je pikt er bepaalde berichten van uit en daar ga je op in, wat is dat voor bullshit?

elk normaal mens neemt hier afstand van!!! en dat hebben de meesten ook gedaan...

heb je de discussie wel goed gevolgd? die fase zijn we al voorbij... wel rationeel blijven nadenken he... en niet gelijk dat jij een christenen bent mij in het tegenovergestelde hokje willen plaatsen...

ik betreur het ten zeerst dat die man is vermoord, het kan net zo goed ook mij overkomen, ik schrijf zelf ook vaak met een kritische kijk naar religie...


maar verder heb ik niks met die man, ik ken hem niet, ik was niet bevriend met die man, ik kende de man alleen van zijn collumns en zijn uiters arrogante houding op teevee, het enige wat ik kan doen is de daad afkeuren!!

Dobry Den

Citaat van: Ayuda op 02/11/2004 om 18:23:13
Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 16:58:18
Citaat van: VerbalSmaeel op 02/11/2004 om 16:53:06
De opinie van de gemiddelde Nederlander zal zijn dat jij dan maar een uitzondering bent.

En waarom? Omdat er nooit eens openlijk afstand wordt genomen door de Marokkaanse danwel Islamitische gemeenschap! Natuurlijk ben jij niet verantwoordelijk voor wat een ander doet, maar voor je eigen bestwil zal ik er toch maar eens openlijk voor uitkomen dat je dit soort daden belachelijk vind. Misschien om nog meer haat te voorkomen.
Ik heb er in ieder geval genoeg van het altijd maar voor jullie te doen!!

Inderdaad. Er worden geen excuses gevraagd. (wat wel van witten wordt gevraagd, excuses en herstelbetalingen voor slavernij, kolonialisme, maar goed). Geen excuses maar afkeuring, afstand nemen en een signaal dat de Marokkaanse gemeenschap dit ook erg vindt en afkeurt. Dat is iets heel anders.

Je vergelijkt hier appels met peren.  Koloniaslisme en Slavernij zijn geen individuele acties geweest. De moord op Van Gogh daarentegen wel.  Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van Madelein hoe de Marokkaanse gemeenschap openlijk afstand kan doen van deze moord. Maar misschien kan jij daar wel antwoord op geven.

Isefrawen

Citaat van: Ayuda op 02/11/2004 om 18:26:24
[quote author=bAckdRaFtS_lcf
pff dus zij mogen wel zomaar onschuldige slachtoffers maken?  vergeet niet dat theo geen lieverdje was he mensen, het is niet zomaar een moord... al keur ik dit af!
Citeer

Ben jij dan wel een lieverdje Jonas? Jij schrijft ook hier soms redelijk grievende dingen over dingen die in mijn geloof belangrijk zijn.
Is het dan begrijpelijk als ik je neerknal en wat Bijbelteksten op je borst prik? Nee!!! Ik moet jouw mening respecteren. Punt.
En als ik jou als christen zou vermoorden om je mening, dan dienen mensen uit mijn religie daar afstand van te nemen.

ik heb er al afstand van genomen... de discussie was verder gegaan dan alleen afstand nemen, je pikt er de dingen uit die niet relatief zijn voor het "afstand nemen van de daad"

tijdelijk

Weer in hokjes praten? Kijk naar jezelf.

Theo zit volgens jou in het hokje van "geen lieverdje".
En daarom is het opeens een moord die niet in de categorie
"zomaar een moord" valt. En als ik dat verkeerd begrijp, dan moet je duidelijker schrijven.

Bestaat dat, zomaar een moord?


Dora

ach jongens waar hebben we het over..alsof het de einde van de wereld is..ik schrok wel toen ik het hoorde..echt waar..vind het ook niet juist , maar tja....ga daar echt geen heisa over maken...

tijdelijk

[quote author=Dobry Den Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van Madelein hoe de Marokkaanse gemeenschap openlijk afstand kan doen van deze moord. Maar misschien kan jij daar wel antwoord op geven.
Citeer

Als je zelf geen fantasie genoeg hebt, laat ik dan niet zo paternalistisch zijn om dat voor jou te bedenken.

Ik ga echt vertrekken uit dit land. Het wordt niks meer. Alles is kapot hier.

tijdelijk

Citaat van: lopende_lach op 02/11/2004 om 18:37:35
ach jongens waar hebben we het over..alsof het de einde van de wereld is..ik schrok wel toen ik het hoorde..echt waar..vind het ook niet juist , maar tja....ga daar echt geen heisa over maken...

Ja, het is het einde van een wereld. Wie een mens doodt, doodt een hele wereld. Wie een mens redt, redt een wereld.

Sabadilla

Citaat van: Ayuda op 02/11/2004 om 18:38:47
[quote author=Dobry Den Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van Madelein hoe de Marokkaanse gemeenschap openlijk afstand kan doen van deze moord. Maar misschien kan jij daar wel antwoord op geven.
Citeer

Als je zelf geen fantasie genoeg hebt, laat ik dan niet zo paternalistisch zijn om dat voor jou te bedenken.

Ik ga echt vertrekken uit dit land. Het wordt niks meer. Alles is kapot hier.

En waar wil je naar toe dan??

Isefrawen

Citaat van: Ayuda op 02/11/2004 om 18:36:34
Weer in hokjes praten? Kijk naar jezelf.

Theo zit volgens jou in het hokje van "geen lieverdje".
En daarom is het opeens een moord die niet in de categorie
"zomaar een moord" valt. En als ik dat verkeerd begrijp, dan moet je duidelijker schrijven.

Bestaat dat, zomaar een moord?



ik bedoel daarmee dat hij provocerend bezig was, en dat hij al vaak bedreigd werd met moord; en als je al mijn berichten goed had gelezen dat had je dat heus wel begrepenl... je pikt net datgene uit om jouw verhaal kracht bij te geven...

qaqrieuw

Citaat van: Sabadilla op 02/11/2004 om 18:39:57
Citaat van: Ayuda op 02/11/2004 om 18:38:47
[quote author=Dobry Den Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van Madelein hoe de Marokkaanse gemeenschap openlijk afstand kan doen van deze moord. Maar misschien kan jij daar wel antwoord op geven.
Citeer

Als je zelf geen fantasie genoeg hebt, laat ik dan niet zo paternalistisch zijn om dat voor jou te bedenken.

Ik ga echt vertrekken uit dit land. Het wordt niks meer. Alles is kapot hier.

En waar wil je naar toe dan??
Naar de Hemel?

tijdelijk

Ik zou het niet weten. Van een brug ofzo. Ik herken dit land niet meer. Alles is kapot, overal.
Ik zou mezelf het liefst deleten, zodat ook niemand me herinnert en mist. Maar het risico bestaat dat na de dood de ellende gewoon doorgaat, als je religie moet geloven.

Dus nee, ik weet niet waar naartoe.