Theo van Gogh echt dood?

Gestart door abrid, 02/11/2004 om 10:13:42

Isefrawen



om eerlijk te zijn wist ik al vrij vroeg dat het om een marokkaan ging... was gelijk op de politiescanner te horen, en als je goed gelusiterd hebt tijdens de persconferentie van balkennende, dan kon je ook horen dat ene journalist van sbs6 al zei dat het om een marokkaan ging, zware crimineel zeiden ze er nog bij

Anir

Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 17:32:02

Een Marokkaan is islamitische kleding is een Marokaanse zogenaamde moslim. Snap niet wat je bedoeld.
Ik wil zeggen dat men het schuld geeft aan de Marokkanen en niet aan alle moslims.

Isefrawen

Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 17:33:01
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 17:31:28


tja wist ik veel dat hij vermoord zou worden? nogal lullig om een brief naar een krant te sturen omdat de heer van gogh niet wil reageren... dat zou nou een echte typische populaire actie van mij zijn... nogmaals de media kent veel macht, ze kunnen alles manipuleren...


Ik bedoelde natuurlijk voordat ie vermoord werd :D

tja dat bedoel ik ook hahaha

Lâle

Citaat van: Anir op 02/11/2004 om 17:33:16
Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 17:32:02

Een Marokkaan is islamitische kleding is een Marokaanse zogenaamde moslim. Snap niet wat je bedoeld.
Ik wil zeggen dat men het schuld geeft aan de Marokkanen en niet aan alle moslims.

Dat moeten we nog zien. De meeste mensen zien echt niet het verschil tussen een Marokkaan, een Turk of een Irakees.

Anir

Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 17:34:26

Dat moeten we nog zien. De meeste mensen zien echt niet het verschil tussen een Marokkaan, een Turk of een Irakees.
Die Jalaba wordt alleen in Tamazgha (Noord Afriuka ) gedragen en niet in Turkije of Irak.

Isefrawen

Citaat van: Anir op 02/11/2004 om 17:36:48
Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 17:34:26

Dat moeten we nog zien. De meeste mensen zien echt niet het verschil tussen een Marokkaan, een Turk of een Irakees.
Die Jalaba wordt alleen in Tamazgha (Noord Afriuka ) gedragen en niet in Turkije of Irak.
Jalaba is geen Islamitische kleding, maar een ouderwets Amazigh kleding.

volgens mij bedoelen zij juist die witte gewaden die ze in saodie arabie dragen...

wat veel fundamentalisten vaak aanhebben

een amazigh jallaba is dik gevoerd en vaak van wol, dit is synthetisch, kan even niet op die naam komen

Lâle

Citaat van: Anir op 02/11/2004 om 17:36:48
Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 17:34:26

Dat moeten we nog zien. De meeste mensen zien echt niet het verschil tussen een Marokkaan, een Turk of een Irakees.
Die Jalaba wordt alleen in Tamazgha (Noord Afriuka ) gedragen en niet in Turkije of Irak.


Dat weet jij, maar dat weet de gemiddelde medelander niet!

Lâle

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 17:38:10
Citaat van: Anir op 02/11/2004 om 17:36:48
Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 17:34:26

Dat moeten we nog zien. De meeste mensen zien echt niet het verschil tussen een Marokkaan, een Turk of een Irakees.
Die Jalaba wordt alleen in Tamazgha (Noord Afriuka ) gedragen en niet in Turkije of Irak.
Jalaba is geen Islamitische kleding, maar een ouderwets Amazigh kleding.

volgens mij bedoelen zij juist die witte gewaden die ze in saodie arabie dragen...

wat veel fundamentalisten vaak aanhebben

een amazigh jallaba is dik gevoerd en vaak van wol, dit is synthetisch, kan even niet op die naam komen

Inderdaad, wat ik heb begrepen droeg hij een witte jallaba, en die wordt overal ter wereld gedragen.

Anir

Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 17:41:07

Inderdaad, wat ik heb begrepen droeg hij een witte jallaba, en die wordt overal ter wereld gedragen.
Dan is dat geen Jalaba. Dat is in het midden oosten gemaakt. Bin Laden heeft ook eentje.

Lâle

Citaat van: qaqrieuw op 02/11/2004 om 15:32:39
Moet je de reacties van Nederlanders lezen

http://islam.startkabel.nl/forum/?id=37433&msg=13&sub=1

Ik vind dit wel een enge site! Bovendien vergeten ze iets: steeds meer autochtonen bekeren zich, dusse....moskeeën sluiten zodat 'ze' teruggaan? En dan?

Idir

Citaat van: Anir op 02/11/2004 om 17:36:48
Citaat van: Anastacia op 02/11/2004 om 17:34:26

Dat moeten we nog zien. De meeste mensen zien echt niet het verschil tussen een Marokkaan, een Turk of een Irakees.
Die Jalaba wordt alleen in Tamazgha (Noord Afriuka ) gedragen en niet in Turkije of Irak.



Hahaha grappig dat jullie het hier ook over hebben. Ik heb een uur geleden al een mailtje naar de NOS journaal gestuurd om uit te leggen dat Djalaba(Azjedjeb) een N-Afrikaanse kledingstuk is en geen Islamitische.....

tijdelijk

Citaat van: ighes op 02/11/2004 om 15:38:19
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 15:32:30


ik beleef dit met tegenstrijdige gevoelens

aan de ene kant voel ik mij verrot omdat het op zo'n manier moet
maar
aan de andere kant begrijp ik ook wel dat zoiets kan gebeuren

hoe lang kan je een gemeenschap door de media alten doodknuppelen en daarmee een zwijgplicht laten opleggen? Met dit soort gedrag voedt je juist de woede van mensen...

Waarom altijd een eenzijdige manier van meningsverkondiging? waarom krijgen de rechste nationalisten wel het woord terwijl de rest doodgezwegen wordt?


Hoe kan jij nou begrijpen dat zoeits kan gebeuren???? Ik vraag me werkelijk of de meeste Marokkanen wel lazen wat Theo allemaal schrijf??? of alleen de dingen waarin hij geen leuke dingen over de Islam zei??



Yep, iedereen kreeg de kritiek van Theo op zijn brood, niet alleen Islam, ook andere religies, groepen en personen.
Blijkbaar is een aantal mensen nog niet volwassen genoeg om vrijheid van meningsuiting te verdragen. Dat gold voor Volkert van der Graaf de milieu-extremist, en nu voor deze (vermoedelijke) moslimextremist.

tijdelijk

Citaat van: ighes op 02/11/2004 om 15:45:15

Goed of niet goed lezen. Ik maak me zorgen dat er veel Marokkanen zijn die blind zijn geworden en alleen de slechte dingen die over onze gemeenschap uit de media oppikken.

Inderdaad, er wordt altijd enorm ophef gemaakt hier als er kritische dingen over Marokkanen in de media verschijnen (og het nou een goede of een slechte reportage is), positieve publiciteit die er echt is wordt vaak doodgezwegen of cynisch benaderd.

Tama

hoe leg ik aan mijn oma uit wat vrijheid van meningsuiting is?waarom is zij nooit een afnemer geweest van dit bijzonder goed?en hoe leg ik haar uit dat TG waarschijnlijk om het uiten van zijn mening is vermoord?ik heb tegen haar gezegd dat GV weleens wat schreef als 1 of andere turk zijn vrouw in de naam van eerwraak heeft doodgeschoten.GV zou dan schrijven dat moslims gek zijn enzo.ik denk wel dat ik haar vanavond nog kan uitleggen wat vrijheid van meningsuiting inhoudt.



Lâle

Citaat van: Ayuda op 02/11/2004 om 18:09:03

Inderdaad, er wordt altijd enorm ophef gemaakt hier als er kritische dingen over Marokkanen in de media verschijnen (og het nou een goede of een slechte reportage is), positieve publiciteit die er echt is wordt vaak doodgezwegen of cynisch benaderd.

Je hebt gelijk. Veel mensen zijn nou eenmaal goed in selectief lezen en luisteren. Slechte eigenschap!
Als ze iets goeds publiceren is het hielenlikkerij, is het slecht, dan zijn het rascisten. Het is ook moeilijk als je continu negatief in het nieuws komt, maar benadruk dan juist de positieve dingen.