Theo van Gogh echt dood?

Gestart door abrid, 02/11/2004 om 10:13:42

Isefrawen



en toch snap ik nog steeds die krampachtigheid niet... waarom zou ik me schuldig moeten voelen en waarom zou ik moeten aantonen dat ik berouw toon?????

willen ze anders een oorlog beginnen?

nogmaals ik vind de moord laf en dat is geen manier om de"islam' te verdedigen als je denkt dat ie aangevallen wordt...

ik snap deze hetze niet van de media om te zien of de marokkaanse fora berouw toont? moet ik nu voor de hollanders gaan knielen en om vergiffenis vragen?

suck my feet!!

Anir

Goed 1980,
zou je dat bericht naar de kranten willen sturen namens Imazighen?

miss.F.

#137
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 16:38:38


en toch snap ik nog steeds die krampachtigheid niet... waarom zou ik me schuldig moeten voelen en waarom zou ik moeten aantonen dat ik berouw toon?????

willen ze anders een oorlog beginnen?

nogmaals ik vind de moord laf en dat is geen manier om de"islam' te verdedigen als je denkt dat ie aangevallen wordt...

ik snap deze hetze niet van de media om te zien of de marokkaanse fora berouw toont? moet ik nu voor de hollanders gaan knielen en om vergiffenis vragen?

suck my feet!!

Ik ben het geheel met je eens!! anderen hoeven NIET veroordeeld te worden voor de daad van een of andere sukkel die je niet eens kent

cinderella

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 16:38:38


en toch snap ik nog steeds die krampachtigheid niet... waarom zou ik me schuldig moeten voelen en waarom zou ik moeten aantonen dat ik berouw toon?????

willen ze anders een oorlog beginnen?

nogmaals ik vind de moord laf en dat is geen manier om de"islam' te verdedigen als je denkt dat ie aangevallen wordt...

ik snap deze hetze niet van de media om te zien of de marokkaanse fora berouw toont? moet ik nu voor de hollanders gaan knielen en om vergiffenis vragen?

suck my feet!!


ik vind dat je absoluut gelijk hebt!


Anir

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 16:38:38


en toch snap ik nog steeds die krampachtigheid niet... waarom zou ik me schuldig moeten voelen en waarom zou ik moeten aantonen dat ik berouw toon?????

Omdat Nederlanders praten over "Marokkanen". De moordenaar is 'Marokkanen".
Nederlanders moeten weten dat Marokkanen dit niet aanvaarden.

miss.F.

Citaat van: Anir op 02/11/2004 om 16:41:20
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 16:38:38


en toch snap ik nog steeds die krampachtigheid niet... waarom zou ik me schuldig moeten voelen en waarom zou ik moeten aantonen dat ik berouw toon?????

Omdat Nederlanders praten over "Marokkanen". De moordenaar is 'Marokkanen".
Nederlanders moeten weten dat Marokkanen dit niet aanvaarden.

Men zou op voorhand meoten weten dat een dergelijk daad niet spoort ongeacht wie het op zijn geweten heeft!!!!!!

Isefrawen

Citaat van: Anir op 02/11/2004 om 16:41:20
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 16:38:38


en toch snap ik nog steeds die krampachtigheid niet... waarom zou ik me schuldig moeten voelen en waarom zou ik moeten aantonen dat ik berouw toon?????

Omdat Nederlanders praten over "Marokkanen". De moordenaar is 'Marokkanen".
Nederlanders moeten weten dat Marokkanen dit niet aanvaarden.

ja dus? elk normaal mens zal dit niet aanvaarden? welke gemeenschap tolereert er nou fysiek geweld?

VS

Citaat van: student1980 op 02/11/2004 om 16:34:33
Knijpen had geen zin meer

Bij het horen van de morbide moord op de cineast Theo van Gogh bekroop mij een afschuwelijk gevoel. Een afkeurend gebaar naar de idioot die wapens nodig heeft. Vrijwel direct sloeg dit om naar de volgende vragen. Wie haalt dit in zijn hoofd? Hoe is het mogelijk dat Theo van Gogh van zijn fiets af kan worden geschoten? Waarom wil iemand zo ver gaan? En toen dezelfde angstige vraag van een paar jaar terug bij de moord op Fortyn, ‘Het zal toch geen moslim zijn?’. Of beter gezegd, ‘Het zal toch geen Marokkaan zijn?’ Niet lang daarna werd mijn vrees bevestigd. De verdachte is een 26-jarige man met de Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit. De angstdroom was geen nachtmerrie. Knijpen had geen zin meer.
Job Cohen sprak gister op het NOS journaal over het grondrecht, vrijheid van meningsuiting. Een beginsel waar iedereen trots op is. Dit grondrecht geeft ons de kans van elkaar te leren. Men hoeft het niet met elkaar eens te zijn en dat maakt de vrije opinie ook godzijdank mogelijk. Morele ontwikkeling is de grote winst die hier uit te behalen valt. Vaak is de Marokkaanse gemeenschap verweten het grondbeginsel niet principieel te gebruiken. Alleen schreeuwen wanneer het je uitkomt. Ook Theo van Gogh deelde deze mening. Hij vond het bizar dat er zo weinig kritiek kwam op de aanslagen van de Twin Towers. Daarom mijn volgende schreeuw.
Een moord is een moord. Het maakt niet uit wie deze pleegt. Het beroven van iemands leven is iets waar de mens met gezond verstand geen goed woord voor over heeft. Toch besef ik dat met deze gebeurtenis een nieuwe episode moet aanbreken. We zijn toe aan een breuk. In dit geval gaat ‘we’ over de Marokkanen. Er moet iets veranderen. Het gaat niet langer zo. Daarom dit stuk. Wij spreken ons uit tegen al diegene die welke vorm van radicale islam willen overdragen Wij zijn het zat om met deze extremisten vergeleken te worden. Onze ideeën komen overeen met die van de liberale staat en niet met die van onderdrukking.
In dit land zijn we geboren. In dit land horen we thuis. In dit land zijn we wie we zijn. Dit zullen wij ons niet laten afnemen door een stelletje bekrompen personen. Een Halt moet er toegeroepen worden tegen de ongeletterde die de letter gebruiken om de wereld kapot te maken. We weten dat het grootste gedeelte van de Marokkanen zal spuwen op de moord. Maar spuw nu met echte spuug. Laat dit niet over je kant gaan. Geef de ratten geen kans om het leven hier kapot te maken. Protesteer hier tegen. Kom hier tegen in verzet.

Wat heb je in gedachten? Een demonstratie of iets van die aard?

Anir

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 16:43:06


ja dus? elk normaal mens zal dit niet aanvaarden? welke gemeenschap tolereert er nou fysiek geweld?
Volgens Theo van Gogh zelf en volgens NOVA en volgens de Nederlanders zijn alle moslims slecht en terrorsiten. Veel Marokkanen hebben het ook over 'Joden zijn slecht".

Volgens Deze mensen zijn moslims geen normaal mensen. We moeten laten merken dat we niet allemaal dezelfde zijn als Hey.

miss.F.

Citaat van: Anir op 02/11/2004 om 16:47:01
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 16:43:06


ja dus? elk normaal mens zal dit niet aanvaarden? welke gemeenschap tolereert er nou fysiek geweld?
Volgens Theo van Gogh zelf en volgens NOVA en volgens de Nederlanders zijn alle moslims slecht en terrorsiten. Veel Marokkanen hebben het ook over 'Joden zijn slecht".

Volgens Deze mensen zijn moslims geen normaal mensen. We moeten laten merken dat we niet allemaal dezelfde zijn als Hey.

als je van jezelf weet dat jij spoort, hoef je anderen hiervan niet te overtuigen

Isefrawen

Citaat van: Anir op 02/11/2004 om 16:47:01
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 16:43:06


ja dus? elk normaal mens zal dit niet aanvaarden? welke gemeenschap tolereert er nou fysiek geweld?
Volgens Theo van Gogh zelf en volgens NOVA en volgens de Nederlanders zijn alle moslims slecht en terrorsiten. Veel Marokkanen hebben het ook over 'Joden zijn slecht".

Volgens Deze mensen zijn moslims geen normaal mensen. We moeten laten merken dat we niet allemaal dezelfde zijn als Hey.

ja en? dan moet ik mij gaan zitten verdedigen voor een paar malloten die niet sporen? iedereen heeft het recht op een mening... ook theo en ook de marokkanen zelf die tegen elke vorm van rechtse populistische aanteigingen zijn... extremisten niet meegerekend...

men moet ook niet vergeten dat er veel marokkanen vermoord zijn door deze zelfde rascisten... waarom kregen die toendertijd geen stille tochten? ik ga hier zo echt over mijn nek


student1980

Nu dus echt wel!

Wie heeft het over stille tochten?

VS

Citaat van: Anir op 02/11/2004 om 16:47:01
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 02/11/2004 om 16:43:06


ja dus? elk normaal mens zal dit niet aanvaarden? welke gemeenschap tolereert er nou fysiek geweld?
Volgens Theo van Gogh zelf en volgens NOVA en volgens de Nederlanders zijn alle moslims slecht en terrorsiten. Veel Marokkanen hebben het ook over 'Joden zijn slecht".

Volgens Deze mensen zijn moslims geen normaal mensen. We moeten laten merken dat we niet allemaal dezelfde zijn als Hey.
Kom op zeg. Waar heb je de afgelopen drie jaar gezeten? Ik weet niet hoe vaak organisaties en personen aangeschoven zijn om dit soort dingen af te keuren. Denk je nou echt dat dat iets zal veranderen aan het beeld dat mensen van de groep heeft? De opinie van de gemiddelde Nederlander zal zijn dat jij dan maar een uitzondering bent.

miss.F.

#148
Citaat van: student1980 op 02/11/2004 om 16:51:33
Nu dus echt wel!

Wie heeft het over stille tochten?

nou d'r wordt er al 1 geoganiseerd om half 8 vanavond

Anir

Citaat van: VerbalSmaeel op 02/11/2004 om 16:53:06
Kom op zeg. Waar heb je de afgelopen drie jaar gezeten? Ik weet niet hoe vaak organisaties en personen aangeschoven zijn om dit soort dingen af te keuren. Denk je nou echt dat dat iets zal veranderen aan het beeld dat mensen van de groep heeft? De opinie van de gemiddelde Nederlander zal zijn dat jij dan maar een uitzondering bent.
Veel Nederlanders hebben een hekel aan de Marokkanen en met deze incident, zal dit aantal nog groter worden.
De opinie van "de gemiddeld Nederlander". Wat is gemiddeld Nederlander.?
Haters van de Marokkanen en Moslims zullen stijgen en we zijn degenen die door de media worden aangevallen en we zijn degenen die geen werk krijgen.