arabieren.....joden....ameriqia  ???

Gestart door Masja, 29/10/2003 om 17:25:53

ra3kiah

CiteerDe wereld (realiteit) is voor velen moeilijk te begrijpen.

Om te beginnen dient men een onderscheit te maken tussen tussen Joden en Israeliten ( inwoners van Israel). En verder moet je niet vergeten dat heel veel Joden en Israeliten tegen de politiek van Israel zijn.  

Mischien moet je beter lezen..

ra3kiah

CiteerDan heb ik het niet over alle joden natuurlijk, maar over degene die de tanks besturen, die de wapens dragen en die de opdrachten geven.

ighes

Citeer

Goedzo jij denkt nog een beetje na, maar mijn reactie was vooral op de persoon die het onderstaande heeft geschreveng.

-------------------------------------------------------------
joden??? ik heb het niet zo met joden van mij mogen ze allemaal neergeschoten worden, inclusief bush!!!!

Â 

ra3kiah

haar kennende doet zij geen vlieg kwaad. en dat weet jij ook.

Goner

Zij niet. Maar een zwak iemand die deze woorden leest kan onder invloed van dergelijke woorden wel degelijk kwaad aanrichten. Of een lezer kan een beeld krijgen van Moslims (allemaal gewelddadige racisten) dat niet klopt.
Aan het uitvoeren van zonde denken (in dit geval het doden van mensen) heeft op zich al een slechte invloed op je Ziel/Zijn. Men doet er dus ook zichzelf geweld mee aan. Dat mag niet.

De tong (of zoals hier via het toetsenbord) is het gevaarlijkste orgaan van het lichaam, en het moeilijkst te bedwingen van al.

Groetjes, Monique

Dora

WATTTT, wordt er over mij geroddeld..ighes wat moet je nou weer???....waarom heb ik het recht niet om zo over de joden te denken (al is het heus niet zo ernstig als jullie allen denken),en jij wel over de moslims...

triest geval!!!

te_kaihau

lopende_lach, er wordt niet over je geroddeld. Er wordt -terecht- kritiek geleverd op jou simplistische domme en zelfs gevaarlijke statement dat alle joden dood zouden moeten.
Het verbaast me elke keer weer hoe er op dit forum continu geklaagd wordt dat alle Nederlanders alle Marokkanen over een kam scheren, vooroordelen hebben, en natuurlijk het continu op dé Marokkaan gericht heeft, terwijl er tegelijkertijd zulke belachelijke dingen geroepen worden als "alle joden moeten dood". Jij denkt dat jij het recht hebt om te bepalen wie dood moet en wie mag blijven leven?
Denk je dat je Allah zelf bent ofzo???

Enkel en alleen omdat iemand een bepaalde afkomst of religie heeft??? Weet je waar dat soort denkbeelden tot leiden? Tot de ernstige misdaden in de mensheid: genocide.
kijk hier maar eens als je je daarin wilt verdiepen http://www.ess.uwe.ac.uk/genocide/

Als je wilt discussieren, prima, graag. Als jij ons je opvatting over arabieren, joden en america wilt laten weten, ook graag. Maar doe dat dan wel inhoudelijk, met argumenten, op een manier dat anderen daar ook met inhoudelijke argumenten op kunnen reageren.

Dora

luister mevrouw wijsneus,
de joden die tegen de islam stijden zijn voor mij vijanden en van mij mogen ze allen dood ja. als zij denken de islam aan te kunnen aanvallen zonder verdediging en aanvallen van de moslims dan hebben ze het goed mis. wie een sterke imaan heeft doet dit dan ook voor Allah.

en ga zoiets aub niet vergelijken met de discriminatie door hollanders tegen de allochtonen....hierboven is er sparake van religie, het woord van Allah...dat is niet te vergelijken met jou kut marokkaan gedacht.

Goner

Van hoeveel ongelovigen heb jij de aarde al gezuiverd?
Heb je al een wapenvergunning? Of wou je klein beginnen, met een vleesmes van de Marskramer ofzo?

Dora

ikke, nehhhh ik begin eerst met jullie een kans geven om het te begrijpen. daarom al mijn recitaties....

Goner

Citeerikke, nehhhh ik begin eerst met jullie een kans geven om het te begrijpen. daarom al mijn recitaties....

Aardig van je. Hoeveel tijd heb ik, voor je me religieus wegzuivert?

Dora

CiteerAardig van je. Hoeveel tijd heb ik, voor je me religieus wegzuivert?
heb zo mijn dagen ;)....tijd??, weet dat aan kennis geen tijd is vastgebonden.

Masja

hahahahahahaha..echt schattig, al die uitspraken
humor....lachen.......dáár draait het om, dát maakt het leven leuk,toch?

te_kaihau

Citeerluister mevrouw wijsneus,
de joden die tegen de islam stijden zijn voor mij vijanden en van mij mogen ze allen dood ja. als zij denken de islam aan te kunnen aanvallen zonder verdediging en aanvallen van de moslims dan hebben ze het goed mis. wie een sterke imaan heeft doet dit dan ook voor Allah.

mevrouw wijsneus? hahaha jij bent grappig.
nu terug naar serieuze zaken. Waarom ga jij er vanuit dat alle joden tegen de islam strijden? (op jouw moordlustige gedachtes ga ik uberhaupt niet meer in. overigens denk ik dat als Allah mensen dood wil hebben, Hij daar zelf wel voor kan zorgen, ipv het aan mensen overlaten, aangezien die nogal makkelijk de verkeerde dood maken. En tja, als mensen dood zijn kun je ze ook niet meer bekeren... maar dit terzijde).

De oorlog in het midden oosten is in essentie niet een religieuze oorlog, het is een politieke oorlog. het is niet zo dat de joden israel heb ingepikt na WOII, het is ze gegeven door de Engelsen en Amerikanen, als een soort goedmakertje voor de Holocaust. De 'dit mag nooit meer gebeuren'-gedachte ligt hieraan ten grondslag: als we de joden een eigen land geven, dan hebben ze in ieder geval een plek op aarde waar ze veilig zijn. De eerste zionisten wilden overigens helemaal niet per se Israel als land, zij zijn nog druk bezig geweest om een stuk land in ik geloof Afrika te kopen. Zij wilden gewoon een land hebben waar ze veilig waren. in de tijd dat het zionisme ontstond waren joden in veel, vooral oost-europese, landen het slachtoffer van pogroms.

Terug naar Israel. Dit land is dus aan de jogen gegeven om het schuldgevoel van de Britten en de Amerikanen te sussen, er verder geen aandacht aan schenkend dat er al mensen woonden in dat gebied: de Palestijnen. Dat die zich zijn gaan verzetten tegen de komst van de nieuwkomers is niet zo verwonderlijk, opeens werden zij gedwongen hun gebied aan een ander volk te geven! De omringde Arabische landen zagen de komst van een joodse staat ook niet zitten en begonnen de Palestijnen te bewapenen, zo nog meer olie op het vuur gooiend. Maar op het moment dat Palestijnen massaal gingen vluchten gaven (en geven) ze nog steeds niet thuis. Hoeveel Arabische landen zijn er die Palestijnse vluchtelingen een fatsoenlijk huis geven, een paspoort, een kans om dan in ieder geval iets anders op te bouwen???? Ze schreeuwen om het hardst als hun 'moslimbroeders' worden aangevallen, maar als diezelfde moslimbroeders om andere dan militaire hulp komen vragen geven ze niet thuis.

De oorlog in het midden oosten wordt voor een groot deel in stand gehouden door Amerika. De gigantische joodse lobby, allemaal mensen die gevlucht zijn voor de pogroms in het begin van de 20ste eeuw en de Holocaust, blokkeert elke mogelijkheid om hard op te treden tegen Israel. De ironie van het hele verhaal is dat de staat die opgericht is uit de 'dit nooit weer gedachte' zelf nu een onderdrukkende tiran geworden is, die de Palestijnen de meest verschrikkelijke dingen aan doet. Palestijnen vechten niet voor de islam, ze vechten voor hun voortbestaan

Dora

ik heb je stuk niet helemaal gelezen (heb net een drukke dag achter de rug) en kan het niet aan om nog zo'n tekst te lezen. goed wat ik eraan wil toevoegen is dat ik misschien een beetje verkeerd ben overgekomen bij de meeste. inderdaad heb me een beetje extreem uitgedrukt maar zoals de meeste die mij kennen weten dat ik geen voorstander ben van geweld. mijn punt is dat als men HET geloof wil aanvallen , men met alle macht zich moet verdedigen al eist dit mensen levens. natuurlijk ben ik tegen onschuldigen die gedood worden. maar kan je dat voorkomen in een oorlog???, kan je je wapen zo instaleren dat het alleen de schuldigen zal treffen?? nee natuurlijk niet!!!.

goed zoals het in de Qo'raan staat geschreven;
"in naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle.
zeg; "O gij ongelovigen, ik bid niet aan wat gij aanbidt.
noch gij bid aan wat ik aanbid. noch wil ik aanbidden wat gij aanbidt. nochmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid. derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst". *al-Kafiroen(109)*