arabieren.....joden....ameriqia  ???

Gestart door Masja, 29/10/2003 om 17:25:53

Masja

ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen,jongens, maar goed,
waar ik heel nieuwsgierig naar ben is dit:
jullie zijn erg fel gekant tegen de arabieren,we weten natuurlijk ook waarom, maar wat ik wilde weten is.        1. hoe staan jullie tegenover de israelpolitiek (ook een  volk wat na 2000 jaar zijn land terug heeft)en de palestijnen (arabieren dus, die in een moeilijke positie verkeren en geen land meer hebben)
2.hoe staan jullie tegenover de amerikanen ( die zich overal mee bemoeien en aan de wereld willen laten zien dat ze "alleen maar" volkeren willen bevrijden v.e. slecht regime, natuurlijk een dekmantel voor eigenbelangen)
hoe combineren jullie dat?

Dora

#1
kijk je moet weten dat wij imazighen fel zijn tegenover de arabieren die ons land hebben afgepakt en ons niet eens erkennen. ik persoonlijk heb genoeg arabische vrienden en zelfs familie.

denk niet dat ik een arabierenhater ben..helemaal niet..ik schrijf mijn gedichten en heb zo mijn denkwijze over de imazighen maar dat wil niet zeggen dat ik radicaal ben.
ik kan het niet eens..omdat ik zoveel goede arabieren ken.

het gaat ons meer om de politiek en de geschifte arabieren daar in marokko, algerije, tunesie enz enz *noordafrikaanse landen*.

joden??? ik heb het niet zo met joden van mij mogen ze allemaal neergeschoten worden, inclusief bush!!!!

Masja

#2

Citeerkijk je moet weten dat wij imazighen fel zijn tegenover de arabieren die ons land hebben afgepakt en ons niet eens erkennen. ik persoonlijk heb genoeg arabische vrienden en zelfs familie.

dat wist ik al, ik ken de geschiedenis,maar...

denk niet dat ik een arabierenhater ben..helemaal niet..ik schrijf mijn gedichten en heb zo mijn denkwijze over de imazighen maar dat wil niet zeggen dat ik radicaal ben.
ik kan het niet eens..omdat ik zoveel goede arabieren ken.

heb ik ook nooit gedacht

het gaat ons meer om de politiek en de geschifte arabieren daar in marokko, algerije, tunesie enz enz *noordafrikaanse landen*.

joden??? ik heb het niet zo met joden van mij mogen ze allemaal neergeschoten worden, inclusief bush!!!!

ja maar ik heb er genoeg gezien die wél haat koesteren tegen àlle arabs, heb ik zelf geen problemen mee, ik probeer onbevooroordeeld te blijven
waarom mogen de joden van jou doodgeschoten worden? wel radicaal dus ( over bush praat ik niet eens, die kan de pot op)
het joodse volk is 2000 j. geleden hun land uitgezet, ze mochten er niet eens blijven
oke, nu hebben ze hun land terug over de rug v.d. palestijnen, die nu op hun beurt weer geen land hebben en zo ga je maar door, wat ik al eerder zei:what comes around always goes around, en dat geldt niet alleen in individueel opzicht maar ook per volk ,natie etc.
ben benieuwd naar de andere reacties

bye walking-lach  groetjes  

ozl13

(...)
waarom mogen de joden van jou doodgeschoten worden? wel radicaal dus ( over bush praat ik niet eens, die kan de pot op)
het joodse volk is 2000 j. geleden hun land uitgezet, ze mochten er niet eens blijven
oke, nu hebben ze hun land terug over de rug v.d. palestijnen, (...)

>> Na de tweede wereldoorlog verkeerden joden weer in een diaspora (wereldwijd verspreid zonder thuis). In landen als de Verenigde Staten en Groot-Brittanië waren ze niet welkom. Via een heel vuil politiek spel mocht men de bastaardstaat Israël oprichten.
Echter Israël bestaat niet, dit is altijd Palestina geweest en nog steeds.
Je moet een verschil kunnen maken tussen zionisten (orthodoxe, extreem-nationalistische joden) en het joodse volk. De meeste mensen onder het joodse volk willen in vrede leven met Palestijnen, maar die hebben het niet voor het zeggen. Het zijn de zionisten die de touwtjes in handen hebben en altijd onder één hoedje met Amerika spelen, koesteren het idee van een Palestijnse genocide. Palestijnen die al sinds de jaren veertig onder erbarmelijke omstandigheden in kampen zijn opgesloten, kinderen die worden vermoord, complete dorpen en steden die met de grond gelijk worden gemaakt voor joodse nederzettingen, ...  
Wat een bepaalde Duitse dictator in 1933-45 klaarspeelde met de joden, zo zouden de zionisten dat op hun beurt weer willen klaarspelen met de Palestijnen.
Sharon en Bush houden hun ergste bloedhonden nog in het gareel... alhoewel.

Masja

#4

Citeer(...)
waarom mogen de joden van jou doodgeschoten worden? wel radicaal dus ( over bush praat ik niet eens, die kan de pot op)
het joodse volk is 2000 j. geleden hun land uitgezet, ze mochten er niet eens blijven
oke, nu hebben ze hun land terug over de rug v.d. palestijnen, (...)

>> Na de tweede wereldoorlog verkeerden joden weer in een diaspora (wereldwijd verspreid zonder thuis). In landen als de Verenigde Staten en Groot-Brittanië waren ze niet welkom. Via een heel vuil politiek spel mocht men de bastaardstaat Israël oprichten.
Echter Israël bestaat niet, dit is altijd Palestina geweest en nog steeds.
Je moet een verschil kunnen maken tussen zionisten (orthodoxe, extreem-nationalistische joden) en het joodse volk. De meeste mensen onder het joodse volk willen in vrede leven met Palestijnen, maar die hebben het niet voor het zeggen. Het zijn de zionisten die de touwtjes in handen hebben en altijd onder één hoedje met Amerika spelen, koesteren het idee van een Palestijnse genocide. Palestijnen die al sinds de jaren veertig onder erbarmelijke omstandigheden in kampen zijn opgesloten, kinderen die worden vermoord, complete dorpen en steden die met de grond gelijk worden gemaakt voor joodse nederzettingen, ...  
Wat een bepaalde Duitse dictator in 1933-45 klaarspeelde met de joden, zo zouden de zionisten dat op hun beurt weer willen klaarspelen met de Palestijnen.
Sharon en Bush houden hun ergste bloedhonden nog in het gareel... alhoewel.

de joden leven al sinds het jaar 0 in diaspora,
het is waar dat joden en palestijnen 2000 j. in vrede hebben samengeleefd, maar de joden die daar allang zo leven, óf de europese joden is een heel verschil!
de ellende is begonnen voor tijdens en na de w.w.2
 toen europese joden massaal daarnaar toe begonnen te trekken (uit noodzaak)
de europese jood heeft door de eeuwen heen de europese mentaliteit aangenomen, en is dus anders
en wat daar nu gebeurd (in samenwerking met amerika,die hypocriet)is heel triest en onrechtvaardig, maar heb je ooit wel eens iets rechtvaardigs gezien in deze wereld?

ik niet

ozl13

#5
azul Masja,

het is waar dat joden en palestijnen 2000 j. in vrede hebben samengeleefd, maar de joden die daar allang zo leven, óf de europese joden is een heel verschil!

>> Interessant! Wil je me daar iets meer over vertellen?

en wat daar nu gebeurd (...)is heel triest en onrechtvaardig, maar heb je ooit wel eens iets rechtvaardigs gezien in deze wereld?
ik niet

>> Voor rechtvaardigheid hebben mensen altijd moeten vechten, op kleine schaal en grote schaal. Machthebbers houden niet van rechtvaardigheid, dan zouden ze hun macht verliezen. Er is toch zo´n uitspraak als: ´Hou jij ze dom, dan geef ik ze te vreten?´
Rechtvaardigheid? Op deze wereld lijkt dat haast een onbereikbaar ideaal. Maar op de Dag des Oordeels wordt absolute Rechtvaardigheid gesproken.

Masja

#6
hai   nou, wat ik dus zei, de europese jood heeft de europese mentaliteit, en is dus veel hebzuchtiger dan de jood die al zoveel eeuwen in alle eenvoud heeft samengeleefd met de palestijn in palestina
zo simpel ligt dat eigenlijk
naderhand is ameriqia er met zijn bemoeizuchtige snuit bij gekomen, want die zijn dol op eigenbelangen en altijd onder een dekmantel

Jackal

#7

Citeerik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen,jongens, maar goed,
waar ik heel nieuwsgierig naar ben is dit:
jullie zijn erg fel gekant tegen de arabieren,we weten natuurlijk ook waarom, maar wat ik wilde weten is.        1. hoe staan jullie tegenover de israelpolitiek (ook een  volk wat na 2000 jaar zijn land terug heeft)
de joden hebben het land van de Palestijnen op een illegale manier AFGEPAKT, zij hadden geen land!!
en hoe ik tegenover de israel-politiek sta?
als ik het met hun eens zou zijn, dan verklaar ik indirect dat ik een monster ben, daar de zionisten onmenselijke praktijken hanteren,
ze spreken altijd van een zekere term 'holocaust' maar wie kan bevestigen dat er inderdaad 6.000.000 joden zijn gedood, volgens mij hebben ze er niet eens 100 gedood,
en dankzij deze POLITIEKE term ('holocaust') genieten zij immuniteit op elk gebied en dat is de reden waarom de joden erger handelen dan dieren



p.s.: neen, ik ben geen negationist !!!

Goner

#8
Maar als je schrijft dat er maar 100 Joden zijn gedood in  de Holocaust, dan ontken je deze toch?
Dan wek je toch op zijn minst de indruk negationist te zijn?
Of vergis ik me?

ozl13

Mij begint al een lampje te branden (reactie op Masja).

Alles wat Amerika aanraakt, wordt verpest. Imperialisme gaat onophoudbaar, medogenloos, over lijken.

Bekijk eens wat kille cijfers (zomaar een greep uit de geschiedenis)
slachtoffers WW 2 (1933-1945): ± 60 miljoen
slachtoffers Stalin-tijdperk (1929-1953): ± 20 miljoen
slachtofers Pol Pot-regime (Cambodja) : ± 2 miljoen
slachtoffers Franse bezetting Algerije : ± 1 miljoen
slachtoffers    "       "     Marokko : hoeveel?

Ik ben bang dat we nooit wijzer zullen worden.

Yidir__

#10
Azul,

De heethoofden die in de ban zijn van het Midden Oosten politiek en zich daarvoor willen opkomen, moeten dat vooral op hun eigen terrein doen. Betrek daar niet de hele gemeenschap Imazighen bij. Imazighen hebben hun eigen mening over wat er in de wereld afspeeld. En niet de mening kopieren van Jazeera, CNN of AEL.

Leugens zijn:
Imazighen zijn Arabieren haters.
Imazighen zijn Joden haters.

Feit is :
Imazighen zijn tegen het arabische nationalisme en het zionisme die het palestijnse volk onderdrukt.

Zie verklaring van Imazighen uit Nador, Marokko:

http://www.tawiza.nl/content/actueel.php?id=75&igg=actueel


D wenni netta,

Yidir

ozl13

Beste Jackal,
 
(...) ze spreken altijd van een zekere term 'holocaust' maar wie kan bevestigen dat er inderdaad 6.000.000 joden zijn gedood, volgens mij hebben ze er niet eens 100 gedood,
(...)
>> Begrijp me niet verkeerd wat ik je nu zeg, maar heb jij weleens een vernietigingskamp bezocht waar massagraven liggen waar joden, zigeuners, communisten, mensen van slavische afkomst -met duizenden tegelijk- in werden geworpen? Je proeft daar een bittere smaak die dood heet en niets dat je meer invalt.  

en dankzij deze POLITIEKE term ('holocaust') genieten zij immuniteit op elk gebied en dat is de reden waarom de joden erger handelen dan dieren
>> Je moet wel een verschil maken tussen joden en zionisten. De laatste groep zit in het complot met Amerika, zij voeren zo vaak als het kan de term Holocaust aan (hoever kan misbruik gaan?) om Palestijnen het liefst in zijn geheel uit te roeien.
Zionisten zijn de beesten, denk maar niet dat de gemiddelde jood gelukkig is wat zijn politieke leiders en zijn leger klaar krijgen.

massalaam

Masja

#12
jackal, het is natuurlijk wel zo dat de joden geen andere keus meer hadden dan terugkeren naar hun oorspronkelijke land v. herkomst, ook al is dat lang geleden
wat ze meegemaakt hebben is echt- echt gebeurt, zeker weten!
al vóór ww 2 werden ze op een vreselijke manier behandeld, en trouwens al vanaf het begin v.d. jaartelling, al die pogroms...in ÁLLE landen, zelfs in het toenmalige perzie ,
maar dat is natuurlijk geen excuse om weer op hún beurt de palestijnen hun land af te pakken en ze slecht te behandelen
wat daar gebeurt klpot gewoon niet
over de amerikanen wil ik het nog niet eens hebben met hun corrupte geest en altijd de reddende engel spelen als dekmantel voor hun eigenbelangen

Lâle

#13
Maar wat ozl13 zegt is wel waar; eigenlijk moet je het hier niet over joden hebben maar over de Israelische regering. Het volk heeft hier niets mee te maken, die staan voor het grootste deel namelijk NIET achter hun regering. Die Sharon, dat is een beest.

Masja

#14

CiteerMaar wat ozl13 zegt is wel waar; eigenlijk moet je het hier niet over joden hebben maar over de Israelische regering. Het volk heeft hier niets mee te maken, die staan voor het grootste deel namelijk NIET achter hun regering. Die Sharon, dat is een beest.

samen met die andere clown, hoe heet ie...?   bush-bush