Hoofdmenu

Anti AEL

Gestart door Roos1980, 15/07/2003 om 01:07:01

Yoba

#15
Beste Imazighen Azul FELAWEN,

Het is weer een heel mooie gelegenheid om nieuwe ideeën, nieuwe mensen tegen te komen en wij zullen ook altijd imazighen voor elkaar zijn,

Laatste tijden heeft dit onderwerp rond wat wordt AEL genoemd veel tijd genomen, het draait over een verschijnsel dat op het verkeerde moment is gekomen. In het begin heeft dat mijn aandacht heel erg aangetrokken maar niet in positieve zin natuurlijk,ik ben gewoon heel nieuwsgierig over dat onderwerp. Maar op een gegeven moment vroeg ik me af of AEL de hele aandacht van de nederlandse media verdient? en waarom juist op dit moment ? en wat kan AEL voor mij betekenen als Amazigh en wij ook allemaal als imazighen? en voor dat ik AEL ga volgen moet ik eerst deze vragen beantwoorden maar ik moet wel mijn emoties uitschakkelen en niet achter een bepaald religie aanlopen want ze leiden allemaal tot een verkeerd besluit.
AEL is een verzameling van een aantal straat jongens net als katten en honden die probeert de politiek in te gaan maar via een verkeerde deur, en waarom niet als  ze straks eisen dat ze de geschiedenis willen ingaan. een - politieke partij zonder enige doel en dat zal ook me niet straks verbazen als hij de draden van de juiste politiek verliest.De leider ABOU DAJAJA en zo noem ik hem altijd om zijn naam goed te onthouden en zijn achternaam DAJAJA spreekt ook voor zich, hij is een arabier met een andere identiteit dan die van ons en als ik hem moet volgen dan verlies ik gewoon want hij heeft niks te bieden, ik vind dat wij niet achter hem aanlopen omdat hij en zijn partij d is opgericht om de belangen van hem zelf en zijn beste vrienden wil behartigen en dat  is hem niet gelukt in belgië vandaar dat hij dat hier in nederlnad probeert te waarmaken en het lijkt me ook onmogelijk hoe sterk en slim hij ook is.

Ik vind het jammer dat hij de marokkanen hier gebruikt aangezien hij uit lebanen komt, en wij moeten het zien als een dreiging maar zo een dreiging van zo een persoon lijkt me niet echt. en wij als imazighen moeten vergeten dat de arabieren het volk van imazighen  uitgerooid hebben en hoe kan dat nou dat zo een arabier iets voor ons kan doen, het lijkt onmogelijk om dit feit te accepteren AEL is AEL en hij blijft ook AEL en zijn eindpunt nadert zoals anderen die precies op lijken ....  

AZUL
    
    

ait_touzini

ien sraam gehk a yoba,

Wat jij zegt is waar. Ik vindt dat alle irifiyan you als voorbeeld moeten gebruiken over deze zaak. De AEL zal toch alleen maar de arabische belangen behartigen. De neppe irifiyan die achter abu dajah (hahaha) zijn gewoon een schande voor de Irifiyan. De AEL gebruikt de islam als excuus, om de irifiyan achter hun te krijgen. Daar trappen we niet in Ya imosath (stinkerts) Denk ff na: WANNEER HEEFT EEN MAROKKAANSE ARABIER DE RIF GEHOLPEN: NOOIT!!!! En denk je dat een KUT Libanees (Libanon heeft genoeg problemen)  als abu dajah de riffijnen zal helpen. DAT HELEMAAL NIET! Hij zal eerst zijn broeders helpen:de arabieren. Dus Eethma(BROEDERS), lik de kont van Abu Dajah niet. En doe jullie ( irifiyan) niet voor als Arabieren en wees een echte Riffijn. Als een Tanjaoui of Casaoui enz achter Abu Dajah staat, dan hoeft een ariffie toch ook niet automatisch achter het AEL te staan, alleen omdat mijn zogenaamde landgenoten (Tanjaoui, Casaoui enz)achter het AEL staan. Hun kunnen er voordeel mee halen een Arifie allen tagesath(verlies).

 Gebruik jullie verstand en schuif die Arabieren aan de kant. (ARABIEREN EN IRIFIYAN ZIJN NIET GELIJK)

Wij als Irifiyan moeten eerst een eenheid vormen ipv nu al de konten van de Arabieren te likken.

Dora

#17

CiteerGebruik jullie verstand en schuif die Arabieren aan de kant. (ARABIEREN EN IRIFIYAN ZIJN NIET GELIJK)

Wij als Irifiyan moeten eerst een eenheid vormen ipv nu al de konten van de Arabieren te likken.
nou nou zeg, als je echt je verstand wilt gebruiken dan moet je dat zeker niet op deze manier doen.
natuurlijk ben ik zoals een paar imazighen TEGEN de AEL, maar de enige manier om ze uit te schakelen is om ze eerst te begrijpen en te observeren. door vanaf het begin al te gaan staan schreeuw wat voor honden het zijn komen we geen moer verder.
een wetenschapper zal nooit iets roepen voordat hij het wetenschappelijk bewezen heeft met andere woorden begrepen en bestudeert heeft.

dusik denk juist dat jahjah alle aandacht van ons moet krijgen zodat we aan het eind kunnen zeggen jouw manier van doen is niet de juiste.

ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel

tannemirt l_l

Ariaz

#18
Azul aithma dhsoythma,

Ik heb juist alle teksten een voor een gelezen, van mede-imazighen die reageerden op die tekst van roosje en ik moet toegeven ik ben "trots" op jullie, zoveel intelligentie in jullie Amazigh-hersenen,

I'm proud


Democratie

#19
De kleurencode van AEL

Hebben jullie er eens bij stilgestaan dat elke kleur in het Symbool van Ael (groen, witte cirkel met daarin een rode en zwarte sikkel) een diepere betekenis heeft? Die kleuren groen, wit, rood en zwart stemmen namelijk overeen met de pan-Arabische kleuren zoals die onder andere gebruikt worden in de officiële Baath partijvlag en ook in de Palestijnse vlag. Hier volgt een omschrijving van de originele betekenis van elke kleur:


Rood: de Khawarij was de eerste Islamitische groep die naar voren trad na de moord op kalief Uthman III, zij vormden de eerste republikeinse partij in de vroege jaren van de Islam. Hun symbool was de rode vlag. Arabische stammen die deelnamen in de verovering van Noord Afrika en Andalusië droegen de rode vlag, die tevens het symbool werd van de Islamitische heersers in Andalusië (756 â€" 1355) Tegenwoordig symboliseert het rood de Ashrafs (Sharifians) van de Hijaz en de Hashemites, nakomelingen van de Profeet.

Groen: De Fatimid Dynasty (909-1171), Noord Afrika
De Fatimid dynasty werd gesticht in Marokko door Abdullah Al-Mahdi, ze heerste over gans Noord Afrika. Zij namen groen als hun kleur omdat die de trouw aan Ali, neef van de Profeet, symboliseerde. Die neef was ooit nog in een groen deken gewikkeld en nam daardoor de plaats in van de Profeet om zo een moordpoging te verijdelen.

Wit: De Umayyad Dynasty (661-750), Damascus.
De Umayyads heersten 90 jaar en namen wit als hun symbolische kleur om aan de Profeet’s eerste veldslag in Badr te herinneren. Ze wilden zich ook onderscheiden van de Abbasids, door wit, veeleer dan zwart, te gebruiken als rouwkleur. Mu’awia Ibn Abi Sufian (661-750), stichter van de Umayyad, benoemde zichzelf als Kalief van Jerusalem.

Zwart: De profeet Mohammed (570-632)
In de zevende eeuw, met de opgang van Islam en de daaropvolgende bevrijding van Mekka werden er twee vlaggen gedragen, een zwarte en een witte. Op de witte vlag was geschreven “Er is geen God dan God (Allah) en Mohammed is de profeet van God”
In pre- Islamitische tijden was de zwarte vlag het symbool van wraak; het was de kleur van de hoofddoek zoals die gedragen werd wanneer troepen zich in het oorlogsgeweld stortten. Zowel de zwarte als de witte vlag werden in de Moskee geplaatst tijdens het vrijdagsgebed.
De Abbasid Dynasty (750-1258), heersers van Bagdad, namen zwart als rouwsymbool voor de moord op kennissen van de Profeet en ter nagedachtenis van de slag bij Karbala.


Uit: Mahdi Abdul Hadi, evolutie van de Arabische vlag, Amman, februari 1986

Democratie

#20
De Helden van AEL

Zoals u op de AEL website kunt zien koestert de AEL een grote bewondering voor Nasser. Nasser was lid van een extreem rechtse jeugdbende die in het Egypte van de jaren dertig actief de Nazi's steunden door Joden aan te vallen en te vervolgen. Na de oorlog zorgde Nasser ervoor dat Duitse Nazi's veilig onderdak vonden in Egypte. Die Nazi's werden vervolgens actief ingezet als persoonlijke lijfwacht van Nasser en ook nog bij oa het politie apparaat.

Malcolm X, ook nog zo'n typische AEL-held, was leider van de Nation of Islam. Naar analogie van NOI spreken AEL leden elkaar aan met "broeder" of "zuster". Nation of Islam is echter een racistische organisatie. Zij profileren zich als Moslims, maar zijn het in werkelijkheid niet want hun doctrine is namelijk heel verschillend. Volgens die doctrine maken de zwarten deel uit van een superier buitenaards ras dat via UFO's op aarde terecht kwam. De zwarten worden volgens NOI ook wel "Goden", "het orginele ras" of "de maanmensen" genoemd. Het blanke ras werd dan gecreëerd door een genetisch experiment 6000 jaar geleden, de blanke duivels zouden heersen over de aarde voor 6000 jaar (van toeval gesproken ) waarna ze vernietigd zullen worden door het zwarte ras. Indien ze bij Nation of Islam over de "dag des oordeels" spreken dan bedoelen ze eigenlijk het moment dat de Goden (=zwarten) het volledige witte ras (= duivels) zullen uitroeien waarna er een aards-paradijs gevestigd wordt (=Nation). Vanaf dat moment wordt de aarde voor altijd geregeerd door de zwarten (= Goden)

Ik vraag me dus eigenlijk af of de AEL'ers zelf wel beseffen met welk vuur ze spelen? Weten ze wel wie hun 'helden' zijn? Gelukkig blijft de invloed van de AEL beperkt tot enkele jeugdbendes.

Jackal

CiteerDe Helden van AEL

Malcolm X, ook nog zo'n typische AEL-held, was leider van de Nation of Islam. Naar analogie van NOI spreken AEL leden elkaar aan met "broeder" of "zuster". Nation of Islam is echter een racistische organisatie. Zij profileren zich als Moslims, maar zijn het in werkelijkheid niet want hun doctrine is namelijk heel verschillend. ...

Malcom X had zich toch uiteindelijk afgescheiden van de NOI?
hij werd door leden van NOI gedood, omdat hij toen had ingezien dat NOI verkeerd handelde en zo dus zijn 'eigen weg' ging

en nog iets

de MOSLIMS spreken mekaar altijd aan met 'broeder' of 'zuster', dat is gewoon in het nederlands,
het komt niet van NOI hoor,
ga maar eens na!

moslima

#22

CiteerTja Roos, hoe hard je ook je best doet met je verhalen... helaas, geen van ons zal jou denk ik gelijk geven! Natuurlijk moet AEL iets te bieden hebben, anders zou er niemand lid zijn! Maar ons Imazighen heeft het nikst te bieden, behalve SHIT. En wie wil dat nou? Nou, ikke niet.

Noemy


Hoe kunnen mensen nou zoo verbitterd zijn?!
Ik ben ABSOLUUT voor de AEL! En ik ben ook 100% Tmazight.
Waarom? Heel simpel..omdat zij meer moslim zijn dan de andere politieke partijen. En wat jullie ook proberen te beweren, jullie werken alleen maar tegen jullie zelf.

Jullie moeten blij zijn dat er een MOSLIM (abu Jahja) onder ons is die opstaat en de harde waarheid naar voren brengt, maar Soubhanalah het enige wat jullie doen is rotzooi verspreiden om de AEL zwart te maken bij anderen.

Hoe kunnen jullie zo zijn?!.. Waarom zijn jullie zo?!
Omdat hij(Abu Jahja) toevallig geen Amazigh is?! Wees bij met hem en ontvang hem met open armen!
Hij is onze broeder in de Islam! Wat jullie doen is precies wat de LPF en de VVD willen!

Waarom zijn jullie zo?! Waarom... denk goed na voordat jullie iets doen. Alhamdoelilah zijn er genoeg Imazighen die het wel met de AEL eens zijn. Alhamdoelilah!

Wa Salaam Oealeikoem,

ps. met jullie bedoel ik steeds moslim-Imazighen die tegen de AEL zijn.


moslima

#23

Citeerien sraam gehk a yoba,

Wat jij zegt is waar. Ik vindt dat alle irifiyan you als voorbeeld moeten gebruiken over deze zaak. De AEL zal toch alleen maar de arabische belangen behartigen. De neppe irifiyan die achter abu dajah (hahaha) zijn gewoon een schande voor de Irifiyan. De AEL gebruikt de islam als excuus, om de irifiyan achter hun te krijgen. Daar trappen we niet in Ya imosath (stinkerts) Denk ff na: WANNEER HEEFT EEN MAROKKAANSE ARABIER DE RIF GEHOLPEN: NOOIT!!!! En denk je dat een KUT Libanees (Libanon heeft genoeg problemen)  als abu dajah de riffijnen zal helpen. DAT HELEMAAL NIET! Hij zal eerst zijn broeders helpen:de arabieren. Dus Eethma(BROEDERS), lik de kont van Abu Dajah niet. En doe jullie ( irifiyan) niet voor als Arabieren en wees een echte Riffijn. Als een Tanjaoui of Casaoui enz achter Abu Dajah staat, dan hoeft een ariffie toch ook niet automatisch achter het AEL te staan, alleen omdat mijn zogenaamde landgenoten (Tanjaoui, Casaoui enz)achter het AEL staan. Hun kunnen er voordeel mee halen een Arifie allen tagesath(verlies).

 Gebruik jullie verstand en schuif die Arabieren aan de kant. (ARABIEREN EN IRIFIYAN ZIJN NIET GELIJK)

Wij als Irifiyan moeten eerst een eenheid vormen ipv nu al de konten van de Arabieren te likken.

Waarom praat jij zo verdeelt?!?!

Wij zijn toch allemaal moslims?!?..Zijn wij dan geen broeders en zusters van elkaar..Ik ben ook 100% Tmazight, maar Alhamdoelilah denk ik niet zo als jou!...Alhamdoelilah!

Democratie

CiteerMalcom X had zich toch uiteindelijk afgescheiden van de NOI?
hij werd door leden van NOI gedood, omdat hij toen had ingezien dat NOI verkeerd handelde en zo dus zijn 'eigen weg' ging

en nog iets

de MOSLIMS spreken mekaar altijd aan met 'broeder' of 'zuster', dat is gewoon in het nederlands,
het komt niet van NOI hoor,
ga maar eens na!


Ik denk dat elk individu op zich wel kan uitmaken hoe hij of zij de medemens zal aanspreken. Bij AEL spreken ze elkaar niet enkel met Broeder of zuster aan, ze spreken er ook over Houseniggers, nog zo'n typisch NOI woord. Met housenigger bedoelen ze dan diegene die 'het hier gemaakt hebben' in de zakenwereld of op politiek vlak bij een rivaliserende partij. Dit zijn nu net de mensen waarop je trots moet zijn, niet afgunstig. Met "broeder" en "zuster" bedoelen ze vooral de eigen AEL leden, ook al zijn dat commu's.

Voor wat Malcolm x betreft: Hij is en blijft onafscheidelijk verbonden met de NOI. Het is jammer dat hij  te laat tot inkeer gekomen is want hij heeft een zware prijs betaald maar laat dat een wijze les zijn voor ons allen.

Ik vind de argumentatie van de AEL trouwens grappig. Het is net alsof iedereen die Christen is CDA zou moeten stemmen omwille van de "C" in die naam. Het weze beter om Religie en politiek tot op een zeker niveau gescheiden te houden. Doe je dit niet dan ben je foutief bezig.

Jackal

#25

CiteerIk denk dat elk individu op zich wel kan uitmaken hoe hij of zij de medemens zal aanspreken. Bij AEL spreken ze elkaar niet enkel met Broeder of zuster aan, ze spreken er ook over Houseniggers, nog zo'n typisch NOI woord. Met housenigger bedoelen ze dan diegene die 'het hier gemaakt hebben' in de zakenwereld of op politiek vlak bij een rivaliserende partij. Dit zijn nu net de mensen waarop je trots moet zijn, niet afgunstig. Met "broeder" en "zuster" bedoelen ze vooral de eigen AEL leden, ook al zijn dat commu's.
ben je iemand die bij het AEl was betrokken?



CiteerVoor wat Malcolm x betreft: Hij is en blijft onafscheidelijk verbonden met de NOI.
wat vertel je mij nu?
het is alsof je wil zeggen dat je het alleenrecht bezit (die enkel Allah heeft) om te beslissen wie wat blijft en wie niet!
Malcolm X heeft zich afgescheiden van de NOI!
dus is er GEEN verbondenheid met het NOI!
dit is best wel grappig wat je zegt

CiteerHet is jammer dat hij  te laat tot inkeer gekomen is want hij heeft een zware prijs betaald maar laat dat een wijze les zijn voor ons allen.
men is nooit te laat!,
zeker wat bekeringen betreft!
het gaat zelfs zo ver dat iemand die 60 jaar gezondigd heeft en die op zijn 60ste en 1e dag beslist moslim te worden en dan sterft, dat deze nog  kan (ik zeg kan, omdat enkel Allah dit bepaald)geaccepteerd worden als moslim,
de intentie is dezelfde als de daad zelf
(dit even ter informatie)

CiteerIk vind de argumentatie van de AEL trouwens grappig. Het is net alsof iedereen die Christen is CDA zou moeten stemmen omwille van de "C" in die naam. Het weze beter om Religie en politiek tot op een zeker niveau gescheiden te houden. Doe je dit niet dan ben je foutief bezig.
hier kan ik je wel volgen en heb ik dezelfde bevindingen,
maar ik ben niet de persoon die hierover mag oordelen

allasian

#26
For all Those  AELB I T C H E S and N I G G A Z,het volgende,namelijk;Imazighen zijn heus niet teneinde raad om bij de AEL voor hun  problemen en geschillen aan te kloppen en om hulp vragen.

Klaar,kort en krachtig.

Jackal

#27

CiteerFor all Those  AELB I T C H E S and N I G G A Z,het volgende,namelijk;Imazighen zijn heus niet teneinde raad om bij de AEL voor hun  problemen en geschillen aan te kloppen en om hulp vragen.

Klaar,kort en krachtig.

en toch doen ze dat,
wat ga je er nu aan doen?

allasian

Citeeren toch doen ze dat,
wat ga je er nu aan doen?

Voor alle duidelijkheid de meeste Imazighen zijn tegen de AEL,you should know by now.

Een gezegde;ken je het woordje Akafa??In mijn Awayegherdialect de K uitgesproken als zachte G.
Akafa is dat drijvende dun velletje stolsel aan het oppervlak van een kopje koffie als je het een tijdje laat staan.In elke volk zit er Akafa,dat weg gepleurd moet worden.Wij gooien onze Akafa bij de AEL.

allasian

#29
Broeders zitten in het klooster en zusters in het ziekenhuis