Hoofdmenu

Anti AEL

Gestart door Roos1980, 15/07/2003 om 01:07:01

Roos1980

Ik heb even op dit forum rondgekeken, en wat me opvalt is de haat jegens AEL. Ik wil niemand beledigen, maar nergens wordt deze haat onderbouwd met feiten, eerder met leugens.
Bij voorbeeld;
- Dat de hoofddoekactie een lachertje was en dat er maar 12 mensen op af waren gekomen, waaronder ALLE bestuursleden. En dat er maar 'EEN meisje was met hoofddoek'.
Dit is niet waar, zie De Telegraaf en Utrechts Nieuwsblad van 25-06-2003.
- De AEL zou 'heel hard hebben geroepen' dat ze de Shariawetgeving willen invoeren. Ook dit is niet waar, want op de website van AEL kun je volgens mij lezen dat ze TEGEN het blind invoeren van de Shariawetgeving zijn. Voor de AEL is de Islam een inspiratiebron. Zie het conceptprogramma op www.ael.nl
- Iemand van AEL zou een lijst met namen van de leden hebben verkocht voor 17 duizend euro? Waarom is hier niets over verschenen in de media? Die staan volgens mij ook te springen om de AEL zwart te maken, dit zou een inkoppertje zijn geweest voor hen.....

Willen jullie deze organisatie kapotmaken alleen vanwegen het 'Arabische' in de naam? Kun je je niet beter bezighouden met bestrijding van rascisme en discriminatie van moslims?

Misschien dat iemand het uit kan leggen?


azul02

Azul,

Ik denk dat je leest wat je zelf wilt begrijpen. Met welke ogen heb je de statuten van AEL gelezen?. Het feit dat de leider van AEL en zijn aanhangers namens Marokkanen het woord nemen als Arabieren is voor mij een teken van oorlog. Je bent te jong om alles te begrijpen. Je kan de feiten niet loss zien van de geschiedenis van Noord Afrika. Tot voor kort mochten wij niet eens Tamazight promoten. Arabisering proces is al vanaf de 19de eeuw aan de gang. De plan is het vernietigen van een geschiedenis van een volk. Denk je niet dat wij in vrede hebben geleefd met onze geschiedenis en cultuur, zonder bemoeienis van sommige Arabieren. De schuld geef ik niet aan een onwillekeurig Arabier of gearabiseerde, zij hebben dezelfde problemen als de rest! Kijk maar naar de Arabische regimes, allemaal corrupte dictators.

Wij hadden eigen namen, eigen gewoontes. Tegenwoordig kan je niet eens normaal een Amazigh naam voor je kind geven. Alle dorpen en namen van steden zijn letterlijk vertaald. Tanger was Tinjis, Tittawin is Tetouan geworden. Alle namen met Ait werden Beni. AEL leider wil deze lijn nog continueren. Hij praat over 16 milioen Arabieren in Europa. Waaron zegt ie minstens 14?? milioen Marokkanen of Moslims. Imazighen hebben genoeg werk aan andere dingen. AEL houdt zij alleen maar tegen. De feiten zijn er en de geschiedenis liegt niet.


Je mag wel kritisch zijn maar wel verstand gebruiken. Een paar mooie zinnetjes los je het probleem niet!!!

FFalku

Azul a Roos,

Heb je weleens gekeken op"
maroc.nl, Marokko.nl, maghreb.nl, daar zijn ze juist zeer fel tegen de ael.

En het opvallende: het zijn vooral veel ex leden van de ael, steeds meer mensen vertrekken van de ael.

Aangezien jij zo positief staat tegenover de ael kun je ons misschien uitleggen wat er aan de hand is? waarom gaan mensen van de ael weg, waarom worden leden bedreigd?

Dat zijn mensen die gekozen hebben voor de ael en het nu de rug toekeren, dat is veel belangrijker om je kop over te breken.

Kijk uit naar je uitleg :-)

Roos1980

#3
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu een beetje wat jullie drijfweren zijn. Maar toch vind ik jullie kritiek op de AEL niet echt terecht ik zal uitleggen waarom;
Jahjah heeft tijdens een interview ( Buitenhof meen ik) uitgelegd waarom het Arabische Liga heet en niet Moslimse Liga. Namelijk omdat hij niet automatisch ALLE moslims vertegenwoordigt. Hij vertegenwoordigt dus de Arabieren en alle andere moslims die lid zijn van zijn organisatie (dus net zo goed Surinaamse of Indonesische moslims die lid zijn). Daarom denk ik dat het onterecht is dat jullie denken dat hij in jullie naam spreekt, terwijl jullie je niet door hem vertegenwoordigd voelen.

Ik zal eerlijk zeggen dat ik niets weet over de geschiedenis van de Amazigh. Maar ik denk dat jullie moeten proberen om de situatie in Marokko los te zien van de situatie in NL. Zeg nou eerlijk, denk je echt dat Jahjah zijn leven op het spel zet en anderen hun carrieres omdat ze vanuit Nederland de Amazigh nog verder willen onderdrukken??? Ik denk namelijk van niet. In hun programma staat meen ik ook dat de Amazigen autonomie krijgen in Marokko. Noem nog een bekende Nederlandse politieke beweging die de Amazighen zover tegemoet komt. Over Tjetjenië staat er niets bijv. dus zo slecht komen jullie er niet vanaf hoor bij AEL :-)

Kijk het is heel duidelijk dat er sinds 11 sep. 2001 een ware heksenjacht gaande is tegen moslims, ook in NL. Wat ik goed vind a/d AEL is dat het een partij is die alle moslims verzamelt om samen te strijden tegen discriminatie e.d. Het vertegenwoordigt niet één bepaalde stroming. Wat ik wil zeggen is, moslims verzamel je echt vecht voor je rechten! Je hoeft het niet met alles eens te zijn, maar het domste wat je kunt doen in deze tijd dat de Islam door alles en iedereen wordt aangevallen ook nog eens elkaar afmaken!!! De Israëli's en zo lachen zich helemaal suf om de moslims die elkaar telijf gaan.

Snappen jullie wat ik bedoel???

FFalku

#4

CiteerAzul a Roos,

Heb je weleens gekeken op"
maroc.nl, Marokko.nl, maghreb.nl, daar zijn ze juist zeer fel tegen de ael.

En het opvallende: het zijn vooral veel ex leden van de ael, steeds meer mensen vertrekken van de ael.

Aangezien jij zo positief staat tegenover de ael kun je ons misschien uitleggen wat er aan de hand is? waarom gaan mensen van de ael weg, waarom worden leden bedreigd?

Dat zijn mensen die gekozen hebben voor de ael en het nu de rug toekeren, dat is veel belangrijker om je kop over te breken.

Kijk uit naar je uitleg :-)


Roos je hebt niet gereageerd op de dingen die ik hierboven vroeg!!! Graag uitleg!!!

FFalku

CiteerHallo,
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu een beetje wat jullie drijfweren zijn. Maar toch vind ik jullie kritiek op de AEL niet echt terecht ik zal uitleggen waarom;
Jahjah heeft tijdens een interview ( Buitenhof meen ik) uitgelegd waarom het Arabische Liga heet en niet Moslimse Liga. Namelijk omdat hij niet automatisch ALLE moslims vertegenwoordigt. Hij vertegenwoordigt dus de Arabieren en alle andere moslims die lid zijn van zijn organisatie (dus net zo goed Surinaamse of Indonesische moslims die lid zijn). Daarom denk ik dat het onterecht is dat jullie denken dat hij in jullie naam spreekt, terwijl jullie je niet door hem vertegenwoordigd voelen.

Dat is onzin, ik ken ael-leden  die vrome moslims zijn. Die zijn opgestapt. Waarom? Omdat de ael helemaal niet islamitisch is. Ze misbruiken moslims maar doen niks voor ze. Het zijn arabisch-nationalisten (hun vlag is in de kleuren van het Arabischnationalisme, net als de Baathpartij, waarom?).
Leg me eens uit roos, hoe het komt dat vrome moslims die met hart en ziel geloofden in de ael opstappen? Ik ben wel benieuwd naar je uitleg hoor. En probeer die exleden ook maar eens te overtuigen!

CiteerIk zal eerlijk zeggen dat ik niets weet over de geschiedenis van de Amazigh. Maar ik denk dat jullie moeten proberen om de situatie in Marokko los te zien van de situatie in NL. Zeg nou eerlijk, denk je echt dat Jahjah zijn leven op het spel zet en anderen hun carrieres omdat ze vanuit Nederland de Amazigh nog verder willen onderdrukken??? Ik denk namelijk van niet. In hun programma staat meen ik ook dat de Amazigen autonomie krijgen in Marokko. Noem nog een bekende Nederlandse politieke beweging die de Amazighen zover tegemoet komt.
Onzin, autonomie is geen erkenning. Imazighen willen dat ze erkent worden. Dat duidelijk wordt dat ze geen Arabieren zijn maar Imazighen. En wat doet de ael overal: ze doen alsof alle Marokkanen Arabieren zijn. Ze ontkennen ons bestaan. De Ael wil een Arabische federatie (en is dus tegen de koning, daarop staat de doodstraf) en daarbinnen mogen Imazighen autonomie hebben. Kom nou, wij willen geen Arabische federatie met een klein stukje land als indiaanen. Zo stom zijn we niet. We hebben niks te maken met het middenoosten. Imazighen leven alleen in Noordafrika. Wij willen eerst erkenning, en we willen ons zelf niet verkopen en ontkennen wie we zijn door ons Arabieren te noemen.
Imazighen in Noordafrika zijn al jaren bezig met het krijgen van erkenning. We hoeven ons niet te verkopen aan de ael, die alleen schreeuwen kan, de Imazighen in Marokko hebben zelf veel meer bereikt en zijn nog hard bezig. Ik heb vertrouwen in de Imazighen in Noordafrika, en niet in die gekke Jahjah.


CiteerKijk het is heel duidelijk dat er sinds 11 sep. 2001 een ware heksenjacht gaande is tegen moslims, ook in NL. Wat ik goed vind a/d AEL is dat het een partij is die alle moslims verzamelt om samen te strijden tegen discriminatie e.d. Het vertegenwoordigt niet één bepaalde stroming. Wat ik wil zeggen is, moslims verzamel je echt vecht voor je rechten! Je hoeft het niet met alles eens te zijn, maar het domste wat je kunt doen in deze tijd dat de Islam door alles en iedereen wordt aangevallen ook nog eens elkaar afmaken!!! De Israëli's en zo lachen zich helemaal suf om de moslims die elkaar telijf gaan.

Snappen jullie wat ik bedoel???

Ik snap helemaal niet wat je bedoelt. Ik geloof helemaal niet dat jij een moslim kunt zijn. wat heeft de ael gedaan, ze hebben Marokkanen een nog slechtere naam bezorgd. En in Belgie hebben ze Mimount Bousakla aangevallen, en op hun forum hebben ze een onderwerp over "de 10 honden van Belgie" waarin ze Marokkaanse politici uitschelden voor honden. Ze zaaien verdeelheid, schelden moslims uit en stigmatiseren Marokkanen.

Zij verpesten het voor de moslims. En jij ook Roos, dank je wel, lief dat je het voor ons verknalt :(

Leg dat eens uit Roos, wat ik snap het niet. Leg me eens uit waarom jij je nog moslim durft te noemen terwijl je bij de ael zit.

Wij willen niet zo laag zinken als jij, daar leg ons eens uit waarom jij dat doet. Want wij snappen het echt niet.


Boharo

CiteerJahjah heeft tijdens een interview uitgelegd waarom het Arabische Liga heet en niet Moslimse Liga. Namelijk omdat hij niet automatisch ALLE moslims vertegenwoordigt. Hij vertegenwoordigt dus de Arabieren en alle andere moslims die lid zijn van zijn organisatie .
Bedoel je dat jhjh geen Imazighen vertigenwoordigd, maar als een Amazigh bij hem klopt dan is hij goede meegenemen om hem te gebruiken voor het opkomen voor de Arabische nationalisme; is dit wat je bedoelt?


CiteerMaar ik denk dat jullie moeten proberen om de situatie in Marokko los te zien van de situatie in NL.

JHJH heeft het altijd over Israël en de palestijnen, waarom zag hij de situatie in Israël niet los van die in België.
Ook zijn vriend Ahmed Azzouz (ook rifijn) praat altijd over Israël en de Palestijnen.
Volgens je moet Azouz denken aan de situatie in Israël, maar niet aan die van zijn volk in Marokko!!!!!!!!!!



CiteerIn hun programma staat meen ik ook dat de Amazigen autonomie krijgen in Marokko.

Maar in hun programma staan niet dat de Palestijnen een autonomie moeten krijgen in Israël. Ze willen het staat Israël ontmantelen.
Waarom willen AEL de MAGHREB-ARABIE niet ontmantelen?
Maghreb-Arabie is toch van Imazighen en niet van de Arabieren. Je kent de geschiedenis van Imazighen niet, maar wij wel. We weten hoe Arabieren Noord Afrika hebben verwoest en Imazighen in het middenoost als slaven zijn verkocht.


CiteerNoem nog een bekende Nederlandse politieke beweging die de Amazighen zover tegemoet komt. Over Tjetjenië staat er niets bijv. dus zo slecht komen jullie er niet vanaf hoor bij AEL :-)
Dank je AEL.!!!    90 procent van AEL-leden zijn Imazighen en ze komen allemaal voor de Arabische nationalisme. Omdat de meerderheid van AEL-leden Imazighen zijn, moet AEL in de eerste plaats voor Imazighen opkomen en niet voor de Arabische nationalisme of  Tsjetsjenië.

Citeer2001 een ware heksenjacht gaande is tegen moslims, ook in NL. Wat ik goed vind a/d AEL is dat het een partij is die alle moslims verzamelt om samen te strijden tegen discriminatie

JHJH was lid van een Marokkaanse organisatie in België en hij heeft daar ruzie met ze gekregen. JHJH spreekt een agressieve taal en daarmee geeft hij zichzelf, zijn partij, Marokkanen en Moslims een slechte Imago. Opkomen voor de Moslims in Europa doe je niet door oorlog te verklaren tegen Amerika en Israël.
Er is geen Arabische of Islamitische land die het staat Israël wil ontmantelen, omdat ze weten dat het onmogelijk is. JHJH gebruik dom Imazighen om uitspraken te doen die niemand in de wereld durft te doen.

CiteerDe Israëli's en zo lachen zich helemaal suf om de moslims die elkaar telijf gaan.
Je zet hier over Israël te praten en je wil dat niet los zien van de situatie in Europa. Maar tegelijkertijd wil je dat we de situatie in Marokko los moeten zie van die in Nederland.



Noemydia

#7
Tja Roos, hoe hard je ook je best doet met je verhalen... helaas, geen van ons zal jou denk ik gelijk geven! Natuurlijk moet AEL iets te bieden hebben, anders zou er niemand lid zijn! Maar ons Imazighen heeft het nikst te bieden, behalve SHIT. En wie wil dat nou? Nou, ikke niet.

Noemy

Boharo

#8

CiteerMaar ons Imazighen heeft het nikst te bieden, behalve SHIT. En wie wil dat nou? Nou, ikke niet.

Noemy
Shit is wat andere Moslims in Europa aan AEl hebben aangeboden. Imazighen hebben 90% van haar leden aan AEL aangeboden.

pS. In andere Topic zei je dat Imazighen eten mensen. Ik vraag me af wat wil je bereiken met het onderuit halen van je volk!!!

Noemydia

#9
E Boharo,

Effe voor de duidelijkheid,
mensen opeten?? Ejow, ejemaghenow! Dat was een geintje, met een beetje sarcasme! Je moet wel goed lezen hoor!! Mijn volk omlaag halen?? No way! Not in a lifetime. Ik kwam juist op voor Mauri, effe goed lezen hoor, voordat je mij hier gelijk aanvalt ejoema :(

Noemy

Boharo

CiteerE Boharo,

Effe voor de duidelijkheid,
mensen opeten?? Ejow, ejemaghenow! Dat was een geintje, met een beetje sarcasme! Je moet wel goed lezen hoor!! Mijn volk omlaag halen?? No way! Not in a lifetime. Ik kwam juist op voor Mauri, effe goed lezen hoor, voordat je mij hier gelijk aanvalt ejoema :(

Noemy
Sorry

Noemydia

#11
Nou....., oke, vooruit dan maar ;)

Noemy

Boharo

AEL is een politiek partij en in de politiek maak je geen vrienden. Hoe extreme je standpunten zijn, hoe fel je wordt bestreden. Kijk wat de gevolgen van extremisme op Pim Fortuym waren.

De meeste tegenstanders van AEL zetten niet onder Imazighen, maar onder andere Moslim groeperingen. Imazighen hebben 90% van de AEL-leden geleverd en dit is meer dan genoeg vind ik.
Die kogel die AEL en vooral haar leider opwacht, zal niet komen van Imazighen maar van het Israëlische geheim dienst Mosad. Grote Palestijnse leiders zoals Aboe Jihad zijn overal in de wereld door Mosad dood geschoten. Deze leiders waren niet extremer dan Aboe Jahjah en zijn Berbers vriend Ahmed Azzouz., doch vliegden tientallen kogels door hun hoofd. Bij Aboe Jihad gingen 36 kogels door zijn hoofd, terwijl hij thee thuis aan het drinken was met zijn vrouw. Wat denk je van jullie leider Aboe Jahjah die het staat Israël helemaal wil laten verdwijnen.
Pim Fortyun is in een kist gevlogen naar Italie en Aboe Jahjah zal kort of laat ook met een kist naar Libanon vliegen. Mosad zal die domme uitspraken van hun niet tolereren.

Jammer voor JHJHJ want hij heeft nog niets in zijn leven bereikt, net als veel MONADILIIN zoals Aboe Jihad,  Pim Fortuyn, enz.
Ga je tijd besteden aan je studie of werk. Araft was zijn hele leven Monadel en hij heeft nooit iets bereikt. Hij staat nu alleen, zijn vrouw en zijn dochter wonen in Engelandz en zijn mening is niets meer waard.



Miss_Naoual

#13
Dus naar jullie mening is als een Amazigh zich bij de AEL aansluit, zehma geen Amazigh meer, Omdat de standpunten van deze ISLAMITSCHE Partij hem/haar aantrekt??

Imazighen, We kunnen niet ontkennen dat het Arabisch de officiele basistaal is in de Islaam..
Als je dat al ontkent, kom je zeker niet ver..

Wa salaam,

sadaki

#14
il vind het goed dat de ael op komt tegen de discriminatie en zo maar ze brengt het verkeert naar buiten
ik ben naar een lezing geweest van hem omda ael te leren kennen en waar ze nu juist voor staat, dat was niet mee gevallen hij was zo arogant en keek op ons neer alsof we niets wisten en hij begon om bepaalde vzw's te lachen en hun aan te vallen omdat ze subsities aan gevraagd hadden aan de overheid en die ook kregen.
hij zei dat we niet te vreden waren als we wat voetbal mogen spelen op een plein, nu meer dan de helft van het publiek speelde voetbal. Hij stelde zich heel vijandig op en ik zou niet weten waarom. En sinds hij bestaat is de discriminatie erger geworden . ik vind dat hij het wat diplomatiser moet aan pakken i.p.v al dat geweld en uitschelden van andere politiekers di het wel goed menen . Want dat doet het vlaams blok ook in belgie want iets anders kan het niet . Door dit te doen verliezen we de mensen die wel met ons begaan zijn. Zo komen we nergens. Het is ook zo dat de ael meestal bezig is over problemen in het midden oosten, niet dat het onbelangrijk is maar dit moet je moet je niet altijd aanhalen. Wij hebben genoeg problemen in europa. en deze zaken hebben niets te maken met het midden oosten.