Hoofdmenu

Chaabi-muziek

Gestart door Tamza, 28/10/2004 om 13:41:16

Tamza

Ik weet dat Imazighen Chaabi-muziek graag afkraken of minderwaardig over doen, maar ik vind het heerlijk dansmuziek.

De roots van die muziek ligt ook in de Amazigh-muziek. Mijn favoriete artiest is Hajib en Senhaji, de koningen van de klaagliederen der Chaabi. Die Jedwane is wel troep uiteraard.

Op deze live-radio hoor je vaak Chaabi-muziek:

http://www.yabiladi.com/radio/adsl.ram


Tamza

Luister nu effe!! Reggedda is nu op.

Isefrawen



grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr grauw grauwwww grauwwwwww beest komt zo vrij a temchunt

bozer dan dit kan ik nooit raken... sinhaji is de grootste amazigh-hater die er rondloopt!!

bozer en bozer en bozer en bozer... grauwwwww

Tamza

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 28/10/2004 om 13:44:44



grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr grauw grauwwww grauwwwwww beest komt zo vrij a temchunt

bozen dan dit kan ik nooit raken... sinhaji is de grootste amazigh-hater die er rondloopt!!

bozer en bozer en bozer en bozer... grauwwwww

:|

Serieus? Wat zei hij dan?

Isefrawen



en dan ook nog "yabiladi"    grarrrrrrrrrrrr 333333 znoen nu

Tamza

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 28/10/2004 om 13:45:41


en dan ook nog "yabiladi"    grarrrrrrrrrrrr 333333 znoen nu

;D



Isefrawen

Citaat van: Tamza op 28/10/2004 om 13:45:24
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 28/10/2004 om 13:44:44



grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr grauw grauwwww grauwwwwww beest komt zo vrij a temchunt

bozen dan dit kan ik nooit raken... sinhaji is de grootste amazigh-hater die er rondloopt!!

bozer en bozer en bozer en bozer... grauwwwww

:|

Serieus? Wat zei hij dan?

algemeen bekend.. luister maar soms wat ie over riffjinse vrouwtjes zingt...

"thirifiyen kom naar de echte mannen van le3rab"  dat bandje heb ik ergens bij iemand gehoord... en de meeste 'marokkanen die naar hem luisteren zijn arabisch nationalistisch

Isefrawen



geef mij dan maar jedwane, die is half-riffijns en zingt met respect over imazighen...

*-RiFFijn0s-*

Chaabi is echt rotzooi!!! Het bestaat altijd uit 1 ritme. Dat geklap ook altijd, en die gay dansjes. heeeeg.

Arabische muziek die ik wel eens luister is Algerijnse Rai-muziek. Hoe sommige artiesten met muziek spelen, is ongeloofelijk.  Kijk maar naar Chab Hasni, Zahouani enz.  De Marokkaanse Rai artiesten kunnen lang niet tippen aan het niveau van hun algerijnse collega's.

Maar goed, ieder zijn eigen smaak, a Tamza.

Tamza

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 28/10/2004 om 13:47:17
algemeen bekend.. luister maar soms wat ie over riffjinse vrouwtjes zingt...

"thirifiyen kom naar de echte mannen van le3rab"  dat bandje heb ik ergens bij iemand gehoord... en de meeste 'marokkanen die naar hem luisteren zijn arabisch nationalistisch

Dat is niet zo fijn om te horen nee. En over welke 'echte mannen' heeft hij het? ??? De Arabische vrouwen hebben nog meer baardgroei dan hun mannen. ;D

Ben wel benieuwd in welk nummer hij dat zingt. Ik heb hier ook nog wat bestandjes en bandjes van de man.

Tamza

Citaat van: Ait_Touzinie op 28/10/2004 om 13:55:10
Chaabi is echt rotzooi!!! Het bestaat altijd uit 1 ritme. Dat geklap ook altijd, en die gay dansjes. heeeeg.

Arabische muziek die ik wel eens luister is Algerijnse Rai-muziek. Hoe sommige artiesten met muziek spelen, is ongeloofelijk.  Kijk maar naar Chab Hasni, Zahouani enz.  De Marokkaanse Rai artiesten kunnen lang niet tippen aan het niveau van hun algerijnse collega's.

Maar goed, ieder zijn eigen smaak, a Tamza.

Maar dat is het nou net: ik vind Chaabi echt Amazigh-muziek als ik naar de instrumenten en beats luister. De zang wordt alleen in het Darija gedaan en ze mengen er vage syntesiser-shit bij.

Cheb Hasni vind ik btw ook een topper.

Isefrawen



wist je trouwens dat Sinhaji een flikker is? hij heeft een spaanse vriend... en hij heeft wel vaker van die seksische opmerkingen over mannen... "ow vriend geef me ene kets op me bil"

en dit is egt geen grap he

"a sa7bie ental3ou ledjbala ouen la3bou binatna"  vriend we klimmen naar de bergen waar we met elkaar spelletjes spelen" 

qaqrieuw

ik zit naar de f**cking shit chaabi radio te luisteren en meteen hoofdpijn

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 28/10/2004 om 14:13:18


wist je trouwens dat Sinhaji een flikker is? hij heeft een spaanse vriend... en hij heeft wel vaker van die seksische opmerkingen over mannen... "ow vriend geef me ene kets op me bil"

en dit is egt geen grap he

"a sa7bie ental3ou ledjbala ouen la3bou binatna"  vriend we klimmen naar de bergen waar we met elkaar spelletjes spelen" 

hahaha zo iets heb ik ook ergens gehoor, a tawmat. Volgens mij zijn alle chaabi zangers homo's.

Cheb Abdou, Cheb Tahar zijn ook homo's, zolang ze bij jullie bekend zijn.

Tamza

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 28/10/2004 om 14:13:18


wist je trouwens dat Sinhaji een flikker is? hij heeft een spaanse vriend... en hij heeft wel vaker van die seksische opmerkingen over mannen... "ow vriend geef me ene kets op me bil"

en dit is egt geen grap he

"a sa7bie ental3ou ledjbala ouen la3bou binatna"  vriend we klimmen naar de bergen waar we met elkaar spelletjes spelen" 

Wuahahahahahahahahaaaaa!!!