criminele``marokaanse`` `(jongtjes)

Gestart door SAMADIE, 20/10/2003 om 14:40:57

Goner

#15
De laatste weken heb ik enkele malen in de media (twee kranten en een keer in het NOS 8 uur-journaal) positieve berichtgeving opgemerkt over Marokkanen waarmee het gewoon hartstikke goed gaat en/of die leuke initiatieven nemen. Maar ik vrees dat zulke positieve berichten (die er moeten zijn hoor, begrijp me niet verkeerd) minder impact hebben en dus niet zo bij de mensen blijven hangen helaas.  Maar ze zijn er gelukkig wel.
Nu is mijn blik op de media de laatste tijd wat beperkt omdat ik geen geld meer heb voor een krant en ik op mijn woonplek alleen Nederland 2 en 3 (en 1 met een sneeuwstorm) ontvang. De commercielen zie ik niet maar daar kijkt waarschijnlijk wel een meerderheid naar.

Misschien zijn er hier mensen die een werkgroepje willen starten om persberichten over allerlei leuke interessante gebeurtenissen in de Marokkaanse gemeenschap op te stellen en naar de media te sturen?

Groetjes, Monique




ozl13

Maar ik vrees dat zulke positieve berichten (die er moeten zijn hoor, begrijp me niet verkeerd) minder impact hebben en dus niet zo bij de mensen blijven hangen helaas.  Maar ze zijn er gelukkig wel.
(...)
Misschien zijn er hier mensen die een werkgroepje willen starten om persberichten over allerlei leuke interessante gebeurtenissen in de Marokkaanse gemeenschap op te stellen en naar de media te sturen?

>> azul Moniq,
Ik vind het een tof idee van je, maar de media heeft teveel macht in handen en onze positieve berichtgeving zou toch weer verdraaid worden op een slinkse manier.
Begrijp me niet verkeerd, ik zal jou echt niet de grond in stampen, want je bent een sportieve meid.
We kunnen beter op onze eigen websites van imazighen positieve berichten plaatsen over Marokkaanse jongeren. Ik ken genoeg positieve voorbeelden aanhalen uit mijn eigen stad.

met vriendelijke groet

p.s. We leven nu al zo´n 30/35 jaar bij elkaar in één land (je kunt ook Frankrijk, België of Duitsland erbij halen, egal) en het onbegrip, de haat en discriminatie groeien schrikbarend. Wanneer komt hier een einde aan?

Goner

#17
Joh OZL, je kan het één doen en het ander niet laten.
Dus de eigen media opbouwen en aanhouden, maar ook de algemene media bestoken met de positieve berichten.
Om Premier Playmobiel te citeren (of was het Donner?)
vele druppels hollen de steen uit.

En zeker als je eens een positief bericht van de hand van een bepaalde journalist of redacteur ziet, onmiddelijk op inspelen, contact leggen en aanhouden. En dan gaat het groeien.  Het is niet makkelijk, maar pers is tot op zekere hoogte te "bespelen" hoor. En al doende leer je dat echt.

En ik ben geen optimist van aard trouwens. Maar opgeven moet je gewoon niet doen.

Als we nou gewoon eens beginnen met het verzamelen van
positieve berichten onder de topic : Positieve berichten
(die nog moet starten denk ik). Dan zien we na een tijdje wel verder.

Groetjes, Monique


ozl13

#18
Joh OZL, je kan het één doen en het ander niet laten.
Dus de eigen media opbouwen en aanhouden, maar ook de algemene media bestoken met de positieve berichten.
Om Premier Playmobiel te citeren (of was het Donner?)
vele druppels hollen de steen uit.
(...)
Als we nou gewoon eens beginnen met het verzamelen van
positieve berichten onder de topic : Positieve berichten
(die nog moet starten denk ik). Dan zien we na een tijdje wel verder.

>> Met eigen media heb je tenminste controle en overzicht.
Oh, maar met aartsleugenaars als Harrie Potter en spionnen als Herr Donner hebben wij toch niks van doen verder.
Moniq, stuur me maar eens een pm wat jouw bedoeling is. Ik verneem het wel.

MBTiza

#19
ramzi is toch die pootje die zo hier op ons loopt te kankeren?

Ik vraag me af wie die feggat is, een arabiertje uit de schilderswijk waar ik mn hele leven al woon?? Ach hij loopt zo te kankeren omdat hij altijd is geslagen door de irifiyen van de wijk!! Hahah