criminele``marokaanse`` `(jongtjes)

Gestart door SAMADIE, 20/10/2003 om 14:40:57

SAMADIE

ik woon zlef in frieslan din een plaats hier hebben we ook veel hang jongren zo worden ze hier genoemdt omdt het aleen maar gabbers en nazi`s zijn want voor ons is samen scholen eigenlijke verboden
maar ik vraag me af of het echte zo erg is als ik opo tv zie marokaaneen die dat waneer is het afglopen of zijn we nederlanders aleen als we goed kunne voetbalen of kickboxen
en zijn die jongtjes dan echte zo ergg en zijn het almeaal marokanen dat zijn mnijn vragen aan jullie.
en ik roep alle marokaane op om er wat aan te doen
want we zijn weer aan de beurt sbs6 en nova hebben nu kijkcijfer nodige en we zijn de beste lokmidle daarvoor duzz ...........

Wasilla tarifest

Ze maken van een mug een olifant. Ik las vanochtend in de telegraaf een stuk dat daar over ging en HEt stond gewoon MEt koeiletters op de voorpagina. Dat hebben ze niet eens gedaan toen die claus dood was. Okay misschien zyn het niet alleen marokkanen, maar in de meeste gevallen wel. Wy kunnen er niks aan doen, je kan misschien 1 of 2 marokkanen veranderen maar een hele groep of alle marokkanen dat kan echt niet. Ik vind het echt jammer om dat telkens te moeten lezen marokkanen moeten heropvoed worden en ouders gaan op vakantie en denken niet aan de opvoeding van hun kinderen. Dus nu wordt ook nog eens de schuld aan onze ouders gegeven, weten zy veel wat hun kinderen buiten uitspoken. Misschien zyn ze thuis heel erg anders. Ik hoop dat het ooit nog een keer goed komt.

PS: sorry ik heb geen antwoord gegeven op je vragen, maar dit stuk moest ik toch ff kwyt.

Wasilla tarifest

EN nog 1 ding WAt ik niet snap is waarom de meeste marokkanen geen OER hebben. Waarom mmoeten ze altyd voor opschudding zorgen. Waarom verpesten ze het voor hun ouders en de rest van de marokkanen. Het is wel heel erg gesteld met die jongens. Ik hoop inschallah dat ze op een dag een fouten in gaan zien en zich gaan gedragen zoals het hoort.

SAMADIE

maar waar jij woont hoe is het daar gestildt met de gedrag van maokaanse jongeren maar als nou ider marokaane 2 marokaanen gaat veranden dan gaat het toch goe dkomen of niet ???
CiteerZe maken van een mug een olifant. Ik las vanochtend in de telegraaf een stuk dat daar over ging en HEt stond gewoon MEt koeiletters op de voorpagina. Dat hebben ze niet eens gedaan toen die claus dood was. Okay misschien zyn het niet alleen marokkanen, maar in de meeste gevallen wel. Wy kunnen er niks aan doen, je kan misschien 1 of 2 marokkanen veranderen maar een hele groep of alle marokkanen dat kan echt niet. Ik vind het echt jammer om dat telkens te moeten lezen marokkanen moeten heropvoed worden en ouders gaan op vakantie en denken niet aan de opvoeding van hun kinderen. Dus nu wordt ook nog eens de schuld aan onze ouders gegeven, weten zy veel wat hun kinderen buiten uitspoken. Misschien zyn ze thuis heel erg anders. Ik hoop dat het ooit nog een keer goed komt.

PS: sorry ik heb geen antwoord gegeven op je vragen, maar dit stuk moest ik toch ff kwyt.

Wasilla tarifest

Citeermaar waar jij woont hoe is het daar gestildt met de gedrag van maokaanse jongeren maar als nou ider marokaane 2 marokaanen gaat veranden dan gaat het toch goe dkomen of niet ???

De marokkanen zyn rustig by my hiero. En jy misschien heb je wel gelyk.

Ramzi

Nederlanders pakken altijd de groep aan die het slechts is vertegenwoordigd,ik woon zelf in de schilderswijk,marokkaanse jongens zijn chill hier,ze werken,zitten op school,,oke er zijn wat opstootjes,maar het zijn vooral kinderen,.10-16 jaar.En waarom worden ze marokkanen genoemd,we zijn toch hier geboren,we zijn toch nederlanders,? de nederlanders maken het verschil,ik heb mezelf geen allochtoon genoemd,of kut marokkaan.en de media die maakt er een spektakel van,beledegingen,een na het ander,de media spektakel is zo groot dat je nu zelfs voor deuren van uitzendbureaus wordt geweigerd.laat staan discotheken.Geen kans op werk,je wordt steeds gezien als een crimineel,een terrorist,alleen maar negatieve dingen,op straat komen mensen naar je toe die vragen van HEB JE WAT,wat voor invloed heeft dat op de normale jongens?jongens die hun best doen op school,en hun diplomas halen,maar die moeten het met minder doen van de sociale dienst,
ingenieur,maar je moet als heftruck schauffeur werken.,omdat ze steeds afgewezen worden door werkgevers,dan wordt je toch gekkkkkkkkkk,onderdrukkings is dit.wij krijgen geen kansen,onze meisje wel,die worden omhelst ,geknuffeld,kom maar,ze zien marokkaanse meisjes als slachtoffers,die geslagen en onderdrukt worden door hun moslim broer,of hun moslim vader.ze zijn welkom.wij neeeeeeee,wij zijn gevaar voor de maatschappij.en wat krijg je als resultaat,elke marokkaan loopt nu met een criminal mind op straat.Wij hebben niets te verliezen.en ooit zal de druppel vallen die de zwembad doet overlopen,rassen rellen!!!

Ariaz

Durf je hier iets te zeggen !!!!! Je beledigt ons en dan denk je dat je commentaar mag geven, je haat Imazighen en dan denk je dat je met ons mag dialogeren, laten we eerst de zaak imazighen bespreken,

ERKEN JE ONS JA OF NEE

ozl13

azul Ramzi,

(...) ik woon zelf in de schilderswijk,marokkaanse jongens zijn chill hier,ze werken,zitten op school,,oke er zijn wat opstootjes,maar het zijn vooral kinderen,.10-16 jaar.
>> Zelf kom ik ook uit een niet al te beste wijk. We maken vaak minder leuke dingen mee. De meeste Marokkaanse jongens en meiden doen gewoon goed hun best op school, op hun werk, met hun familie, ... Veel Nederlanders vergeten maar al te graag voor het gemak (en om hun domme vooroordelen in stand te blijven houden) dat de grote meerderheid van de Marokkaanse gemeenschap het WEL GOED doet, naar eer en geweten. Niet alleen de regering en de media maar ook dit soort mensen houden de vooruitgang van een gezonde multi-culturele samenleving tegen, zij werken constant integratie tegen. Probeer die stijfkoppen dat maar eens duidelijk maken. Ik walg van dat racisme, Ramzi.

ingenieur,maar je moet als heftruck schauffeur werken.,omdat ze steeds afgewezen worden door werkgevers,dan wordt je toch gekkkkkkkkkk,onderdrukkings is dit.
>> Ik woonde een tijdje in een van de betonnen voorsteden in Parijs-Noord. De overgrote meerderheid bestond uit Algerijnen, Marokkanen en Tunesiërs. Het was een ghetto en elke dag kon je daar wel het racisme en het (politie)geweld tegenkomen. De meesten kregen echt geen enkele eerlijke kans, als ratten opgesloten. Geen werk, geen betere huisvesting, geen verdere school. De jongens sloegen compleet door en het werd een zgn. no-go area.
Zodra ze werk zochten, konden ze beter meteen weer opstappen. ´Ah bon, heet jij Karim? Oh, ben jij Algerijns? Nou, we hebben geen werk nu. Bonne journée, monsieur.´
Laten we alsjeblieft niet zulke toestanden hier krijgen van zulke grote, ongelijke kansen. Je gaat er kapot aan, dan krijg je echt oorlog.

Wij krijgen geen kansen,onze meisje wel,die worden omhelst ,geknuffeld,kom maar,ze zien marokkaanse meisjes als slachtoffers,die geslagen en onderdrukt worden door hun moslim broer,of hun moslim vader.
>> Ik weet niet of dat helemaal waar is wat je daar zegt. Nederlanders kijken graag met een dubbel gezicht naar Marokkanen en ze zullen zeker het verhaal aanvoeren dat Marokkaanse meiden zielig zijn en dat ze thuis worden onderdrukt. Dat is natuurlijk vooral onzin, want de Marokkaanse meiden die ik ken, hebben hun eigen sterke wil en laten de kaas niet zomaar van hun brood stelen.
Maar beste Ramzi, word niet boos en je mag me corrigeren... Is het niet zo dat in het algemeen de Marokkaanse meiden het beter doen op school en werk dan Marokkaanse jongens? Ik zie dat wel vaak, tenminste.

massalaam

selwa

er is laatst een onderzoek gedaan en daaruit bleek dat wat men dacht niet waar is: allochtone meisjes doen het helemaal niet beter dan de jongens. we worden inderdaad wel zo gezien, alsof wij zielig zijn, het huis niet uit mogen en daarom maar de hele dag aan onze studie zitten. dit beeld klopt inderdaad niet, maar wat jij zegt, dat wij meer kansen krijgen, is ook niet waar. wat dacht je van hoofddoek-discriminatie. met een hoofddoek moet je minstens 2 keer langer solliciteren voordat ze je accepteren, ALS je al geaccepteerd wordt. Ik zit nog steeds te wachten op een onderzoek daarnaar. Bovendien is een studie voor een allochtoons meisje nog steeds niet zo vanzelfsprekend als voor haar broer. en ver reizen voor werk, stages etc wordt ook nog steeds heel moeilijk over gedaan. gevolg: het werkaanbod is voor ons een stuk kleiner.

Ramzi

Mijn lieve schatige sukkel Ariaz....jij hebt appelmoes in je hoofd wallah,laten we de zaak imazighen bespreken,waarom,dat heb we al gedaan,besluit is genomen.jullie zullen nooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit een eigen land krijgen ,never..never,neverrrrrrrrrrr..leer maar met ons te leven.hahahah.mietje.

Ramzi

Lieve Mevrouw Selwa

Je kan gelijk hebben,maar toch,Jullie toekomst ziet er rozekleurig uit,die van ons.zwarter dan zwart.Ik zeg eerlijk,als ik genoeg geld had ,wallah ik blijf hier niet.ik ben weg van hier en wil nix met nederland te maken hebben,maar ja waloe floes...Euro heeft mij in zijn greep.kom niet eens rond.hopelijk komen er betere tijden.dat we dit land kunnen overnemen..onafhankelijkheid..ja..dat is wat wij over 100 jaar gaan eisen....onafhankelijkheid....hihihihihihih.

Masja

CiteerLieve Mevrouw Selwa

Je kan gelijk hebben,maar toch,Jullie toekomst ziet er rozekleurig uit,die van ons.zwarter dan zwart.Ik zeg eerlijk,als ik genoeg geld had ,wallah ik blijf hier niet.ik ben weg van hier en wil nix met nederland te maken hebben,maar ja waloe floes...Euro heeft mij in zijn greep.kom niet eens rond.hopelijk komen er betere tijden.dat we dit land kunnen overnemen..onafhankelijkheid..ja..dat is wat wij over 100 jaar gaan eisen....onafhankelijkheid....hihihihihihih.

oei....jij bent echt erg......   hahahahahahahahaha
toevallig, moest ik laatst nog aan denken, je bedoelt nederland toch?    

nisserina

jullie hebben gelijk er wordt wel overdreven veel over de marokkaanen geluld maar aan de ene kant hebben ze wel een beetje gelijk...ik bedoel ik woon zelf in friesland en daar wonen niet eens zoveel marokkaanen maar de meeste die er wonen gedragen zich als (...)ik bedoel dat er wordt al zoveel over gluld maar sommige maken het nog erger dan het al is en rammen hier de boel in elkaar.Dat vind ik niet kunnen.
 en wat intergreren betreft ik begrijp niet dat ze oudjes van 70 nog willen laten intergreren.Dat is toch onozel!

Â    sraampjes

ozl13

azul broeders en zusters,

Geloof me dat 90% van de Marokkanen het wel goed doet in Nederland. Jammer dat daar bewust zo weinig aandacht aan geschonken wordt, maar de media, de politiek en invloedrijke burgers willen nu eenmaal graag de mythe in stand houden over ´criminele Marokkaantjes´. Het is een smerige heksenjacht, pure zwartmakerij, maar ze krijgen ooit de rekening gepresenteerd.
Zelf ben ik jarenlang jongerenwerker geweest in een inloophuis waar vooral Marokkaanse (randgroep)jongeren kwamen. Vooral als Nederlander was dit in het begin een taaie, langdurige  klus om überhaupt geaccepteerd te worden en dat er geluisterd werd. Maar als je eenmaal een vertrouwde band krijgt met deze jongens, kan er nog weinig misgaan. Je staat versteld hoe sommigen eigen initiatieven nemen, hun leven willen verbeteren. Jongens die weer naar school gingen, werk zochten, gingen trouwen later. Ik ken ze al jaren, zie ze nog steeds, sommigen ken je niet meer terug. Het zijn echte, trotse mannen geworden.
Plaats het maar eens in dit perspectief i.p.v. alle negativiteit over Marokkanen.

salaam aleykoum

ozl13

Nu moet ik ineens aan een passage denken wat Raymzter (vreemd?) vorig jaar rapte in zijn song ´***Marokkanen´:
ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
we hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten
ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
tijd dat dit verandert, heb je dat niet in de gaten