Ibn Khaldoen en Ibn Rochd zijn Imazighen

Gestart door AFRA, 08/12/2003 om 11:05:45

AFRA

azul

er wordt beweerd dat het negeren typisch islam is door een nederlandstalige schrijver,hij begon te schrijven dat het islamitische karakter de bijgedragen van de arabische filosoof Ibn Rochd(averroes)niet kon beseffen.
hij beging twee verschillende fouten(volgens mij)en die zijn:
*een thische fout:want wat de moslims gedaan hebben ,betekent niet dat dat islamitisch is.
*ibn ruschd(averroes) was geen arabier.maar wel een berber,

  ook lees ik een groot aantal artikels waarin geschreven wordt dat Ibn Khaldoen een arabier is.

 ik weet niet of ik helemaal gelijk heb,maar we moeten onze geschiedenis behouden en niet allee nwat slecht is.

want+ als een marokkaan iets slechts gedaan heeft ,dan zegt hij niet:een arabier,maar een marokkaan.

  + de berbers zijn de inwoners van de moeilijke streken(denkt men)

    eeewa la hawla wa la koewwata illa billah

AFRA

azul,

ja,het ziet er niet normaal uit ,dat ik dit onderwerp hier stel,wanty dat is cultuur en geen politiek maar de probleem is,als ik een amazigh vraag wie averroes (ibn ruschd ) en ibn khaldoen zijn ,dan zegt hij :arabieren,

dus als ze niets goeds over hun geschiedenis kennen behalve abdelkarim alkhattabi,dan zouden  ze niet ver gaan.

ik denk dat het een goed idee is ,als iemand de boeken van de imazighen intellectuelen zou vertalen naar de talen die  de imazighen spreken.

 of is dat te moeilijk voor onze imazighen?????

allasian

Wat is dat voor krakkemikkige schrijfstijl??



AFRA

#3
hahaha

het spijt me zeer dat ik niet zoals jij kan schrijven en het spijt me dat ik zo n dom onderwerp stel,

ik geef toe dat ik het fout had gehad,maar wat jij moet weten dat ibn khadoen geen ariffi was en ibn ruschd (averroes) een assossi is.

als je iets voor mij kunt doen aub uit broederschap zeker, zeg me wie abdallah alarwi is,dat kan jij in een bericht aan mij sturen ,want dit onderwerp is niet voor cultuur,
aub

allasian

#4

Citeerhahaha

het spijt me zeer dat ik niet zoals jij kan schrijven en het spijt me dat ik zo n dom onderwerp stel,

ik geef toe dat ik het fout had gehad,maar wat jij moet weten dat ibn khadoen geen ariffi was en ibn ruschd (averroes) een assossi is.

als je iets voor mij kunt doen aub uit broederschap zeker, zeg me wie abdallah alarwi is,dat kan jij in een bericht aan mij sturen ,want dit onderwerp is niet voor cultuur,
aub

Je hebt je credits voor broederschap allang verspeeld,ik kan niks voor je doen.

Wat kan mij het nou schelen wie avveroes is,Al was Elvis een asoussi.

Trouwens,BULLSHIT want in de tijd van die avveroes waren er nog geen issousyen,die moesten nog evolueren tot issousyen.


Masja

#5
ik dacht ook dat Ibn Khaldoen een amazigh historicus was
ik heb een boek in de bib gevonden waar praktisch alles in te vinden is over marokko, echt heel interessant en leerzaam
het boek heet "geschiedenis v. Marokko" , van vóór de islam tot heden
schrijver is Obdeijn, H.L.M.
ècht de moeite waard!!

AFRA

#6
azul,

ik denk dat ibn khaldoen en tunisier was,maar ook een amazigh van de tunisiers,want de tunisiers werden niet ineens helemaal gearabissrd(denk ik).