STEUN ONZE BROEDERS EN ZUSTERS IN ARIFF

Gestart door hoofdweg, 22/10/2004 om 12:02:59

hoofdweg

zouden jullie meedoen om als steun aan de slachtoffers van de aardbeving in ariff
DE KOMENDE ZOMER NIET NAAR MAROKKO TE GAAN
EN DAT DUIDELIJK TE MAKEN AAN DE MAROKAANSE REGERING
DAT WE WOEDEND ZIJN
EN DAT WE HET NU ZAT ZIJN DAT WE ALTIJD IN DE STEEK WORDEN GELATEN DOOR DE REGERING
IK WAS AFGELOPEN ZOMER NAAR AL HOCEIMA GEGAAN EN HET WAS VERSCHRIKKELIJK
IK KOM ZELF UIT NADOR
WAT VINDEN JULLIE ER VAN

abrid

Ik vind het een goed idee. Maar wie pakken we dan ook? De plaatselijke economie toch? Al die zaakjes etc van Riffijnen die verdienen ook wel als wij uit europa naar arif gaan.

Maar van die lijst dat is echt een schande. Er zitten vele bekende achternamen bij.


hoofdweg

JE KAN HET GELD OOK OPSTUREN AAN JE FAMILIELEDEN

abrid

DAT IS AL STANDAARD. DIT IS EEN EXTRAATJE VOOR DE BROEDERS DIE DAN OOK WAT WILLEN VERDIENEN.

tijdelijk

Ik las eens over een organisatie die mensen die gevaar lopen te "verdwijnen" koppelt aan een vrijwilliger uit VS of Europa die met die persoon meeloopt. Dat op zich blijkt bescherming.
Kan voor de mensen van de zwarte lijst niet een schema worden opgesteld aan de hand van mensen die daarheen reizen. In de zomer moet dat zeker lukken.
Als zulke mensen veel internationale post krijgen (ansichtkaarten zijn al genoeg) schijnt men ook voorzichtiger te zijn met oppakken, om internationaal schandaal te voorkomen.

abrid

Dat klinkt tactischer. Want bij zo'n actie niet naar Marokko. Daar pakken we meestal onze eigen mensen mee. D'r gaat al geen geld heen en als wij dan niet komen dan is er helemaal niets te beleven daaro.

tijdelijk

Kaartenactie moet via allerlei Amazigh-websites in Europa te regelen zijn toch?

Suikerfeest is een mooi startpunt. Moeten we wel opschieten, de post doet er een dag of 10 over.
Anders beginnen we met Sinterklaas.
Alle spionnen bij de Maroc PTT verbijsterd over die rare plaatjes van zo'n Pausachtig type. Is het Vaticaan ook al betrokken?

Maar ja, misschien willen de mensen van de lijst het niet.

himito

#7
Citaat van: Ayuda op 22/10/2004 om 12:20:13
Ik las eens over een organisatie die mensen die gevaar lopen te "verdwijnen" koppelt aan een vrijwilliger uit VS of Europa die met die persoon meeloopt. Dat op zich blijkt bescherming.
Kan voor de mensen van de zwarte lijst niet een schema worden opgesteld aan de hand van mensen die daarheen reizen. In de zomer moet dat zeker lukken.
Als zulke mensen veel internationale post krijgen (ansichtkaarten zijn al genoeg) schijnt men ook voorzichtiger te zijn met oppakken, om internationaal schandaal te voorkomen.
Het gaat zich niet alleen om het oppakken van personen van de zwarte lijst maar ook dat er niets wordt gedaan om de infrastructuur weer een beetje op de rails te krijgen!Geld is het grote probleem.Ik wil best wat geld sturen naar iemand die het daar echt nodig heeft in el Hoceima!.

tijdelijk

We kunnen natuurlijk geld sturen maar er is wel heel veel nodig om een weg aan te leggen.

Je kan het ene doen en het andere niet laten.

Als activisten sterk gesteund worden vanuit vele buitenlanden hebben ze misschien wat meer mogelijkheden in hun strijd. Maar het zou aan henzelf gevraagd moeten worden, zij kennen de situatie het beste.

himito

Citaat van: Ayuda op 22/10/2004 om 12:43:10
We kunnen natuurlijk geld sturen maar er is wel heel veel nodig om een weg aan te leggen.

Je kan het ene doen en het andere niet laten.

Als activisten sterk gesteund worden vanuit vele buitenlanden hebben ze misschien wat meer mogelijkheden in hun strijd. Maar het zou aan henzelf gevraagd moeten worden, zij kennen de situatie het beste.
In Marokko iets veranderd krijgen blijft een hele moeilijke taak,laat staan dat de regering die mensen van de aardbeving  hulp zou geven,heel arif lijkt wel een horrorfilm en Nador na 20:00 uur een spookstad!

tijdelijk

De vraag is of wij geld moeten sturen dat de regering van Marokko zelf moet vrijmaken voor de Rif.

himito

Citaat van: Ayuda op 22/10/2004 om 12:49:42
De vraag is of wij geld moeten sturen dat de regering van Marokko zelf moet vrijmaken voor de Rif.

Het is water naar de zee dragen.Het is allemaal heel complex daaro.Ze hebben Nador een beetje opgeknapt,dit natuurlijk alleen omdat de koning een bezoekje bracht!Ik zou ook niet meer weten hoe je daar nu hulp kunt bieden zonder last te krijgen met de regering.We hebben wel eens gedacht om een zeecontainer met hulpgoederen zoals,rolstoelen,ziekenhuisbedden etc te sturen maar eenmaal daar aangekomen nemen ze de container over en wordt je bedankt voor de moeite!!

Wasilla tarifest

Citaat van: hoofdweg op 22/10/2004 om 12:02:59
zouden jullie meedoen om als steun aan de slachtoffers van de aardbeving in ariff
DE KOMENDE ZOMER NIET NAAR MAROKKO TE GAAN
EN DAT DUIDELIJK TE MAKEN AAN DE MAROKAANSE REGERING
DAT WE WOEDEND ZIJN
EN DAT WE HET NU ZAT ZIJN DAT WE ALTIJD IN DE STEEK WORDEN GELATEN DOOR DE REGERING
IK WAS AFGELOPEN ZOMER NAAR AL HOCEIMA GEGAAN EN HET WAS VERSCHRIKKELIJK
IK KOM ZELF UIT NADOR
WAT VINDEN JULLIE ER VAN

dit noem jy steunen?
ik zou zeggen help familie/vrienden door middel van geld kleding voedsel of onderdak te geven, dat je nog op de regering wacht vind ik echt zo dom

mouslati

We hebben wel eens gedacht om een zeecontainer met hulpgoederen zoals,rolstoelen,ziekenhuisbedden etc te sturen maar eenmaal daar aangekomen nemen ze de container over en wordt je bedankt voor de moeite!!
Citeer

Je kunt het ook kleinschaliger aanpakken, bij ons in de buurt worden idd hulpgoederen verzamelt zoals rolstoelen, scootmobiels, rollators, ziekenhuisbedden enz. En regelmatig rijd er iemand in een hele grote bus naar Marokko om de materialen persoonlijk aan mensen te geven die ze nodig hebben.

Farid_Nejdir

#14
Citaat van: hoofdweg op 22/10/2004 om 12:02:59
zouden jullie meedoen om als steun aan de slachtoffers van de aardbeving in ariff
DE KOMENDE ZOMER NIET NAAR MAROKKO TE GAAN
EN DAT DUIDELIJK TE MAKEN AAN DE MAROKAANSE REGERING
DAT WE WOEDEND ZIJN
EN DAT WE HET NU ZAT ZIJN DAT WE ALTIJD IN DE STEEK WORDEN GELATEN DOOR DE REGERING
IK WAS AFGELOPEN ZOMER NAAR AL HOCEIMA GEGAAN EN HET WAS VERSCHRIKKELIJK
IK KOM ZELF UIT NADOR
WAT VINDEN JULLIE ER VAN
Azul
Op zich een goed plan , het nog harder en duidelijker laten weten wat we van die regering vinden .
Maar we hebben er onze mensen meer mee dan de regering helaas !
Het hele zooitje in rabat zit ons dwars , en hoe ! heel erg dwars !
Er moet een andere manier zijn om onze ongenoegen te uitten , een bredere manier die zich niet mag beperken tot één staat een regio !
Massaal zal gehoord worden zelfs door de doven in rabat , maar plannen en mensen bewegen tot massale demonstraties is nog moeilijker dan men denkt !
Hoewel dit helaas de enige manier zou zijn om ons gehoord te krijgen bij die roversbende in rabat .
Met andere woorden je moet groot genoeg en hard genoeg zijn om de media te halen , anders ben je in no time voltooid verleden tijd , zonder maar in de buurt van je doel te komen !
Hebben jullie andere ideën sugesties ?