Abou Jahjah: Amazigh-identiteit moet verdwijnen

Gestart door Zian, 29/10/2003 om 19:19:33

Zian

CiteerIk vind t wel een zeer groeve beschuldiging naar onze Polkaan. Polkaan heeft een keer geziegt dat zij als vrouw Jahjak een aantrekkelijke man vond maar het wil niet zeggen dat ze de Programma van AEL aantrekkelijk vind.

Heren pas a.u.b met valse beschuldigingen.
Ik heb dat besproken met Tazahwanith via de Email en ze liet me weten dat Polkaan geen aanhanger is van Jahjah.
De reden waarom ik dat zei komt omdat ze jahjah noemde als haar ‘grote voorbeeld’.
Wat het uiterlijk van Jahaj betreft is in vergelijking met mijn uiterlijk niets. Ik ben mooier en slimmer dan jahja (dit is geen open solicitaie!)

Tamza

#46

CiteerIk heb dat besproken met Tazahwanith via de Email en ze liet me weten dat Polkaan geen aanhanger is van Jahjah.
De reden waarom ik dat zei komt omdat ze jahjah noemde als haar ‘grote voorbeeld’.
Wat het uiterlijk van Jahaj betreft is in vergelijking met mijn uiterlijk niets. Ik ben mooier en slimmer dan jahja (dit is geen open solicitaie!)

HaHa!

Augustin

#47

Citeersalam 3alykom
He jongens even voor de duidelijkheih, wij imazighen zijn die genen die hun identiteit laten verdwijnen, een arabier heeft jouw niet gezegd dat je je taal niet mag spreken of schrijven.
Ik zal je een voorbeeld geven, adjie=geheugen, maar een amazigh zegt gewoon ra3kel, omdat het modern is, en dat geldt voor zoveel woorden, dus ga mij niet vertellen dat een arabier je identiteit ontneemt. basta

Azul,

Ben je ook een van die genen die hen identiteit laten verdwijnen??? Je groet Imazighen, die in Nederland woonachtige zijn met een Arabische groet, die uitgevonden is tijdens de koloniale oorlogen !!!

Waarom heeft Tamazight in Marokko geen plaats in het onderwijs, openbaargebouwen, media…. ???

Waarom werden (met opzet) ambtenaren naar Rif gestuurd die geen Tamazight spreken ???

yura

#48
salam, of azul
He augostin, ik ben tenminst iemand die tamazight kan schrijven <tifinag> en spreken zoals het was, maar ik loop er niet mee tekoop, voor mij zijn tamazight en arabisch even gelijk, ik hou niet van nationalisme.

Ibn_Toemart

#49
Het nationalisme van de Arabier dat de drijfveer is van onze achteruitstelling moet een tegenstander kunnen zien in ons als we als één bok mekaar bijbenen, hun superioriteitsgevoel zal ons niet meer meesleuren in hun arabiseringspolitiek. We mogen in die vuile woestijnratten geen hoger gedaante zien omdat we achter ons amazigh bewustzijn zullen staan. Wat die huichelende Libanees betreft zal de Amazigh-identiteit bloeien en zijn janettegevoel terein verliezen. Azul

yura

#50
Ibn toemart, ik geloof niet in negatif energie, <haat,lelijk doen> en zovoort, wil men echt iets bereiken,zul je toch de dialoog moeten aangaan, zoals de amazigh organisaties dat in marokko doen.
Nogmaals, wil je echt bijdragen aan de amazigh identiteit, dan zul je ten eerste bij je zelf moeten beginnen, leer tamazight schrijven en lezen <tifinagh>, respecteer je medemens <arabier, of niet>, geloof mij maar, zo lever je een bijdrage aan de amazigh identiteit.

Y._Touzani

#51
Azul,

laten wij eerlijk zijn: het zijn de primitieve berbers uit de rif die aboe jahajh volgen. Hij is niet de eerste en zeker niet de laatste.

Voluptas

CiteerAzul,

laten wij eerlijk zijn: het zijn de primitieve berbers uit de rif die aboe jahajh volgen. Hij is niet de eerste en zeker niet de laatste.

Waarom noem je de Riffijnse aanhangers van Abu Jahjah 'primitief'?
Zijn alle Riffijnen niet primitief wanneer je naar de - versimpelde - eerste betekenis - ; het oorspronkelijk zijn van iets. - van het woord kijkt?
Of kijk je naar de - versimpelde - tweede betekenis; eenvoudig en gebrekkig? Ik zie ze niet als eenvoudige mensen, wel geloof ik dat de Riffijnse aanhangers van de AEL enigzins gebrekkig zijn; gebrekkig in de zin van hun eigen identiteitsgevoel en geschiedenis (als ik zo vrij mag zijn om die conclusie te trekken).

Mvg.

Mashakiel

CiteerAboe Jahjah schreef in zijn boek:
‘Dankzij de Islam was nu een nieuwe volk ontstaan en een nieuwe natie opgebouwd: de Arabische natie. Deze natie (…) is van Rabat tot Bagdad’

Aboe Jahjah geeft hier toe dat Islam kwam om de wereld te veroveren! Andere volkeren moesten dus van de Islam verdwijnen om een Arabische zionistische en racistische rijk te stichten.

En men zegt dat de joden zijn degenen die de wereld willen veroveren!!!! De geschiedenis en de heden bewijzen het tegendeel



haha, jongen toch,
de manier waarop jij schrijft en dan concludeert is toch oo zo uniek (in de negatieve zin dan wel te verstaan)
van wereldpolitiek heb je naar mijn dunken niet veel kaas gegeten,
want de joden HEBBEN al de wereld veroverd,
nu resteert hen nog enkel de aaneenknoping van de 'restjes'
maar hey
post gerust nog verder zoals je nu bezig bent,
dan heb ik nog tenminste mijn minimale vereiste vertier

p.s.: door jou toedoen zal ik dus da boek van jahjah gaan kopen, ik zal dan eens nagaan of je wel op een correcte manier hebt geciteerd, want jouw schrijfgeschiedenis op deze site hier is alles behalve goed,
wat dus over hetgeen je citeert ...

:):):)

Mashakiel

#54

Citeer"Jah" komt weer van Jahweh, zoals de Joden God onder meer aanduiden (al zullen ze dat uit eerbied niet schrijven of uitspreken, God mag niet worden vastgelegd).
Lijkt me niet leuk voor Abu.

Ik vind Jahjah een beetje glibberig.




de reden waarom ze dat niet durven zeggen komt omdat bij hun de naam van God als 'JHVA' (lettergrepen uitspreken) wordt uitgesproken,
maar onderzoeken hebben aangetoond dat met deze lettergrepen 3 mogelijkheden bestaan van 'juiste' uitspraak, en eentje van deze drie klinkt als Allah,
de joden denken dat wanneer ze de naam van God uitspreken en deze verkeerd is, dat ze dan hiervoor geboet zullen worden (vandaar dat ze dat niet durven), dit is althans hetgeen ik hierover ben teweten gekomen

Y._Touzani

Azul tazahwanith,

Als ik zeg dat imazighen die aboe jahjah volgen primitief zijn dan weet ik goed wat ik zeg. Het kan helaas niet anders zijn. In de geschiedenis boeken worden de berbers vaak ervan  bechuldigd dat zij ieder charlatan of oppportunist die zomaar wat kletst volgen. In Andalusie hadden de arabieren een diep gewortelde haat jegens imazighen. In zijn boek "soerat al-ärdh"schriijft Yakoet Al-hamaoui "men hoeft alleen maar iets te zeggen-al is het niet waar- dan geloven die achterlijk berbers het meteen" Yakoet al-hamaoui reageerde op de burgeroolog in Andalusie dat veroozaakt werd door de Charijieten. In deze oorlog die de andalusiers veel ellende heeft bezorgd, hebben imazighen een hoofdrol gespeeld daarom werden zij verschrikkelijk gehaat...

wat ik niet begrijp is dat in plaats dat de berbers in Vlaanderen iets van de Vlaamse Beweging leren, steunen zij een arabist die naar de confrontatie met de belgen streeft.

De berbers denken niet na want als zij het wel doen dan moeten zij toch een paar vragen stellen:
-wie is aboe jahjah?
-waarom zegt hij bijna niets over de amerikaanse bezeting in irak maar pleit hij wel voor de ontmanteling van israel?
-waarom heeft hij een tak van AEL in zijn dorp in het zuiden van libanon opgericht en niet bijv. in beiroet?
- waarom krijgt aboe jahjah geen aanhang onder de andere moslim etnische groepen in NL en Belgie?
-Is aboe jahjah de eerste arabier die imazighen probeert te bedriegen?
-wat is het verschil tussen aboe jahjah en Allal Al-fassi die beweerde dat hij tegen de fransen was en later is gebleken dat  hij tegen imazighen was en niet tegen de fransen...? in een persconferentie in cairo verklaarde allal afassi :  de fransen of de amerikanen zijn niet onze probleem want die zullen straks vertrekken onze echt probleem zijn juist de berbers. Hoe kunnen wij hen weg krijgen? (1)  heeft aboe jahjah niet gezegd dat de amazigh identiteit moet verdwijnen?!


zijn de berbers niet primitief dan??

Y._Touzani

#56

CiteerAzul tazahwanith,

Als ik zeg dat imazighen die aboe jahjah volgen primitief zijn dan weet ik goed wat ik zeg. Het kan helaas niet anders zijn. In de geschiedenis boeken worden de berbers vaak ervan  bechuldigd dat zij ieder charlatan of oppportunist die zomaar wat kletst volgen. In Andalusie hadden de arabieren een diep gewortelde haat jegens imazighen. In zijn boek "soerat al-ärdh"schriijft Yakoet Al-hamaoui "men hoeft alleen maar iets te zeggen-al is het niet waar- dan geloven die achterlijk berbers het meteen" Yakoet al-hamaoui reageerde op de burgeroolog in Andalusie dat veroozaakt werd door de Charijieten. In deze oorlog die de andalusiers veel ellende heeft bezorgd, hebben imazighen een hoofdrol gespeeld daarom werden zij verschrikkelijk gehaat...

wat ik niet begrijp is dat in plaats dat de berbers in Vlaanderen iets van de Vlaamse Beweging leren, steunen zij een arabist die naar de confrontatie met de belgen streeft.

De berbers denken niet na want als zij het wel doen dan moeten zij toch een paar vragen stellen:
-wie is aboe jahjah?
-waarom zegt hij bijna niets over de amerikaanse bezeting in irak maar pleit hij wel voor de ontmanteling van israel?
-waarom heeft hij een tak van AEL in zijn dorp in het zuiden van libanon opgericht en niet bijv. in beiroet?
- waarom krijgt aboe jahjah geen aanhang onder de andere moslim etnische groepen in NL en Belgie?
-Is aboe jahjah de eerste arabier die imazighen probeert te bedriegen?
-wat is het verschil tussen aboe jahjah en Allal Al-fassi die beweerde dat hij tegen de fransen was en later is gebleken dat  hij tegen imazighen was en niet tegen de fransen...? in een persconferentie in cairo verklaarde allal afassi :  de fransen of de amerikanen zijn niet onze probleem want die zullen straks vertrekken onze echt probleem zijn juist de berbers. Hoe kunnen wij hen weg krijgen? (1)  heeft aboe jahjah niet gezegd dat de amazigh identiteit moet verdwijnen?!


zijn de berbers niet primitief dan??

Het beok van Yakoet al-hamaoui is niet 'sorat al-ardh"maar "moe3jam alboeldan" in deze boek zegt al-hamaoui dat wat imaizghen het meest karaktiriseert is dat zij in iedereen gelooft die zegt dat ie Mahdi of profeet is. "Daarom zijn er zo veel vals profeten en maraboeten onder de berbers" aldus al-hamoui. "Soerat al-ardh" is het boek van Ibn Hawkal de spion die de Fatimiden naar Zennta-imazighen stuurden om van hen shieten te maken. Het is hem niet gelukt-voor de eerste keer inn de geschiedenis!!- heeft hij imazighen buitengewoon zwart gemaakt in dat boek...

Zian

Citeerwant de joden HEBBEN al de wereld veroverd,

Als je met de Joden 'Moslims en Arabieren' bedoelt, dan heb je gelijk.

Citeerdoor jou toedoen zal ik dus da boek van jahjah gaan kopen,
Heb je die nog niet!!!!! was je in de afgelopen maand in Tora Bora?