Abou Jahjah: Amazigh-identiteit moet verdwijnen

Gestart door Zian, 29/10/2003 om 19:19:33

Y._Touzani

Azul,

Wat Imazighen weigeren te begrijpen is dit:

"(...) Hieruit concluderen wij tot een algemene regel, een regel, die zelden bedriegt. Die algemene regel is, dat hij, die toelaat dat een ander(1) machtig wordt, zelf te gronde gaat" machiavelli

en nog dit:

" Er is dan ook in het leven een zeer groot verschil tussen hetgeen is en hetgeen zou behoren te zijn; wie met het eerst geen rekening houdt en zich uitsluitend naar het laatste richt, graaft zijn eigen graaf" machiavelli

In de loop van de geschiedenis hebben imazighen altijd er voor gezorgd dat de buitenlanders machtig worden zonder te beseffen dat de buitenlander wanneer ie machtig wordt automatisch een imperialist wordt. Er zijn honderden voorbeelden in de geschiedenisboeken.  daarom heb ik geschreven dat imazighen net als de dieren hun instinct volgen want alleen de dieren kunnen zich hun verleden niet herinneren. Sterker nog er zijn dieren die nooit tweemaal worden bedrogen. Denk aan de amazigh spreekwoord: uccen tak xas ict n tawara of : een ezel stout zich niet tweemaal aan dezelfde steen!!...

(1) wat denken jullie als die ander een buitenlander is?

Zian

Sommigen citaten van het boek Jahjah:
1. ‘alleen sterke gemeenschappen en volkeren worden als gelijken behandeld’.
2. ‘Je krijgt geen gelijke rechten, je neemt ze’.

Dit is de reden waarom Jjahjjah de rechten van Imazighen wil ontnemen en dit zijn ook de reden waarom hij Vlamingen zwakke volk noemt.
Vlamingen zijn, volgens Jahjah, een zwak volk omdat ze geen andere landen hebben bezette zoals Arabieren en Fransen hebben gedaan.
Bezetting en oorlog voeren is voor Aboe Jahjah geen misdaad maar, een helddaad.  

ifiS

#32


Abou djaja slaat een zielig figuur met dit boek, je moet kunnen schrijven om een boek uit te brengen.

Dit achterlijke boek is een laatste substantie die zijn toekomstige zelfmoordacties zullen onderbouwen.

het virus blijft zich maar verspreiden...  

Masja

CiteerSommigen citaten van het boek Jahjah:
1. ‘alleen sterke gemeenschappen en volkeren worden als gelijken behandeld’.
2. ‘Je krijgt geen gelijke rechten, je neemt ze’.

Dit is de reden waarom Jjahjjah de rechten van Imazighen wil ontnemen en dit zijn ook de reden waarom hij Vlamingen zwakke volk noemt.
Vlamingen zijn, volgens Jahjah, een zwak volk omdat ze geen andere landen hebben bezette zoals Arabieren en Fransen hebben gedaan.
Bezetting en oorlog voeren is voor Aboe Jahjah geen misdaad maar, een helddaad.  


imperialisme heeft altijd bestaan, het ene land verbreidt op het hoogtepunt v. zijn machtspositie zijn grenzen ,(om het maar eens mooi te zeggen) een tijd daarna wordt hij zelf bezet , zo gaat dat
bijv. marokko heeft spanje bezet in het verleden ,én een deel v. frankrijk, daarna kwamen spanje en frankrijk een "kijkje" nemen in mar.
what a joke this world....

(de vlamingen hebben trouwens toch bijv. de kongo ooit "bezeten"?)

Dyhia

#34
hallo allemaal,

wenneer houden jullie eems op met 't dispuut over Abou Jahjah, deze man is ver uit erg slim en weet wat ie zegt en doet, jullie zullen echt geen lengte van hem krijgen !! door steeds te citeren uit zijn boek, in tegendeel jullie maken ons alleen nieuwsgierig over dit boek!! en dan krijg je dat mensen het gaan lezen!!!
het beste is om hem te vergeten, in mijn ogen, is hij al deze aandacht niet waard, er zijn veel andere dingen die ter discussie gebracht kunnen worden..op deze forum

MVG

Ariaz

#35
vLAMINGEN MAAKTEN DEEL UIT VAN DE BELGEN, en de dapperste stammen van gallie waren volgens caesar de belgen, en zij woonden van de seine tot de rijn, dus nederland en noord-frankrijk maakte ook deel uit van belgie,


en verder kun je de vlamingen vergelijken met de irrifien


vlamingen zijn hard, moeilijke mensen, harde werkers, kapitaalkrachtig, en zij maken deel uit van een minderheidstaal

en dit geldt ook voor de irrifien maar weten jullie dat zij eigenlijk nog niet lang geleden eigenlijk in dezelfde probleem zaten als de imazighen, hun taal was ook niet erkend omdat het bestond uit verschillende dialecten, en dan is belgie bezet door de duitsers, die dus zei dat de vlamingen veel hoger stonden dan de walen want vlamingen zijn van germaanse bloed, en zo is dan de vlaamse beweging onststaan, zij hebben dan een strijd gevoerd, tegen de verfransing want de franstaligen gedroegen zich net zoals de arabieren zich tegenover ons gedragen, en nu maken zij de meerderheid van belgie uit,


en daarom dring ik er op aan om de vlaamse voorbeeld te volgen,


in ieder geval als marokko de democratie wil volgen dan MOET ze wel de imazighen hun rechten geven,

Sa3ieD

#36

Citeerhallo allemaal,

wenneer houden jullie eems op met 't dispuut over Abou Jahjah, deze man is ver uit erg slim en weet wat ie zegt en doet, jullie zullen echt geen lengte van hem krijgen !! door steeds te citeren uit zijn boek, in tegendeel jullie maken ons alleen nieuwsgierig over dit boek!! en dan krijg je dat mensen het gaan lezen!!!
het beste is om hem te vergeten, in mijn ogen, is hij al deze aandacht niet waard, er zijn veel andere dingen die ter discussie gebracht kunnen worden..op deze forum

MVG

Je hebt helemaal gelijk. Hoezo weer een shit discussie over de AEL. De AEL is allang opgegeten en ook allang uitgepoept, of kregen jullie AEL trek na een hele maand vasten?Laat die AEL aub rusten, wat dood is is dood.

Zian

#37

CiteerJe hebt helemaal gelijk. Hoezo weer een shit discussie over de AEL.
AEL heeft veel aanhangers van onder Imazighen, omdat ze denken dat AEL voor de Islam opkomt. Ze denken dat JAhjah hun broeder is.

De bedoeling van deze discussie om te laten zien dat Jahjah de Islam aan zijn laarzen lapt en dat hij de Amazigh identiteit wil vernietigen.


Sa3ieD

#38

CiteerAEL heeft veel aanhangers van onder Imazighen, omdat ze denken dat AEL voor de Islam opkomt. Ze denken dat JAhjah hun broeder is.

De bedoeling van deze discussie om te laten zien dat Jahjah de Islam aan zijn laarzen lapt en dat hij de Amazigh identiteit wil vernietigen.
Waar dan?? ik zie ze niet hoor. De AEL is allang vergeten, als jij dat nou ook doet, ipv hier ruimte en tijd te verspillen over de AEL. Laat ik het zo zeggen, zoals de AEL er nu voor staat is het niet eens een discussie WAARD.

Dora

#39
helaas is ie dus nog niet dood..nog lang niet. niet zolang onze imazighen hem zien als "de verlosser". en al was hij dood iemand anders zou wel opgestaan zijn om zijn werk voort te zetten (en het zal me niets verbazen als het een amazigh is).


by the way helaas is hij nog niet dood daar bedoelde ik de AEL mee en niet de persoon zelf (voor misverstanden, nu die erg in trek zijn hier op amazigh)

Zian

CiteerWaar dan?? ik zie ze niet hoor. De AEL is allang vergeten, als jij dat nou ook doet, ipv hier ruimte en tijd te verspillen over de AEL. Laat ik het zo zeggen, zoals de AEL er nu voor staat is het niet eens een discussie WAARD.
Ik heb contact genomen met de AEL en ik deed alsof ik aanhanger ben van  hen en ze vertelden me dat 90 procent van hun leden zijn Imazighen.
Mohammed benzakour, Mohammed Chepih, webmaster van moslim-online, en nog veel meer, zijn voorbeelden daarvan.
Jahjah heeft tientallen Imazighen genoemd die AEL hebben opgericht.

In deze site vind je ook Imazighen die aanhangers van AEL zoals Polkaan, Berberina.


yura

#41
salam 3alykom
He jongens even voor de duidelijkheih, wij imazighen zijn die genen die hun identiteit laten verdwijnen, een arabier heeft jouw niet gezegd dat je je taal niet mag spreken of schrijven.
Ik zal je een voorbeeld geven, adjie=geheugen, maar een amazigh zegt gewoon ra3kel, omdat het modern is, en dat geldt voor zoveel woorden, dus ga mij niet vertellen dat een arabier je identiteit ontneemt. basta

ighes

#42

CiteerIk vind t wel een zeer groeve beschuldiging naar onze Polkaan. Polkaan heeft een keer geziegt dat zij als vrouw Jahjak een aantrekkelijke man vond maar het wil niet zeggen dat ze de Programma van AEL aantrekkelijk vind.

Heren pas a.u.b met valse beschuldigingen.

amtlou3

#43

 azul a himi ,

 Adji is een concrete woord voor een orgaan van ons lichaam
 dat in de skelet van het hoofd voorkomt .almog in het arabisch hersenen in het Nederlands .
 ra3kal in het arabisch is een abstraact begrip =verstand in het Nederlands .in het tamazicht weet ik niet .
 kan iemand daarbij helepen ?
 
 dank bijvoorbat :)

razafa

#44

Citeerazul a himi ,

 Adji is een concrete woord voor een orgaan van ons lichaam
 dat in de skelet van het hoofd voorkomt .almog in het arabisch hersenen in het Nederlands .
 ra3kal in het arabisch is een abstraact begrip =verstand in het Nederlands .in het tamazicht weet ik niet .
 kan iemand daarbij helepen ?
 
 dank bijvoorbat :)

Tamazight woord voor verstand is (TAWANGUINT), dat had je moeten weten als echt arifi of niet.