Gruwel der Arabisten

Gestart door Ibn_Toemart, 01/01/2004 om 19:40:23

Ibn_Toemart

Aanschouw en lees de gruwelijke daden tegen de Imazighen van Erachidia op 23 december door de Arabieren.

http://www.ifrance.com/tankra/

Azul

tazirie

#1
Erg schandalig!

Masja

#2
dit doet me aan iets denken...
wat ik me afvroeg..... ik heb ooit eens vernomen dat praktisch alleen weeskinderen (jongens) worden uitgekozen voor de funktie v. politieman (gendarmerie...!), vanwege hun harde overlevingskarakter (opgegroeid zonder ouders...!)
nu vroeg ik me af of dat nu uitsluitend arabieren waren of
Imazighen, of een combinatie v.d. 2
die foto's deden me denken aan vrienden die iets dergelijks meemaakten in de Poste du Gendarmerie

Mashakiel

#3
hoe komt het dat dit niet de internationale zenders heeft bereikt?
of was dit wel het geval?
en Errachidia, waar ligt dat juist?

Ibn_Toemart

#4
Het ligt zuidelijk in het oosten dicht tegen de grens met Algerije. Ik ben zelf ook maar op de hoogte gebracht door een vriend in Titawin via MSN. Ik denk dat het nationaal zelfs niet doorgebroken is en dat deze amazigh-vriendelijke site geen vrede heeft genomen om het in de doofpot te laten belanden. Het is schokkend en het geeft ons een allesbehalve vertekend beeld van de nationale wanorde en racisme.

Azul

Wasilla tarifest

#5
waarom in het frans :(
als het nou in het engels of duits of nederlands was....maar nee.

nou jammer

Mashakiel

#6

Citeerwaarom in het frans :(
als het nou in het engels of duits of nederlands was....maar nee.

nou jammer

het komt er op neer dat enkele extremistische wanna-be marxistische racistische arabische rotzakken zomaar mogen slaan op de imazighen en wat nog erger is, is dat het dictatoriale regime deze misdaadplegers, plegers van onmenselijke praktijken, na dit incident zomaar mogen vrij lopen en dan nog op openbare plaatsen

dit is zowat hetgeen de tekst wil zeggen (uiteraard gemengd met eigen door emoties gewekte opmerkingen)

azirar

#7

CiteerHet ligt zuidelijk in het oosten dicht tegen de grens met Algerije. Ik ben zelf ook maar op de hoogte gebracht door een vriend in Titawin via MSN. Ik denk dat het nationaal zelfs niet doorgebroken is en dat deze amazigh-vriendelijke site geen vrede heeft genomen om het in de doofpot te laten belanden. Het is schokkend en het geeft ons een allesbehalve vertekend beeld van de nationale wanorde en racisme.

Azul

Azul
Lees ik het goed. Zijn de daders van deze gruwelen Arabische marxisten ? zoiets zou je eerder van islamitische extremisten kunnen verwachten.  

admin

#8
Er wordt aan gewerkt.De tekst zal binnenkort in het Nederlands op amazigh.nl te vinden zijn.

Admin

Mashakiel

Een gewaagde vertaling van de franse tekst door de enige echte Woe-Mashakiel:



De gebeurtenissen van de wilde aanval (op 23/12/2003 om 18u) door een groep arabische pseudo marxisten in het hartje (van de cité) van de universiteit van Imteghren (Errachidia) op  amazigh studenten, hebben een grote omvang bereikt op nationaal en internationaal vlak.

De noodkreet en de oplettendheid (sinds Errachida) van de studenten van de culturele amazigh-beweging en van alle amazigh studenten, moeten met zekerheid en weerstand/verzet en meer solidariteit behouden worden.

[Deze racistische en onmenselijke aanval jegens de imazighen moet hen wakker maken in die zin dat ze beslissingen moeten nemen die goed bepaald zijn, om te zijn of niet meer te zijn] (deze zin heb ik niet volledig begrepen denk ik!!!)

Men moet er rekening mee houden dat deze gewelddadige en extremistische ‘rotzakken’, na het plegen van de feiten, nog steeds vrij zijn om zich te begeven naar publieke plaatsen in het hartje van Errachidia en alsof dit niet genoeg zegt over de nalatigheid van de marokkaanse dictatoriale regering, zijn er temidden van hen, sommigen (zowel studenten als geen studenten) die helemaal geen geldige verblijfskaart bezitten (een soort studentenkaart zeg maar).

Na het ontvangen van de boodschap over deze gruwelijke gebeurtenis, arriveerde de culturele amazigh beweging met de steun van amazigh studenten om de slachtoffers te redden […]

Sinds dit onverwachte en opmerkelijke gebeurtenis, zijn de studenten van de universiteit zeer voorzichtig/oplettend om zo hun interesses/bezigheden te behoeden voor wat komen zal en zeker in dit geval omdat het de periode is van de voorbereidingen op de examens van het eerste semester.

Hand in hand (en de rest was onleesbaar)



Dit is ongeveer wat ik heb begrepen van deze tekst, ik heb hier en daar wat toegevoegd maar ik denk niet dat het doel van de tekst hierdoor is verandert

Er kunnen fouten in zijn, als dit het geval is, gelieve deze dan te verbeteren.

Y._Touzani

Azul,

Het is niet de eerste keer dat de arabieren imazighen mishandelen alleen maar omdat ze willen zijn zoals zij zijn: imazighen. Vooral in Rashidia, om precies te zijn in Gulmima, zijn de imazighen daar zeer bewust van hun amazigh identiteit. In 1994 werden een paar amazigh leraren van de vereniging "tileli"opgepakt, mishandeld en van hun werk ontslagen (verhongeren)..

Sinds de zevende eeuw hebben de arabieren de imazighen alleen met het zwaard behandeld. "bessif" hebben wij van de arabieren geleerd en dat betekent: met het zwaard

Ondanks dit alles worden de arabieren gezien als lieve mensen, open, ruimdenkend, aardig, stedelingen, tolerant...etc en imazighen die in de loop van de geschiedenis niemand hebben onderdrukt of mishandeld of pijn aangedaan, worden echter gezien als agressief mensen en zelfs als barbaren. Door wie? door de arabische sadisten natuurlijk.

Latenb wij wakker worden want het gaar erom dat de arabieren weigeren hun positie vrij te geven. Ze controleren alles: de banken, vruchtbare grond, diplomatie, hoge functies, onderwijs, media ..etc.  Laten wij geloven dat hun overheersing  nooit eeuwig mag zijn want alleen Allah is eeuwig. Laten wij ook geloven dat zij een historische en een eeuwige hekel aan ons hebben. Zij volgen het pad van de duivel: het pad van arrogantie, hoogmoed en jaloesie.


Y._Touzani

#11
Azul,

voor de duidelijkheid:  Ik zeg niet dat iedereen die Darija spreekt arabier is en per definitie een vijand. Veel marokkanen die darrija spreken( circa 90 %) zijn gearabiseerden en dus slachtoffers. Slachtoffers van de arabische en andalusische imperialisten die hen hebben gearabiseerd om hen tegen ons op te zetten zodat zij rustig kunnen doorgaan met het uitbuiten van de rijkdomen van Marokko...helaas de gearabiseerden begrijpen het niet...

MBTiza

#12
Hebben ze hun nou mishandeld? waar blijft de fighting spirit?

yura

#13
Touzani, die andalusisch imperialisten zijn toch jbala?

Wasilla tarifest

#14

Citeerhet komt er op neer dat enkele extremistische wanna-be marxistische racistische arabische rotzakken zomaar mogen slaan op de imazighen en wat nog erger is, is dat het dictatoriale regime deze misdaadplegers, plegers van onmenselijke praktijken, na dit incident zomaar mogen vrij lopen en dan nog op openbare plaatsen

dit is zowat hetgeen de tekst wil zeggen (uiteraard gemengd met eigen door emoties gewekte opmerkingen)

HAfek , en ik zal de tekst nog een keer lezen als de admin hem hier in het nederlands heeft geplaatst dan kan ik pas zeggen wat ik er van vind!