Gruwel der Arabisten

Gestart door Ibn_Toemart, 01/01/2004 om 19:40:23

masin2003

Citeer* als de imazighen niet getrokken waren door de bezetters dan zouden we nu een amazigh staat hebben gehad waar alle imazighen zich bewust zijn van hun amazighidentiteit....het probleem ligt m nou juist dat de imazighen wel degelijk getrokken waren door de arabieren en anderen volkeren niet... *........

ik denk dat wij hetzelfde denken...maar we langs elkaar heen praten :)

Frans Bauer zong: heb je even voor mij...

masin2003

CiteerAzul,

Ik heb altijd geconstateerd dat imzighen het tegenovergestelde doen:
-ze preferereen de buitenlanders boven eigen mensen.
-ze verklaren zich solidair met bijv. de arabieren in het M-O maar ze zijn onverschillig ten anzien van hun rasgenotten die in moeilijk omstandigheden leven.
-met de buitenlanders zij  ze eerlijk onderling heerst wantrouw.
-met de buitenlanders doen zij naief onderling zijn zij altijd op hun hoede.
.
..
kortom, imazighen worden primitief opgevoed. En naieviteit en het geloof in de onwaarneembaarheid en sihr zijn de belangrijkste eigenschappen van de primitieve mensen. Vandaar de liefde van de berbers voor de arabieren: ze schrijven RAHROEZ en vertellen veel over onwaarneembare dingen...  

Azul Y. Touzani

wellah ila respect ayuma! je constaterin g is helemaal juist.
ik heb het zelf meegemaakt en hierdoor onstond zelfs een vechtpartij zonder dat ik dat gewild had:

in 2001 na de onlusten in Kabylie, ik was ergens waar ighyar(onbewuste imazighen) komen. ik hoorde ze de hele tijd praten over oh die arme palestijnen! er zijn deze week 6 personen doodgemaakt door joden, ect.. ect.. waarop ik zei: wisten jullie niet dat in dat zelfde week meer dan 100 aythmath-negh imazighen van leqbayel zijn vermoord door de arabo gendarmerie van Algerije??! waarom zijn 6 palestijnen meer waard dan 100 imazighen n leqbayel??! dat zijn toch ook onze broeders?! sterker nog we zijn letterlijk en figuurlijk broeders van elkaar!
en toen begon thaghyuri haar gang te gaan: 1 van hun zei iw asafie krijgen e weer dat gezeik over imazighen. ik zei hoezo gezeik?? vind je echt dat klagen dat er meer dan 100 imazighen vermoord zijn een gezeik? tzzz ya ighyar!


je raad het al na me laatste zin, breek de hel los.

ps: ik heb het ook gemerkt bij de laatste overstroming in Arif. er zijn irifiyan dood gegaan, maar veel vonden het niet erg, sterker nog ze waren de hele dag aan de tv gekluistert om het nieuws over irak te volgen en te jammeren dat er weer 1 irakees (hun broeder) is vermoord. terwijl op dat zelfde moment meer dan 15 doden zijn gevallen in Nador & alhoceima.

masin2003

ik heb daar een verklaring voor zo een gedrag: deze gasten zijn pervers! ze vinden het lekker om vernederd te worden.
ik denk dat zo een gedrag universeel is. alleen in het westen diegene die dit perversiteit bezetten, komen wel voor hun neigingen uit (dat zie je terug bij de mensen die SM en spanking prefereren) bij onze cultuur is dat taboe denk ik om voor zulke perversiteit uit te komen. daarom gebruiken ze de islam als dekmantel voor hun perversiteit.
ik heb het zelfs hier geconstateerd op amazigh.nl bij: Nour en jamal-loco (weet je nog vorige keer toen die arabische racist de imazighen hier voor alles en nog wat uitmaakte, niemand van hun zei daar iets van: sterker nog: nour en jamal-loco speelden de bewaker voor hem (ze letten op imazighen die hem aanvielen en zogenaamd ze corigeerden hen. van nee je mag die ramzi niet terug schelden, terwijl ze geen ene woord opmerkten tegen al dat smerige scheldcanonades van die laffe arabier)

conclusie: ze vonden het lekker

een andere verklaring is haast niet te vinden

masin2003

dus voortaan aymazighen: kom je zulke perverse gasten tegen op het net (ook al doen ze zich voor als vrome gelovigen) scheld ze lekker verrot wegens hun ziekelijke perversiteit.

alhoewel, de kans is dan groot dat ze het dan lekker zouden vinden ;D hahah

Dora


Dora

#65
en by the way ik was hier altijd degene die islam los van het amazighbewustzijn heb gehouden, jullie moesetn de arabieren en de islam zo nodig mengen waarbij het keer op keer leek dat ik en mijn broeders nour en jamal hen verdedigden...

admin

#66
Deze topic is bedoeld om te discussieren over de gebeurtenis in Imteghren, dus niet voor hetgeen hier nu boven gebeurd.

Het artikel over de aanval op de Amazigh studenten is nu te lezen op amazigh.nl:

http://www.amazigh.nl/content/artlees.php?artid=242

Admin

masin2003

#67
Azul

mijn excuses, achteraf als ik het nu lees vind ik dat ik te ver ben gegaan a lopendelach. ik denk persoonlijk dat het kwam omdat ik al dagen geen nicotine gennutigd had ;D . maar niet treuren ik rook helaas weer :(

ps: aan mijn kant zal ik mijn bericht weghalen.

nogmaals mijn excuses, normaal scheld ik wel op een nette manier hoor ;)

Mauri, De Riffijn.

Dora

#68
allah ie semhak...:)

Kamal25

#69
Bij dit soort dingen vraag ik me altijd af hoe we dit eigenlijk bekend zouden moeten maken aan de buitenwereld. Het is toch niet te geloven gewoon dat zoiets niet bekend is onder de mensen?!?

Heeft iemand een idee hoe de Imazighen dit zouden moeten aanpakken?

Dora

#70
laat de imazighen maar eerst eens bewust worden van wat er gebeurd daaro, dan kunnen we gaan praten wat we kunnen doen tegen dit onrecht......

masin2003

Azul marra xawem

Om nog even terug te komen bij dit tragische onderwerp:
ik vind persoonlijk dat de MCA en de studenten van imteghren te mild zijn geweest in hun verklaring!
er moet op zijn minste dit volgende geeist worden:

-het onmiddelijke opsporen van dat bende criminele nationalistische arabisten die zichzelf marxsisten noemden. en ze strenger te straffen zodat het een voorbeeld gaat worden voor ieder exstremist die het in zijn hoofd haalt om zulke misdaden nog in de toekomst te plegen en dat wij in Marokko geen enkele exstremisme dulden!

- het ontslaan van de gouverneur van errachidia (en met hem alle hoge veratwoordelijken die over de gendarmerie en de lokale polite gaan)

- het onmiddelijke aftreden van minister van justitie (of zoals het zo mooi heet in marokko: wazir al adl = minister van gerechtigheid! hij is nota bene de hoge verantwoordelijke voor de veiligheid van ieder marokkaan!

-het onmiddelijk ontslaan van de verantwoordelijken die over de nationale tv en Radio gaan. om hun nalatigheid om dit verschrikkelijke nieuws te hebben verzuimd om naar buiten te brengen

-het onmiddelijk openlijk excuses aanbieden aan de studenten en de imazighen in het algemeen! het kan gebeuren door de persoon van de plaatsvervangende minster of zelfs door de koning himself!


ps:Dit is niet overdreven. zo hoort het gedaan worden in democratische landen! aangezien onze zo 'democratische' land zich meermalen als een democratische land uitroepte. dan vind ik dat ze het moeten laten zien!


Masja

#72
het is helaas maar al te waar dat een land in naam (in dit geval marokko)democratisch is,vaak voor het oog van de "buitenwereld" , maar in de praktijk totaal niet!!!

Arrows

#73
ze zijn "opweg" naar democratie! we zijn al aardig opweg vergeleken met een paar jaar terug! ik blijf het zeggen heeft veel tijd nodig.....soms lijkt het een eeuwigheid...mischien gaat het ook eeuwen duuren maar we komen er uiteindelijk wel!

Masja

#74
ik hoop het, dat zou te gek zijn, marokko is zo'n mooi land, en als de negatieve dingen zouden veranderen in iets positiefs, zou ik er graag willen wonen...