Gruwel der Arabisten

Gestart door Ibn_Toemart, 01/01/2004 om 19:40:23

Zian

#30

Citeeral waren het leden van al qaieda, kan me niks schelen. waarom doen we moeilijk als er in de krant staat "maarokkaanse jongeren beroven bank", terwijl als het om "moslims" gaat dan zet men dat met alle plezier en het liefst nog met hoofdletters en dikgedrukt??.
waarom spreek je hier trouwens uberhaupt van moslims..zelfs jij weet dat dat onzin is. en trouwens k moet meer weten om  tegen ze te zijn. waarom hebben ze dat gedaan? ik neem aan dat ze niet in het wildeweg de geslachtsdelen van mensen afhakken.

arabieren .....beschaafde wereld....wie behoort er hedendaags wel bij??
Je hoeft niet tegen die mensen te zijn!
Waarom ze het gedaan hebben?
1. Sommige studenten van JAMAa Alad wal Ilihsaan hadden eerste ruzie met Amazigh studenten over de plaats van de Amazigh identiteit in Marokko.
2. Imazighen beschouwden de aanwezigheid van Arabieren in Noord Afrika als bezetting en die Islamitische studenten zien het als hun plicht. Ze noemen het 'FOETOHAAT'.
Wie tegen de FOETOHAAT is, is ongelovige en hoort dood te gaan.

Vervolgens was er gewoon gevecht tussen deze twee groep studenten. Later kwamen leden van deze Islamitische partij die geen studenten zijn naar de Universiteiten om Jihad te voeren tegen Imazighen. Ze beschuldigden Imazighen van het bestrijden van de taal van Allah en het niet geloven in het recht van de Arabieren om andermans landen te bezetting in de naam van FOTOHAAT.

Dora

#31

CiteerJe hoeft niet tegen die mensen te zijn!
Waarom ze het gedaan hebben?
1. Sommige studenten van JAMAa Alad wal Ilihsaan hadden eerste ruzie met Amazigh studenten over de plaats van de Amazigh identiteit in Marokko.
2. Imazighen beschouwden de aanwezigheid van Arabieren in Noord Afrika als bezetting en die Islamitische studenten zien het als hun plicht. Ze noemen het 'FOETOHAAT'.
Wie tegen de FOETOHAAT is, is ongelovige en hoort dood te gaan.

Vervolgens was er gewoon gevecht tussen deze twee groep studenten. Later kwamen leden van deze Islamitische partij die geen studenten zijn naar de Universiteiten om Jihad te voeren tegen Imazighen. Ze beschuldigden Imazighen van het bestrijden van de taal van Allah en het niet geloven in het recht van de Arabieren om andermans landen te bezetting in de naam van FOTOHAAT.

ik neem aan dat deze studenten geschiedenislessen moeten hebben gevolgd, waarom hebben jullie daar niet gebruik van gemaakt?. en mag ik vragen welke stad dit was?? want als het in alhoceima is zoals je hiervoor aangaf dan begrijp ik niet dat zij de overhand hebben in een amazighstad. maar goed. allah nejiena wa llah nejien koul moesliemien.

en had niemand van de imazighen verstand van de islam nigh??...jullie hadden ze makkelijk kunnen verslaan door middel van de islam. want de islam strijd voor gelijkheid en is altijd rechtvaardig. een persoon die strijd tegen zijn eigen mensen en zegt dat dat in de naam van Allah is die zal ten onder gaan vroeg of laat....

Masja

#32
ik heb de indruk dat de arabieren de islam gebruiken als middel om de amazigh monddood te maken, zoniet af te slachten..
, terwijl de amazigh enkel en alleen zijn plaats in zijn eigen land terug wilt!!

Dora

klopt....daarom voelt het soms alsof je tussen 2 vuren zit. als je wat over de islam zegt krijg je radicale imazighen over je heen en andersom...jammer dat deze 2 niet altijd samengaan bij sommige mensen , of nee ,liever gezegd DENKEN niet samen te gaan

Masja

maar het is ook heel verwarrend, want de islam gaat vanaf het begin samen met de arabier, de profeet is nu eenmaal daar geboren,
en dan heb je de onderdrukking...
je moet de 2 zien te scheiden, wat verstandelijk mischien wel gaat, maar emotioneel niet heb ik wel bij velen gezien

Dora

waarom hebben chinezen daar geen problemen mee?? en indonesiers, turken, iraniers, somaliers, enz enz enz?? alleen wij imazighen?? vraag me dan toch af of we sociaal emotioneel wel voldoende ontwikkeld zijn.

Zian

Citeerik neem aan dat deze studenten geschiedenislessen moeten hebben gevolgd, waarom hebben jullie daar niet gebruik van gemaakt?.

De geschiedenis van Imazighen is in Marokko verboden. Er wordt wel onderwezen dat Moslims het recht hebben om landen van anderen te stelen, want dat is 'GHANIMA" en 'FOTOHAAT". GHANIMA en FOTOHAAT zijn in de Islam verplicht. Dit weten alle studenten, maar Imazighen zijn hiermee niet eens.
Citeeren mag ik vragen welke stad dit was??

De misdaden vonden plaats in Oujda en de omgeving, maar ook in Fes. Amazigh studenten uit Alhoceim en Nador werden daar afgeslacht.
 
Citeerjullie hadden ze makkelijk
Ik was een kind en toen studeerde ik in Alhoceima. Ik was niet in de universiteit in Oujda. Ik  was een scholier en geen student!

Citeerkunnen verslaan door middel van de islam. want de islam strijd voor gelijkheid en is altijd rechtvaardig.
Deze Islamieten streden ook voor de rechtvaardigheid. Ze willen mensen die niet willen aanvaarden dat hun land voor de Arabieren beloofd is, dood moeten gaan.
Imazighen streden ook voor hun rechtvaardigheid: ze willen niet dat ze onderdrukt worden in het land van hun voorouders door de bezetters.


Masja

#37

Citeerwaarom hebben chinezen daar geen problemen mee?? en indonesiers, turken, iraniers, somaliers, enz enz enz?? alleen wij imazighen?? vraag me dan toch af of we sociaal emotioneel wel voldoende ontwikkeld zijn.

l-l toch!!  de chinezen zijn grotendeels boedhistisch, en hebben geen problemen met hun identiteit, china is nog steeds chinees! ( alhoewel het communisme v. mao een grote impact heeft gehad op hen)
en in indonesie zitten weinig arabieren ,dacht ik
al die volkeren die jij opnoemt zijn niet echt onderdrukt, behalve de koerden o.a.
ze hebben de islam aanvaard, maar zijn verder met rust gelaten in hun identiteit

yura

#38
Zian, min ghsar adach inigh, chek watasined cha mamech tfakaren wa3raben gh imazighen, ka nitni itrirassen ka nechin ntagod zayssen, macha tidet war yegi cha ameni, ijbrien di tanga tarjijien zegrifien.

Tamza

#39
Ik had gisteravond een topic over dit onderwerp geopend op marokko.nl.

Na een kwartier werd de topic gesloten en niet veel later werd de topic weer geopend, maar alle reacties waren weg. Ik ben geschrokken van de reacties van onze zgm mede-Marokkanen. Ze maakten er grapjes over, bagatelliseerden het of beweerden gewoon glashard dat het leugens waren zonder de link ook maar bekeken te hebben. Er was zelfs iemand die vertelde dat ze dankzij dat bericht zeker wist dat Imazighen racisten zijn (zoek de logica).

Helaas zijn die reacties verwijderd, maar dezelfde mensen hebben weer gereageerd in die topic met achterlijke statements.

Check:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=201510

En laat een bericht achter voor die dwazen.


Dora

#40

Citeerl-l toch!!  de chinezen zijn grotendeels boedhistisch, en hebben geen problemen met hun identiteit, china is nog steeds chinees! ( alhoewel het communisme v. mao een grote impact heeft gehad op hen)
en in indonesie zitten weinig arabieren ,dacht ik
al die volkeren die jij opnoemt zijn niet echt onderdrukt, behalve de koerden o.a.
ze hebben de islam aanvaard, maar zijn verder met rust gelaten in hun identiteit
dame, jij had het erover dat het verwarrend is voor de moslims om zowel moslim te zijn als van een identiteit dat anders is dan het arabisch. zie je reactie hierboven. het gaat niet om wie wel of niet onderdrukt is, het gaat erom hoe kijk je tegen het feit dat de profeet arabisch is, en toch je wilt strijden voor je amazighidentiteit. vele denken dat dit niet gaat en dat dit tegenstrijdig is, maar ik persoonlijk vind dat onzin. er zijn zat moslims in china, japan, indonesie, maleisie enz enz...en al was er maar 1 moslim in dat land dan nog kan zijn identiteit samen gaan met de islam.

Dora

#41

CiteerDe geschiedenis van Imazighen is in Marokko verboden. Er wordt wel onderwezen dat Moslims het recht hebben om landen van anderen te stelen, want dat is 'GHANIMA" en 'FOTOHAAT". GHANIMA en FOTOHAAT zijn in de Islam verplicht. Dit weten alle studenten, maar Imazighen zijn hiermee niet eens.
De misdaden vonden plaats in Oujda en de omgeving, maar ook in Fes. Amazigh studenten uit Alhoceim en Nador werden daar afgeslacht.
 
Ik was een kind en toen studeerde ik in Alhoceima. Ik was niet in de universiteit in Oujda. Ik  was een scholier en geen student!

Deze Islamieten streden ook voor de rechtvaardigheid. Ze willen mensen die niet willen aanvaarden dat hun land voor de Arabieren beloofd is, dood moeten gaan.
Imazighen streden ook voor hun rechtvaardigheid: ze willen niet dat ze onderdrukt worden in het land van hun voorouders door de bezetters.


ik woon zelf in oujda en ik kan me niet herrineren dat dit gruwelijke misdrijf heeft plaats gevonden, maar goed. hoe is het verder afgelopen??. heeft men ze niet voor de rechter gesleept? de amazighorganisaties niets gedaan??

ik vind dit echt heel erg...schaam me dan ook diep als moslima zijnde om met zulke mensen bij een bepaalde groep te horen. ik vind persoonlijk dat zulke mensen berecht moeten worden met de shariawetten....want in de islam staat nergens dat je je eigen taal moet verloochen voor het arabisch...waarom zou Allah uberhaupt dan andere talen hebben geschapen als dat verboden zou zijn en niet het juiste taal is.

Zian

Citeerik woon zelf in oujda en ik kan me niet herrineren dat dit gruwelijke misdrijf heeft plaats gevonden,
Was je destijds in Marokko of in Nederland.
Kan je die Universiteit in die Heuvel?  
 
Citeerhoe is het verder afgelopen??. heeft men ze niet voor de rechter gesleept?
Binnen de muren van de universiteit vond de afslachting! De politie was buiten, maar ze willen niet binnen. Ze zeiden dat de Politie niet naar de universiteit mag.
Daarna begon de afslachting buiten de universiteit en de politie heeft ingegrepen nadat tientallen Irifian zijn gedood en verkracht.
De Marokkaanse TV toonde beelden van het bevrijden van Rifijnen die onder de grond gegijzeld waren. Een van die jongeren die door de politie werd bevrijd, kwam later naar de middelaarschool en hij heeft ons alles verteld.

Citeerik vind persoonlijk dat zulke mensen berecht moeten worden met de shariawetten.
Die mensen zijn niet vervolgd!
De reden waarom de politie niet voortijdig ingegrepen heeft, komt het doordat twee vijanden van de monarchie elkaar uitroeiden.
Imazighen willen hun Amazigh identiteit behouden en de Islamieten willen van Marokko een Islamitische staat maken.  

Citeerwant in de islam staat nergens dat je je eigen taal moet verloochen voor het arabisch...waarom zou Allah uberhaupt dan andere talen hebben geschapen als dat verboden zou zijn en niet het juiste taal is.
Dat moet je vragen aan de Arabieren die de macht uitoefenen in ons land!
En omdat je in oujda woont, weet je iets over die Imam die zei dat Imazighen die Tamazight willen leren vijnaden van Allah zijn?
Dit stond in tawiza.net.

Dora

CiteerWas je destijds in Marokko of in Nederland.
Kan je die Universiteit in die Heuvel?  
 
Binnen de muren van de universiteit vond de afslachting! De politie was buiten, maar ze willen niet binnen. Ze zeiden dat de Politie niet naar de universiteit mag.
Daarna begon de afslachting buiten de universiteit en de politie heeft ingegrepen nadat tientallen Irifian zijn gedood en verkracht.
De Marokkaanse TV toonde beelden van het bevrijden van Rifijnen die onder de grond gegijzeld waren. Een van die jongeren die door de politie werd bevrijd, kwam later naar de middelaarschool en hij heeft ons alles verteld.

Die mensen zijn niet vervolgd!
De reden waarom de politie niet voortijdig ingegrepen heeft, komt het doordat twee vijanden van de monarchie elkaar uitroeiden.
Imazighen willen hun Amazigh identiteit behouden en de Islamieten willen van Marokko een Islamitische staat maken.  

Dat moet je vragen aan de Arabieren die de macht uitoefenen in ons land!
En omdat je in oujda woont, weet je iets over die Imam die zei dat Imazighen die Tamazight willen leren vijnaden van Allah zijn?
Dit stond in tawiza.net.

ik was toen in nederland inderdaad maar het nieuws wat daar gebeurd in oujda vliegt onze kant op. er hoeft iemand bij wijze van alleen maar te tuffen en wij komen het te weten ;) ( je weet hoe dat gaat met onze kwebbeltjes). de universiteit IN de heuvel of op de heuvel ;)..hahaha..nee hoor...uhhhm bedoel je die bij het ziekenhuis??

de politie mag niet binnen de universiteit?? en als een arabier was neergeknald dan wel??..achterlijke idioten. tfoe hier kan ik me zo boos om maken. goed...

die mensen zijn niet vervolgd??, hoe dat zo?, kan je die mensen niet alsnog vervolgen nu? er is toch zo vaak dat men een zaak later heropend, als ik een familielid had die daarbij slachtoffer is geworden zou ik het er echt niet bij laten. dat is moord, elk leven telt verdorie....is er geen soort gelijke peter r de vries in maroc?, zou daar gebruik van maken.

het is al een islamtische staat daar heb ik ook niets op tegen, maar een islamitische staat zou ook de taal van de burgers moeten erkennen...zie bv indonesie.

VS

#44
Het is wel een feit dat de Islamitische bewegingen fel gekant waren tegen de invoering van de koran in het Tmazight. Toch kan je ze niet allemaal op 1 hoop gooien. De Islamisten worden net zo hard tegengewerkt als de Imazighen. De Islamitische politieke beweging van Sjeich Yassin schijnt een grote aanhang te hebben onder de Marokkaanse bevolking. Ik las een keer meer dan de helft van alle Marokkanen. Hijzelf was onder huisarrest geplaatst en wordt op alle mogelijke manieren tegengewerkt.
Zo zijn er nog vele andere groeperingen die last ondervinden van de Makhzen. En daar moet je het ook zoeken. Het zal me niet verbazen als deze brute molestering ook door hen is opgezet. Het is namelijk een welbekend feit dat de opleving van het Tamazight en de bewustwording van Imazighen hen een doorn in het oog is. En natuurlijk is de Makhzen een elite die controle heeft over het merendeel van alle financieele en politieke zaken. Wij (Imazighen in Europa en Marokko) beginnen een bedreiging voor hen te vormen. Als er al een groepering achter dit geweld zit en geen impulsieve actie van een stelletje wildelingen, dan zijn het wel de goddeloze ratten van de Makhzen.