Gruwel der Arabisten

Gestart door Ibn_Toemart, 01/01/2004 om 19:40:23

Mashakiel

#15

CiteerHAfek , en ik zal de tekst nog een keer lezen als de admin hem hier in het nederlands heeft geplaatst dan kan ik pas zeggen wat ik er van vind!

:(
het feit dat je mijn (geprobeerde) vertaling niet hebt gezien verklaart al veel omtrent de belangrijkheid van mijn vertaling,
wat kan een dag er soms toch zo donker uitzien :(

lees toch maar eens de tekst hier even bovenop, dan heb je een idee

[:)]

masin2003

#16

CiteerTouzani, die andalusisch imperialisten zijn toch jbala?

Azul

jbala zijn niet dat gene wat touzani bedoelde. jbala zijn wel een mix imazighen en andalusiers die gevlucht zijn na de reqoncuista, maar ook zijn waren gewoon imazighen van andalusie (want arabieren zijn teruggegaan naar syrie en het middeoosten.
touzani heeft het over die elites die je bijna in elk stad hebt (meestal vormen ze niet eens 5% ) maar zij zijn degene die de marokkaanse volk uitbuiten. ze zitten i n rabat, fes en bijna elk stad. ze hebben een soort monopoly. een monopoly dat inhoudt dat zij de 90% rijkdommen van marokko voor zichzelf houden en de rest van het volk houden ze goed in d greep door altijd dom en analfabeet te laten. (marokko kent iets van 70% analfabitisme) raar he? nou dat is het werk van dat elite! ze weten dondergoed: zolang het volk analfabeet blijft, kunnen ze van alles en nog wat met ons en onze rijkdommen doen.

masin2003

#17

CiteerAzul
Lees ik het goed. Zijn de daders van deze gruwelen Arabische marxisten ? zoiets zou je eerder van islamitische extremisten kunnen verwachten.  


hahah je snap het nog niet he?
bij hun, marxist of islamitisch fundamilist of hervormd christelijk of boedist, arabieren* hebben 1 ding gemeen: ze zijn fasicten!
marxisten staan heel ver van zulk gespuis!
de arabische marxist, als je hem verteld dat je ook jouw culturele rechten wilt, dan wordt ie in eens een vrome gelovige die je voor kafer uitmaakt omdat je niet wilt knielen voor hun arabisme. arabo islamisten, arabo 'marxisten', arabo nationalisten, ect...ect zijn het allemaal met elkaar eens wat betreft hun arabo fasicme.

arabieren hangen allerlei ideoligien aan de buiten kant maar de binnenkant hebben ze maar 1 ideologie: Arabo facisme!


* = ik heb het niet over het marokkaanse volk, maar over dat fasictische elite en hun criminele bendes die zoals in imteghren(errachidia)hun criminele daden rustig kunnen verrichten met rugdekking van onze fasictische arabo overheid. een overheid die alleen maar dat eerder genoemde elite vertegenwoordigt en steunt.

masin2003

Azul

imazighen n eerachidia ed goulmima en omgeving zijn ed Aryazen ed imazighen ihurriyen! am irifiyan.

ik vind dat we een aktie moeten beginnen.
als eerst, ik vind dat imazighen verenigingen in Nederland en belgie en gezamelijke protestverklaring naar buiten moeten brengen.
we moeten onze broeders en zusters in errachidia laten zien dat wij op de hoogte zijn van de pressie en de gruwelijkheden die ze moesten ondergaan onder een stelletje gehuurde criminele arabo bendes! en vooral we moeten laten zien aan dat arabo facisten, dat wij het niet pikken dat ze onze broeders en zusters aanvallen. idammen umazigh, 3izzen! ULAC SMAH ULAC!


masin2003

CiteerHebben ze hun nou mishandeld? waar blijft de fighting spirit?

het waren knokploegen (gehuurde criminelen die niks te zoeken hadden in dat universiteit. ze waren bewapend met messen en knuppels. wat moesten ongewapende studenten van 18, 20 jaar daar tegen doen? en wat ik begrepen had uit dat stukje in tanakra, is dat die laffaards metten weggerent zijn na dat de leden van MCA zijn ingelicht over dit fasictische arabo criminele daad.

het ergste is, de lokale overheid geeft ze rugdekking (dat bewijst het feit dat ze allemaal op vrije voeten zijn), en de marokkaanse media zwijgt zoals gewoonelijk als het om imazighen bloed gaat.

Masja

#20
het is schandalig dat zoiets nog steeds gebeurt!
ik heb het artikel nog eens overgelezen, en inderdaad was de politie (lees:gendarme..) erbij betrokken (lees mijn commentaar op 1)
ik had toch wel gedacht dat daar verandering in was gekomen, blijkbaar niet dus..!
ik kan me herinneren dat ik in 1995 in Marokko een artikel in een Amazightkrant liet vertalen door iemand dat ging over de touaregs (zijn ook Imazighen,toch), ze werden op een schandalige manier gemarteld en vermoord, (Mali), en waarom? omdat ze het vertikken hun identiteit op te geven, ze hebben er een "hoge tol" voor betaald...het is nog niet eens zolang geleden dat dit gebeurde, ik heb het daarna nooit gelezen in nederlandse kranten...!

de naam trouwens alleen al voor deze trotse mensen, gegeven
 door het arabische deel v.d. bevolking,  "Touareg": door
god verlaten, ....kun je nagaan.......

erg toch, dat deze dingen gebeuren!!!!

MBTiza

#21

CiteerAzul

jbala zijn niet dat gene wat touzani bedoelde. jbala zijn wel een mix imazighen en andalusiers die gevlucht zijn na de reqoncuista, maar ook zijn waren gewoon imazighen van andalusie (want arabieren zijn teruggegaan naar syrie en het middeoosten.
touzani heeft het over die elites die je bijna in elk stad hebt (meestal vormen ze niet eens 5% ) maar zij zijn degene die de marokkaanse volk uitbuiten. ze zitten i n rabat, fes en bijna elk stad. ze hebben een soort monopoly. een monopoly dat inhoudt dat zij de 90% rijkdommen van marokko voor zichzelf houden en de rest van het volk houden ze goed in d greep door altijd dom en analfabeet te laten. (marokko kent iets van 70% analfabitisme) raar he? nou dat is het werk van dat elite! ze weten dondergoed: zolang het volk analfabeet blijft, kunnen ze van alles en nog wat met ons en onze rijkdommen doen.

Ik wil terugkomen op het bovenstaande, de tijden zijn veranderd a mauri, de nieuwe rijken bevinden zich vooral tussen de Imazighen en met name die uit de souss en rif. In Casa Blanca, Agadir, Marrakech zijn de Isousiyen degene die daar het meeste geld hebben en in het noorden de Irifiyen dat. In Agadir hebben veel hotels een AMAZIGH-NAAM. Kijk maar rond in een stad als Tanger, de grootste gebouwen/flats etc. die daar de laatste tijd gebouwd worden zijn van mensen uit de Rif. Degene die daar veel zaken etc bezitten zijn ook afkomstig uit de Rif. In Nador en AlHoceima (minder veel rijke mensen dan Nador) is het het vanzelfssprekend dat de rijkere mensen gewoon irifiyen zijn.

Zian

#22

Citeerwaarom in het frans :(
als het nou in het engels of duits of nederlands was....maar nee.

nou jammer
In Marokko wordt alleen Arabisch en Frans onderwijzen en geen Engels, Duists, etc.
Die mensen spreken dus ddie talen niet.
Die mensen hadden contact moeten opnemen met de Frans zender AT5. Maar misschien zijn ze bang dat ze gedood worden.
Imazighen die met Arabieren hebben gewoond net als ik weten dat Arabieren geen mensen zijn. Ze zijn wilde dieren maar ze lopen op twee. Hun hersens is gelijk aan die van Gorilla's.

Zian

#23
In 1994 hebben Arabische Islamieten uit Fes en Oujda studenten uit Alhoceima een Nador letterlijk verkracht. Ze hebben hun penis afgesneden. In die tijd woonde ik nog in Alhoceima en ik was in de midelbaarschool.

Wat maakt het uit of een Arabier Moslim of niet moslim is. Ze zijn dieren en stammen allemaal af van Gorilla's!

yura

#24
salam,azul.
Zian, mana taalgebruik ni, ruhem atochem taghna sh chek sh wa3raben, a3raben zijn angst hazen, een arifi laat zich niet kisten door een aarabi=schande van zijn vader en moeder
He even voor de duidelijkheid, twara nadni tabet min taqarad
wasfatah irifiyen danita, min dagh yewin gha chruh, kim ghi di rif.

Dora

#25

CiteerIn 1994 hebben Arabische Islamieten uit Fes en Oujda studenten uit Alhoceima een Nador letterlijk verkracht. Ze hebben hun penis afgesneden. In die tijd woonde ik nog in Alhoceima en ik was in de midelbaarschool.

Wat maakt het uit of een Arabier Moslim of niet moslim is. Ze zijn dieren en stammen allemaal af van Gorilla's!
waarom zet je hier bewust "islamieten" bij???.

je laatste 2 zinnen vind ik erg jammer zian.

Zian

#26

CiteerZian, mana taalgebruik ni, ruhem atochem taghna sh chek sh wa3raben,
Richt je nu je pijlen op mij!!!!
Je was toch niet een van die studenten!!!!
Citeera3raben zijn angst hazen,
Ja??? daarom dwingen je om in je eigen land hun identiteit over te nemen!!!
Citeereen arifi laat zich niet kisten door een aarabi=schande van zijn vader en moeder
Die studenten waren in de minderheid en waren in de Gearabiseerde steden!!!!
Bovendien de terroristen zijn tot nu toe onverslaanbaar. Zelfs Israël en Amerika, kunnen ze niet aan. Ze doden en  slachten zonder genade!
Citeertwara nadni tabet min taqarad
wasfatah irifiyen danita, min dagh yewin gha chruh, kim ghi di rif.
Wat ik geschreven heb was een stuk geschiedenis van Irifian!!! Irifian die dit niet weten moeten het alsnog weten om achter te komen wat het lot van hun broeders is. Geschiedenis kan je niet loochenen hoe gruwelijk hij is!

Zian

Citeerwaarom zet je hier bewust "islamieten" bij???.

Ze waren geen communisten!!! ze waren aanhanger van JAMAAT ALADL WA Alihsaan. Dus ze zijn islamieten, toch???
Citeerje laatste 2 zinnen vind ik erg jammer zian.
Iemand die anderen verkracht en vervolgens hun penis afhakt is een dier en geen mens. Arabieren hebben zich altijd bewezen dat ze zich veerweg van de beschaafde wereld bevinden!!!
Ik kan daar niet zoveel aandoen, ze hebben er zelf voorgekozen!!!
Mijn mening over de Arabieren is bekend: ze zijn verkrachters, terroristen, bezetters, monsters, moordenaars en bezetters


Dora

#28

CiteerZe waren geen communisten!!! ze waren aanhanger van JAMAAT ALADL WA Alihsaan. Dus ze zijn islamieten, toch???
Iemand die anderen verkracht en vervolgens hun penis afhakt is een dier en geen mens. Arabieren hebben zich altijd bewezen dat ze zich veerweg van de beschaafde wereld bevinden!!!
Ik kan daar niet zoveel aandoen, ze hebben er zelf voorgekozen!!!
Mijn mening over de Arabieren is bekend: ze zijn verkrachters, terroristen, bezetters, monsters, moordenaars en bezetters


al waren het leden van al qaieda, kan me niks schelen. waarom doen we moeilijk als er in de krant staat "maarokkaanse jongeren beroven bank", terwijl als het om "moslims" gaat dan zet men dat met alle plezier en het liefst nog met hoofdletters en dikgedrukt??.
waarom spreek je hier trouwens uberhaupt van moslims..zelfs jij weet dat dat onzin is. en trouwens k moet meer weten om  tegen ze te zijn. waarom hebben ze dat gedaan? ik neem aan dat ze niet in het wildeweg de geslachtsdelen van mensen afhakken.

arabieren .....beschaafde wereld....wie behoort er hedendaags wel bij??

Masja

#29
ik denk dat ieder volk wel ooit eens schuldig is geweest aan misdaden tegen de mensheid, op een paar vredelievende volken na